TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

TT.

Gjest
    En låt som surrer i hodet om dagen. Ganske ok faktisk

Robin Thicke - Lost without you

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.470
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Tok en ettermiddagstur til vårpuls´n hos OHC i dag. Litt av hvert å lytte til - ikke minst Sennheiser HE-1. Htlf til den nette sum av 570K:rolleyes: Jada - det låt helt fantastisk, men det skulle kanskje bare mangle. Traff på Evo the second der også.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er fantastisk. Har sløvet på terrassen sjøl. Godt og varmt i solveggen og like sikkert som varmen, kan jeg høre mc i det fjerne, så det er nok mange som har hatt seg en luftetur i dag.
    Kommer snart tilbake med et stemningsbilde, TT, men jeg konkluderer foreløpig med at dere " jævla søringa" er vel ca en og en halv måned foran oss...:rolleyes:

(No offense, jeg er bare en jæ.. nordlending;-)

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg bytter også annenhver gang. Kjøpte 7'ern i desember en gang
    Samme her. Annenhver gang. Men hvis ikke åttern kommer med hodetelefonutgang satser jeg på en Nokia 9210. Eller hva de het. Så kan jeg rote fram iPoden med alle de gode gamle slagerne:cool:

Alt det andre klarer jeg meg strengt tatt uten. (Har aldri fått til en god dialog med HFS på iPhone:p

• Liker
    Reaksjoner: TT.

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.744
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Neida jeg gjorde ikke det,det var lite som fristet der faktisk. Mye som låt for skarpt,naim hadde nok det eneste som jeg godt kunne tenke meg senere. Var mere som fristet på Aker brygge ;),ble både burger og øl i hyggelig selskap med fast legen min :).

O

T

TT.

Gjest
    Kan iaf si så langt at batteriet varer mye lenger på en plus enn en vanlig.

Har lyttet til musikk de siste fire timene og jeg blir ikke lei! I morgen skal jeg få i gang Tesalongen igjen og forhåpentligvis nyte noen timer med musikk der også.

Plutselig får jeg to stk meget gode CD spillere til salgs, som skal ut på brukten. En Naim CDX5 og en Sony XA5ES...

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Kondiser I luften og valnøttfiner på bordet - freddan! Herlig. Ha en flott weekend. 8)

• Liker

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Høres ut som om folket koser seg :)
    Trevlig helg alle :)
    Får selge min 559ES på Torget jeg :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Ja, det er fantastisk. Har sløvet på terrassen sjøl. Godt og varmt i solveggen og like sikkert som varmen, kan jeg høre mc i det fjerne, så det er nok mange som har hatt seg en luftetur i dag.
    Kommer snart tilbake med et stemningsbilde, TT, men jeg konkluderer foreløpig med at dere " jævla søringa" er vel ca en og en halv måned foran oss...:rolleyes:

jeg tror ikke vi er så langt foran dere som du sier, men to, tre uker er nok mer riktig. Jeg skal tenke på deg når du fyrer opp grillen kl 01.00 og sola skinner, mens det er mørkt som en sekk her. Kos dere og nyt midnattsola!

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Æ

jeg tror ikke vi er så langt foran dere som du sier, men to, tre uker er nok mer riktig. Jeg skal tenke på deg når du fyrer opp grillen kl 01.00 og sola skinner, mens det er mørkt som en sekk her. Kos dere og nyt midnattsola!
    Takk for omtanken, TT. Du hører fra meg;)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Det var ment som et 100% seriøst innlegg. Jeg unner alle sol og sollys. Jeg sliter selv i vinterhalvåret med for lite lys og har kjøpt meg lampe for å begrense vinterdepresjon og depresjon generelt.

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Det var ment som et 100% seriøst innlegg. Jeg unner alle sol og sollys. Jeg sliter selv i vinterhalvåret med for lite lys og har kjøpt meg lampe for å begrense vinterdepresjon og depresjon generelt.
    Jeg vet.

Har alltid tatt dine utsagn seriøst, TT. Ikke vær i tvil om det, amigo:)

• Liker

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.126
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo vært der du bor og enda lenger nord og jeg kunne ikke bodd slik. Derimot står det stor respekt av de som holder ut.
    Skjønner. Vi er alle forskjellig. Som Bodø-gutt har jeg aldri hatt problemer med mørketiden. Snarere tvert i mot. Der er da jeg kryper inn i peisvarmen, sammen med de jeg er glad i. Eller bare for meg selv. Flammene på bjørkeveden i peisen. Lyser opp hverdagen. Nordlyset på himmelen. Funker for meg;)

Lett hjulpet av god musikk:cool:

Der er alltid en god anledning til å feire livet, imo;)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.470
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Neida jeg gjorde ikke det,det var lite som fristet der faktisk. Mye som låt for skarpt,naim hadde nok det eneste som jeg godt kunne tenke meg senere.
    Enig. En av årsakene til at jeg dro dit var for å høre på Naim - og Sennheiser´ne. De nye Audioform Jern14 låt ok - for de som er i markedet for en slik løsning. Langt bedre enn når jeg hørte de i Horten.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Fikk luftet hentesveisen i caben i dag, da det klarnet opp. Deilig å se at det går rette veien mht været. Etter mye husarbeide, tas det nå pause fra denslags og istedet nytes musikk. Det ble en hifihandel i dag også og den ankommer til uka. Det blir spennende. Nok en sølvboks!
    Musikken som spilles akkurat nå er Brigette - Much too much. Noe som kan sies om Sennheiser htlf omtalt i en annen tråd

IMG_7206.JPG

Sist redigert av en moderator:
    T

TT.

Gjest
    Flate høyttalere sprer ikke lyden på samme måte som domediskanter og andre konvensjonelle elementer, så derfor blir sweetspot mer definert og "trangere" enn vanlig har jeg funnet ut. Når man endelig har funnet ut hvor man skal være i oppsettet, så er man i musikkens sentrum og der vil man være i evig tid. Got it? ;)

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.133
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Tror jeg må søke om audiens når jeg kommer sørøstover til sommeren :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    I dag har jeg kjøpt inn et "prosjekt". En defekt Rotel cd spiller lik jeg hadde for en del år siden. Den er veldig syk og trenger masse stell, men krysser fingrene for at den kan reddes. En slik en (ikke min på bildet)RCD990 HDCD med Philips cdm 9pro drivverk

IMG_7210.jpg

T

TT.

Gjest
    Dengang RCD 990 kom, fikk jeg kjøpt testobjektet Lyd&Bilde hadde av selveste Lasse Svendsen. Har angret helt fram til i dag at jeg solgte den i sin tid

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har det med å beholde CD-spillere til de går i stykker, eventuelt jeg må levere dem tilbake hvis de er lånt fra noen. Har en utrolig sakte utvikling på det digitale området, i alle fall hvis vi holder prolyd utenfor.

T

TT.

Gjest
    Litt artig, står lykken meg bi, er det noe artig på inngående til uken, i tillegg til allerede nevnte "silver box". Time vil sjåv!

OG NEI, DET ER IKKE TULIPANER!

T

TT.

Gjest
    I dag har jeg kjøpt inn et "prosjekt". En defekt Rotel cd spiller lik jeg hadde for en del år siden. Den er veldig syk og trenger masse stell, men krysser fingrene for at den kan reddes. En slik en (ikke min på bildet)RCD990 HDCD med Philips cdm 9pro drivverk

Vis vedlegget 434131
    har tatt en kjapp titt på denne i ettermiddag. Virker som om styringen/prosessoren er død i denne. Har prøvd å overstyre skuffemekanismen, da denne bare vil mate ut og skuffemotoren går konstant. Er litt i tenkeboksen om jeg skal koste på den en rep hos Dalens evt. et prisoverslag. Disse spillerne vokser ikke på trær, så tenke tenke

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du får legge inn i regnestykket at ryker drivverket kan du kaste den..

T

TT.

Gjest
    Ja jeg er klar over at cdm 9 pro er skjørt og vanskelig (til umulig) å oppdrive, men det hadde vært så artig å hatt denne oppe å gå

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.286
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Umulig er nok mest korrekt. Søkte opp og ned da jeg hadde Theta. Philips 9 er ok, men pro er håpløst. Skjønner at du vil ha den opp å gå, grom sak.

T

TT.

Gjest
    Rett etter at Rotel lanserte RCD990, sluttet visstnok Philips å produsere CDM 9 Pro drivverket og Rotel måtte stoppe produksjonen. De lanserte dernest RCD 991 med et mer standard og etter ryktene et simplere drivverk. Forskjellen er også at displayet og skuffen har byttet plass og at displayet er grønt istedet for rødt, hvis jeg husker rett.

• Liker
    Reaksjoner: HCS
    T

TT.

Gjest
    Jeg fikk akkurat bekreftet kjøp av et par høyttalere og da nesten på dørstokken til Dyret. Da er det vel ikke så vanskelig å gjette merket på høyttalerne.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn