Tråden for oss med Auralic Aries Streamer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    De siste ukene har jeg ikke fått Lightning DS appen til å funke. (Var det etter en Wimp oppdatering min tro?). Uansett; når jeg starter appen, så forsøker den å synkronisere biblioteket. Deretter går den noen sekunder før den lukkes automatisk. Blir ikke mye musikk ut av det gitt...

    Anyone?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.495
    Antall liker
    35.382
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Interessant sak. Dette kan være løsningen når min Transporter engang tar kvelden. Jeg mener ganske bestemt at en NAS og streamer er veien å gå, med eller uten integrert DAC i streameren, heller enn å bruke PC/Mac og USB. "Dual femto-second clocks" og ekstern strømforsyning låter bra, men har noen sett uavhengige jitter-målinger på den?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Sist redigert:

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Hei

    Hvordan er det med Spotify støtte? Fungerer det?
     

    Terje Berg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.07.2008
    Innlegg
    1.328
    Antall liker
    1.082
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    5
    Aha, Det kan jo fungere.

    Dette virker som et knall produkt!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hvorfor laster du ikke ned Lumin kontrollpunktet for bruk sammen med Aries?
    Fungerer som en kule.
    Ny Lightning DS app release er på vent i Apple store.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.637
    Antall liker
    3.246
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Hvorfor laster du ikke ned Lumin kontrollpunktet for bruk sammen med Aries?
    Fungerer som en kule.
    Ny Lightning DS app release er på vent i Apple store.
    Jorda, den funker mot biblioteket mitt, men ikke på wimp.
    wimp fungerer bare delvis på Lightning DS, mens biblioteket ikke funker intet hele tatt. Det funket for noen uker siden, så jeg vet ikke hva som gikk galt. Så lenge jeg nå ikke laster inn biblioteket i Lightning DS så klarer jeg delvis å bruke Wimp. I det jeg forsøker å oppdatere biblioteket så konkret appen. Jeg har fått med meg at Auralic sier at de venter på Apple...

    heldigvis fungerer både platespilleren og CD/SACD spilleren min, så noen krise er det ikke. Bare litt kjipt at streaming løsningen ikke er oppe og går. Jeg kjøpte auralic'en da Naim UnitiServen min konka. So much for that!
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok, det er dessverre en kjent sak at LDS er ustabil og crasher, men det er ihvertfall fullt fokus på å fikse det.
    Med de ressursene Auralic setter inn, så er jeg ikke bekymret for at de fikser det utover høsten.
    Det ble gjordt en liten endring ifm. Wimp i siste liten, så det er muligens dette som må på plass.
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Hvorfor laster du ikke ned Lumin kontrollpunktet for bruk sammen med Aries?
    Fungerer som en kule.
    Ny Lightning DS app release er på vent i Apple store.
    Jorda, den funker mot biblioteket mitt, men ikke på wimp.
    wimp fungerer bare delvis på Lightning DS, mens biblioteket ikke funker intet hele tatt. Det funket for noen uker siden, så jeg vet ikke hva som gikk galt. Så lenge jeg nå ikke laster inn biblioteket i Lightning DS så klarer jeg delvis å bruke Wimp. I det jeg forsøker å oppdatere biblioteket så konkret appen. Jeg har fått med meg at Auralic sier at de venter på Apple...

    heldigvis fungerer både platespilleren og CD/SACD spilleren min, så noen krise er det ikke. Bare litt kjipt at streaming løsningen ikke er oppe og går. Jeg kjøpte auralic'en da Naim UnitiServen min konka. So much for that!
    iflg. Auralic endret Wimp strukturen på dataene uten forvarsel. Derfor funker ikke Wimp i LDS nå. Skal bli fikset i ny versjon som Apple nå 'bare' må godkjenne for App Store. Der går ting ikke akkurat fort; Auralic sendte inn ny versjon for 9-10 dager siden og denne skal bl.a fikse Wimp-integrasjonen. Så snart denne appen er live har Auralic nok en ny oppdatering klar for release som etter sigende også skal ordne noen kompatibilitetsproblemer mot enkelte DLNA-servere (i ReadyNas). Dette iflg. Mr. Auralic (Wang) himself etter at jeg informerte ham om at DLS ikke funker med ReadyNas OS 6.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei, har enda ikke sett Auralic sin egen app til Android eller iPhone, noen som har sett datoer på når det kommer?
    (Eller er det bare jeg som er dårlig på og lete?)
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.329
    Antall liker
    3.509
    Torget vurderinger
    4
    Jeg vurderer en Auralic men da må jeg ha en android app for tablet som fungerer bra. Noen erfaringer med android app ?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hei, har enda ikke sett Auralic sin egen app til Android eller iPhone, noen som har sett datoer på når det kommer?
    (Eller er det bare jeg som er dårlig på og lete?)
    Du må søke etter 'Lightning DS' i Apple store.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei, har enda ikke sett Auralic sin egen app til Android eller iPhone, noen som har sett datoer på når det kommer?
    (Eller er det bare jeg som er dårlig på og lete?)
    Du må søke etter 'Lightning DS' i Apple store.
    Jeg prøvde det fra min iPhone 4 (tidligere denne uken), men fant den ikke. Men da er den sikkert rett rundt hjørnet isåfall :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Hei, har enda ikke sett Auralic sin egen app til Android eller iPhone, noen som har sett datoer på når det kommer?
    (Eller er det bare jeg som er dårlig på og lete?)
    Du må søke etter 'Lightning DS' i Apple store.
    Jeg prøvde det fra min iPhone 4 (tidligere denne uken), men fant den ikke. Men da er den sikkert rett rundt hjørnet isåfall :)
    Den kommer, men foreløpig er den kun til iPad.
     

    PowerQuality

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2012
    Innlegg
    94
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser at det er mange som omtaler Airplay, men ingen som drar frem Songcast.

    Der Airplay er begrenset til 48/16, så jobber meg bekjent Songcast helt opp til 192/16(24?), og ellers med samme funksjonalitet!

    Bare å laste ned Songcast virtuelt lydkort fra Linn, og vips dukker Aries opp som en "mottaker". Min erfaring er at jeg har laget meg en Raspi med en Soncast mottaker, og dette fungerer relativt bra. Men på grunn av åpenbare stabilitesproblemer på grunn av all "hackingen" så vurderer jeg å finne en annen løsning.

    Meg bekjent finnes det kun to muligheter for Songcast mottakere på markedet i dag, Aries og Linn streamere.

    Andre med Songcast-erfaringer?
     

    GeirTj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2003
    Innlegg
    197
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    6
    Siden streaming av album i Wimp via DS Lightning ser ut til å være annerledes enn avspilling av pc-basert Wimp så sliter jeg med å få hørt mer enn en sang i et album før det stopper opp.
    Noen som skjønner bedre hvordan jeg bør gjøre det i DS Lightning appen? Må jeg velge hele albumet som en spille-liste?

    Fikk min Aries i dag og det låter berre fantastisk koblet opp mot en eldre Ayre QB-9. For å ikke snakke om brukervennligheten. Ganske plug-n-play også.
     

    vsk

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.06.2006
    Innlegg
    145
    Antall liker
    47
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    9
    Trykk på albumet slik at det vises i eget vindu med alle spor. Trykk på albumnavnet og det hele legges i spillekøen.
    Obs. Kan ta noen sekunder.
     

    GeirTj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2003
    Innlegg
    197
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    6
    Trykk på albumet slik at det vises i eget vindu med alle spor. Trykk på albumnavnet og det hele legges i spillekøen.
    Obs. Kan ta noen sekunder.
    Det funkade! Takk vsk
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Noen her inne som har hatt Sonos tidligere og kan si noe om brukervennligheten og lydkvalitet opp mot hverandre?

    Vurderer enten å "oppgradere" Sonos eller gå for en annen "bedre" streamer, men håper å bevare litt av enkelheten til Sonos og wimp integrasjonen. Bruker mest wimp Hifi.

    A.J.
     
    Sist redigert:

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Noen her inne som har hatt Sonos tidligere og kan si noe om brukervennligheten og lydkvalitet opp mot hverandre?

    Vurderer enten å "oppgradere" Sonos eller gå for en annen "bedre" streamer, men håper å bevare litt av enkelheten til Sonos og wimp integrasjonen. Bruker mest wimp Hifi.

    A.J.
    Hiver meg på her. Jeg har en Bluesound Node og kunne tenke meg å høre om noen har sammenlignet Aries mot Node. Lurer på evt forskjell på alt fra 16/44 til high Rez og dsd (streaming via wimp hifi og evt streaming via nas)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Wimp HIFI fungerer fint på Aries i tilfelle noen skulle lure på dette.
    Spoling og etterslep/respons fungerer også bra.
    Det som er litt kult er at Aries tar RGB info fra album art og bruker dette for å statisk sjattere Now Playing skjermen (alla Phillips Ambilight systemet).

    Det jeg stusser på er at:
    1) Indeksering passer dårlig med innhold for min musikksmak, altså man finner innhold men det er mangelfull med musikk og info
    2) En god del album har bare deler av innhold tilgjengelig, dvs. 1-5 spor for album som inneholder feks. 10 spor
    3) Overføringsrate er langt dårligere enn 1411 kB/s på eldre album i følge Aries. Hvis ikke album er tilgjengelig på HIFi bruker den kanskje innholdet fra Premium utvalget?

    Merk at punktene over har ingenting med Aries implementeringen å gjøre. Det er Wimp-relaterte problemstillinger.
     

    Vedlegg

    Sist redigert:

    GeirTj

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2003
    Innlegg
    197
    Antall liker
    25
    Torget vurderinger
    6
    Er helt grønn når det gjelder internett radio. Aries'en gir jo muilgheten for å lytte på dette men det skjer ikke noe som helst når jeg legger inn URL'en for radiostasjonen. Jeg blir spurt om å legge inne et 'kalle-navn' og sjanger (predefinert?) men når jeg lagrer dette så skjer det fortsatt ikke noe.

    Noen kyndige her? ;D
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Jeg ser at det er mange som omtaler Airplay, men ingen som drar frem Songcast.

    Der Airplay er begrenset til 48/16, så jobber meg bekjent Songcast helt opp til 192/16(24?), og ellers med samme funksjonalitet!

    Bare å laste ned Songcast virtuelt lydkort fra Linn, og vips dukker Aries opp som en "mottaker". Min erfaring er at jeg har laget meg en Raspi med en Soncast mottaker, og dette fungerer relativt bra. Men på grunn av åpenbare stabilitesproblemer på grunn av all "hackingen" så vurderer jeg å finne en annen løsning.

    Meg bekjent finnes det kun to muligheter for Songcast mottakere på markedet i dag, Aries og Linn streamere.

    Andre med Songcast-erfaringer?
    Songcast på windows er 16/44, det er hva linn sitt virtuelle lydkort støtter. Det er dog ingen hardkodet limit i songcast-receiveren. Dvs det kan hende det er det i ds-spillere, men det er ikke det i software-implementasjoner mener jeg. Spesielt siden songcast på osx er 24bit, men fortsatt 44,1khz. Stort sett ett fett om man bruker airplay eller songcast imho, men jeg skal ta en liten sammenligningstest på dette.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    I forbindelse med styring av Aries, så lurer jeg på hvilke apper bruker dere som ikke har iPad? (hvis det er noen av dere der ute) Og uten iPad, får dere til WIMP?
    Jeg er i kontakt med importør og satser på at jeg vil få svar på når apper til Andriod og iPhone kommer, i løpet av fredag. Men frem til det blir releaset, og før jeg eventuellt gjør noe, så er det viktig å vite at jeg faktisk får brukt en slik boks uten alt for mye "fuss og styr" :)

    Edit: beklager hvis dette har blitt tatt opp tidligere i tråden, da har jeg oversett det.
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det skal godt gjøres å ikke ha en iPad liggende.
    Vi er tre i husstanden og vi har fem iPad'er hvorav to av eldre generasjon.
    Kjøp en brukt en, da vel og sett opp en konto.
     

    Næss

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.08.2014
    Innlegg
    1.128
    Antall liker
    1.593
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Det skal godt gjøres å ikke ha en iPad liggende.
    Vi er tre i husstanden og vi har fem iPad'er hvorav to av eldre generasjon.
    Kjøp en brukt en, da vel og sett opp en konto.
    Det er ganske så lett, det er bare og la være å kjøpe det man ikke har ett reellt behov for. Men det blir kanskje litt dobbelmoralsk når man har denne interessen...
    Men missforstå meg rett, ønsket var å unngå flere "dingser" enn nødvendig, men når jeg sjekket prisen på en ny iPad mini nå, så er det jo ikke verdens undergang i den store sammenhengen.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Foreslår at du isåfall prøver Lumin app'en.
    Sett den til Dark.
    Den beste som finnes, men Linn Kazoo kommer seg kraftig.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Falt til slutt for fristelsen og kjøpte Aeris :)
    Bruker den wireles, og det har fungert helt knirkefritt fra dag 1.
    Veldig fornøyd med lydkvalitet og brukervennlighet .
    Har sammenlignet med Bryston Bdp2, men ikke med samme kabel så det blir litt feil. Lydmessig er den helt på høyde med Bryston, og med Wimp Hifi integrert er den blitt min mest brukte kilde.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Da kom den endelig til slutt ;)
    Har ikke du Devialet Air også - Noen sammenligninger her?
    Bruker du USB?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Foreslår at du isåfall prøver Lumin app'en.
    Sett den til Dark.
    Den beste som finnes, men Linn Kazoo kommer seg kraftig.
    Har lastet ned Lumin, og den virker endel kjappere enn Lightning.
    Er det en måte og integrere Wimp Hifi i Lumin?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.276
    Antall liker
    3.317
    Torget vurderinger
    49
    Da kom den endelig til slutt ;)
    Har ikke du Devialet Air også - Noen sammenligninger her?
    Bruker du USB?
    Den kom til slutt ja, var vel et spørsmål om tid :D
    Bruker USB.
    Har ikke Devialet lenger, så ingen sammenligning her.
    Når jeg hadde Devialet fungerte aldri AIR 100%, det gjør Aeris.
    Har ikke hatt en eneste hickup ved bruk av Aeris Wireless, noe som gir ro i sjela ved lytting :)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Har handlet meg Aries jeg også. Funker som bare det, og kommer visst to store oppdateringer snart også, desember og januar.

    A.J.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Foreslår at du isåfall prøver Lumin app'en.
    Sett den til Dark.
    Den beste som finnes, men Linn Kazoo kommer seg kraftig.
    Har lastet ned Lumin, og den virker endel kjappere enn Lightning.
    Er det en måte og integrere Wimp Hifi i Lumin?
    Lumin snuser på Wimp HIFI men er usikker mhp. noe konkret.
    Kan sjekke med Li On/psme på CA forumet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn