|
du sier noe, med alle rare vinkler, kort avstand og hode i bakveggen. BeetleBug er vel den som har vært mest "kritisk" i utgangspunktet, både til rommet, avstander osv, men jeg tror han ble overrasket til slutt. (Han har forøveig ingenting med MM å gjøre)Skulle likt å høre målemafiaen forklare hvorfor lyden er så bra der oppe
![]()
Jeg var nok bare misunnelig på deg som har slike muligheter med flere rom. Om jeg ikke husker feil så er jeg vel også noe høyere en deg og ting falt mer på plass der oppe når jeg bøyde meg ned og lente meg frem. Jeg har gode minner med betonghøyttalere fra min barndom da faren til en kompis var stor fan av dem og også Bose. I den ene salongen stod det utstyr fra Nad og Rauna og i det andre stod det Tandberg proff utstyr og Bose i alle varianter, krinker og kroker. Jeg foretrakk definitivt rommet med Nad og betong og jeg har mange flotte musikkstunder der. Husker spesielt at jeg ble introdusert for Mezzoforte der. Good times!du sier noe, med alle rare vinkler, kort avstand og hode i bakveggen. BeetleBug er vel den som har vært mest "kritisk" i utgangspunktet, både til rommet, avstander osv, men jeg tror han ble overrasket til slutt. (Han har forøveig ingenting med MM å gjøre)Skulle likt å høre målemafiaen forklare hvorfor lyden er så bra der oppe
![]()
Det kommer ikke noen måleinstrumenter inn i Tesalongen, så mye er helt klart, men er man nysgjerrig på lyden, så er man hjertlig velkommen med det man har fått utdelt, nemlig ørene! PM om dere ønsker en lytt!
Finnes jo en mengde fantastiske YouTube klipp der ute.Siste før bingen
Euge Groove - As you like it
Ja, er jo gjerne det jeg gjør, TT.Ja si det, den var vrien. Kanskje søke på artist og spor på Spotify/Tidal i stedet for å avspille YouTubeklippet?
Så Arve har endelig fått fingeren ut og publisert artikkelen han har nevnt i et år snart? Goodie, den skal leses. Du er forresten inne på et problem med strømming som ikke har noe med Tidal å gjøre, at enkeltlåter ikke er der. Det skyldes ofte at den låten er lisensiert bort til en film eller lignende, slik at det ikke er samme publisher lenger. Det har blant annet skjedd med Elvis Costellos Shipbuilding, Everyday I Write The Book og Pills & Soap fra samme album! Og det er en vederstyggelighet, Punch The Clock mangler tre av de beste låtene, og da er det nesten bortkastet at det albumet er på strømmetjenester i det hele tatt.Satt akkurat og leste om NAD 3020 og dens historie på audiophile.no. Veldig bra skrevet artikkel og artig å få vite mer om denne sagnomsuste forsterkeren i flere varianter. Har selv eid tre stk av denne og kjenner meg igjen i hva som blir skrevet. Gleder meg til fortsettelsen
Ah, han var det som ymtet frampå i fjor engang om den artikkelen, ja. Sjølvaste redaktøren.^ikke Arve, men Karl Erik Sylthe
Jeg har aldri hatt en selv, det nærmeste er en 710 fra 1996 og et 1020/2140-sett. Men jeg har solgt minst et dusin 3020, sikkert flere.Uansett godt skrevet og interessant for alle som har, har hatt eller drømt om 3020
ENDELIGSå Arve har endelig fått fingeren ut og publisert artikkelen han har nevnt i et år snart? Goodie, den skal leses. Du er forresten inne på et problem med strømming som ikke har noe med Tidal å gjøre, at enkeltlåter ikke er der. Det skyldes ofte at den låten er lisensiert bort til en film eller lignende, slik at det ikke er samme publisher lenger. Det har blant annet skjedd med Elvis Costellos Shipbuilding, Everyday I Write The Book og Pills & Soap fra samme album! Og det er en vederstyggelighet, Punch The Clock mangler tre av de beste låtene, og da er det nesten bortkastet at det albumet er på strømmetjenester i det hele tatt.Satt akkurat og leste om NAD 3020 og dens historie på audiophile.no. Veldig bra skrevet artikkel og artig å få vite mer om denne sagnomsuste forsterkeren i flere varianter. Har selv eid tre stk av denne og kjenner meg igjen i hva som blir skrevet. Gleder meg til fortsettelsen![]()
Jammen godt mtp andre muligheter for gnister. God bedring ønskes Evo's auda. 8)Det var nok ikke gnistens dag i dag, da Evo 2 sin Audi ble syk i ene coilen sin stakar. På vei hit ble den hensatt hos fagfolk i Ås, hvorpå den vil få kyndig stell etterhvert
Jeg har norges eldste NAD 3020.Satt akkurat og leste om NAD 3020 og dens historie på audiophile.no. Veldig bra skrevet artikkel og artig å få vite mer om denne sagnomsuste forsterkeren i flere varianter. Har selv eid tre stk av denne og kjenner meg igjen i hva som blir skrevet. Gleder meg til fortsettelsen
Dette er en vinn vinn greie. De som kjenner meg vet hva jeg snakker omEllers er det fint å se at du hjelper andre
En venn av meg sine. Kjøpt i DK. Skal ta en sjekk og ene diskanten er visst litt syk.Hehe, dette var gromme saker... Hvor fant katta disse ?![]()
Ikke mange av de der TT. Du finner nok ut av det. kanskje du får testet litt og? Temmelig forskjellig lyd fra Final, smak og behag.En venn av meg sine. Kjøpt i DK. Skal ta en sjekk og ene diskanten er visst litt syk.Hehe, dette var gromme saker... Hvor fant katta disse ?![]()
Hahaha... du får ta det som mosjon. Du går jo fra den ene stående Technics buffėen til den andre. 8)SB 7000 heter disse. Kom i '78. Jeg var så glad for endelig å kunne sitte og spise frokost igjen i dag, men det ble med dét. Nå blir det stående buffet igjen.
Technics SB-7000 on thevintageknob.org