Du mener journalisten var uhøflig som påpekte at det manglet litt i forhold til det beste?Hallo! Jeg snakker ikke om utstyret, men om omtalen fra journalisten.Greit, han har ikke det ypperste utstyret, noe som gir bitte litt begrensninger. Hva er kontroversielt med det?Hva skal vi med humor på TV når vi har Hifi-bransjenStereo+ har ikke alltid vært like heldig med konklusjon. Dette fikk en del til å sette kaffen i halsen. Ikke det at det pekes på lite oppløsning, men hvorfor
Vis vedlegget 513530
Nei, du vrangleser som alltid. Det jeg reagerer på, er ordbruken til journalisten. Det hjelper ikke om han er aldri så høflig, om han ikke kan uttrykke seg på en mer nøktern, presis og jordnær måte.Du mener journalisten var uhøflig som påpekte at det manglet litt i forhold til det beste?Hallo! Jeg snakker ikke om utstyret, men om omtalen fra journalisten.Greit, han har ikke det ypperste utstyret, noe som gir bitte litt begrensninger. Hva er kontroversielt med det?
Jaha, hva var galt med det han sa da?
Faktum er det motsatte. Både en DP og Lynx Aurora lydkort har ekstremt lav forvrengning. Og kjøre rett i effektrinn uten noe forforsterker gjør det enda mer transparent. Det er knapt mulig å få det noe særlig bedre og utstyret har stort sett lavere forvrengning enn det meste av dyr hifi. Mye dyr hifi er ikke spesielt transparent/oppløst, men har en betydelig hørbar farging/forvrengning da det er gjerne lydsignaturen til merket. DP og Lynx er derimot komponenter laget for minst mulig egenlyd.Han ymtet vel bare noe om at forsterker og DAC ikke holdt helt verdensklasse. Ikke mange som kan sette av et budsjett til noe slikt, heller.
Vet ikke hva han har, noe DP- greier? Kan vel ikke være så helt håpløst det.
Mener du med andre ord at dette er en råbra preamp m/DAC i formål rett inn i en amp, og null problemer med volumreguleringen slik man forventer i en topp preamp?Både en DP og Lynx Aurora lydkort har ekstremt lav forvrengning. Og kjøre rett i effektrinn uten noe forforsterker gjør det enda mer transparent. Det er knapt mulig å få det noe særlig bedre og utstyret har stort sett lavere forvrengning enn det meste av dyr hifi. Mye dyr hifi er ikke spesielt transparent/oppløst, men har en betydelig hørbar farging/forvrengning da det er gjerne lydsignaturen til merket. DP og Lynx er derimot komponenter laget for minst mulig egenlyd.
En topp "aktiv" preamp tror jeg alltid vil ha noe høyere forvrengning enn en passiv løsning. Finnes flere volumkontroller som er lydmessige transparent og Lynx sin er en av de. Det samme kan sies om tilsvarende produkter fra RME og Benchmark.Mener du med andre ord at dette er en råbra preamp m/DAC i formål rett inn i en amp, og null problemer med volumreguleringen slik man forventer i en topp preamp?Både en DP og Lynx Aurora lydkort har ekstremt lav forvrengning. Og kjøre rett i effektrinn uten noe forforsterker gjør det enda mer transparent. Det er knapt mulig å få det noe særlig bedre og utstyret har stort sett lavere forvrengning enn det meste av dyr hifi. Mye dyr hifi er ikke spesielt transparent/oppløst, men har en betydelig hørbar farging/forvrengning da det er gjerne lydsignaturen til merket. DP og Lynx er derimot komponenter laget for minst mulig egenlyd.
https://www.prolyd.no/avdelinger/me...tersystem-for-stue-og-studio-hilo-p0000005695
Joda, hvis jeg skal svare på det det du spør om. Tilbake spør jeg om du selv anser denne Lynx saken som enkandidat i hig-end rekkene? Jeg har jo Benchmark selv, så jeg vet hva det står for.En topp "aktiv" preamp tror jeg alltid vil ha noe høyere forvrengning enn en passiv løsning. Finnes flere volumkontroller som er lydmessige transparent og Lynx sin er en av de. Det samme kan sies om tilsvarende produkter fra RME og Benchmark.Mener du med andre ord at dette er en råbra preamp m/DAC i formål rett inn i en amp, og null problemer med volumreguleringen slik man forventer i en topp preamp?Både en DP og Lynx Aurora lydkort har ekstremt lav forvrengning. Og kjøre rett i effektrinn uten noe forforsterker gjør det enda mer transparent. Det er knapt mulig å få det noe særlig bedre og utstyret har stort sett lavere forvrengning enn det meste av dyr hifi. Mye dyr hifi er ikke spesielt transparent/oppløst, men har en betydelig hørbar farging/forvrengning da det er gjerne lydsignaturen til merket. DP og Lynx er derimot komponenter laget for minst mulig egenlyd.
https://www.prolyd.no/avdelinger/me...tersystem-for-stue-og-studio-hilo-p0000005695
https://www.audiosciencereview.com/...-adc-review-and-measurements-part-1-dac.3576/
"Råbra" er for meg lavest mulig forvrengning. De som skal ha produkter med egensignatur for å legge til noe sminke må lete andre steder. Men låter ikke virkelig gode anlegg svært bra med lydmessig transparent elektronikk da?
Tror du at de betaler masse for å få noe annet enn 6?Kommer ikke som noe sjokk på meg iallefall.
Det at man kjøper seg plass, betyr ikke at man får en god anmeldelse..
Idag er bladanmeldelser bare en pekepinn, de fleste av oss snapper opp mye info på forum som feks dette forumet.
Ja, det var det da... Her spriker jo trådene som sammenrullede pinnsvin, og det ser ut til å gå sport i å være uenige i alt. Unntaket er vennetrådene, men der sleiker folk til gjengjeld produsentene så til de grader opp etter ryggen.Kommer ikke som noe sjokk på meg iallefall.
Det at man kjøper seg plass, betyr ikke at man får en god anmeldelse..
Idag er bladanmeldelser bare en pekepinn, de fleste av oss snapper opp mye info på forum som feks dette forumet.
Vi må anta at alle kjøper sideplass, jeg vet mange tester som ikke kom godt ut...Tror du at de betaler masse for å få noe annet enn 6?Kommer ikke som noe sjokk på meg iallefall.
Det at man kjøper seg plass, betyr ikke at man får en god anmeldelse..
Idag er bladanmeldelser bare en pekepinn, de fleste av oss snapper opp mye info på forum som feks dette forumet.
Ifølge en stor importør så måtte de annonsere før i hele tatt lyd & Bilde ville teste noe som helst.
Satt akkurat og tenkte litt det samme. Den ene gangen jeg kan komme på i farta hvor jeg faktisk lånte øre til noe L&B har gitt bra test de siste årene, så var jeg enig i konklusjonen om at dette var et produkt med bra lyd.Istedenfor å reagere på dette, så burde man respektere at de fleste audioprodukter er bra.
At gigantene må betale for sideplass er ikke så mye å reagere på. Disse får store anmeldelser...
Jeg bemerker meg at det alltid nevnes negative og positive ting.
Nå leser ikke jeg mye Lydogbilde, jeg leser andre hifi blader. Men jeg leser en del L&B på biblioteket samt årstest kavalkaden deres. Jeg tar alt med en klype salt, men mye av det de sier om forsterkere og høytaleres signatur er spot on..
_________________________________________________________________________________________
Ikke der det står, om testene av produktene er bra eller dårlige, men at eierne av bladet (!) begrenser inn selve test utvalget (!) ved en betalingsmodell.
Alle medier, alle journalister, skal fortelle om sannheten - sannheten i L&B blir feil ved at journalistene ikke godt nok (!) får fråtse i test objekter men må ta tak i det eierne (!) mener de skal bruke tid på.
Syntes fortsatt synd på journalistene i L&B, ikke bare å gjøre opprør i dag innenfor mediebransjen, jobber gror ikke på trær. Dessuten snakker vi om en gjeng journalister som liker jobben sin, som syntes faget og bansjen er morsom og givende, det merker man stadig mellom linjene når de tester ut ting & tang der.
Flere titalls millioner? I inntekt til Lyd og bilde? Over hvor lang tid i så fall? I utgangspunktet tror jeg nok ikke på det tallet.TV-2 (eid av Egmont), Schibsted, DinSide.no (eid av Aller) - giganter innenfor norske medier - har alle bragt på trykk tester fra fra Lyd & Bilde. Hvor resultatene er kommet til som følge av eiernes utvelgelse av produkter til sine journalister, hvor flere titalls millioner i inntekter fra leverandørene av de testede produkter ligger til grunn for om produktene ble testet. Eller stod utenfor, som følge av manglende innbetaling - uavhengig av selve produktets kvalitet.
Nå skal det nevnes at mange små produkter (les; små leverandører) har vært inne til test i L&B, uten at man har sett de samme har boblet over av annonser der.
Men de store gjengangerne har nok betalt dyrt for oppmerksomheten, men allikevel tjent mer penger på dette - enn selve "test-avgiften?" Noen som sa; en enda verre SKANDALE ? Eller er det OK å kunne kjøpe seg til gode omtaler av medier man skal kunne stole på?
Honnør til Medier24 som tar seg tid til å avsløre sånt snuskeri, de har allerede laget en håndfull artikler på dette - en regelrett SKANDALE.
En fantastisk anmeldelse! "This is a fucking joke!"Ja, det var det da... Her spriker jo trådene som sammenrullede pinnsvin, og det ser ut til å gå sport i å være uenige i alt. Unntaket er vennetrådene, men der sleiker folk til gjengjeld produsentene så til de grader opp etter ryggen.Kommer ikke som noe sjokk på meg iallefall.
Det at man kjøper seg plass, betyr ikke at man får en god anmeldelse..
Idag er bladanmeldelser bare en pekepinn, de fleste av oss snapper opp mye info på forum som feks dette forumet.
Kanskje anmeldelser som dette er å foretrekke:
Zu Essence Floor Standing Speakers
Et realt forsøk på helslakt....
Flere titalls millioner? I inntekt til Lyd og bilde? Over hvor lang tid i så fall? I utgangspunktet tror jeg nok ikke på det tallet.TV-2 (eid av Egmont), Schibsted, DinSide.no (eid av Aller) - giganter innenfor norske medier - har alle bragt på trykk tester fra fra Lyd & Bilde. Hvor resultatene er kommet til som følge av eiernes utvelgelse av produkter til sine journalister, hvor flere titalls millioner i inntekter fra leverandørene av de testede produkter ligger til grunn for om produktene ble testet. Eller stod utenfor, som følge av manglende innbetaling - uavhengig av selve produktets kvalitet.
Nå skal det nevnes at mange små produkter (les; små leverandører) har vært inne til test i L&B, uten at man har sett de samme har boblet over av annonser der.
Men de store gjengangerne har nok betalt dyrt for oppmerksomheten, men allikevel tjent mer penger på dette - enn selve "test-avgiften?" Noen som sa; en enda verre SKANDALE ? Eller er det OK å kunne kjøpe seg til gode omtaler av medier man skal kunne stole på?
Honnør til Medier24 som tar seg tid til å avsløre sånt snuskeri, de har allerede laget en håndfull artikler på dette - en regelrett SKANDALE.
Vi diskuterer vel hva bransjen bidrar med til å kjøpe seg tester, ikke driftsinntekter? Løssalg og abonnementsinntekter inngår jo her. Annonsepriser er forresten veiledende.... 26mill er heller ikke et tall jeg ville omtalt som flere titalls millioner.Flere titalls millioner? I inntekt til Lyd og bilde? Over hvor lang tid i så fall? I utgangspunktet tror jeg nok ikke på det tallet.TV-2 (eid av Egmont), Schibsted, DinSide.no (eid av Aller) - giganter innenfor norske medier - har alle bragt på trykk tester fra fra Lyd & Bilde. Hvor resultatene er kommet til som følge av eiernes utvelgelse av produkter til sine journalister, hvor flere titalls millioner i inntekter fra leverandørene av de testede produkter ligger til grunn for om produktene ble testet. Eller stod utenfor, som følge av manglende innbetaling - uavhengig av selve produktets kvalitet.
Nå skal det nevnes at mange små produkter (les; små leverandører) har vært inne til test i L&B, uten at man har sett de samme har boblet over av annonser der.
Men de store gjengangerne har nok betalt dyrt for oppmerksomheten, men allikevel tjent mer penger på dette - enn selve "test-avgiften?" Noen som sa; en enda verre SKANDALE ? Eller er det OK å kunne kjøpe seg til gode omtaler av medier man skal kunne stole på?
Honnør til Medier24 som tar seg tid til å avsløre sånt snuskeri, de har allerede laget en håndfull artikler på dette - en regelrett SKANDALE.
Nokså enkel regning; antall sider annonser per utgave X annonsepris X antall utgaver i året = (i dette tilfelle) et solid tosiffret millionbeløp.
Tallene står forøvrig i offentlighet på Proff; Publish AS
Beklager at du oppfattet dette så negativt Tor Arne. Jeg skriver også at mange med millionanlegg vil bli misunnelig på ditt anlegg og understreket den ekstreme dynamikken og bassen. Regner med at de som leste helheten forsto at jeg synes det var et rått anlegg. Ståle reporter i Stereo+Ikke la dette bli en diskusjon om mitt anlegge er oppløst nok eller ikke. Var bare et lite hint om at det i hjemmereportasjer ikke nødvendigvis er lurt å komme med slike konklusjoner, særlig ikke etter et drøyt kvarter med musikk. Flere burde tatt lærdom av Hjemmehos skribenten fra tidligere Hjemmekino, Akto. Han var veldig bevist på å lage en god reportasje uten å sette seg selv som dommer av lydkvaliteten.
Joda synes omtalen var positiv nok i massevis jeg, men det er en sjans å si såpass mye og påpeke så konkrete ting som det ble gjort her uten og egentlig ha hørt anleggets muligheter og fasetter. Ble vel ikke kjørt igjennom all verdens med musikk heller. Litt over et kvarter med musikk i lytteposisjonen med sønnen din litt utålmodig bak er ikke hva jeg hadde forventet. Du kan si hva du vil, men noen lytte modus tror jeg ikke du fant.Beklager at du oppfattet dette så negativt Tor Arne. Jeg skriver også at mange med millionanlegg vil bli misunnelig på ditt anlegg og understreket den ekstreme dynamikken og bassen. Regner med at de som leste helheten forsto at jeg synes det var et rått anlegg. Ståle reporter i Stereo+Ikke la dette bli en diskusjon om mitt anlegge er oppløst nok eller ikke. Var bare et lite hint om at det i hjemmereportasjer ikke nødvendigvis er lurt å komme med slike konklusjoner, særlig ikke etter et drøyt kvarter med musikk. Flere burde tatt lærdom av Hjemmehos skribenten fra tidligere Hjemmekino, Akto. Han var veldig bevist på å lage en god reportasje uten å sette seg selv som dommer av lydkvaliteten.