Dyr, jakt, våpen og fiske Ulvene i Østmarka.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Så og hørte i Dagsrevyen nå nettopp, at det er tilløp til strid om ulveparet som visstnok har etablert seg i Østmarka. Det ble hevdet at jegere kunne komme til å vegre seg for å skyte disse ulvene, hvis de fikk navn som f.eks. Sonja og Harald! Navnet skjemmer ingen, sier et gammelt ordtak, men for all del; la oss finne navn på disse ulvene som gjør det skikkelig vanskelig å avlive disse dyrene. For min del, må de gjerne kalles opp etter konge- eller kronprinsparet. Eller hva med Marit ( Bjørgen ) og Petter ( Northug Jr. )?


    Det beste som kan skje for rovdyrforståelsen og forvaltningsutfordringene, er at noen titalls dyr, etablerer seg i Oslomarka - så tett innpå turområdene til sentrale politikere og byråkrater som overhode mulig. Jeg skulle ønske at en flokk med spekkhoggere og ti, femten knølkvaler kunne etablere seg i Oslofjorden og langs Hvalerøyene også.


    Men hva sier dere - hva er de beste navnene for Østmarka-ulvene for å sikre de et langt og trygt liv?
     
    N

    nb

    Gjest
    Finansdepartementet og Norges Bank. Får de avkom kan det hete SSB.
     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    Valborg og Kjell da får de sikkert rusle i fred.
     
    • Liker
    Reaksjoner: inc

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Jeg synes Harald og Sonja var meget bra navn, men som mitt andre valg så foreslår jeg Engel og Knark, fortsatt litt kongelig.
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Det er bare å håpe på at alfahannen er steril. Ulvene er visstnok de mest monogame dyrene som finnes...menneskene inkludert. Ulvepar holder sammen heile livet, sjøl om en av de er sterile...

    Personlig ønsker jeg en stooor, bærekraftig og passe aggressiv flokk ( eller to, eller tre ) i Oslomarka. Så kan alle disse superurbane, kafevandrende, tabloidlesende folkene i sentral-Oslo også få samme følelsene som sauebøndene og folkene i Rendalen og store deler av Østerdalen har når de sender dyrene sine, eller ungene sine på skola. Det kan være en varg eller fem rett borti veien.... Jeg er spent på hvor lenge de ulvene kommer til å vare, og hvor mange de får lov til å bli.

    Jada, jeg veit jeg er stygg & ondskapsfull, men enkelte må ha det inn den harde veien. Det er lett å sitte på Lorry, dasslokket eller Theatercafeen og mene masse om ulveforvaltning, rovdyrvern og bosetning i litt perifere strøk. Jeg synes Sonja og Harald er passende navn. Mette- Marit og Håkon-Magnus er heller ikke så ille...
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare å håpe på at alfahannen er steril. Ulvene er visstnok de mest monogame dyrene som finnes...menneskene inkludert. Ulvepar holder sammen heile livet, sjøl om en av de er sterile...

    Personlig ønsker jeg en stooor, bærekraftig og passe aggressiv flokk ( eller to, eller tre ) i Oslomarka. Så kan alle disse superurbane, kafevandrende, tabloidlesende folkene i sentral-Oslo også få samme følelsene som sauebøndene og folkene i Rendalen og store deler av Østerdalen har når de sender dyrene sine, eller ungene sine på skola. Det kan være en varg eller fem rett borti veien.... Jeg er spent på hvor lenge de ulvene kommer til å vare, og hvor mange de får lov til å bli.

    Jada, jeg veit jeg er stygg & ondskapsfull, men enkelte må ha det inn den harde veien. Det er lett å sitte på Lorry, dasslokket eller Theatercafeen og mene masse om ulveforvaltning, rovdyrvern og bosetning i litt perifere strøk. Jeg synes Sonja og Harald er passende navn. Mette- Marit og Håkon-Magnus er heller ikke så ille...
    Jeg tar gjerne et par flokker med ulver her i Oslomarka, så kan de på landet få A og B-gjengen av Oslo.
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Flått og hoggorm bør utryddes med en gang. Men først tar vi slips-nissene.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Skal vi ta A og B-gjengen må dere ta alle ulvene ikke sant?
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Skal vi ta A og B-gjengen må dere ta alle ulvene ikke sant?
    Neida, vi beholder , c, d og e gjengen, men vi har noen motorsykkel klubber vi kan bytte bort, men jeg vet ikke hvor mange ulver de er verdt.
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    Motorsykkelklubber har vi nok av, så det er ikke gangbart. Hva med rånere? Dem kan vi bytte mot C og D-gjengen ihvertfall-
     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    La oss få A og B-gjengene nordover på et par skikkelige bygdefester, så skal vi lære de folkeskikk i en viss fart. Det er mange potensielle bandittspirer, som har blitt reine besteborgerne etter en runde bak lokalet. Akkurat nå er de godt i gang med å oppdra Hells Angels-spirene i Tromsø...

    Kanskje vi skulle slippe a og B-gjengene, Outlaws og Hells Angels i Østmarka, sammen med ulvene? Det må da være en skikkelig god ide for TV Norge eller TV2; en norsk realityutgave av danser med ulver - på direkten...
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    De på HFS som har fulgt med vet at undertegnede jakter bjørn i nabolandet. Folket jeg jakter med som bor i bamsedistriktet er IKKE redd for bamsen. Lenger sør i samme länet er bøndene forbannet fordi bamsen beiter i havreåkrene og gjør stor avlingsskade, men de er ikke redd for den. Det samme synes å være oppfatningen blandt de fleste i Pasvik, bamsen er IKKE farlig. Det har sin naturlige forklaring i at bamsen er mere redd for mennesker enn det vi er for den. Den skygger unna hvis den får muligheten til det. Man skal faktisk ha en smule flaks for å se bjørn ute i naturen. den oppdager oss lenge før vi oppdager den og trekker seg bort.

    Det svenskene i jaktlaget sier er at ulv er en helt annen sak! Fordi det ikke jaktes på ulv har den mistet mye av den naturlige skyheten som de fleste rovdyr har overfor mennesker. Folk der nede lar ikke lenger småbarn leke i sandkassen på gårdstunet alene uten voksne tilstede. Det er observert ulvespor som går tvers gjennom gårdstun og opp på terrasser. Dette er oppførsel som er ganske så "utypisk" for ulv som i utgangspunktet skal være veldig redd for mennesker. Teorien er at dette er hybrider eller "oppdrettsulv" som er satt ut. Som en av dem sa: "Ingen varg kommer fra Russland eller Finnland ned til oss i Helsingland, dom blir skjutna av samerna lenge innan dom når hit ned!" Uansett er nærgående ulv kilde til stor bekymring, hvilket jeg kan forstå. Så lenge ulven forbinder menneskelukt med "trøbbel" går det fint å ha ulv i Nordmarka. Men hvis dette er ulv som ikke lenger har frykt for mennesker vil dette bli problem.

    Hvis ulven kunne begrense seg til kun å spise kaffelattedrikkende miljøvernere skal jeg ikke si noe, men jeg er redd det første menneskeofferet vil bli et barn. Og jeg vil se den minister som sier på TV at "noen drepte barn er en rimelig pris å betale for privilegiet av å ha ulv i Nordmarka.

    Jeg er derfor redd for at det smarteste denne ulven kan gjøre er å flytte til et distrikt der det finnes sauebønder. Tilgang på mat og mindre mas om at den må avlives!

    En fornuftig jakt på ulven vil føre til at den vil frykte lukt/lyd av mennesker og trekke unna oss. Og resultatet av det er at vi faktisk kan ha en større ulvestamme uten at det blir noe stort problem. Men det er nå min mening! Jeg har nemlig ikke noe som helst i mot verken bjørn, ulv, jerv eller gaupe. Det burde være plass til alle.
     

    Norcane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    308
    Sted
    Tomter
    Torget vurderinger
    34
    De på HFS som har fulgt med vet at undertegnede jakter bjørn i nabolandet. Folket jeg jakter med som bor i bamsedistriktet er IKKE redd for bamsen. Lenger sør i samme länet er bøndene forbannet fordi bamsen beiter i havreåkrene og gjør stor avlingsskade, men de er ikke redd for den. Det samme synes å være oppfatningen blandt de fleste i Pasvik, bamsen er IKKE farlig. Det har sin naturlige forklaring i at bamsen er mere redd for mennesker enn det vi er for den. Den skygger unna hvis den får muligheten til det. Man skal faktisk ha en smule flaks for å se bjørn ute i naturen. den oppdager oss lenge før vi oppdager den og trekker seg bort.

    Det svenskene i jaktlaget sier er at ulv er en helt annen sak! Fordi det ikke jaktes på ulv har den mistet mye av den naturlige skyheten som de fleste rovdyr har overfor mennesker. Folk der nede lar ikke lenger småbarn leke i sandkassen på gårdstunet alene uten voksne tilstede. Det er observert ulvespor som går tvers gjennom gårdstun og opp på terrasser. Dette er oppførsel som er ganske så "utypisk" for ulv som i utgangspunktet skal være veldig redd for mennesker. Teorien er at dette er hybrider eller "oppdrettsulv" som er satt ut. Som en av dem sa: "Ingen varg kommer fra Russland eller Finnland ned til oss i Helsingland, dom blir skjutna av samerna lenge innan dom når hit ned!" Uansett er nærgående ulv kilde til stor bekymring, hvilket jeg kan forstå. Så lenge ulven forbinder menneskelukt med "trøbbel" går det fint å ha ulv i Nordmarka. Men hvis dette er ulv som ikke lenger har frykt for mennesker vil dette bli problem.

    Hvis ulven kunne begrense seg til kun å spise kaffelattedrikkende miljøvernere skal jeg ikke si noe, men jeg er redd det første menneskeofferet vil bli et barn. Og jeg vil se den minister som sier på TV at "noen drepte barn er en rimelig pris å betale for privilegiet av å ha ulv i Nordmarka.

    Jeg er derfor redd for at det smarteste denne ulven kan gjøre er å flytte til et distrikt der det finnes sauebønder. Tilgang på mat og mindre mas om at den må avlives!

    En fornuftig jakt på ulven vil føre til at den vil frykte lukt/lyd av mennesker og trekke unna oss. Og resultatet av det er at vi faktisk kan ha en større ulvestamme uten at det blir noe stort problem. Men det er nå min mening! Jeg har nemlig ikke noe som helst i mot verken bjørn, ulv, jerv eller gaupe. Det burde være plass til alle.
    Si det til ulven:)

    Er veldig for og ikke være etterpåklok men foreløpig har ulven ikke angrepet noen mennesker! Noe den sikkert kunne ha gjort ved mange tilfeller, også med barn, hvis den hadde ønsket det.
    Men sikkert greit at de ikke hadde blitt for mange!
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    De på HFS som har fulgt med vet at undertegnede jakter bjørn i nabolandet. Folket jeg jakter med som bor i bamsedistriktet er IKKE redd for bamsen. Lenger sør i samme länet er bøndene forbannet fordi bamsen beiter i havreåkrene og gjør stor avlingsskade, men de er ikke redd for den. Det samme synes å være oppfatningen blandt de fleste i Pasvik, bamsen er IKKE farlig. Det har sin naturlige forklaring i at bamsen er mere redd for mennesker enn det vi er for den. Den skygger unna hvis den får muligheten til det. Man skal faktisk ha en smule flaks for å se bjørn ute i naturen. den oppdager oss lenge før vi oppdager den og trekker seg bort.

    Det svenskene i jaktlaget sier er at ulv er en helt annen sak! Fordi det ikke jaktes på ulv har den mistet mye av den naturlige skyheten som de fleste rovdyr har overfor mennesker. Folk der nede lar ikke lenger småbarn leke i sandkassen på gårdstunet alene uten voksne tilstede. Det er observert ulvespor som går tvers gjennom gårdstun og opp på terrasser. Dette er oppførsel som er ganske så "utypisk" for ulv som i utgangspunktet skal være veldig redd for mennesker. Teorien er at dette er hybrider eller "oppdrettsulv" som er satt ut. Som en av dem sa: "Ingen varg kommer fra Russland eller Finnland ned til oss i Helsingland, dom blir skjutna av samerna lenge innan dom når hit ned!" Uansett er nærgående ulv kilde til stor bekymring, hvilket jeg kan forstå. Så lenge ulven forbinder menneskelukt med "trøbbel" går det fint å ha ulv i Nordmarka. Men hvis dette er ulv som ikke lenger har frykt for mennesker vil dette bli problem.

    Hvis ulven kunne begrense seg til kun å spise kaffelattedrikkende miljøvernere skal jeg ikke si noe, men jeg er redd det første menneskeofferet vil bli et barn. Og jeg vil se den minister som sier på TV at "noen drepte barn er en rimelig pris å betale for privilegiet av å ha ulv i Nordmarka.

    Jeg er derfor redd for at det smarteste denne ulven kan gjøre er å flytte til et distrikt der det finnes sauebønder. Tilgang på mat og mindre mas om at den må avlives!

    En fornuftig jakt på ulven vil føre til at den vil frykte lukt/lyd av mennesker og trekke unna oss. Og resultatet av det er at vi faktisk kan ha en større ulvestamme uten at det blir noe stort problem. Men det er nå min mening! Jeg har nemlig ikke noe som helst i mot verken bjørn, ulv, jerv eller gaupe. Det burde være plass til alle.
    Si det til ulven:)

    Er veldig for og ikke være etterpåklok men foreløpig har ulven ikke angrepet noen mennesker! Noe den sikkert kunne ha gjort ved mange tilfeller, også med barn, hvis den hadde ønsket det.
    Men sikkert greit at de ikke hadde blitt for mange!
    Det er jo nettopp at de blir for mange som er problemet. Da må en utruste jaktlag for å skyte valpene hvert eneste år. Dermed har en samme runddansen med kaffelattedrinkende miljøvernere på framsia av Vg også hvert eneste år.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.863
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det ikke "bare bare" å jakte ulv. Den er ikke lett å få tak i!!
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.138
    Antall liker
    9.457
    La nå ulven få være i fred, den har ennå ikke drept mennesker i Norge. Vepsen derimot, den dreper flere mennesker hvert år enn alle andre dyr tilsammen. Den må utryddes. Den tamme varianten, bien, er ikke helt god heller. Den også er en morderisk sak. Tenk hvor mye død og lidelse det ligger bak honningglassene. Barna kan få noe annet sunt istedefor honning.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det er bare å håpe på at alfahannen er steril. Ulvene er visstnok de mest monogame dyrene som finnes...menneskene inkludert. Ulvepar holder sammen heile livet, sjøl om en av de er sterile...

    Personlig ønsker jeg en stooor, bærekraftig og passe aggressiv flokk ( eller to, eller tre ) i Oslomarka. Så kan alle disse superurbane, kafevandrende, tabloidlesende folkene i sentral-Oslo også få samme følelsene som sauebøndene og folkene i Rendalen og store deler av Østerdalen har når de sender dyrene sine, eller ungene sine på skola. Det kan være en varg eller fem rett borti veien.... Jeg er spent på hvor lenge de ulvene kommer til å vare, og hvor mange de får lov til å bli.

    Jada, jeg veit jeg er stygg & ondskapsfull, men enkelte må ha det inn den harde veien. Det er lett å sitte på Lorry, dasslokket eller Theatercafeen og mene masse om ulveforvaltning, rovdyrvern og bosetning i litt perifere strøk. Jeg synes Sonja og Harald er passende navn. Mette- Marit og Håkon-Magnus er heller ikke så ille...
    Fy, så stygg du er! Oslo-væringane gjer sikkert det same som vi gjorde her i kommunen i 1824. Då gjekk dei manngard frå yste pynten på halvøya vår, og jaga ulven framfor seg heilt til der halvøya er på det smalaste. Så sette dei opp gjerde. Og sidan den gong har her ikkje vore ulv.
    Kva namn ulvane skal ha, har eg ikkje sterke meiningar om. Men er det ikkje viktig å tenkje på etternamnet, sidan det no er i Osloområdet dei vil etablere seg?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.273
    Antall liker
    9.510
    Torget vurderinger
    2
    Hva f&%en skal vi med ulv i Østmarka når vi har klart oss fint uten i 100 år??

    Skal vi begynne å gjeninnføre polio og tuberkulose bare fordi det var en naturlig del av miljøet før?

    (Helsemyndighetene gjør dog sitt beste for å geninnføre TB etter å ha kuttet ut obligatorsk barnevaksine mot TB for noen år tilbake.. Med den begrunnelse av at det var liten sjanse for smitte i Norge. En straffbar inkompetanse når man vet hvor kort transittvei det er via en taxi i Oslo til Pakistan ,og fra en byggeplass her til østeropa hvor TB er utbredt og ute av kontroll. Flere ansatte i Oslobarnehager har fått påvist tuberkulose...så vi er godt i gang.)

    God Søndag
    Balle
     

    Fjernkontrollen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Innlegg
    2.266
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Hva f&%en skal vi med ulv i Østmarka når vi har klart oss fint uten i 100 år??

    Skal vi begynne å gjeninnføre polio og tuberkulose bare fordi det var en naturlig del av miljøet før?

    (Helsemyndighetene gjør dog sitt beste for å geninnføre TB etter å ha kuttet ut obligatorsk barnevaksine mot TB for noen år tilbake.. Med den begrunnelse av at det var liten sjanse for smitte i Norge. En straffbar inkompetanse når man vet hvor kort transittvei det er via en taxi i Oslo til Pakistan ,og fra en byggeplass her til østeropa hvor TB er utbredt og ute av kontroll. Flere ansatte i Oslobarnehager har fått påvist tuberkulose...så vi er godt i gang.)

    God Søndag
    Balle
    god søndag til deg også :)

    Jeg skal være ærlig og si at jeg ikke liker å ha ulv i Oslomarka, hunden min er litt vimsete og klarer å lukte seg bort i skogen, han går ikke lenger løs i skogen.

    Men jeg har vært en av de som har stått for at tigeren og ulven skulle få leve, da kan jeg liksom ikke skrike rundt meg når de er i nærheten av meg.
     
    Sist redigert:

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    For å være helt ærlig så mener jeg at Oslomarka er det minst problematiske området å ha ulv på i Norge. Når vi ser hvilke konsekvenser den har for utøvelsen av en så kulturbærende aktivitet som jakt på elg er i Østerdalen, så er det grunn til å frykte avfolkning bare grunnet dette. Når også bøndene må pakke sammen, da forsterkes trenden. Skal du bo hele livet i et såpass ruralt område som Østerdalen, med få kulturtilbud og kafèbarer, så må du nesten ha andre tilbud som jo jakta representerer. Når kaffelattedrikkende miljøvernere fra urbane strøk skal bestemme at ulven skal få ødelegge dette tilbudet, så blir det feil etter min mening.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    890
    Torget vurderinger
    1
    For dei som er redd for at ulven skal ta bikkja er det då berre å skaffa seg ein Borzoi:)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    ser ikke poenget med å gjenninnføre ulv i Norge. Men hvis karkdrikkende VilhelmW vil bytte ulv mot gjengkrimminelle så er det fristende
     

    FrodeR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.10.2007
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    302
    Sted
    Trondheim
    ser ikke poenget med å gjenninnføre ulv i Norge. Men hvis karkdrikkende VilhelmW vil bytte ulv mot gjengkrimminelle så er det fristende
    Rånerne Finger`n, de er en del av avtalen. Dere må ta dem også.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Det slår meg at vi har kimen til litt av et realityprogram i det å sende et knippe gjengmedlemmer fra ulike gjenger til et øde sted (Bjørnøya?)

    Vinnerne får båttur tilbake til fastlandet.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.914
    Torget vurderinger
    24
    ... Så kan alle disse superurbane, kafevandrende, tabloidlesende folkene i sentral-Oslo også få samme følelsene som sauebøndene og folkene i Rendalen og store deler av Østerdalen har når de sender dyrene sine, eller ungene sine på skola...
    Er man mer tabloid i byen enn på bygda?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Kanskje trusselbildet er omvendt i forhold til hva som tegnes av mange?

    Attenborough mener vi er planetens pest - Vitenskap-og-teknologi - NRK

    Når spiste ulv sist et barn eller en voksen?
    En fimbulsvinter på 1800-tallet kanskje?
    Er det slik og forstå at vi har eneretten på alt areal uavhengig av andre arter fordi vi er en overlegen rase upekt til å herske over naturen?
    Det gjaller "Lebensraum" og selvtekt lang vei i ørene mine.
    Gjør vi totalt sett så mye annet enn og ødelegge vårt eget og andre arters livsgrunnlag?
    Hvor ligger de siste sammenhengende økosystemer, og da tenker jeg i 1000 x X kvadratkilomter?
    På bakgrunn av vårt enorme ressursbehov, skjeve fordeling av ressursene, er vi kanskje for mange mennesker i forhold til hva planten tåler!?
    Ikke en gang et par skarve ulver er det plass til for mange som leser seg skakke på tabloide oppslag.
    Joda, Spiralis har så absolutt et poeng mhp den urbaniserte ulve utgaven. Men hvem sin feil er det?
    Dog sier noe meg at våre tamme "ulver" hundene står for langt flere kvestelser av barn pr år enn ulven.
    På tide og våkne opp kanskje?
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    ser ikke poenget med å gjenninnføre ulv i Norge. Men hvis karkdrikkende VilhelmW vil bytte ulv mot gjengkrimminelle så er det fristende
    Dersom du vil sene krimgjengane dine opp til WilhelmW, må du passe på at dei tek med seg vottar og ekstra sokkar, redningsvest og norsk-samisk ordbok. Treng dei knivar, er det samiske å få kjøpt i næraste turistsjappe. Og så må dei ha piggdekk til BMWane sine...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    ... Så kan alle disse superurbane, kafevandrende, tabloidlesende folkene i sentral-Oslo også få samme følelsene som sauebøndene og folkene i Rendalen og store deler av Østerdalen har når de sender dyrene sine, eller ungene sine på skola...
    Er man mer tabloid i byen enn på bygda?
    Jepp!
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.914
    Torget vurderinger
    24

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fleire aviser. I tabloidformat. Vi distrikts-gutar les på nett. Dei lokale tabloidarane held vi for å sjekke dødsannonsene og halde oss oppdaterte på folketalet. Det tabloide elles, held vi oss unna så godt vi kan.
    Dersom det ikkje er på nynorsk, då.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Ingen fare. Jeg kommer fortsatt til å bruke østmarka. Ikke er jeg spesielt engstelig heller.

    Men, hvis bygdedyret etablerer seg i bynære områder er det bare å skaffe seg en gammel Mauser og årne opp.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Ingen fare. Jeg kommer fortsatt til å bruke østmarka. Ikke er jeg spesielt engstelig heller.

    Men, hvis bygdedyret etablerer seg i bynære områder er det bare å skaffe seg en gammel Mauser og årne opp.
    Da må det innføres båndtvang Zomby.
    Vokste opp med en hund som var halvt ulv. Tøff bikkje. Den eneste som holdt en isbjørn stangen på svalbard
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn