TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Jaha?
    Jeg vet ikke hva jeg tenkte på da jeg vurderte å kjøpe en CD spiller i går, da jeg har jo noen på lager. 😁. Jeg fant en AI Alto i chrom med dig coax utgang og satte den opp i Hovedanlegget, skuffelsen var derfor stor da den ikke ville lese platene. Mulig den trenger bare en rens, da den virket da jeg satte den bort. Tanken bak det hele var å ha en CD spiller i tillegg til B&O skifteren, da det er raskere og enklere å bytte plater i "farta". Etter litt mer nitidig søk på lageret, dukket det opp en Technics PG-100, også CD spiller, som blir å teste i morgen. Oppe i det hele fikk jeg uventet, men veldig hyggelig impulsivt småfint besøk, som trumfer det meste av gjøremål, så derfor i morgen. Ha en fin lørdagskveld😉

image.jpg

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    I beste Quincy Jones/Michael Jackson ånd ( hvil i fred til begge), så spilles denne, meget gode, franske coverversjonen med LeClaque av P.Y.T (pretty young thing)

En skikkelig gladlåt i min verden

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.378
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Egentlig ganske kjedelig bane, som byr på lite forbikjøringer. Overraskende av Max etter hva han har prestert i det siste.

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje, kanskje ikke?

Etter at veslekompis har blitt tilbakelevert rettmessig eier og jeg fikk meg en cowboystrekk, skred jeg så til verket med å implementere en Technics SL-PG100 CD spiller i Hovedanlegget
    . Første skuffelse var at den hverken har optisk eller coax digitale utganger, men det får gå tenkte jeg. Fant derfor fram passende kabler for oppgaven og koblet til spilleren. Inn med Fourplay - Silver sølvplate og deretter trykke "Play". Skuffelse nr 2; kun lyd i høyre kanal. Byttet om på H og V kabel, men fortsatt tyst eller dvs ved å "jukke" litt med kabelen, kom og gikk lyden. Hmmm, har @HasseBasse kanskje vært så elskverdig å sende dette "spøkelse" herover eller kanskje ikke?
    Vel, dette kunne da ikke være annet enn at det var en dårlig lodding? Frakoblet fandenskapet og opp i Værste bar det, fram med batteridrillen og fjerne skruene til topplokket. Slik så det ut inni. Ikke mye innmat der nei

IMG_9985.jpeg

Drivstoff til jobben 😁

IMG_9986.jpeg

Jeg mistenker at feilen ligger her

IMG_9987.jpeg

For å komme til printplatens bakside måtte kortet frakobles, kabinettets bakplate fjernes og kortet skrues løs.
    IMG_9991.jpeg

Det var enkelt

IMG_9990.jpeg

Så var det å lodde, som også gikk greit (L,G og R)

IMG_9988.jpeg

Så var det å skru sammen det hele og håpe og tro at det var det som skulle til

IMG_9992.jpeg

Jadda, det spiller de nydeligste toner i begge kanaler!

IMG_9993.jpeg

Selv om dette er en "budsjettspiller", så synes jeg det låter greit nok ifht pris og dagens innsats. Dog litt lavere gain på denne kontra ICON som jeg kjører balansert, men det er jo fordi "DET ER DOBBELT" 😁(har jeg blitt forklart)
    Klapper meg selv på skulderen og nyter en "dåsebajer" fullt fortjent. Ha en fortsatt god dag! 😁👍

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    9.333
    Torget vurderinger
    1
    Selv om dette er en "budsjettspiller", så synes jeg det låter greit nok ifht pris og dagens innsats. Dog litt lavere gain på denne kontra ICON som jeg kjører balansert, men det er jo fordi "DET ER DOBBELT" 😁(har jeg blitt forklart)
    Klapper meg selv på skulderen og nyter en "dåsebajer" fullt fortjent. Ha en fortsatt god dag! 😁👍
    Imponerende! Må inrømme at jeg har mye dårligere suksessrate med å reparere ting mens jeg drikker øl....

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Imponerende! Må inrømme at jeg har mye dårligere suksessrate med å reparere ting mens jeg drikker øl....
    Det ble kun med den ene, da jeg ikke rakk å drikke den opp mens jeg holdt på. Den ble med ned igjen mens jeg hørte ferdig platen 😉

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Mye annet...
    Som småhuseier er det alltid noe å drive med og det gjør seg ikke seg selv. Nok om det og nok om denne, nærmest TikTok trenden her inne, der det skal spilles en viss type musikk.
    Jeg var ganske aktiv i alpint i yngre år og da hadde jeg en fancy alpinjakke fra "Missing Link" og under logoen stod det: "Only dead fish follows the stream" og det kan vel passe godt i nevnte sammenheng. Jeg kjører mitt eget løp, dog ikke upåvirket av omgivelsene, men et sted går genseren, selv i et delvis møblert hjem 😁. Lik eller ei og ha en glad mandag!

Al Jarreau - All or nothing at all

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    5.648
    Sted
    Makrokosmos
    Nok om det og nok om denne, nærmest TikTok trenden her inne, der det skal spilles en viss type musikk
    Don't worry mister A. Om noen dag er alt tilbake til normalen, da er det DSOTM, Dire Straits og Bremnes som regjerer igjen.
    Venter med spenning på når Kurt Olsson og Damorkestern blir trendy, eller hvorfor ikke Black-Ingvars (om noen husker dem)?

I Hifi-retten er det vedtatt at man får lytte til hva man vil, når man vil og hvor man vil. Såfremt man ikke forstyrrer andre som er geografisk nært plassert. Det vil si at man ikke kan spille Bjørn Skifs på ooga chaka-nivå om man bor i blokk. :cool:

God kveld!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    15.844
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    9
    Don't worry mister A. Om noen dag er alt tilbake til normalen, da er det DSOTM, Dire Straits og Bremnes som regjerer igjen.
    Venter med spenning på når Kurt Olsson og Damorkestern blir trendy, eller hvorfor ikke Black-Ingvars (om noen husker dem)?

I Hifi-retten er det vedtatt at man får lytte til hva man vil, når man vil og hvor man vil. Såfremt man ikke forstyrrer andre som er geografisk nært plassert. Det vil si at man ikke kan spille Bjørn Skifs på ooga chaka-nivå om man bor i blokk. :cool:

God kveld!
    Ah, julealbumet Black Christmas og hiten Whole Lotta Engberg - nå snakker vi!

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2

Lydbildeja

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.11.2017
    Antall liker
    1.121
    Her oppe i nord ser jeg ingen unge gå kledd sånn sossekledd som de der hehehehe,Oslo vestkant soss sikkert.😄

• Haha
    Reaksjoner: TTs

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Takk, men som ateist, så henger jeg hverken på (Skedsmo)korset eller andre steder i noens høytid. Gjør som @parafinoksen og sikkert også andre, lav profil. Har gått litt lei...

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Da endrer jeg til god langhelg, A.
    Absolutt ikke nødvendig. Alle har sitt ståsted ift denne høytiden og alle de andre. Philipinerne er vel de mest ekstreme, som lar seg korsfeste gang på gang.

Troen tar overhånd, men er det det de ønsker, så la de holde på.

ERIKD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    702
    Sted
    Longnose
    Good news, kom hjem fra Granka i går og traff en venn som hadde sett Harstad familien henge over et gjørde i ei trapp og hive etter pusten pluss fikk bilde fea Facebook at Mr Roger var der og ønsket god påske😁😁 lover godt😁😁

• Haha

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Good news, kom hjem fra Granka i går og traff en venn som hadde sett Harstad familien henge over et gjørde i ei trapp og hive etter pusten pluss fikk bilde fea Facebook at Mr Roger var der og ønsket god påske😁😁 lover godt😁😁
    Hei!
    Mmmmmmmm, fantastisk, jaaaaaaaaaaa! 🤣🤣🤣

ERIKD

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.11.2005
    Antall liker
    702
    Sted
    Longnose
    Mmmmmmmm jaaaaaaaaa for noen superstjerner😂😂
    Dræp mig, jeg ser fram til nye "eventyr" med Roger, Onkel Erling og resten av gjengen. Det er ikke mange tvprogram jeg ser på, men Charterfeber er en favoritt. Sånn er det bare! Minne for livet! 🤣🤣🤣
    Samme her, charterfeber og formel 1 er det jeg ser😎😁 Var en sinnsyk bra kvalik🏎😎

• Love

TTs

Lost in music
    Ble medlem
    08.02.2025
    Antall liker
    7.413
    Sted
    Arnestedet
    Torget vurderinger
    2
    Samme her, charterfeber og formel 1 er det jeg ser😎😁 Var en sinnsyk bra kvalik🏎😎
    Aldri undervurder Max Verstappen, han får ut det beste av en middelmådig bil. Klarer han å holde P1 gjennom de første rundene i morgendagens løp, så ser det meget lovende ut. Ikke den banen det er lettest med forbikjøringer. Gleder meg til løpet. Må den beste vinne! 😉👍

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn