Men hva var argumentet du vant med?God advokat og en runde i tingretten.
Etter 12 måneder med C2 som førerkortklassen å kjøre opp på?Om man mister den i mindre en 6 måneder eller noe rundt der så slipper man å ta den på nytt. Jeg fikk beslag for 3 måneder.. da kunne jeg bare komme å hente det.
Det er riktig, men jeg er "litt" enig med SP tanta når det gjelder denne saken. Å måle i forbikjøringsøyeblikk er "utidig"!Fartsgrensene er ikke veiledende.
Du må vel heller ikke over 96 (i praksis 100 pga sikkerjetsmargin) som er grensen for prikker for å kjøre forbi en som kjører i 60 i 80 sona?Det er riktig, men jeg er "litt" enig med SP tanta når det gjelder denne saken. Å måle i forbikjøringsøyeblikk er "utidig"!Fartsgrensene er ikke veiledende.
Jeg forstår at det er forbudt å kjøre fortere enn 80 der farstgrensen er 80, greit nok. Men når du mil etter mil ligger bak en "idiot" som kjører i 60 er det praktisk talt umulig å kjøre forbi om man ikke overskrider fartsgrensen på 80. Jeg har kjørt bil i noe mer enn 40 år ( A, BE, CE, DE ++++ ) og har vel ALDRI opplevd at den som blir forbikjørt letter på gassen for å "hjelpe til" med forbikjøringen. Min erbødige påstand er at det vil være trafikkfarlig å kjøre forbi om man ikke bryter fartsgrensen, i alle fall i mer enn 95% av tilfeldene!
Jeg vet at en UP sjef har sagt at hvis du må bryte fartsgrensen for å komme forbi så har du ikke "behov" for å kjøre forbi, men det er med all respekt å melde sludder! Kvalifisert sludder!!
Han skulle kjøre forbi en som kjørte i 60 i en 80 sone.. kan jo være greit å lese innlegget jeg kommenterer også96 i 60en? Er ikke det vel drøyt?
40% over grensa er dyyyyrt men du mister ikke sertet. Gammelt trafikkjungelord.
Edit: tilsier 84 i nevnte 60, som er altfor fort, men du bør likevel ha en margin før du blir fotgjenger etc...
Den holder vel ikke helt?Fartsbøter er KUN en skjult skatteinnkreving !! Derfor burde fartsovervåking overlates til de lokale likningskontorene ! Det ville være mer ærlig !
Det ville være diskriminerende mot eiere av biler fra München og omegn, så det går ikke.unnlate blinklys
Kjører bil fra München selv og blinklysene både virker og benyttes hver gang. Det er nok brukerfeil.Det ville være diskriminerende mot eiere av biler fra München og omegn, så det går ikke.unnlate blinklys
Tja, for noen år siden mener jeg det ble sagt rimelig rett ut at satsene ble satt opp for å få et statsbudsjett til å gå opp, så et visst element av riktighet er det nok i det. Sett fra det offentliges side er fartsbøter lspesielt og trafikk generelt lettjente penger, om man stiller seg opp på et strategisk greit sted er man omtrent garantert å få inntekter som langt overskrider kostnadene ved å avholde kontrollen. De langt fleste godtar også sannsynligvis forelegget der og da siden det er liten tvil om skyldspørsmålet så rettsystemet slipper å bruke ressurser på det. Fotobokser forholder seg noget annereldes, der er bildene visstnok ofte så dårlige at det er vanskelig til umulig å identifisere føreren, så der er "suksessraten" ved å klage relativt høy.Sjult skatt? På hva da? Dumskap? Egoisme? Kjøss meg!