TTs tråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.453
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Etter et par kjappe Nøgne er jeg nå på vei ned i det tredje glasset med rødt. Kanskje klokt å bremse litt nå som jeg er den heldige utvalgte til å begynne å kokke kveldens rett;).
    Og bare så det er sagt - vi kjører ikke Taco eller Grandiosa. Det er litt mer omstendelig enn som så.

• Liker
    Reaksjoner: TT.

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.453
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Ryker dessverre på tia i morgen:(

T

TT.

Gjest
    Det var jo synd ptb, men Evo, soundscape og _jorwed_ på Skype fra Dar es Salahm og meg selv, så skal vi nok hygge oss. Det blir sikkert en "råd" senere. :)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.090
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Blir spennende å sjekke ut anleggene dine "live" TT - og alltid hyggelig med en prat med en felles interesse som utgangspunkt.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Blir spennende å sjekke ut anleggene dine "live" TT - og alltid hyggelig med en prat med en felles interesse som utgangspunkt.
    Absolutt. Har akkurat rigget opp "tvanlegget", der det før stod en MicroMega int forsterker og CD. Dumme meg tenkte ikke på at Technicsen ikke gikk inn i hylla, så der får puffen gjøre nytten en stund

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Har stor sans for demonstrasjonstogets paroler. De har min sympati de gutta der! ;D

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.681
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Gregor & Sixtus von Möinichen (brødre) samt Maximus von Hölen.
    JAN_1526_2.jpg

Sånn - da er det nok fra "Ytre Enfold".

TT - en eller annen dag får jeg vel be om tillatelse til å stikke innom og høre på gromutstyret. Det er jo helt rått det du har skaffet deg...

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Du burde hatt "Pass deg for Bodil" også. Samme serie som bikkja. :rolleyes:

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Det var jo synd ptb, men Evo, soundscape og _jorwed_ på Skype fra Dar es Salahm og meg selv, så skal vi nok hygge oss. Det blir sikkert en "råd" senere. :)
    Ser alvorlig ut som om jeg tar en tur. :)

• Liker

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    TT - en eller annen dag får jeg vel be om tillatelse til å stikke innom og høre på gromutstyret. Det er jo helt rått det du har skaffet deg...
    Jeg tror klokka 1200 I morgen (søndag) er et greit tidspunkt? :cool:???

• Liker
    T

TT.

Gjest
    @KjellR. Tipper du husker veien, så det er bare å sette kursen ved passende anledning
    @knarfar: flott, da slipper jeg å spise alt selv ;)

KjellR

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Antall liker
    3.681
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    • Liker
    T

TT.

Gjest
    I dag har Evo II, soundscape og knarfar vært her på kaffe og hifiprat. Veldig hyggelig og litt konstruktivt ble det også plass til. Veldig bra å få andre ører til å lytte til anlegget og få synspunkter til forbedring av lyden. Denne gang ble det anbefalt mer "toe in" for å få fram vokalen bedre i lydbildet og det hjalp betraktelig, så tusen takk for det.
    En byttehandel med pu ble også gjort, så nå kan jeg benytte RIAA i AR uten fler bokser. Fikk byttet en AT mot en Sumiko ho MC.
    En forforsterker jeg hadde for salg fikk seg nytt hjem også og en SL 1000 kom inn på kjøkkenet for oppgradering og gjennomgang.
    En flott dag med andre ord, men eneste minus var at jeg klarte å rive av kontakten på rød leder på SME armen. Får finne fram loddebolten etterhvert. Tusen takk for besøk og komme snart igjen.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.090
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Tilbake fra et meget hyggelig treff hos TT , sammen med Evo II og knarfar.

Før man slipper inn må man innsjekkes og godkjennes av bombehunden (som jeg erfarte er meget lett og bestikke med litt kos).

TT1.jpg

Så fort man trår over dørterskelen her i huset , så føler man seg meget velkommen. Både av hund og eier :)
    Og har man et snev av interesse for musikk og teknikk kan man ikke unngå å trekkes mot hovedanlegget som åpenbarer seg i stua:

TT5.jpg

Utstyr som Audio Research , store elektrostater ect. varsler om at her er det godlyd i vente.

TT2.jpg

TT3.jpg

TT6.jpg

Høyttalerene spiller nær sagt som de ser ut - gjennomsiktig. Man fornemmer at her er det lite som bremser lyden eller skaper forvrengning.
    TT har her bygget opp et anlegg langt inn i High-end land - til en overkommelig pris. Med litt teft og de riktige kjøp på bruktmarkedet så har
    han her bevist at man kan få virkelig mye god-lyd pr. krone.

Verten selv og Evo II knipset mens de finner ut av teknologien:

TT7.jpg

Denne fyren liker også være med der det skjer:

TT4.jpg

Og til slutt et bilde av hodetelefon karen på hylla , han var kulest fra den vinkelen selv om TT merket på capsen ikke synes :)

TT8.jpg

Tusen takk for hyggelig demo og samvær med kaffe og tilbehør. Tiden løper veldig fort når man er i godt selskap !

T

TT.

Gjest
    Flotte bilder soundscape. Ser fort at mobilen ikke har noe å stille opp med ift skikkelige saker.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.090
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Kvaliteten på nye mobilkameraer har blitt imponerende bra , men et par kilo speilrefleks med pro-optikk har nok noen fordeler rent teknisk.

• Liker
    T

TT.

Gjest
    Å ha besøk av dette slaget er bortimot det mest givende jeg vet. Kunnskapen hagler og man får svar på masse man lurer på. I kveld skal jeg sette meg godt til rette foran anlegget og bare "høste fruktene" av dagens innsats.
    Må samtidig sende noen tanker til Evo II som hanglet litt da han var her. Tror han er befengt med forkjølelse for 3-4 gang i sesongen. God bedring til deg min venn!

knarfar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2014
    Antall liker
    2.319
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Alltid hyggelig å besøke deg TT. Godgutten stod som forslag på autokorrektur linjen på brettet her uten at jeg hadde skrevet en eneste bokstav. Så da slapp jeg å finne på noe passende selv. :) Kom en time etter skjema, men det er litt meg når det er helg. 8) Hyggelig å møte Evo og Soundscape igjen. En riktig god bedring til Evo.
    I tillegg er det herlig å vite at SP-1000 er I gode hender. Det blir spennende å få litt shine og innvendig vatring på den så langt det lar seg gjøre etter nærmere 40 års profesjonell tjeneste av deg. Takk for utmerket gjestfrihet! :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn