Tråden til Thomas

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    I dag har hvert en slapp dag arbeidsmessig og har malt 2m2 med hvitt tak.
    Plutselig stod lampen fram som egentlig er formet som et kult koøye. Blank messing originalt og er jo egentlig ikke beregnet på utebriuk. Vurderer bytte den ut med en ny lampe, men hadde jo hvert kult å få til en oppussing ala @soundscape, Har prøvd i dag med de midlene jeg hadde lett tilgjengelig uten hell. Kjøpe Autosol eller noe annet soundscape?
    IMG_1927.jpeg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    46.546
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    23
    I dag har hvert en slapp dag arbeidsmessig og har malt 2m2 med hvitt tak.
    Plutselig stod lampen fram som egentlig er formet som et kult koøye. Blank messing originalt og er jo egentlig ikke beregnet på utebriuk. Vurderer bytte den ut med en ny lampe, men hadde jo hvert kult å få til en oppussing ala @soundscape, Har prøvd i dag med de midlene jeg hadde lett tilgjengelig uten hell. Kjøpe Autosol eller noe annet soundscape?
    Mulig du får den bra med autosol. Hvis man virkelig skal rense opp så bruker jeg et bad bestående av varmt vann , grønnsåpe , salmiakk og oksalsyre. Det røsker godt , og anbefales å styre med utendørs. Maskinpolering til slutt hvis man virkelig skal få det strøkent.

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Mulig du får den bra med autosol. Hvis man virkelig skal rense opp så bruker jeg et bad bestående av varmt vann , grønnsåpe , salmiakk og oksalsyre. Det røsker godt , og anbefales å styre med utendørs. Maskinpolering til slutt hvis man virkelig skal få det strøkent.
    Da er det bare å finne ut av hva oksalsyre er, takker så mye for tips, utendørsaktivitet uansett dette :)

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Noen som vil gjette på hva dette er?
    IMG_1932.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Da ble det en nedkjøling. Vet ikke hvor mange og tjue grader det var i vannet før helgen, men 16,4 i dag. Bading er utsatt :)
    Kjerringa og dattera en tur hjemme for blomsterstell mm.
    Da ble det rock og video på hytta👍:cool:

IMG_1941.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Så, hvem er dette..tricky denne med hånden foran trynet..mintgrønne trommer er jo kult 😁
    IMG_1944.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Ferie er ganske deilig. Litt grillings i dag.
    Salat og dressing må til.
    IMG_1956.jpeg

IMG_1957.jpeg

Det ble poteter og nyløk i ovnen stekt i solsikkeolje.
    IMG_1958.jpeg

En Bratwurst til hver + en svinepikk fra grillen.
    IMG_1959.jpeg

Kjøleskapskald vin i varmen, blir perfekt på kort tid.
    IMG_1960.jpeg

Jobben er ikke ferdig før oppvaska er tatt.
    IMG_1962.jpeg

Vinslumpen stod igjen til han i oppvasken :)
    IMG_1963.jpeg

Norwegianwoodpecker

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2007
    Antall liker
    4.513
    Sted
    Nordland
    Herlig Thomas🫡

Eg liker å rydde mens eg lag mat. Vasker kasserollen så snart den er ferdigbrukt, osv.. Tørker av indikasjonen med papir spannet eg har fått maten på bordet.. Så vask etter middag☝🏻

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Herlig Thomas🫡

Eg liker å rydde mens eg lag mat. Vasker kasserollen så snart den er ferdigbrukt, osv.. Tørker av indikasjonen med papir spannet eg har fått maten på bordet.. Så vask etter middag☝🏻
    Godt å høre det er fler av oss :) Jeg er nok dr Jekkyl and mr Hyde når det gjelder å rydde og vaske.. Skulle ønske jeg var like "på" overalt, men mangler nok litt av genet når det gjelder å rydde i skap, garasje, loft, ja alt som ikke syns i grunn, der kan det godt gro og jeg vet😔

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Bra i går, ikke fullt like bra i dag. Tok en tur til gamlebyen og ruslet litt rundt, alltid hyggelig.

Kunstnerbordet i går..
    IMG_1936.jpeg

Hovedkunstneren måtte ha seg en hvil.
    IMG_1951.jpeg

Så gamlebyen. Har ikke hvert inne i kirken tidligere, ganske fin den.., alter og prekestol.
    IMG_1968.jpeg

Fint orgel..
    IMG_1970.jpeg

IMG_1969.jpeg

IMG_1973.jpeg

Levende musikk er alltid stemningsfullt, her låt hverken visesanger eller gitaren hans som en ropert. Passet bra at han sang Halleluja når vi gikk ut av kirken.
    IMG_1964.jpeg

Fersk sykkel, husker bestefar hadde noe lignende for 50 år siden.
    IMG_1976.jpeg

Noen sparer til langt hår hele livet, halen rekker til bakken og blir nok tungvint å ha den lengre.
    IMG_1977.jpeg

IMG_1974.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    I går kveld var det bare å holde seg innendørs i møkkaværet.
    Ble Titanic etter middag siden datteren ikke hadde sett den. Kan si hva man vil om den filmen, men at Kate Winslet er noe av det peneste som er skapt på de britiske øyer.. To kuler med brettspill (katan) og i seng.
    I dag skinner solen igjen, gutten har fått ekstra lang morgentur i dag og kaffen er traktet. Timen før huset vokner ass 👍 God søndag!

IMG_1978.jpeg

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    41.208
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Bra i går, ikke fullt like bra i dag. Tok en tur til gamlebyen og ruslet litt rundt, alltid hyggelig.

Noen sparer til langt hår hele livet, halen rekker til bakken og blir nok tungvint å ha den lengre.
    Vis vedlegget 1212206
    Den karen ser jeg nok til helga. Da er det Gressvik Summerparty fredag og lørdag.
    Mæd, TNT, Joe Lynn Turner, Wishbone Ash, Loveshack og Manfred Mann's Earth Band. - det blir en god helg. 😊

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Det er striskjorta og havrelefsa igjen, begynte jobbe på torsdag. Kort uke med andre ord og tilbake på hytta for en vanlig helg :)
    Dattera dro tilbake til Tromsø og ble erstattet av svigermor tidlig i uka. Var nesten greit å jobbe litt😅
    Fikk luftet svigermor en tur til Strømstad hvor det ble lunsj på Dockside på onsdag.
    IMG_1981.jpeg

Var redd jeg kom ned til mere svigermor i dag, men hun var erstattet med ferske reker. Kan ikke bli bedre på en fredag og øl timen naturlig erstattet med hvitvin (i bøtte siden vi er over på ordinær helgoisme)😀

IMG_1986.jpeg

IMG_1987.jpeg

IMG_1988.jpeg

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Det er noe med å ha god tid, og det hadde jeg i ferien. Siden jeg er en materialist rotet jeg kraftig med tanken på å bytte ut mine Paradigm Persona i hovedanlegget med PSAudio Aspen FR20
    1785518785810.png

De selges av en særdeles hyggelig mann i Sarpsborg til en særdeles hyggelig pris (alt er relativt).

Etter to dager hjemme i hovedanlegget kom jeg til fornuft og beholder selvfølgelig mine Persona. Skal jeg gjøre noe med kapasiteten skal jeg selvsagt inn med en Sigberg 10D til og ikke bytte ut høyttaleren jeg tror er vanskelig å overgå i mellomtonen. Det er noe med trykk-kammer (jeg plugger mine Persona) også tror jeg at jeg fint kan dele litt høyere enn 80hz om jeg hadde hatt en Sigberg 10D tett på hver taler. Akkurat nå har jeg ikke plass og det betinger kanskje en endring av stereobenk om jeg skal få til dette på en interiørvennlig måte. Uansett en lettelse å få kommet hjem og lyttet litt og koble seg av disse ferienykkene :)
    IMG_0440.jpeg

Ble medlem
    18.04.2026
    Antall liker
    11
    Sted
    Norge
    Basert på målingar (som av 5f i Stereophile), så er mitt inntrykk at Paradigm lager veldig gode høgttalarar og utsjånaden (subjektivt, naturlegvis) knuser også mange konkurrentar (som FR20).

Thomasd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2009
    Antall liker
    4.700
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    3
    Basert på målingar (som av 5f i Stereophile), så er mitt inntrykk at Paradigm lager veldig gode høgttalarar og utsjånaden (subjektivt, naturlegvis) knuser også mange konkurrentar (som FR20).
    For meg tror jeg det koker ned til prioriteringer. FR20 er en mer fullrange høyttaler. Trenger jeg det når jeg allikevel deler med dsp og sub? Begge har en liten heving oppover som avviker litt mot hverandre i forhold til frekvens. Smak og behag + romavhengig muligens. Også er det planar i mellomtone og diskant vs beryllium i begge. Det ene litt på det avrundede og det andre på dynamikk og presisjon. Også er det passive radiatorer i FR20 som ikke lar seg plugge som jeg gjør med rørene i bunn av Persona.
    Akkurat bassen har mye å si etter min mening, og når jeg først har gått veien om dsp og sub tenker jeg at det er bedre å utvide horisonten her fremfor å gå for et høyttalerbytte med mer kapasitet nedover.
    Jeg er enig i at Persona er mer stuevennlig, men pakket inn i litt grønnplanter tror jeg de 20 lakklagene i Sable Black på FR20 også blir helt greit. De ville ha ruvet litt mer i stua og ikke like konevennige som Persona allikevel :) Samtidig synes gutten i meg at det å ruve er litt kult:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn