TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg har et par-tre ting som irriterer meg noe inni h.....,@TT. 😈
    1. Hvorfor faller denne tråden ut av min varslingsliste?
    2. Hvorfor får jeg ikke inn @HasseBasse på samme liste?(Har tom. "følg denne personen")
    3. Hvorfor kommer det stadig opp TT. "den glatte jazz gutten" på min skjerm!
    - Kan det være sånn at man selv må skrive noe innimellom i tråden for å beholde "varsling"?
    I så fall må jeg skjerpe meg!
    Pkt 3 kommer og går uten noen "foranledning" - du er "The smooth jazz guy"! Fornorskingen som kommer og går er bare irriterende!
    Tore(sur som ei potte)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg har et par-tre ting som irriterer meg noe inni h.....,@TT. 😈
    1. Hvorfor faller denne tråden ut av min varslingsliste?
    2. Hvorfor får jeg ikke inn @HasseBasse på samme liste?(Har tom. "følg denne personen")
    3. Hvorfor kommer det stadig opp TT. "den glatte jazz gutten" på min skjerm!
    - Kan det være sånn at man selv må skrive noe innimellom i tråden for å beholde "varsling"?
    I så fall må jeg skjerpe meg!
    Pkt 3 kommer og går uten noen "foranledning" - du er "The smooth jazz guy"! Fornorskingen som kommer og går er bare irriterende!
    Tore(sur som ei potte)
    Jeg beklager, men jeg vet desverre ikke. Send heller spørsmålet videre til @Høvdingen . Jeg klarer knapt å poste relevant musikk i egen tråd 🥹
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.137
    Antall liker
    32.680
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En kjempefin tur med @united , Whitney og Aja i Gaupesteinsmarka nord for Tomter i dag. Knallvær og vår i skogen. Hundene fikk badet og vi fikk snakket om løst og fast. Veldig trivelig og tusen takk for turen til alle tre 😉👍
    takk selv, ingen tvil om at det var en fin tur.

    20230422_130405(0).jpg


    badenymfene hadde det på g

    20230422_135715.jpg


    heller er det ingen tvil om at du har hundetekke, TT
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    takk selv, ingen tvil om at det var en fin tur.

    Vis vedlegget 914161

    badenymfene hadde det på g

    Vis vedlegget 914162

    heller er det ingen tvil om at du har hundetekke, TT
    Jeg var så opptatt med å følge med på hundene, at jeg glemte å ta et eneste bilde. De var så herlige, skulle bade i hver eneste bekk og kulp vi kom forbi. Så tillitsfulle, glade og flotte hunder😍😍😍
    Den turen lever jeg lenge på! 👍
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.825
    Antall liker
    3.862
    Torget vurderinger
    1
    TT. "den glatte jazz gutten" Ja den er bare herlig, du har gjerne en andeledes ut gave av hfs. Hvem vet @ToreP 🤭 🤭 ;)
     
    Sist redigert:

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har et par-tre ting som irriterer meg noe inni h.....,@TT. 😈
    1. Hvorfor faller denne tråden ut av min varslingsliste?
    2. Hvorfor får jeg ikke inn @HasseBasse på samme liste?(Har tom. "følg denne personen")
    3. Hvorfor kommer det stadig opp TT. "den glatte jazz gutten" på min skjerm!
    - Kan det være sånn at man selv må skrive noe innimellom i tråden for å beholde "varsling"?
    I så fall må jeg skjerpe meg!
    Pkt 3 kommer og går uten noen "foranledning" - du er "The smooth jazz guy"! Fornorskingen som kommer og går er bare irriterende!
    Tore(sur som ei potte)
    Jeg vil tro at disse tingene er knytta til nettleseren du bruker, Tore. Jeg har vært borti at noen nettlesere har en innstilling som automatisk oversetter alt til norsk. Det kan være praktisk om man besøker eksempelvis en polsk eller arabisk nettside, men neppe nødvendig på hfs. Da vil jo stakkars @TT. bli "den glatte jazz gutten", og det er vel ikke akkurat sånn han liker å bli presentert ;)

    Varslingsinnstillingene er sikkert også knytta til nettleserinnstillingene, eller kanskje det er noe med hfs-innstillingene. Selv har jeg varslinger på for noen tråder jeg aldri har skrevet noe i (ja, selv jeg veit at noen ganger er det best å holde kjeft), men varslingene har alltid kommet likevel. Så det skal ikke ha noe å si om du skriver eller ikke. Varsling er varsling ;)

    Uansett, vår o store @Høvdingen kan nok sikkert gi deg noen tips for hvordan du kan få en mindre irriterende hfs-hverdag :)

    PS! Både Microsoft og Google jobber nå på spreng med å utvikle nettlesere som kan gjøre om krangletråder på hfs til feel good-tråder. De har sett seg lei på all denne kranglingen og kommer ganske snart til å tilby ulike filter man kan bruke på disse trådene, ikke så ulikt filtrene som blir brukt på Instagram. Apple henger litt etter, men de pleier alltid å ha sin egen løsning så det kommer vel noe på nyåret der også vil jeg tro.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg vil tro at disse tingene er knytta til nettleseren du bruker, Tore. Jeg har vært borti at noen nettlesere har en innstilling som automatisk oversetter alt til norsk. Det kan være praktisk om man besøker eksempelvis en polsk eller arabisk nettside, men neppe nødvendig på hfs. Da vil jo stakkars @TT. bli "den glatte jazz gutten", og det er vel ikke akkurat sånn han liker å bli presentert ;)

    Varslingsinnstillingene er sikkert også knytta til nettleserinnstillingene, eller kanskje det er noe med hfs-innstillingene. Selv har jeg varslinger på for noen tråder jeg aldri har skrevet noe i (ja, selv jeg veit at noen ganger er det best å holde kjeft), men varslingene har alltid kommet likevel. Så det skal ikke ha noe å si om du skriver eller ikke. Varsling er varsling ;)

    Uansett, vår o store @Høvdingen kan nok sikkert gi deg noen tips for hvordan du kan få en mindre irriterende hfs-hverdag :)

    PS! Både Microsoft og Google jobber nå på spreng med å utvikle nettlesere som kan gjøre om krangletråder på hfs til feel good-tråder. De har sett seg lei på all denne kranglingen og kommer ganske snart til å tilby ulike filter man kan bruke på disse trådene, ikke så ulikt filtrene som blir brukt på Instagram. Apple henger litt etter, men de pleier alltid å ha sin egen løsning så det kommer vel noe på nyåret der også vil jeg tro.
    Ignorer funksjon er ypperlig. Men den løser ikke Tore sitt "problem".. Satser på at det retter seg 😊
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg har, og alltid hatt "google chrome", @IvarT!🙂 Den har tjent meg vél i mange år, og oversetter stort sett alt som kommer på "fremmedmålsk" alldeles utmerket!😊
    Har igrunn ikke hatt noen problemer med "oversetteren", før det plutselig begynte ifjor høst med at "inpain" plutselig ble "smertefull" osv! Går jeg tilbake én side og så tilbake, ja da er alt iorden igjen!??
    Og joda, jeg vet også "å holde kjeft", men på direkte spørsmål kan det nok hende jeg kan "forsnakke meg", jeg også! Men slikt skjer!😅(DESSVERRE)
    Tore
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Deilig bare å sløve i sweet spot, lytte til rolig musikk, ha noe kaldt i glasset og bare "sveve med". Det skal dessuten nevnes at jeg ikke glemmer personen som lå rett ut på Karl Johans gt med det første. Slikt viser vel kanskje hvor kort veien er fra å ha det bra, til ikke å ha det bra. Mye blir så utrolig lite viktig i slike sammenheng, men desto mer takknemlig for at man har det relativt bra.

    Kool & Klean - Winelight

     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    @ToreP Jeg har også brukt Google Chrome i mange år, men jeg har aldri opplevd noen automatisk oversettelse der (som jeg kan huske iallfall). Microsoft Edge derimot... :rolleyes:

    Men ta gjerne en kikk på språkinnstillingene dine i Chrome. Om Google Oversetter står på er det vel forklaringen for "den glatte jazz gutten":

    chrome_spraakinnstillinger.JPG


    Så får vi håpe at han ikke gir oss det glatte lag siden vi nå bruker tråden hans som en hjelpelinje for IKT-support ;)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Eh... "guten" er nynorsk. Om @ToreP har bokmål som standard, vil Chrome rette dette til "gutten". Men jeg tipper @jmolnes er fornøyd med dette :)

    Skrekkscenario: Det kan være at Chrome tolker "guten" som tysk og oversetter det til "flink". Men "Den glatte jazz flink" kan kanskje funke det også? ;)
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    Litt rydding og forberedelser til det kommer storfint besøk om en stund. Er ganske så spent på både hvordan mine ører er ifht nåværende innstilling av anlegget og til hva resultatet blir etter måling og justeringer. Siden jeg alltid har vært glad i discomusikk, tipper jeg at jeg har en "festkul" i dypbassområdet (under 75Hz). Time vil show! Ha en rolig søndag.

    Richard Elliot - All I need

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da har "målemafiaen" aka @_RoDa_ med kompis dratt og etter latt meg med et glis om munnen. Og hvorfor? Jo fordi anleggets innstilling og plassering var ganske nærme det optimale. Og ja, jeg fikk bekteftet at jeg hadde en liten "festkul" rundt 50Hz og som gjør at det låter ørevennlig og ikke grått og kjedelig. Vi testet dessuten hvordan frekvenskurven ble med og uten "tilt" av høyttalerne. Uten, altså mest tilbakelent, var det mest frekvensriktige. Utslaget var i øvre mellomtoneområdet etter det den kulørte hifipresse kaller presensområdet. Jeg er veldig fornøyd med å få bekreftet at mine ører fortsatt "henger med" og at det jeg hører, stemmer med virkeligheten. Ikke gullører, men alikevel. Tusen takk til @_RoDa_ og kompisen at de ofret mye av søndagen på dette. Slikt setter jeg stor pris på. Jeg tok kun et bilde av seansen og dette er vel fra en av de alle første målingene.
    IMG_2709.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ble en lang kveld foran anlegget. Mye god musikk uten at jeg spilte særlig høyt. Lat som jeg er ble det de CD ene som var i spilleren og det var bra nok i seg selv. Lee Ritenour, Spyro Gyra, Larry Carlton og The Crusaders. Da ble det brått natta og ny uke. Ha en god natt....

    Lee Ritenour - Get up, stand up


     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag!
    I dag er det innepuslevær og rett før spaserturen på morgenen var ferdig, startet regnet. Noe fint var det da å se på min runde. Her er gammel og ny moro side om side Sikkert drømmebiler for de med digert Statoilkort 😉

    IMG_2713.jpeg


    Ønsker alle en givende mandag!

    Deon Yates - Quintastic

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.678
    Antall liker
    85.190
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det snør, det snør! 😱

    Ja det er det det gjør, men heldigvis legger det seg ikke.👍 I skrivende stund er det 1,5 grader og litt av en kontrast ifht forrige ukes knallvær. Her slipper vi å måke, men på andre siden av fjorden, i Lier er det full vinter iflg min kjære søster. Leser i avisen dessuten at tross advarsler, så skal "nissene" ut på sin ferd med sommerdekk. Da kan de bare ha det så godt der de står med sine flotte biler i grøftene bortetter. 😂😂😂
    Ha en glad dag i snøen 😃
    status her:

    70410069037__22B71F55-5B71-42E0-B8C7-A8E910C838E1.jpeg


    Skinny Hightower - Bittersweet

     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn