TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Skål & Go´ Paaske, TT.
    Om du ta´r en øl (mere) kl. 16:00 , da ta´r jeg også én (y) :love:
    God påske til deg også min venn! Jeg så for noen dager siden på dansk tv (nyhedene) og der var det allerede grønt gress, så det er en fin tid framover, bare den fucxxxxs snøen smelter. Skål. Bildet er tatt for ca 1 min siden! 😉😈
    image.jpg
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    God påske til deg også min venn! Jeg så for noen dager siden på dansk tv (nyhedene) og der var det allerede grønt gress, så det er en fin tid framover, bare den fucxxxxs snøen smelter. Skål. Bildet er tatt for ca 1 min siden! 😉😈
    Telvtakk Buddy.
    Ja vinter er noe dritt. Akkurat i dag skal jeg ikke klage. Ikke spesiellt varmt her, men
    slik ser det ut nå.

    L1000478.JPG


    Håper det er innafor, at Julen varer til Påske 😁

    L1000480.JPG
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hver påske de siste årene, har jeg hatt som tradisjon å bygge LEGO i de røde dagene i påsken, men siden jeg reiser bort i år, har jeg ikke bestemt meg for om det blir bygging nå eller når jeg kommer hjem. Denne står for tur i år. 1106 brikker

    IMG_2444.jpeg
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Reiser ned på hytta til mandag, og tar sikte på at det skal bli noen i solveggen der også etterhvert. Om det ikke blir sol så får jeg drikke i skyggen da;)
     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Hei se han er fjernstyrt. 😂 😂 😂
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er friske prise for å bivåne F1 i Italia i år. Dette er FRA priser og oppover. Skal du ha grommeste billett, Race Club, må du kjøpe minst fire stk for å få P-plass til bilen. 😱

    IMG_2442.png
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg må innrømme at jeg er misunnelig (på en god måte) på de som kan tusle ut av huset og ned mot et vann, en vik, en brygge eller kunne se et vann eller en fjordarm fra sitt hus, slik som @tkr , @Karmana , @jmolnes og sikkert mange andre. Her jeg bor, må jeg bruke bil for å kunne nyte denslags. Jo da, jeg har Glomma, Lysern eller Øyern, men fortsatt er det bil som gjelder. En fantastisk avkobling, nærmest meditasjon å være ved vannet/sjøen/havet. Vel, man får vel hva man betaler for.
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.480
    Antall liker
    35.320
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er noe spesielt med det ja... Fra stuen kan jeg nyte utsikten over Forus industripark, med "Biltema" lysende mot oss. På loftet kan jeg skimte Hafrsfjord i det fjerne.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er noe spesielt med det ja... Fra stuen kan jeg nyte utsikten over Forus industripark, med "Biltema" lysende mot oss. På loftet kan jeg skimte Hafrsfjord i det fjerne.
    Her kan jeg, ved riktige vindforhold, høre MC på fri eksos og biler med samme, fyke avgårde på E18. Det er kanskje en sjarm det også, for de som er spesielt interessert. Jeg får tro at det å bo ved vann/sjø/hav, har sine ulemper også. 😉
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må innrømme at jeg er misunnelig (på en god måte) på de som kan tusle ut av huset og ned mot et vann, en vik, en brygge eller kunne se et vann eller en fjordarm fra sitt hus, slik som @tkr , @Karmana , @jmolnes og sikkert mange andre. Her jeg bor, må jeg bruke bil for å kunne nyte denslags. Jo da, jeg har Glomma, Lysern eller Øyern, men fortsatt er det bil som gjelder. En fantastisk avkobling, nærmest meditasjon å være ved vannet/sjøen/havet. Vel, man får vel hva man betaler for.
    Hvis det er noen trøst, så var det ikke så mye pengene det sto på, men at jeg kjente selgeren. Det var barndomshjemmet hans, og han ville ha noen inn i det som han følte var ryddige mennesker. Hadde jeg ikke kjent ham, hadde jeg neppe fått kjøpt det.

    Mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hvis det er noen trøst, så var det ikke så mye pengene det sto på, men at jeg kjente selgeren. Det var barndomshjemmet hans, og han ville ha noen inn i det som han følte var ryddige mennesker. Hadde jeg ikke kjent ham, hadde jeg neppe fått kjøpt det.

    Mvh
    Med alle bilder du poster, så kan du ikke bo nærmere paradis! God påske til deg og fruen! 😀❤
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Og som "et lite trøstens ord" kan du tenke på meg, som på "solsiden" ser en plenbit omkranset av blokker! På andre siden en Remabutikk, Moholt Studentby og en gammel
    trafostasjon!🤔 Derfor er jeg hver vår så ivrig etter å komme meg til feriehuset, som vi forøvrig arvet i 1991! Ikke kjøpt, men vi har pusset det opp til nogenlunde "moderne standard"!😄
    Tore
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jo da, det var vel egentlig et hjertesukk, men jeg er veldig fornøyd med tingenes tilstand. Så ikke ta det så seriøst, men det å kunne trakte seg en kaffekopp, kippe inn i Crocsene og tusle ned til bryggen i finværet, nyte kaffen og livet. ☺
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.582
    Antall liker
    27.728
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    En sann historie om tkr Towers:

    Arne N. som solgte barndomshjemmet sitt til oss, døde av hjertesvikt etter et langt og besværlig sykeleie. Jeg besøkte ham av og til på sykehjemmet, og kunne merke at han stadig ble svakere.

    En ettermiddag da jeg kom hjem fra jobb, sto det en sykebil på tunet. Jeg ble overrasket, men det viste seg å være Arne N, med sykepleiere, surstofftilførsel og hva-vet-jeg. Han var så svak at jeg knapt fikk åpne døra på sykebilen og hilse på ham.

    Han "ville heim", og det var ikke det nye huset som han selv hadde bygget på skrenten rett ovenfor tkr Towers, men til det lille, gule huset hvor han ble født og vokste opp.

    Han døde to dager senere........

    Mvh
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En sann historie om tkr Towers:

    Arne N. som solgte barndomshjemmet sitt til oss, døde av hjertesvikt etter et langt og besværlig sykeleie. Jeg besøkte ham av og til på sykehjemmet, og kunne merke at han stadig ble svakere.

    En ettermiddag da jeg kom hjem fra jobb, sto det en sykebil på tunet. Jeg ble overrasket, men det viste seg å være Arne M, med sykepleiere, surstofftilførsel og hva-vet-jeg. Han var så svak at jeg knapt fikk åpne døra på sykebilen og hilse på ham. Han "ville heim", og det var ikke det nye huset som han selv hadde bygget på skrenten rett ovenfor tkr Towers, men til det lille, gule huset hvor han ble født og vokste opp.

    Han døde to dager senere........

    Mvh
    Hvil i fred Arne M. Jeg er ingen ekspert på sorg eller hvordan man skal te seg ved slike høve, men all respekt herfra og hvil i fred!
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Denne låten er vel der veiskillet kom og smooth jazz ble dagligdags her i heimen. På turen til USA hadde jeg med REM på CD, noe som straks ble forkastet av copilot/førstefører/andrefører/storebror uansett, det ble
    Meg som kkørte mesteparten. 😉. En tur til USA og midtvesten i 2008 gjorde susen. Ikke at denne er eksepsjonell, langt der i fra, men den er en milepæl i min musikkverden. Uansett ganske så bra eller?

    Dan Siegel - This time around

     

    Focal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Innlegg
    1.743
    Antall liker
    3.676
    Torget vurderinger
    1
    Det er alltid tøft og vanskelig å møte personer hvor livet er på slutten enten det er kjente eller andre en treffer på ens vei.
    Selv vet jeg så godt alt om dette etter først har vært med å pleie min kreft syke far i 10 år frem til han ikke orket mer. Så noen år senere var det min mor tur, hvor jeg var ved hennes side hver dag til slutten kom. Det sies at tiden leger alle sår , men det er jeg ikke så sikker på at den gjør.
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.610
    Antall liker
    14.019
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Denne låten er vel der veiskillet kom og smooth jazz ble dagligdags her i heimen. På turen til USA hadde jeg med REM på CD, noe som straks ble forkastet av copilot/førstefører/andrefører/storebror uansett, det ble
    Meg som kkørte mesteparten. 😉. En tur til USA og midtvesten i 2008 gjorde susen. Ikke at denne er eksepsjonell, langt der i fra, men den er en milepæl i min musikkverden. Uansett ganske så bra eller?

    Dan Siegel - This time around

    Alle veit jo at den beste kjøremusikken er J. J. Cale...
    (Men eg speler jazz i heimen :) )
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.041
    Antall liker
    20.227
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    @HasseBasse. Mose mellom belegningssteinene 😳 Da er det bare å sette ølen i kjøleskapet og komme seg i arbeid! Ikke noe motargumenter. Du hørte meg! Kom deg i arbeid. Nu! 😆
    Hadde nær fått ølen i gal hals :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    Hva tenker du på?? Har da folk til slikt. Sæson´en hans har bare ikke startet ennå.
    Skjerp deg :ROFLMAO::ROFLMAO:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.464
    Antall liker
    84.194
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er gjerne mer mellom himmel og jord på Hifi Sentralen enn alle andre steder og det fremgår vel tydelig i alle syrlige debatter om den minste ting. Derimot har det foreløping ikke vært diskutert eller debattert musikkglede ifht hvilket anlegg og musikkgenre man liker. Om denne debtten kommer, melder jeg meg ut sporenstreks og ser meg aldri tilbake. Ha en fortsatt fin kveld

    Igor Fedotov - Soul Master


     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Tror du kan ta dét med ro, @TT.😀 Men ved nærmere ettertanke...........🙄!
    Nei, så galt får vi håpe og tro at det ikke blir - da blir vi flere som melder oss ut!😈
    Da gjenstår det bare for meg å takke for en innholdsrik tråd - sorg og glede hånd i hånd - og mye fin musikk! "Foten går i et sett" ved avspilling av det du og @Focal legger ut her!
    Tore
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn