TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nettopp. Det er så godt vi er så forskjellige som vi er Hadde vært kjedelig om alle likte det samme. Det blir som alt annet her i livet. Det er derfor viktig at vi kan respektere andres musikksmak og valg, uten å sable det ned som "drittmusikk", ""Heismusikk", "pling, plong" osv osv. Det er en grunn til at vi liker den musikken vi spiller og den kjenner ikke andre, så folk må respektere det. Vestbo trykket for min del på feil knapper i mitt hode, men jeg respekterer andre for at de liker det. Det er ingen musikk som er "bedre" enn annen. Det kommer helt an på hvem som lytter. Det er fort gjort å glemme dette og nedvurdere andres musikksmak. Jeg glemmer meg ofte, men prøver etter beste evne å ikke kritisere andres valg.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Så er det jo også sånn at en del musikk er slik at en faller pladask for den med en gang. Full klaff. Annen musikk må en kanskje innta i litt mindre doser først for å bli vant til den og lære seg å like den. Musikk er spennende greier.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg skulle montere AT VM-95E i et headshell jeg hadde liggende, men det gikk dårlig. Jeg hadde de medfølgende skruene, men fordi de ikke var gjenget hele veien, så fikk jeg ikke skrudd PU fast i shellet. Litt rart at det ikke kan gjenges helt inn på skruene. Jeg kan bruke skiver, men 3-4 skiver ser ikke særlig vakkert ut. Jeg har uttalt meg om andres PU montering tidliigere og går nødig i samme fellen selv 😁. Så da får jeg vente med den saken til andre skruer innehas. Mangler dessuten ledninger mellom shell og PU
    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Neste step i Tesalongen var å få bedre "kabelhygiene", da jeg ikke var fornøyd med å skjule strømpadda bak anlegget. Jeg fant fram Dymomaskinen og laget noen merker
    AD2007F7-5152-4867-BCFD-0DC54A7EB111.jpeg

    86943FC3-D5D9-4441-81EF-09D50B81A755.jpeg

    Så flyttet jeg strømpadda ut på venstre side og fikk dermed se displayet på padda, samt fikk hele anlegget ca 15cm bakover mot veggen. Kanskje ikke så mye, men alt hjelper i et lite rom. Så da ble det slik. Mye mer oversiktlig og enkelt. Displayet er ikke så kraftig som det ser ut
    430648EF-21D5-4DD9-9D23-082C9B448D72.jpeg
    B473D3E0-5896-4732-94A7-D61C3FF2C70B.jpeg
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Mer "hygiene" på gang.
    Å rense stiften på PU kan være alfa & omega for god gjengivelse og sporing. Det hjelper ikke bare å bruke platebørste eller platevasker, om PU er full av møkk. En meget god måte å få ren stift på, er å benytte en ultrasonisk stiftrenser. Det finnes flere typer, men jeg benytter en vintage Audio Technica AT 637. Det kanskje ikke mange vet, er at denne skal være våt, altså skal det benyttes rensevæske for stift på børsteflaten. Jeg benytter også her et Audio Technica produkt, AT 607, som er å få i handelen fortsatt. En dråpe sriftrens er nok og sett pickupstiften på børsten etter å ha skrudd stiftrenseren på. La den gå i 10-20 sek og stiften er ferdig renset. Skru av forsterker eller RIAA før dette gjøres, ellers kan det bli en kostbar lekse.
    5D3D5419-FA1A-4811-9CF6-BD288096D8A4.jpeg
    69EDA9F7-9FE8-4449-9031-C911E2E4F1FB.jpeg


    Brian Simpson - The Girl from Ipanema

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Ha ha, kompis skakket på hodet og kikket rart på høyttaleren da jeg spilte "You are" sporet på MMEB akkurat nå 😂 Mulig det var noen overtoner han reagerte på!!
    81FE7586-3E74-48C8-8F8B-D4655A620E9A.jpeg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nå har jeg flyttet meg en etasje ned og prøver karusellen litt. Det går i Fourplay - Elixir albumet
    Jeg må si jeg er overrasket over lydkvaliteten på denne plastikksaken. Utrolig vellydende for kr 700,-

    Sendte selger et forslag til løsning på den bortkomne fjernkontrollen og ba om refusjon av deler av beløpet om ikke kontrollen dukket opp snart. Da fikk jeg beskjed tilbake at den har kommet til rette og blir sendt i ettermiddag, så da løste det seg der også! Da får jeg plutselig en til overs etterhvert, men SL P1200 har ingen egen, så da kan den passe inn.
    Musikken fra Fourplay akkurat nå:
    Play Lady Play
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Lokket eller der det er gjennomsiktig, er ikke særlig fint, så det blir en runde med pussemaskin. Heldigvis er lokket festet ganske likt som enhver platespillerlokk, så det skal gå greit. 'Mer skummelt blir det å ikke skade det som er utenfor, så det blir å tape godt før jeg begynner. Skal prøve å få tatt et FØR og ETTER bilde
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Dette så jo greit ut TT :) samlingen vokser stadig

    mvh
    He he. Du sier noe. Aner egentlig ikke hva jeg skal med den, men har som sagt aldri sett modellen før, billig og morsom sak var den også. Den er egentlig alt for ny ifht det jeg samler på. Jeg strekker meg til midt 80 tallet ene veien og 78 andre veien, men denne var fra 91. Altså "plastalderen" som jeg kaller perioden for Technics. Ca 86- til de sluttet med Technics. De satset mer på billigere anlegg som gjerne ble solgt på elektronikkjeder ala Expert og Elkjøp. Derfor har jeg heller ikke hatt særlig fokus på produktene fra den tiden.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er skummelt å sitte på nett og surfe etter ting man har lyst på. Det ble til at jeg bestilte enda mer hifirelatert stasj 😂. Om lommeboken blir tynnere, så er det isllefall noe å glede seg til og jeg kan love mange pakker som bombehunden må sjekke framover 😁
    Musikk i kvelden;

    Larry Carlton - Lazy Susan

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    En bra dag i og fikk gjort litt forskjellig i Tesalongen som var påkrevet. Mest fornøyd er jeg med kabeloppryddingen og å få strømpadda ut på venstre flanke. Det sitter visst både strømrensing og overspenningsvern og mye annet rart i strømpadda, uten at jeg har studert bruksanvisningen. Ikke umulig at det kan gi fordeler lydmessig. Litt smooth jazz i onsdagskvelden;
    Steve Oliver - Tradevinds

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.720
    Antall liker
    7.848
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hva er de to hvite kontaktene du har mellom vegg og strømkabel her? 🙂
    273EC910-1412-4644-8208-4D16C1D94840.jpeg

    Smart-dingser så du kan sitte i godstolen med en kald en og nyte grafene på app av strømtrekket på systemet når du lar forsterkeren få jobbe skikkelig? 😉
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hva er de to hvite kontaktene du har mellom vegg og strømkabel her? 🙂
    Vis vedlegget 782743
    Smart-dingser så du kan sitte i godstolen med en kald en og nyte grafene på app av strømtrekket på systemet når du lar forsterkeren få jobbe skikkelig? 😉
    Den innerste, som jeg har fjernet nå i kveld, er bare en fjernkontrollert bryter fra Clasern. Neste er et finvern som jeg også kan fjerne, som skal ta overspenning. I sikringsskapet har jeg nylig montert en pulsmåler fra strømleverandøren, som er tilloblet HAN porten, slik at jeg kan avlese effektforbruket i sanntid og i ettertid. Øl har jeg ikke noen app for foreøøpig 😂👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Godt du er våken @Eirik84 Har nå vært i Tesalongen og fjernet finvernet/overspenningsvernet. Jeg trenger da ikke to etter hverandre. Ble mer ryddig umiddelbart. Takk skal du ha!
    image.jpg
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nei, bare 3/4", hilsen eks rørlegger! 😉👍
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Flott, TT. Skulle vært flere i faget!☺ Har opp gjennom årene hatt behov for rørleggerhjelp mang en gang!😀 Dessverre har svaret vært: mangler folk! Men til slutt har det ordnet seg!👍
    Tore
     
    Sist redigert:

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.757
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Du tror jeg tuller du! Jeg er faktisk utdannet i rørleggerfaget. Så da vet dere det også
    Tok deg dønn seriøst. Ingen andre enn en gammel rørlegger ville turt å bruke 3/4" rett i stikkontakten. Jeg holder meg til 1/4", mer tør jeg ikke.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Tok deg dønn seriøst. Ingen andre enn en gammel rørlegger ville turt å bruke 3/4" rett i stikkontakten. Jeg holder meg til 1/4", mer tør jeg ikke.
    Ja, det er viktig å ikke ta i for hardt, dere som har svimlende 15 øre /kWht i skrivende stund! Her er strømmen dyr, så vi må ha tykke kabler for å få mest mulig for pengene. 1,74kWht 😉
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.813
    Antall liker
    14.757
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Ja, det er viktig å ikke ta i for hardt, dere som har svimlende 15 øre /kWht i skrivende stund! Her er strømmen dyr, så bi må ha tykke kabler for å få mest mulig for pengene. 1,74kWht 😉
    Med mitt overforbruk på hifi er selv 15 øre for mye.
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er 2,5 kvadrat Ölflex. Tror jeg lagse en sju, åtte stk og en masse andre med 1,5 kvadrat Ôlflex, pluss en del andre med andre plugger. Ble ganske fint, men det er litt jobb
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.904
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg skulle montere AT VM-95E i et headshell jeg hadde liggende, men det gikk dårlig. Jeg hadde de medfølgende skruene, men fordi de ikke var gjenget hele veien, så fikk jeg ikke skrudd PU fast i shellet. Litt rart at det ikke kan gjenges helt inn på skruene. Jeg kan bruke skiver, men 3-4 skiver ser ikke særlig vakkert ut. Jeg har uttalt meg om andres PU montering tidliigere og går nødig i samme fellen selv 😁. Så da får jeg vente med den saken til andre skruer innehas. Mangler dessuten ledninger mellom shell og PU Vis vedlegget 782551
    Kan du bruke dette?
    752CEECC-B0C2-4B66-AB52-03885B8B4D1E.png
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Nei desverre, på AT 95 er det gjenget innsats som bare funker med skruer ovenifra. Takker for omtanken. Jeg has shell, men feil skruer. Mulig jeg har skruer i Værste, men har ikke sett etter enda
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.852
    Antall liker
    50.904
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Nei desverre, på AT 95 er det gjenget innsats som bare funker med skruer ovenifra. Takker for omtanken. Jeg has shell, men feil skruer. Mulig jeg har skruer i Værste, men har ikke sett etter enda
    Skruer har jeg😉
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.488
    Antall liker
    84.323
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Flott. Skal se hva jeg har først. Nå litt etterlengtet smooth jazz. Denne gang er det Ken Navarro som står for musikken

    In the sky today

     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Vanvittig avslappende og godt for både øre og sjel, TT.👍
    Tore(og kona som døser på min skulder)😍
     
    • Love
    Reaksjoner: TT.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn