Da har jeg litt forsinket fått den siste Supersilent i hus. Dbl. LP med CD inkl. Utbrett coveret er av tykk flott papp og plata har veldig bra lyd! Stort, klart og dynamisk lydbilde. Egentlig veldig sjelden at nyinnspillinger har så bra lyd.
Dette er den første plata deres som ikke blir gitt ut på Rune Grammofon, denne er gitt ut på Smalltown Supersound. Plata er forøvrig nominert til Nordisk Råds Musikkpris 2017.
SmalltownSupersound
Som vanlig så må man møte Supersilent med et åpent sinn, til gjengjeld så får man tilbake en fantastisk musikk opplevelse.
Begynner (som vanlig..) litt rolig for så å bygge seg opp til et fantastisk klimaks, slik kun Supersilent kan det. Til tider så synes jeg faktisk at man føler litt på den energien som er på det fantastiske no.6 albumet. Jeg liker denne veldig bra men så er jeg skikkelig fan og dermed innhabil så det holder...
De har jo ingen trommeslager lengre men det betyr ikke at det ikke spilles trommer, Arve Henriksen fyller ut på en fortreffelig måte. Tror det er han, det var i hvert fall han som trommet siste gang jeg så dem...
Supersilent er jo noe for seg selv, umulig å beskrive, og umulig å kopiere. Men for de som kjenner til dem så er det ut og kjøp. Andre søkende og nysgjerrige med et sinn åpnere enn gjennomsnittet; sjekk den ut!