TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Spennende! Gleder meg til å få verket tilbake når du er klar. No stress! I kveld skal jeg spille M5G. Første som skal på etter oppvarming er Al Jarreau - plata med den dårlige lyden. Blir spennende å høre. ;D
    Kos deg i kveld F, det har du fortjent. Kanskje du finner noe i kjøleskapet også som kan være trivsel sammen med musikken. Ha en flott kveld og hilse fruen
    Nå har jeg sneket et aldri så lite glass hvit av fruen fra havet. Blokkene er skrudd på - en halvtime nå så. .. 8)

• Liker
    Reaksjoner: TT.

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Breakin´away er bra rent musikalsk, men lydmessig ikke fullt så bra
    Ja, det er en fin plate. Synes den låt mye bedre når jeg spilte den på sveivegrammofonen. Er litt spent på hvordan Graham/1210 fikser brasene I forhold. Samme PU og stepup. :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Nå må du ikke I din iver glemme at det er fredag aften TT. :) Ha en flott helg. :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Neida F, bare vært på pizzaaften med påfølgende kino i ettermiddag/kveld. Hjemme nå og med rødt i glasset, ønskes alle en riktig fin helg! Og skål!

T

TT.

Gjest
    På kinoen hadde jeg meget bra plass i THX salen på Askim kino. Midt på, midt på. Det mest imponerende med filmen, var faktisk lyden i salen. Skikkelig trøkk. Fimen vi så; Kong - Skull island 3D

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.733
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    • Liker

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.113
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Beviser at de har gitt deg noen gode musikkopplevelser det. Det skal røske litt i sjela når slike komponenter forlater redet :)

• Liker
    T

TT.

Gjest
    For noen uker tilbake kjøpte jeg et NOS United 6dj8/6922 rør av Audiomix for en rimelig penge. Jeg tenkte jeg skulle spare det til en vakker dag, da det Tjekkiske Ei røret i preampen låt så bra som det gjorde. I dag har det vært en vakker dag, så da måtte jeg jo bytte ;) . Rett ut av esken låter dette meget bra og bedre enn Ei, så jeg er veldig spent på fortsettelsen, dvs når det har fått "spilt seg inn".

IMG_7166.jpg

T

TT.

Gjest
    Masse musikk har blitt lyttet til i kveld. Avslutter straks. Her er en av de som har fått tid her. Moloko - Sing it back

T

TT.

Gjest
    Ikke den helt store entusiasmen ang musikk og hifi i det siste. Har blitt mye ang salg av utstyr i det siste og metningen er nok nådd i så måte. Som tidligere nevnt, så er jeg overrasket over hva som har blitt solgt, men også litt forundret over hva som ikke er solgt, men skjønner at det er kjøpers marked.

Regner med at entusiasmen kommer seg etterhvert... ha en flott kveld.

T

TT.

Gjest
    Ha ha... jo kanskje, men det er avsluttet fra min side. Jeg får si som Wayne Carini på Chasing Classic Cars på Discovery. Find them, buy them, play with them and sell them.

Jeg tapte ikke så mye på dem, bortsett fra en kjøretur til Skien, nye kondensatorer i eq, ett series V eq, nye fronttrekk fra ebay og omtrekking av frontene (stoff fra Biltema). Hifi er altså ingen gullgruve

T

TT.

Gjest
    Med kaffe i koppen og musikk i bakgrunnen, har formiddagen gått med på å kartlegge hvilke kondensatorer som må byttes i en strømforsyning. Det er foreløpig for kaldt til å holde på i Fjøset, så kjøkkenet får duge til over påske

IMG_7168.jpg

T

TT.

Gjest
    Ikke ofte Lionel Ritchie får spilletid her, men jeg liker denne låten for den bringer tilbake minner fra svunnen tid. Hva de minnene er, blir en helt annen historie...

Love will find a way

Evo III

Be Who You Are
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    65.733
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    86
    Med kaffe i koppen og musikk i bakgrunnen, har formiddagen gått med på å kartlegge hvilke kondensatorer som må byttes i en strømforsyning. Det er foreløpig for kaldt til å holde på i Fjøset, så kjøkkenet får duge til over påske

Vis vedlegget 430664

Hva er det du fixarerer her ??? :)

O

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke ofte Lionel Ritchie får spilletid her, men jeg liker denne låten for den bringer tilbake minner fra svunnen tid. Hva de minnene er, blir en helt annen historie...

Love will find a way

Dette er et ofte uglesett album av det selvoppnevnte musikkpolitiet. Og da tenker jeg ikke på proffe musikkritikere, skjønt de tar rett som det feil de også, men jeg tenker mer på pretensiøse musikklyttere. Virkeligheten er at det er et album med gode låter i MOR-segmentet. Han følger en tråd som han har lagt opp siden Commodores crossover soul/countryflørt Easy, og man finner da også meget sterke countryelementer på dette albumet i låten Stuck On You.

Problemet med de mest pretensiøse musikkelskerne er at de faktisk ikke har den musikkteoretiske bakgrunnen til å faktisk begrunne sine meninger, men likevel forlanger de å bli tatt på alvor. Jeg blir mildest talt irritert når jeg hører folk i diskusjoner omtale Commodores Easy som et mesterverk av "rendyrket soulmusikk" (ha ha ha) i motsetning til Richies soloalbumer. Selv falt jeg av etter Can't Slow Down, men det var fordi jeg var lei av Richie, ikke fordi jeg hadde musikkpolitiske innvendinger mot dem. Dessuten er de ikke like sterke som hans beste soloalbum, som jo er det du spilte en låt fra i dag.

Vær åpen og vis forståelse for hva man ikke forstår, og vær ærlig på det. Det er mitt credo. :)

T

TT.

Gjest
    Jeg gikk selv lei av LR på 80 tallet da " dancing on the ceiling" ble ihjelspilt av nærradioer i hovedstaden, men vet jo at mannen og ikke minst Commodores har mange meget bra låter. Har opptil flere plater, både cd og vinyl av dem. Håper for Guds skyld at jeg ikke blir betegnet som noen musikksnobb eller politi i så måte

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg gikk selv lei av LR på 80 tallet da " dancing on the ceiling" ble ihjelspilt av nærradioer i hovedstaden, men vet jo at mannen og ikke minst Commodores har mange meget bra låter. Har opptil flere plater, både cd og vinyl av dem. Håper for Guds skyld at jeg ikke blir betegnet som noen musikksnobb eller politi i så måte
    Det var nettopp det som skjedde med Lionel Richie og meg også. Jeg jobbet jo som radio-dj og kritiker fra tidlig i 1985 og til etter at han kom med sin oppfølger til Can't Slow Down, og gikk i total overdose med Dancing On The Ceiling-albumet. Og der endte mitt forhold til hans kontemporære utgivelser. Men jeg setter den dag i dag både The Commodores og Richies andre soloalbum svært høyt.

Spiller hele albumet på Tidal selv nå, jeg gadd ikke gå bort i CD-hyllene for å finne det fysiske eksemplaret fra egen samling. Nå er det klinelåten Hello (siste spor på albumet) som går, og ikke kom her og si at det ikke er et stort stykke MOR-kunst på høyt nivå. Deilig arrangement og instrumentering, og da kan det være så mye tåreperse som det vil, dette holder faktisk mål i lange baner. :cool:

Bør jo absolutt være noe for deg som liker gitarbasert west coast så godt.

T

TT.

Gjest
    Jeg blir litt i villrede nå. Er du positiv til hva jeg skrev eller er jeg på utur med deg?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn