TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Straks horisontalen her. Kommer til å drømme om kabler i natt 😂
    Bra dag der jeg fikk ordnet nesten alt jeg hadde satt meg fore. Dessuten bra at karusellen snart blir komplett. Er dessuten spent på om det er borret hull i dekselet til hengsler til 1210. Uansett ikke noe problem, bare være særdeles forsiktig når man borrer i plexiglass. Får lese litt på nett før lokket dukker opp.
    Ønsker alle en fredelig natt

    Lisa Addeo - Touch me in the night

     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Takk i lige måte, TT.😴(Det var det de sa på mine "barndomstrakter")
    ToreP
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God formiddag! Var sent oppe i dag, da jeg våknet i firetiden og plutselig var lys våken. Da er det godt å ha en liten venn ved siden av som liker å få klapp. Sovnet igjen og her er jeg. Litt uvant å ikke være oppe i sjutiden. Føler meg som en gammel pensjonist med faste rutiner. Noen som forresten har sett filmen "Eggs"?. I starten på den filmen er det et god eksempel på en rutinemessig hverdag. Jeg er heldigvis ikke der enda. 😂 frisk vind har det vært her og topphatten på bilen, som var festet med strikker i hvert hjørne, lå hos naboen. Første gang noe slikt har skjedd, så det må ha vært ganske kraftige kast for at det skulle skje.
    ja, jeg vet at i nord og i vest er det andre forhold, men vi i indre strøk er ikke vant til vær.
    Ønsker alle en finfin torsdag!
    Shakatak - Andre's place

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tusen takk.
    Jeg har noen IKEA cdhyller i boden som fungerer som hyller for småting. Jeg fant ut at jeg trenger jo en cd hylle i Tesalongen, så da ble det å flytte inn en av dem.
    Her er den, men har ikke hentet opp platene fra stuen, så det blir nok nesten fullt vil jeg tro. Jeg har tidligere gitt bort ca 400 cdr til den lokale bruktbutikken, derav ca 200 av dem var komplett serie av Mr Music fra sent 80 tallet til langt ut i 90 tallet. Slik blir det

    5C6FBA04-F60F-47A9-A489-3F1AC17A9B73.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Rydding pågår! 😂
    Det er utrolig hva man har. Mens jeg flytter cdplater, så dukker den ene signalkabelen og strømkabelen etter den andre. Det medførte at jeg nok en gang måtte bak anlegget og bytte noen kabler. De jeg fant var kortere enn de som var i drift, så det måtte byttes ut. Ikke det at jeg kan høre noen forskjell, men det blir jo litt ryddigere. Fikk samtidig, nok en gang, gått over alle kablene, slik at det ble litt mer oversiktlig. Som sist, det ser fortsatt ut som et ormebol, men ikke fullt så mange av dem 😂. Tar ikke noe bilde denne gangen heller, for tenk! 😉👍
    Så får jeg fortsette bæring av cdplater.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå lastet jeg ned denne RPM appen på tlf og testet platespilleren. Skal jeg miste nattesøvnen av at målingen viste 33,44 rpm eller er appen så dårlig at jeg skal gi blaffen i det?
    B13FA963-439E-4F61-9CB9-33AE8A75190B.png
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.814
    Antall liker
    14.763
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Hvis det er cd-spilleren du har målt hastigheten på ville jeg vært litt bekymret. Er det platespilleren hadde jeg sovet godt så lenge hastigheten er konstant.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Platespilleren ja. Skrudde opp og tok en kikk. Det er kun brems og pitch ytterkant, altså max rpm som kan justeres. Jeg fikk justert bremsen litt, så nå stopper den som den skal. Den var litt slapp før

    611EEBB8-2706-46F3-B245-9F983ACBEBB0.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Var mye støv nedi ved printplaten, så da fikk jeg iallefall renset opp det. Vasket dessuten beskyttelsesdekslet, så da er det også rent. Og enda mer rent har det blitt. I ettermiddag kom solen inn her og da jeg så på vinduet, så trodde jeg at det var solformørkelse! Da var det bare å finne fram vindusvaskesakene og få vasket vinduet på begge sider. Jeg skal ikke nevne at jeg tenkte på deg @motoren når jeg holdt på 😂. Nå kan jeg se stjernene ute. Før så jeg møkk! 😱

    Nå begynner jeg å få sjelero og er veldig fornøyd. Bare deksel som mangler nå. Thats all I need 😂

    Litt spanske rytmer fra Marc Antoine, så kan jeg drømme meg tilbake til jeg var på Mallorca.

    Mediterraneo
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    På morgenrunden var vi faktisk først ute i dag. Ingen andre hadde gått der vi gikk iallefall. Snøen hadde i tilfelle avslørt det.
    Vis vedlegget 768176

    Mickey synes nok det var litt gøy med snøen, for han stoppet opp og spiste snø flere ganger.
    Vis vedlegget 768177

    På veien var det ikke stort med snø

    Vis vedlegget 768178

    Men nok til at enkelte litt lenger sørover gjorde akrobatiske øvelser med automobilen
    (Bilde fra lokalavisen

    Vis vedlegget 768179

    Når man går tur, møter man ofte dyr og intet unntak i dag

    Vis vedlegget 768181
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er vanskelig å løsrive seg fra Tesalongen for tiden. Skal bare høre en låt til, en plate til! 😉 Det er musikkglede, eieglede om hverandre. Utrolig givende!

    Litt smooth i kvelden:

    ikke ulikt Brian Culbertson dette

    David Lanz - The good life

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det ble to øl i kveld før jeg måtte avbryte. Det er så dumt at tiden går så fort når man hygger seg. Glemmer fullstendig tid og sted. Da er det noe riktig som skjer eller?
    Gleder meg
    Allerede til i morgen 😉
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    zagrajmy w smooth jazz

    teraz gra larry coryell - soulin"



     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da ble det en bra dag med mye gjort. Får sortere litt cdplater etterhvert, da de jeg satte i hyllene, ble satt rett inn. Fin jobb mens det spilles musikk. Ønsker alle som er innom, en stille natt. Prekæs! 🤣

    Daniel Domenge - Last summer

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Da er det nok en strålende morgen og store muligheter for nye nedturer! 😂 Man må jo se positivt på det, he he Kulda er tilbake og her er det i skrivende stund -6,5 grader ute, så jeg har allerede fyr i ovnen. I dag er det heldigvis ingen store planer, så det blir å kose seg i Tesalongen og sortere litt plater. Jeg er litt usikker på hvordan, men det ender nok opp alfabetisk, da det ikke er noe vits i å oppfinne hjulet på nytt. Ønsker alle en ryddig og rolig dag! 😉👍

    Paul Brown - funky joint

     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.493
    Antall liker
    84.340
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det går litt i bølger her inne. Tidligere var det alltid Dynavector et eller annet 15 som var "the holy shit",
    Så var det Audio Technica 33EV og nå er det Plutselig Denon 103r som er i vinden. Litt pussy det 😂
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.873
    Antall liker
    38.699
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Det går litt i bølger her inne. Tidligere var det alltid Dynavector et eller annet 15 som var "the holy shit",
    Så var det Audio Technica 33EV og nå er det Plutselig Denon 103r som er i vinden. Litt pussy det 😂
    Hadde valgt 103r hele dagen med riktig arm og riaa

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn