TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    :) Skulle likt å høre målemafiaen forklare hvorfor lyden er så bra der oppe :)

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    T

TT.

Gjest
    du sier noe, med alle rare vinkler, kort avstand og hode i bakveggen. BeetleBug er vel den som har vært mest "kritisk" i utgangspunktet, både til rommet, avstander osv, men jeg tror han ble overrasket til slutt. (Han har forøveig ingenting med MM å gjøre)

Det kommer ikke noen måleinstrumenter inn i Tesalongen, så mye er helt klart, men er man nysgjerrig på lyden, så er man hjertlig velkommen med det man har fått utdelt, nemlig ørene! PM om dere ønsker en lytt!

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Dagen ble ikke helt som tenkt, men det skal den jo heller ikke være. Etter trafikken i byen og butikkene å dømme, skulle en tro at folk ikke har hatt mat på ukesvis. Har iallefall endelig fått plassert meg i godstolen i Tesalongen og fyrt opp anlegget og glasset er dessuten fyllt. Det kan knapt bli bedre. Ha en flott påskeaften, skål! 8)

Akkurat nå snurrer Barry White - Loves Theme

BeetleBug

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Antall liker
    16.093
    Sted
    Sørlandet
    du sier noe, med alle rare vinkler, kort avstand og hode i bakveggen. BeetleBug er vel den som har vært mest "kritisk" i utgangspunktet, både til rommet, avstander osv, men jeg tror han ble overrasket til slutt. (Han har forøveig ingenting med MM å gjøre)

Det kommer ikke noen måleinstrumenter inn i Tesalongen, så mye er helt klart, men er man nysgjerrig på lyden, så er man hjertlig velkommen med det man har fått utdelt, nemlig ørene! PM om dere ønsker en lytt!
    Jeg var nok bare misunnelig på deg som har slike muligheter med flere rom. Om jeg ikke husker feil så er jeg vel også noe høyere en deg og ting falt mer på plass der oppe når jeg bøyde meg ned og lente meg frem. Jeg har gode minner med betonghøyttalere fra min barndom da faren til en kompis var stor fan av dem og også Bose. I den ene salongen stod det utstyr fra Nad og Rauna og i det andre stod det Tandberg proff utstyr og Bose i alle varianter, krinker og kroker. Jeg foretrakk definitivt rommet med Nad og betong og jeg har mange flotte musikkstunder der. Husker spesielt at jeg ble introdusert for Mezzoforte der. Good times!

Mvh
    BB

T

TT.

Gjest
    ^Det er en av fordelene ved å bo langt unna "lysløypa", kombinert med å være single. Må straks innrømme at nevnte har sine klare ulemper også, men en middelvei som jeg kan leve med, har jeg funnet. :)

T

TT.

Gjest
    Får spille låten som ikke finnes i Tidal, som jeg har søkt på i dag(tipper den finnes i Spotify):
    Wayne Jones - Ians Smile

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Siste før bingen

Euge Groove - As you like it

Finnes jo en mengde fantastiske YouTube klipp der ute.

Men av en eller annen merkelig grunn har jeg aldri noe lyst å hente fram de gode tipsene. Regner med det er snakk om å venne seg til et nytt miljø. Jeg hører helst musikk over stereo. Bilder forstyrrer. Eller så forstyrrer musikken bildene...:p

Så er det gjerne det at plukker jeg opp et opptak fra nett, så er det først 39 sekunder med reklame først...

Hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg venne meg til musikk over YouTube:confused:

S.U.

T

TT.

Gjest
    Ja si det, den var vrien. Kanskje søke på artist og spor på Spotify/Tidal i stedet for å avspille YouTubeklippet?

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ja si det, den var vrien. Kanskje søke på artist og spor på Spotify/Tidal i stedet for å avspille YouTubeklippet?
    Ja, er jo gjerne det jeg gjør, TT.

Går vel glipp av en rekke pene ansikter og det som hører til. Men OK, der er vel et bevist valg, da.

(Lurer litt på hvilke valg vi gjør bevisst nå til dags, så påvirket vi ar fra her og der. Men det er vel en annen diskusj...)

Talas, TT;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Satt akkurat og leste om NAD 3020 og dens historie på audiophile.no. Veldig bra skrevet artikkel og artig å få vite mer om denne sagnomsuste forsterkeren i flere varianter. Har selv eid tre stk av denne og kjenner meg igjen i hva som blir skrevet. Gleder meg til fortsettelsen

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Satt akkurat og leste om NAD 3020 og dens historie på audiophile.no. Veldig bra skrevet artikkel og artig å få vite mer om denne sagnomsuste forsterkeren i flere varianter. Har selv eid tre stk av denne og kjenner meg igjen i hva som blir skrevet. Gleder meg til fortsettelsen
    Så Arve har endelig fått fingeren ut og publisert artikkelen han har nevnt i et år snart? Goodie, den skal leses. Du er forresten inne på et problem med strømming som ikke har noe med Tidal å gjøre, at enkeltlåter ikke er der. Det skyldes ofte at den låten er lisensiert bort til en film eller lignende, slik at det ikke er samme publisher lenger. Det har blant annet skjedd med Elvis Costellos Shipbuilding, Everyday I Write The Book og Pills & Soap fra samme album! Og det er en vederstyggelighet, Punch The Clock mangler tre av de beste låtene, og da er det nesten bortkastet at det albumet er på strømmetjenester i det hele tatt. :mad:

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Uansett godt skrevet og interessant for alle som har, har hatt eller drømt om 3020
    Jeg har aldri hatt en selv, det nærmeste er en 710 fra 1996 og et 1020/2140-sett. Men jeg har solgt minst et dusin 3020, sikkert flere.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Musikk fra Fourplay er det lenge siden jeg har spilt. Her fra albumet Fourplay - Amaroso

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Så Arve har endelig fått fingeren ut og publisert artikkelen han har nevnt i et år snart? Goodie, den skal leses. Du er forresten inne på et problem med strømming som ikke har noe med Tidal å gjøre, at enkeltlåter ikke er der. Det skyldes ofte at den låten er lisensiert bort til en film eller lignende, slik at det ikke er samme publisher lenger. Det har blant annet skjedd med Elvis Costellos Shipbuilding, Everyday I Write The Book og Pills & Soap fra samme album! Og det er en vederstyggelighet, Punch The Clock mangler tre av de beste låtene, og da er det nesten bortkastet at det albumet er på strømmetjenester i det hele tatt. :mad:
    ENDELIG:)

Må vel finne fram den artikkelen. Mente bestemt det var Arve som jobbet med et oppsett med to stk 3020-er i et eller annet oppsett der han testet ut noe greier. For et års tid siden. Har selv ventet i spenning så nå blir vel den utløst:cool:

Ser fram til den:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.602
    Torget vurderinger
    24
    HERLIG !!!! Slike kutt får meg alltid i godt humør. Alder ingen hindring. Snakk om å ha chops'a inne!

T

TT.

Gjest
    En særdeles hyggelig ettermiddag og avslutning på påsken har det vært da Jorwed, Evo 2 og knarfar kom innom på kaffe. Tre timer forsvant som dugg for solen og kjøkkenet ble plutselig romslig igjen, da knarfar har hatt en SL-1000P på behandling her. Mye moro ble det også da denne skulle startes opp etter nyoppusset strømforsyning og både fyrverkeri, lysbuer og strømbrudd var varslet i forkant. Dette uteble heldigvis, men sikkert skuffende for noen av de oppmøtte, da undertegnede tidligere har hatt bipolar lidelse ifbm tidligere skifte av elektrolyttholdige kondensatorer. Hele riggen ble testspilt med Grado pu og Donna Summers Hot Stuff. En seiersdans ble utført av undertegnede da SL1000P viste seg fra sin beste side. Takk for besøket folkens og komme snart igjen

Det ble tatt lite med bilder, men to ble tatt ved innlasting av "lirekassen" i knarfars bil

IMG_7315.jpg
    IMG_7316.jpg

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Takk til deg TT for nok en svært hyggelig sammenkomst under taket ditt. Ikke minst takk for vel utført jobb på lirekassen. :) Jeg var ikke skuffet da lysbuer og smellbonbon-effekter uteble. Den snurret som den aldri hadde gjort noe annet, og det har den strengt tatt ikke gjort heller. ;D Godt å se. Perfekt! :) Takk!

T

TT.

Gjest
    Det var nok ikke gnistens dag i dag ;) , da Evo 2 sin Audi ble syk i ene coilen sin stakar. På vei hit ble den hensatt hos fagfolk i Ås, hvorpå den vil få kyndig stell etterhvert

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det var nok ikke gnistens dag i dag ;) , da Evo 2 sin Audi ble syk i ene coilen sin stakar. På vei hit ble den hensatt hos fagfolk i Ås, hvorpå den vil få kyndig stell etterhvert
    Jammen godt mtp andre muligheter for gnister. God bedring ønskes Evo's auda. 8)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Kanskje ikke den mest politisk riktige låten i disse dager, men skitt au. Flott video uansett!

Nathan East - America the beautiful

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    72.975
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har norges eldste NAD 3020.;)
    Den er MADE IN ENGLAND.
    (ikke Taiwan)

Ellers er det fint å se at du hjelper andre.
    Det er flere av oss mindre hendige HFSere som er glade for det TT!:)

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hehe, dette var gromme saker... Hvor fant katta disse ? :)
    En venn av meg sine. Kjøpt i DK. Skal ta en sjekk og ene diskanten er visst litt syk.
    Ikke mange av de der TT. Du finner nok ut av det. kanskje du får testet litt og? Temmelig forskjellig lyd fra Final, smak og behag.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ikke mer sjeldne enn Final 1.2, det kan jeg nok påstå, men sjeldne nok. Artig å få muligheten til å høre disse, på godt og vondt. De får ikke prøve seg i Hovedanlegget, men skal kun testes der jeg "skrur" disse. For mye styr å flytte rundt på og ikke vil jeg heller pga fare for at jeg kan ødelegge de

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jøss TT. Det var svære greier. Hva er typebetegnelse på disse? Hvilken "serie" tilhører de?

• Liker
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn