Hi-Fi magasin Uffda EIERE av Lyd & Bilde

staley

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
69
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Mitt inntrykk er at ofte Skandinaviske merker gjør det bra, men er vel ikke så rart at vi digger "oss selv".. Tenker da XTZ, Hegel, Primare osv..

Men er vel ikke så rart, ser det samme i UK, de hyller Engelsk audio spesielt, alt billig og dyrt..


Absolutt. I britiske What Hifi kommer ofte britiske merker som Rega, Kef, Cambridge, Naim, Chord, Spendor mfl. godt ut. I Tyskland Burmester, T+A etc. Det har sikkert også noe med pris å gjøre (produktene er gjerne litt billigere i hjemlandet enn importerte greier), men patriotismen lever!
Tror dette også har en del å gjøre med hva som vektlegges. WhatHifi er ofte opptatt av p.r.a.t (typisk britisk), mens feks norske blader snakker mer om oppløsning etc.

Jeg for min del har gitt opp anmeldelser fra en del av bladene, da ting ikke stemmer med egen erfaring.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jeg kunne godt tenkt meg en slik 590 for å se om det leve opp til testene. Bare pengene som mangler.
Her fra Nederland.

Screenshot_20181016-201304_Chrome.jpg
 
D

Danke

Gjest
Eisa awards må vel være en grei pekepinn på Subjektive meninger og målinger?

Der er jo alle bladene i Europa og deler av vestlige verden med?

Synes det er en grei måte å følge med på nye produkter på....

Matchingstips synes jeg man får hele tiden både i Norske, Svenske og UK blader...
Mangler ikke på dette, både i budgett og dyrere merker...


Men kanskje ikke så mye sånt i gruppetester muligens?
 

staley

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
69
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Matchingstips synes jeg man får hele tiden både i Norske, Svenske og UK blader...
Mangler ikke på dette, både i budgett og dyrere merker...


Men kanskje ikke så mye sånt i gruppetester muligens?
Mulig vi leser forskjellige blader, men dette er vel så godt som fraværende i lyd&bilde i hvert fall? Ikke så mye bedre i mange andre blader jeg har lest heller.
Men liker feks hifiworld av det jeg har lest.
Poenget mitt er bare at det er ganske meningsløst å anmelde en forsterker uten å se den i sammenheng med forskjellige høyttalere og kilder.
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Jaggu var det ikke bare løgn og pissprat fra lovemusikk, på siden til Lyd&Bilde står det 6 stjerner og spesielt anbefalt.

4 av 6 ?? Da må den være ubrukelig, de gir da 5 og 6 til alt som virker :)
Nei du.. det var ikke det.
Jeg så det før en stund siden. De skrøt, men fikk bare 4 av 6
Kanskje trykkfeil eller andre årsaker?
Fant det ikke igjen selv nå..
 
D

Danke

Gjest
4 er ikke skrytekarakter nei.

Det meste er bra kvalitet, og får 5 og 6.

Noe dyrere ting får ikke karakter, men spesielt anbefalt.

3 og 4 er regnet som negativt, aldri sett 1 og 2 på trykk..
 
Sist redigert:

staley

Hi-Fi interessert
Ble medlem
12.02.2012
Innlegg
69
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Nei du.. det var ikke det.
Jeg så det før en stund siden. De skrøt, men fikk bare 4 av 6
Kanskje trykkfeil eller andre årsaker?
Fant det ikke igjen selv nå..
Dette stemmer med min hukommelse også. Reagerte på lav karakter til tross for skryt. Kanskje trykkfeil. Eller har Hegel klaget?:)
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Joda var 4 det stod.

Men uansett, hadde vert artig å teste denne hjemme.
12 transistore pr kanal er jo like rått som Musical Innovation.. Med andre ord rått.
Så har den jo mye data å skryte av og da.
Men den har ikke 2 trafoer som min pre og effekt.. edda bedda.. hehe..
Lyd og bilde testen er lesbar nå ser jeg.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Nå begynner jo jeg å bli fryktelig gammel og glemsk, men jeg synes å huske at Lyd & Bilde ble beskyldt for noe lignende allerede på 90-tallet. Da var det en som jobbet i det som het Eufonia (importerte bl.a. Infinity) som skrev en slags kronikk på en helside i konkurrenten AudioVideo og beskyldte Lyd & Bilde ved daværende redaktør Richard Badendyck for å ha tilbudt Eufonia gode tester av produktene sine i bytte mot annonsekroner eller noe sånt. Hvis hukommelsen min stemmer. Kanskje noen flere som husker akkurat dette?
Hugsar godt den saken, ja.
Fikk det noe etterspill? Kan ikke huske jeg la merke til at dette ble verken omtalt eller avkreftet etter at det først stod på trykk.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.609
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Stereo+ har ikke alltid vært like heldig med konklusjon. Dette fikk en del til å sette kaffen i halsen. Ikke det at det pekes på lite oppløsning, men hvorfor
artikkel.png
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Joda var 4 det stod.

Men uansett, hadde vert artig å teste denne hjemme.
12 transistore pr kanal er jo like rått som Musical Innovation.. Med andre ord rått.
Så har den jo mye data å skryte av og da.
Men den har ikke 2 trafoer som min pre og effekt.. edda bedda.. hehe..
Lyd og bilde testen er lesbar nå ser jeg.
Hvor stod det 4 av 6? Jeg har sjekket i lyd og bilde på nett og i magasinet og Lgrons58 har rett:

Screenshot_2018-10-16 Beste high-end-forsterker Hegel H590 Lyd Bilde.jpg
 
X

X186841

Gjest

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Joda var 4 det stod.

Men uansett, hadde vert artig å teste denne hjemme.
12 transistore pr kanal er jo like rått som Musical Innovation.. Med andre ord rått.
Så har den jo mye data å skryte av og da.
Men den har ikke 2 trafoer som min pre og effekt.. edda bedda.. hehe..
Lyd og bilde testen er lesbar nå ser jeg.
Hvor stod det 4 av 6? Jeg har sjekket i lyd og bilde på nett og i magasinet og Lgrons58 har rett:

Vis vedlegget 513534
Finn det ikke igjen. Jeg skrev det i en tråd tidligere.
Er nok blidt redigert i ettertid.
 
X

X186841

Gjest
Så da er det store spørsmålet, var 4 stjerner det den burde hatt eller var det trykkleif og 6 er riktig :)
 
T

TLN

Gjest
Uansett hvor mye kjøpt og betalt en anmeldelse er, så er det kjekt at noen tar seg bryet og omtale nye produkter. Så kan vi selv dra å høre på dem og gjøre oss opp en mening om det låter bra eller ikke. Det som låter bra for meg, låter ikke nødvendigvis bra for deg :) Så ta deg bryet med å lytt selv og ikke stol på anmeldelser, de er bare en pekepinn på om det er verdt å sjekke ut.

Men trist at det er kjøpt og betalt, for det er liten tvil om at produkter med gode anmeldelser er lettere å selge, og holder seg bedre i pris på brukten også.
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Var i min tråd.. tok bilde av skjermen heldigvis

Nest siste side i tråden min


Prøve en link..litt toskje med mobil...

https://www.hifisentralen.no/forumet/mitt-anlegg-og-billedtra-der/51480-lovemusikks-hule-70.html#post2795321
Testen i Lyd & Bilde dukket opp 14. september, og jeg la ut lenke i Hegel-tråden samme dag, altså mer enn to uker før ditt innlegg. Karakteren deres var seks stjerner fra første stund, det kan jeg garantere.

Hvorfor det står fire stjerner i linken din vet ikke jeg, men kan ikke se at de har endret på noe i ettertid. Også i ditt innlegg kan man jo lese overskrifter som "Hegels beste integrerte noensinne", "valuta for pengene i denne prisklassen" og "å høre den er å tilbe den". Vi kan vel være enige om at slike panegyriske beskrivelser rimer dårlig med karakteren fire, som de nok aldri har gitt til et Hegel-produkt...
 

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Uansett er det skjermbilde jeg har tatt og det vise 4 av 6

Er vel intet å diskutere videre det vel?


Det som spiller en rolle, er at de forlanger at impotørene skal annonsere, før de gidd teste.
Lurer jo på hva Hegel og evnt Soundgarden må betale..
 

particle

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.07.2014
Innlegg
476
Antall liker
316
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Uansett er det skjermbilde jeg har tatt og det vise 4 av 6

Er vel intet å diskutere videre det vel?
Jeg har aldri benektet at bildet ditt viser fire stjerner, men poenget er at det må ha skjedd en feil et sted. Skjermdumpen er jo heller ikke fra selve testen. De ga seks stjerner til H590, noe man også skjønner hvis man leser overskriftene i linken din. De ville helt enkelt ikke ha gitt en slik omtale av et produkt som fikk bare fire stjerner, i hvert fall ikke samtidig med at de mente det gir "valuta for pengene".
 

X-Cell

Lorden av Nord!
Moderator
Ble medlem
23.10.2006
Innlegg
10.263
Antall liker
9.053
Sted
Narvik
Torget vurderinger
11
Så da er det store spørsmålet, var 4 stjerner det den burde hatt eller var det trykkleif og 6 er riktig :)
Det er et enkelt spørsmål og ikke stort... L&B er vel tidenes største Hegel fanboys så da kan man jo enkelt vite svaret :)
Hegel har vel vært referanseforsterkere der siden H200? før den tid også kansje..
 

Zerostat

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2003
Innlegg
4.565
Antall liker
1.474
Sted
Lillestrøm
Torget vurderinger
72
Hva med de klovnene i What hifi? Dem kan mulig ha lyttet til produktene før dem setter poengskalaen.
 
D

Danke

Gjest
Stereo+ har ikke alltid vært like heldig med konklusjon. Dette fikk en del til å sette kaffen i halsen. Ikke det at det pekes på lite oppløsning, men hvorfor
Vis vedlegget 513530
Noen hjemme hos? Journalister kan jo ha en dårlig dag??

Kanskje de ikke likte kaffen, eller kranglet med en skeptiker... Lol
 

Kule-Trygve

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2008
Innlegg
2.596
Antall liker
289

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Innlegg
9.577
Antall liker
2.935
Torget vurderinger
8
Uansett er det skjermbilde jeg har tatt og det vise 4 av 6

Er vel intet å diskutere videre det vel?
Jeg har aldri benektet at bildet ditt viser fire stjerner, men poenget er at det må ha skjedd en feil et sted. Skjermdumpen er jo heller ikke fra selve testen. De ga seks stjerner til H590, noe man også skjønner hvis man leser overskriftene i linken din. De ville helt enkelt ikke ha gitt en slik omtale av et produkt som fikk bare fire stjerner, i hvert fall ikke samtidig med at de mente det gir "valuta for pengene".
Kom heller ikke inn på den testen da, uten å betale, men det gjør en nå.
Merkelig
 

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Innlegg
2.598
Antall liker
1.377
Sted
Saksvik - Trøndelag
Stereo+ har ikke alltid vært like heldig med konklusjon. Dette fikk en del til å sette kaffen i halsen. Ikke det at det pekes på lite oppløsning, men hvorfor
Vis vedlegget 513530
Hva skal vi med humor på TV når vi har Hifi-bransjen :)
Greit, han har ikke det ypperste utstyret, noe som gir bitte litt begrensninger. Hva er kontroversielt med det?
Nåhh.. Den største begrensningen ligger vel i eieren av utstyrets kompetanse og gjennomføringsevne, og der stiller The Shy sterkere enn de fleste.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.609
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Ikke la dette bli en diskusjon om mitt anlegge er oppløst nok eller ikke. Var bare et lite hint om at det i hjemmereportasjer ikke nødvendigvis er lurt å komme med slike konklusjoner, særlig ikke etter et drøyt kvarter med musikk. Flere burde tatt lærdom av Hjemmehos skribenten fra tidligere Hjemmekino, Akto. Han var veldig bevist på å lage en god reportasje uten å sette seg selv som dommer av lydkvaliteten.
 
M

MusicBear

Gjest
Godtfolk, det er jeg som startet tråden her.

1. Overskriften jeg laget var ment som en liten slags takk til Stereo+ som ikke bedriver snusk som Lyd & Bilde avsløres for.

2. Hvorfor babler dere så mye om Hegel fra eller til, ingen som fatter hva dette her egentlig dreier seg om?

3. En SKANDALE, det som her er avdekket. Som hvis f.eks. Dagens Næringsliv hadde sett dette, ville medbragt hogg på slaktebenken. Dagen etter på TV, fordi det er ikke bare Lyd & Bilde som her er avdekket og avkledd, men like mye de store medikanalene som selv gjengir deres "betalte" testresultater.

4. Jeg skal (igjen) nærmst forsvare journlistene i Lyd & Bilde, som jeg er sikker plages mer av å ha en økonomisk avdeling som via betalte midler gir de produkt A eller B for å teste - enn vi som her river oss i håret. Men, når disse journalistgutta har fått disse utvalgte prodktene i hendene, tror jeg de tester de 100 % uavhengig av hva økonomene i bladet vil de skal si - så godt mener jeg å kjenne til hva disse journalistene står for.

5. Sier det igjen; dette er en medie-SKANDALE! Så glem terningkast på Hegel eller andre produkter...

6. Så kan man til sist undres hva de store firmaene tenker - eller omverden - som har råd til å kjøpe seg til flere tester enn de andre. Tester vi tror er fordi de er best på markedet, mens de kun er blant bladets utplukkede...
 
Sist redigert av en moderator:

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Innlegg
450
Antall liker
284
Sted
Fredrikstad
Jeg tipper DN kommer på banen uansett, siden de videreformidler innhold fra Lyd & Bilde og nok er opptatt av redelighet. Å videreformidle redaksjonelt innhold som er kjøpt og betalt er forhåpentligvis uaktuelt for DN.
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Stereo+ har ikke alltid vært like heldig med konklusjon. Dette fikk en del til å sette kaffen i halsen. Ikke det at det pekes på lite oppløsning, men hvorfor
Vis vedlegget 513530
Hva skal vi med humor på TV når vi har Hifi-bransjen :)
Greit, han har ikke det ypperste utstyret, noe som gir bitte litt begrensninger. Hva er kontroversielt med det?
Hallo! Jeg snakker ikke om utstyret, men om omtalen fra journalisten.
 
C

cruiser

Gjest
Hvordan vet man at dette ikke foregår i stereopluss? De er vel mer avhengig av annonsekroner enn noen andre.

Dette fenomenet foregår både på dinside, ITavisen tek.no og andre. Jeg personlig tviler på at ikke stereopluss har en nærmere kontakt med annonsører enn ikke annonsører
 

Academic_South

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2013
Innlegg
874
Antall liker
401
Hvordan vet man at dette ikke foregår i stereopluss? De er vel mer avhengig av annonsekroner enn noen andre.

Dette fenomenet foregår både på dinside, ITavisen tek.no og andre. Jeg personlig tviler på at ikke stereopluss har en nærmere kontakt med annonsører enn ikke annonsører
Stereopluss er avhengig av annonsekroner - som de fleste andre blader. Men å være avhengi av annonsører og importørenes/produsentes "goodwill" for å låne ut utstyr, er likevel ikke det samme som uredelighet og korrupsjon. Jeg synes nok at mange av bladene likevel kunne ha vært mer ærlige i omtalene og ikke la det gli over i intetsigende klisjeer ala typen "bra til prisen", "denne bør du sjekke ut" etc.
 

The Shy

Æresmedlem
Ble medlem
10.04.2017
Innlegg
10.609
Antall liker
14.570
Sted
Langesund
Stereo+ har ikke alltid vært like heldig med konklusjon. Dette fikk en del til å sette kaffen i halsen. Ikke det at det pekes på lite oppløsning, men hvorfor
Vis vedlegget 513530
Hva skal vi med humor på TV når vi har Hifi-bransjen :)
Greit, han har ikke det ypperste utstyret, noe som gir bitte litt begrensninger. Hva er kontroversielt med det?
Hallo! Jeg snakker ikke om utstyret, men om omtalen fra journalisten.
Det er vel nettopp det han er, en journalist. Ble vel nesten fem timer med prat og et kvarter med musikk. Synes avsluttingen av reportasjen minner om en som prøver å "please" alle uten å egentlig skjønne så mye av dette.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.581
Antall liker
27.715
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Greit, han har ikke det ypperste utstyret, noe som gir bitte litt begrensninger. Hva er kontroversielt med det?
Hallo! Jeg snakker ikke om utstyret, men om omtalen fra journalisten.
Det er vel nettopp det han er, en journalist. Ble vel nesten fem timer med prat og et kvarter med musikk. Synes avsluttingen av reportasjen minner om en som prøver å "please" alle uten å egentlig skjønne så mye av dette.
Hvis vedkommende journalist ikke syntes at anlegget ditt var oppløst nok, var han enten nedsyltet i forkjølelse eller bakfull.

mvh
 
Topp Bunn