TTs hverdag, hver dag

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Finnes endel slike Audi 80 å få kjøpt i Tyskland for tiden. Skal du ha et tilnærmet perfekt eksemplar koster det rundt 100 000kr. Det fantes også en 5S med 5-sylindra motor samt en CD utgave med plysjinteriør....
    Denne kan bli din for 100 000kr. Fargen er rett også. Bare gått 57 000km. LS 1.6.

    $_86.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Finnes endel slike Audi 80 å få kjøpt i Tyskland for tiden. Skal du ha et tilnærmet perfekt eksemplar koster det rundt 100 000kr. Det fantes også en 5S med 5-sylindra motor samt en CD utgave med plysjinteriør....
    faren til en kompis 80CD 5E med 136hk i mellomblå metallic med blå plysintr og det ffantes dessuten en 80 quattro som var enda mer sportslig.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Finnes endel slike Audi 80 å få kjøpt i Tyskland for tiden. Skal du ha et tilnærmet perfekt eksemplar koster det rundt 100 000kr. Det fantes også en 5S med 5-sylindra motor samt en CD utgave med plysjinteriør....
    Denne kan bli din for 100 000kr. Fargen er rett også. Bare gått 57 000km. LS 1.6.

    Vis vedlegget 781957
    En sånn arvet jeg etter min far i 1979😁samme farge,1,6 LS
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Finnes endel slike Audi 80 å få kjøpt i Tyskland for tiden. Skal du ha et tilnærmet perfekt eksemplar koster det rundt 100 000kr. Det fantes også en 5S med 5-sylindra motor samt en CD utgave med plysjinteriør....
    Denne kan bli din for 100 000kr. Fargen er rett også. Bare gått 57 000km. LS 1.6.

    Vis vedlegget 781957
    Klarer meg fint med den Audien jeg har nå. Ikke har jeg lagringsplass for flere biler
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Litt rart dette med biler. Før, da Golf Gti kom i 75, var den en racerbil med 110hk (Audi GTE hadde vel 112) og 0-100 på 8,5 sek mener jeg å huske. En vanlig stor bil type Ford Granada 2.0, hadde vel ræppp mot 120hk. En supersportsbil den gang hadde rundt 350-400 hk og det var jo helt himsides og fullstendig uoppnåelig. Nå kan Hvermansen kjøpe seg en elektrisk OBOS Porsche (Les Tesla) med over 500HK og ha enda bedre prestanda enn en Ferrari fra den gang da. Trenger vi virkelig så voldsomme biler. Audi GT RS har vel nærmere 700 hk og er nede på 3 tallet på aks.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det drar seg til mot en ny uke. I morgen blir det nok en tur til Posten med pakker jeg skal sende, men ingen å hente i denne omgang, selv om det er minst 10 hifirelaterte i anmarsj fremover. Jeg er veldig spent på om jeg får melding om at han kan levere lokk fra UK. Det er allerede bestilt og betalt, så det burde gå. Usnsett mye å glede seg til i posten framover.

    Ønsker alle en fortsatt bra kveld og god natt!

    The Smooth Jazz Alley - Midnight groove

     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    God morgen!
    Tok lang tid å få sove i natt, da jeg fikk dårlig samvittighet over for @Evo III at jeg hadde ødelagt hans mulighet til å skaffe seg en billig 1210. Beklager Jeg lovet at det ikke skal skje igjen.
    Har allerede unnagjort både morgentur og handel, samt pakkeinnlevering i flott måneskinn i morges. En stor måne er et vakkert skue
    Ønsker alle en god stsrt på uken

    Rah band - Clouds across the moon

     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Ikke tenk på det TT😁.
    Er vel kanskje like greit at jeg ikke fikk den,har bare en inngang til platespiller nå😁.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv om denne heter Arne, betyr ikke at den er vakker 😬. Er det bare jeg som synes at den ligner på en del som skal settes oppå vaskemaskinen?
    70276231-4A66-430C-8978-83C44DD6C76C.jpeg

    Smak og design er så mangt. Mulig den hadde vært finere i en annen kulør. Uansett koster den mer enn jeg noen gang har råd til, men er man rik, betyr ikke automatisk at man har god smak.
    Litt smooth i ettermiddagen mens kassettspilleren får en etterlengtet rens og ettersyn

    Karen Devroop - Sunset in koh Samui

     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Satt nettopp å så ut av vinduet og var i ferd med å bli litt deppa over været som har vært og det som er nå.
    Men en rask tur innom @TT. å god-stemningen er tilbake 🤓
     
    • Haha
    Reaksjoner: TT.

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Satt nettopp å så ut av vinduet og var i ferd med å bli litt deppa over været som har vært og det som er nå.
    Men en rask tur innom @TT. å god-stemningen er tilbake 🤓
    Tusen takk. Det var veldig hyggelig å høre! Bearhug herfra! (Eller var det beerhug?, neimen ikke sikker)


    C6CD5037-81F4-4E9F-BBA8-2D314ABF93A9.gif
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.030
    Antall liker
    8.239
    Torget vurderinger
    1
    Selv om denne heter Arne, betyr ikke at den er vakker 😬. Er det bare jeg som synes at den ligner på en del som skal settes oppå vaskemaskinen?
    Vis vedlegget 782058
    Smak og design er så mangt. Mulig den hadde vært finere i en annen kulør. Uansett koster den mer enn jeg noen gang har råd til, men er man rik, betyr ikke automatisk at man har god smak.
    Litt smooth i ettermiddagen mens kassettspilleren får en etterlengtet rens og ettersyn

    Ser ut som billig skrot fra 50-tallet. Vet egentlig ikke hvem kundegruppen til denne er, bortsett fra at de må ha mer penger enn vett. Mye mer...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er fantastisk håpløst å spørre om noe som helst i kassettspillertråden. Jeg har rensevæske fra tre forskjellige fabrikat og spure om hvilken som de ville anbefale! Fikk svar tilbake om at jeg måtte ha rensekassett fra Nagaoka! Og gjett hvem som svarte det? Jeg spurte om rensevæske! Ærre mulig liksom?

    44190328-6A80-42A2-8931-F1171B9D6E29.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Hehe det er som det pleier og du kan bruke alle 3 på lydhodene, samme greia :)

    mvh
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hadde 2 stk tidlig 70-talls Audi 100 rett etter hverandre. Den første var orange. Solgte den etter gearkassa røyk i aks-feltet ut på E6 sørgående ved Lindeberg i det jeg la inn 3-gear (og i 3-gear ble den). Dette er så langt tilbake i tid at Sinsenkrysset hadde ett plan, det var lyskryss på Storo, og en helt annen avkjøring fra Ringveien til Maridalsveien, enn det er i dag. Godt det var seint på kvelden, for jeg kom meg gjennom både Sinsenkrysset og Storo (på rødt) og fikk sluret den inn på gårdsplassen hjemme :) .
    Den neste var et par år nyere, og hadde automat;) .
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    ... da vi passerte 30-35km/t, skulle han clutche! Han tråkket derfor bremsepedalen i bunn og da ble det plutselig nærkontakt med frontruten for alle fire.
    Minner meg om da jeg skulle være med fatter å prøve en brukt Chevy. Den hadde selvfølgelig automat, og så vidt jeg husker hadde han vel aldri kjørt det før. Jeg var vant til automat, og gav han litt instrukser. Så bar det i vei, ut fra Bergheim på Ensjø.
    Det gikk helt fint det, frem til det i et kryss kom en fra høyre han måtte bremse for. Intuitivt forlot høyrebeinet gasspedalen for å bremse samtidig med at venstre bein skulle trampe inn clutchen. Men bred, fin bremsepedal ble resultatet det man kan kalle bråskrubb, og det var godt vi hadde på belte:cool:
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fy fanken så bra en over 40 år kassettspiller kan låte! Jeg har hatt mange kassettspillere, deriblant 2 stk Dragon, rx202, rx505 og enda mange til, men dette overgår det meste lydmessig av båndavspilling jeg har hørt! Det hjalp med en skikkelig rens uten at noe fra Nagaoka var i nærheten. Ikke noe båndsus, skikkelig fast og bra trøkk i bass, en herlig mellomtone og luftig i toppen og flott bredde i lydbildet. Har bare prøvd en innspilling på ca 45 min på et BASF Maxima metalbånd, men du verden for en dynamikk. Dette var skikkelig artig.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Herlig når "good old stuff" virker som det skal (og til og med over forventning) - samtidig som det er 100% eierglede!
    Jeg er så glad og stolt over at jeg har klart å skape et vintageanlegg som låter så bra som det gjør. Det er skikkelig gøy å få til noe som samtidig gir så enorm eierglede. Jeg trenger ikke engang ha på musikk, jeg kan bare sitte og se og nyte synet. Når kassettspiller og SL1210 kom inn i hyllene i forrige uke, "dro" de opp de andre komponentene også, ikke for at de er noe dårligere, men totalintrykket ble så mye bedre. Jeg er dessuten enig med herren som sa at jeg måtte fjerne det som stod nederst, da det så rotete ut. Helt enig. Fikk melding fra selger av 1210 at gummimatten er på vei, så da blir det enda bedre. Filtmatten er grå og passer ikke inn her. Den passer på strikkspilleren i stuen. Jeg fikk ingen melding fra UK ang støvlokk idag, men sjekket på ebay og det har ikke gått to arbeidsdager før enn i morgen, så jeg kan forvente melding i morgen. Platespilleren ble dessuten heftig med Ortofon Concorde PU og den låter over all forventning, så den er jeg kjempefornøyd med. Har dessuten noe annet artig i bestilling som skal inn her i Tesalongen, så det blir enda mer å glede seg til
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.846
    Antall liker
    50.866
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det låt jo bra på 70/80 tallet også så hvorfor ikke i dag lissom😁.
    Det ser veldig bra ut TT og jeg tviler ikke på at det låter bra😊
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Ikke bare gjør du meg, og mange flere, gladere når vi er inne på tråden din, men hadde jeg fått kloa i dette oppsettet ditt, hadde hele "ruklet" mitt fra 2018 "fått sparken"!😀
    Tore
    PS! NYDELIG!👍
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.038
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Anlegget koster ikke en arm og et bein, men det inneholder komponenter som er sjeldne å se på brukten her i steinrøysa (amp, cass, CD, PU) så jeg tviler på ar det er så mange andre av disse i landet. Det gjør det ekstra artig. Tror heller ikke det er så mange oppgraderte Rauna Ymer heller. Det er kun antagelser og jeg har ikke noen oversikt eller belegg for dette, sånn til info
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn