Ja, jeg er enig i dette, Fjernkontrollen. Russland vil egentlig styre alle landene som var "medlemmer" i Sovjetsamveldet. Problemet er at Putin har hastverk, Baltikum er NATO-medlemmer og EU-medlemmer, så å forsøke å intervenere der på samme måte som i Ukraina ville utvilsomt resultert i en storkonflikt og krig. Putin prøver å få kontrollen over disse landene, og "innlemme" dem i det nye Stor-Russland.
Russisk logikk, eller Putins, kan man se oppsummert helt glimrende her:
For dem som lurer på hva jeg leser: Putin's War in Crimea Could Soon Spread to Eastern UkraineAnd nobody—not the U.S., not NATO—can stop him
Russisk logikk, eller Putins, kan man se oppsummert helt glimrende her:
Russia, or, more accurately, Putin, sees the world according to his own logic, and the logic goes like this: it is better to be feared than loved, it is better to be overly strong than to risk appearing weak, and Russia was, is, and will be an empire with an eternal appetite for expansion. And it will gather whatever spurious reasons it needs to insulate itself territorially from what it still perceives to be a large and growing NATO threat. Trying to harness Russia with our own logic just makes us miss Putin's next steps.
For dem som lurer på hva jeg leser: Putin's War in Crimea Could Soon Spread to Eastern UkraineAnd nobody—not the U.S., not NATO—can stop him
Sist redigert: