Egentlig burde du kjøpt noen DSP høytalere fra Meridian, og vips, du trenger kun Meridian CD/DVD spiller og høytalerne og den medførlgende kabelen...Så sant, så sant. Jeg har skiftet side i kabelsaken takket være kabeldebatten.![]()
Uansett: ungdommene eide ikke huset, men etter de pressemeldingene jeg har sett, så eide kommunen huset, og hadde en avtale der ungdommene disponerte huset, og at all bruksendring måtte skje etter enighet. Det er litt som med Blitz huset i Oslo: plutselig prøver kommunen å kvitte seg med problemet gjennom å selge eiendommen til en 3. part. Jeg har også liten tro på at slike ungdomshus blir en økonomisk byrde for kommunene, dersom det kulle bli prøvd som argument.
Det jeg fasineres av, er hvor mye våre liberale demokratier skryter av å være tolerante overfor andre livsstiler, livssyn (religion inklusive) og ulike kulturer. Så oppviser vi en sånn forakt for alternative livsstiler og kulturer som er "embedded" i våre samfunn der eiendomsrett er noe av det helligste som finnes. Man er ikke villige til å være forsvarere av f.eks. Svartlamoen, Blitz m.fl. med utgangspunkt i nettopp en eller annen forakt for den alternative livsstilen, livssynet og kulturulikheten. Jommen sa jeg valg...