Troels Gravesen SBA-761 (Toten utgaven)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20190828_180959.jpg

    Understellet er kommet på plass:).
    3 strøk med Osmo hardvoksolje har det også blitt, så nå er de silkemyke og ta på..
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20190828_182010.jpg

    Ble jo snasent dætta ;).
    104cm på sokkelesten , lite fotavtrykk, men allikevel godt plantet mot gulvet. Jeg lar olja få herde til over helga, så blir det vel lyd ila ikke så altfor lenge
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Usedvanlig godt gjort, skjære disse lamellplatene så nøyaktig på streken lys/mørkt treverk som du her har gjort - IMPONERENDE!!! Eneste jeg selv ville gjort annerledes er en skrue (eller to) midt mellom de to du allerede har skrudd inn, i stålet under, så forhindrer du et hvert forsøk på svikt selv om du rugger på høyttalerne.

    Har du bare godt håndlag eller jobber du med tre til daglig?
    Well well, trolig bare godt håndlag, for hadde du jobbet med dette hadde du vel neppe giddet bygge høyttalere :)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Usedvanlig godt gjort, skjære disse lamellplatene så nøyaktig på streken lys/mørkt treverk som du her har gjort - IMPONERENDE!!! Eneste jeg selv ville gjort annerledes er en skrue (eller to) midt mellom de to du allerede har skrudd inn, i stålet under, så forhindrer du et hvert forsøk på svikt selv om du rugger på høyttalerne.

    Har du bare godt håndlag eller jobber du med tre til daglig?
    Well well, trolig bare godt håndlag, for hadde du jobbet med dette hadde du vel neppe giddet bygge høyttalere :)
    Takk:)..;Joda, er utdannet møbelsnekker og har mitt eget firma..
    Det er nok på andre ting som garderober, kjøkken og montering at pengene ligger, men liker og bygge høyttalere på sidelinjen for å kunne koble av litt...
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20190909_201911.jpg


    Og hvor flott de spiller!!! :)
    Står for øyeblikket koblet opp mot en Gato Dia 250 og Goldnote koala cd-spiller. De har overhodet ingen problemer med å fylle stua vår på drøye 35m2.. Disse små Gravesen-kassene skaper en virkelig stor scene og jeg gleder meg til å kunne nyte disse kreasjonene i en drøy uke fremmover.
    SBA-761 folkens, er highend til en folkelig pris!
     
    M

    MusicBear

    Gjest


    Og hvor flott de spiller!!! :)
    Står for øyeblikket koblet opp mot en Gato Dia 250 og Goldnote koala cd-spiller. De har overhodet ingen problemer med å fylle stua vår på drøye 35m2.. Disse små Gravesen-kassene skaper en virkelig stor scene og jeg gleder meg til å kunne nyte disse kreasjonene i en drøy uke fremmover.
    SBA-761 folkens, er highend til en folkelig pris!
    Hvilket sound - eller "klang-farge"/"egenlyd"/oppløsning - er det på disse SB driverne, opp mot Excellene på andre siden av line array høyttalerne?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Det får jeg, evt andre lyttere være med å beskrive litt senere.. Har nettopp koblet de opp og har latt meg imponere:). Lar de få noen timer til på seg før jeg kommer med noen sammenligninger..

    Du må gjerne svippe innom og lytte på div. selvbygg
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Ja, det er de. - Du får svippe innom v anl.:)
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det er de. - Du får svippe innom v anl.:)
    Hei
    Det kan jeg, gleder meg.
    Lenge siden jeg har vært hos deg, alltid hyggelig det. Selv om du mener kaffen din er dårlig, noe den ikke er

    Håvard
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Det får jeg, evt andre lyttere være med å beskrive litt senere.. Har nettopp koblet de opp og har latt meg imponere:). Lar de få noen timer til på seg før jeg kommer med noen sammenligninger..

    Du må gjerne svippe innom og lytte på div. selvbygg
    Har du fått lyttet mer til de? Hva er i så fall konklusjonen? Ser Troels skriver de er veldig dynamiske. Hvordan opplever du det?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Det får jeg, evt andre lyttere være med å beskrive litt senere.. Har nettopp koblet de opp og har latt meg imponere:). Lar de få noen timer til på seg før jeg kommer med noen sammenligninger..

    Du må gjerne svippe innom og lytte på div. selvbygg
    Har du fått lyttet mer til de? Hva er i så fall konklusjonen? Ser Troels skriver de er veldig dynamiske. Hvordan opplever du det?
    Utrolig åpne, og skaper en stor scene :). Lyttetretthet er et fremmedord på sba-761.. crispy og snertne , men med bra bassfundament tross størrelsen:).
    Du er hjertelig velkommen for en lytt
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Det får jeg, evt andre lyttere være med å beskrive litt senere.. Har nettopp koblet de opp og har latt meg imponere:). Lar de få noen timer til på seg før jeg kommer med noen sammenligninger..

    Du må gjerne svippe innom og lytte på div. selvbygg
    Har du fått lyttet mer til de? Hva er i så fall konklusjonen? Ser Troels skriver de er veldig dynamiske. Hvordan opplever du det?
    Utrolig åpne, og skaper en stor scene :). Lyttetretthet er et fremmedord på sba-761.. crispy og snertne , men med bra bassfundament tross størrelsen:).
    Du er hjertelig velkommen for en lytt
    Blir litt langt unna Bergen, men takk for tilbudet! Jeg er nysgjerrig på å bygge disse, ut i fra hva jeg har lest om de. Men må nok vente litt til, er bare få måneder siden jeg bygget ferdig høyttalerne jeg bruker nå 😛
     

    erikm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Innlegg
    137
    Antall liker
    58
    Torget vurderinger
    1
    Hei!

    Jeg var den heldige som endte opp med Inselwind sine 761. Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten tilbakemelding her.

    Førsteinntrykket er ekstremt godt, snekkerarbeidet er latterlig bra utført. Du får ikke fabrikkvare som har noe bedre sammenføyninger og overganger enn det I. har fått til her.

    De låt veldig bra i I. sitt system som er basert på Gato komponenter, og en stue med relativt mye demping. De så også knøttsmå ut sammen med ett par av de andre nydelige beistene som står i stua der.

    Fikk de hjem til min stue som er stort sett bare glass og harde flater. Mellomtone og diskant er helt i toppklasse, første ordens filtre gjør at det ikke er noen faseproblemer som merkes. Vanvittig stort lydbilde og dynamikk. Bassen måtte jeg jobbe litt med og endte med å tette porten i bunnen av kassa, da den satt igang noen uheldige resonanser. Dette gjorde liten forskjell for output, men fikk fjernet problemene. Tror de kan trenge enda litt mer innspilling, men topp høyttaler.

    Andre bør også ta seg en tur innom og se på hva som han faktisk har stående til salgs. TMM har den råeste finishen jeg har sett på noen høyttaler. Han har en åpen baffel sak som nå går for tusener mindre enn hva bare bassene koster alene.

    Så oppsummert veldig trivelig tur innom en veldig trivelig person, høytaleren tror jeg vil passe de fleste. Troels Gravesen sitt fokus på slakke filtre har jeg virkelig tro på.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hei!

    Jeg var den heldige som endte opp med Inselwind sine 761. Tenkte jeg skulle prøve meg på en liten tilbakemelding her.

    Førsteinntrykket er ekstremt godt, snekkerarbeidet er latterlig bra utført. Du får ikke fabrikkvare som har noe bedre sammenføyninger og overganger enn det I. har fått til her.

    De låt veldig bra i I. sitt system som er basert på Gato komponenter, og en stue med relativt mye demping. De så også knøttsmå ut sammen med ett par av de andre nydelige beistene som står i stua der.

    Fikk de hjem til min stue som er stort sett bare glass og harde flater. Mellomtone og diskant er helt i toppklasse, første ordens filtre gjør at det ikke er noen faseproblemer som merkes. Vanvittig stort lydbilde og dynamikk. Bassen måtte jeg jobbe litt med og endte med å tette porten i bunnen av kassa, da den satt igang noen uheldige resonanser. Dette gjorde liten forskjell for output, men fikk fjernet problemene. Tror de kan trenge enda litt mer innspilling, men topp høyttaler.

    Andre bør også ta seg en tur innom og se på hva som han faktisk har stående til salgs. TMM har den råeste finishen jeg har sett på noen høyttaler. Han har en åpen baffel sak som nå går for tusener mindre enn hva bare bassene koster alene.

    Så oppsummert veldig trivelig tur innom en veldig trivelig person, høytaleren tror jeg vil passe de fleste. Troels Gravesen sitt fokus på slakke filtre har jeg virkelig tro på.
    Hei igjen, :)
    Og takk for et kort , men hyggelig besøk.
    Så gøy å høre at du er fornøyd med høyttalerene.- Samtidig takk for hyggelige ord rundt de andre konstruksjonene som sto litt overalt i 1.etg.. Viktig med litt blest rundt dem også i et slikt tregt marked..;)

    Så fort Snickers-is har laget ferdig monoblokkene mine sier jeg ifra til deg, slik at du får lyttet til Benditsa. - De kommer til å skape et bredt glis hos deg! :)

    Mvh Øyvind
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Denne tråden har gått meg hus forbi, ser ut som fint arbeid som alltid. :) de hypex-blokkene (?) Skulle jeg gjerne hørt på benditsa. :)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Denne tråden har gått meg hus forbi, ser ut som fint arbeid som alltid. :) de hypex-blokkene (?) Skulle jeg gjerne hørt på benditsa. :)
    Det er det flere som ser frem til:)..
    Er anaview innviet i et annet hjem alt også?
    Ja, 8-kanaleren + minidsp 4×10hd ble solgt i vår..
    Snickers-is har så smått startet opp med en byggetråd på de nye monoblokkene så tenker nok at den snart blir foret opp med litt bilder..
    Den som venter på noe godt.....:)
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Fantastisk bra bygg!

    Et spørsmål; er det en type filt du har kledd innsiden av kabinettene med, slik som TG bruker originalt? Evt hvor fikk du kjøpt det?
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Fantastisk bra bygg!

    Et spørsmål; er det en type filt du har kledd innsiden av kabinettene med, slik som TG bruker originalt? Evt hvor fikk du kjøpt det?
    Denne ble kjøpt som en komplett pakke fra TG gjennom Dynabel.. så ja, samme filt, kabling, demping mm..
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Fantastisk bra bygg!

    Et spørsmål; er det en type filt du har kledd innsiden av kabinettene med, slik som TG bruker originalt? Evt hvor fikk du kjøpt det?
    Her finner du. Lurer på om Gravesen anbefaler 8-10 mm. Jeg slo meg til ro med 7 mm.
    https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/lydisolering/lydisoleringsfilt-2000021215
    Tror han bruker tykker enn det du der har kjøpt. Men legg inn et par stykker ekstra på store flater så er du i mål. Uansett ikke all verden dette hjelper på.
     

    Latentfreak

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.08.2012
    Innlegg
    315
    Antall liker
    291
    Takk for tips, også til Musicbear! Satser på to lag.

    Funker det å lime lagene sammen med spray-lim, og også for å lime fast inne i kabinettet?
    Hva brukte du AleksanderMR?


    Fantastisk bra bygg!

    Et spørsmål; er det en type filt du har kledd innsiden av kabinettene med, slik som TG bruker originalt? Evt hvor fikk du kjøpt det?
    Her finner du. Lurer på om Gravesen anbefaler 8-10 mm. Jeg slo meg til ro med 7 mm.
    https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/lydisolering/lydisoleringsfilt-2000021215
     

    AleksanderMR

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.06.2019
    Innlegg
    258
    Antall liker
    156
    Takk for tips, også til Musicbear! Satser på to lag.

    Funker det å lime lagene sammen med spray-lim, og også for å lime fast inne i kabinettet?
    Hva brukte du AleksanderMR?


    Fantastisk bra bygg!

    Et spørsmål; er det en type filt du har kledd innsiden av kabinettene med, slik som TG bruker originalt? Evt hvor fikk du kjøpt det?
    Her finner du. Lurer på om Gravesen anbefaler 8-10 mm. Jeg slo meg til ro med 7 mm.
    https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/lydisolering/lydisoleringsfilt-2000021215
    Jeg brukte en spraylim fra Biltema. Sprayet veggen og la ferdig tilpasset filt på. Jeg synes det hang bra fast. Ingen ting som tilsa at det skulle falle av igjen. Hvordan det er på lang sikt vet jeg ikke. Men filten veien lite og klistrer seg godt fast.
     

    erikm

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.01.2005
    Innlegg
    137
    Antall liker
    58
    Torget vurderinger
    1
    Mulig nytt hjem for disse

    Hei!

    Disse nydelige høyttalerne må nok se seg om etter nye eiere, de fungerer kjempefint både på loft og i kjeller, men i stua blir det bare tull. Rommet der er slik at kun lukkede konstruksjoner fungerer, bassrefleks setter igang masse tulli bassen. Blir litt for råflott å ha disse andre steder. Der er helt strøkne, og selges for det jeg betalte / bud. Send meg ei melding ved interesse, de står oslo. Ved kjøp kan de få testes hjemme, lever de tilbake hvis de ikke fungerer (i samme stand som når hentet).
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Hei!

    Disse nydelige høyttalerne må nok se seg om etter nye eiere, de fungerer kjempefint både på loft og i kjeller, men i stua blir det bare tull. Rommet der er slik at kun lukkede konstruksjoner fungerer, bassrefleks setter igang masse tulli bassen. Blir litt for råflott å ha disse andre steder. Der er helt strøkne, og selges for det jeg betalte / bud. Send meg ei melding ved interesse, de står oslo. Ved kjøp kan de få testes hjemme, lever de tilbake hvis de ikke fungerer (i samme stand som når hentet).
    Dette er billig folkens! Grip anledningen til å handle årets julegave til deg selv..
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    10.539
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Blåneringspastaen kjøpte jeg på tube. Skal du blånere mye? Kan evt sende deg det jeg har igjen...:)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn