Diverse Tråden for morgenfugler.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    ottone skrev:
    Nystekte pannekaker er det som skal til for å få de unge opp av senga.
    Lokkemat kalles det, og er fra nå innført som lørdagstradisjon.

De eneste som sover fremdeles er russ. Den som sover synder ikke.
    Her i huset, funker både rundstykker og vafler - men ikke alltid på ungdommene. med det "lille" nurket på 14, går det fortsatt. nå skal ho i stallen, og fruen og jeg på tur med irsksetterne. For tida har vi nemlig to, ei på nesten 8 år og ei energisk frøken på 7 måneder! Sånt krever sin mann.... ::)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    En god søndags morgen igjen.

Klarte en klassiker, igjen, og nå gjelder det å bygge opp kroppen sin.

Vedlegg

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Hva? Ingen morgenfugler på 17. mai-dagen? Her er flagget heisa, kaffen kokt, og frokosten straks klar. Rundstykka er steikt, røykalaksen er oppskjært og eggene snart kokte....stormåse-egg fra Havøysund til meg.. ;D

Sola skinner og temp'en er +12,6 grader C. Bedre det enn sluddbyger, kuling fra alle retninger og minusgrader..både for store og særlig for de litt mindre! Ha en riktig fin nasjonaldag, alle sammen!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Joda, jeg har vært oppe i et par timer allerede. Men jeg har brukt tiden til å lytte til musikk istedenfor å proklamere meg våken, ja jeg har til og med begått folkeopplysningsarbeid i all min generøsitet. Så det så! ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    Joda, jeg har vært oppe i et par timer allerede. Men jeg har brukt tiden til å lytte til musikk istedenfor å proklamere meg våken, ja jeg har til og med begått folkeopplysningsarbeid i all min generøsitet. Så det så! ;D
    så tidlig :eek: våknet for 20 min siden. uanstendig tidlig :mad:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    12.163
    Sted
    Trondheim
    Samme her, baluba. Våknet kl 0400 og har kost meg med musikk. Kom hjem fra Hong Kong i går, så for meg var klokken allerede 10 på formiddagen. Så jeg er kanskje ikke noen morgenfugl likevel?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    God morgen, flagget ble heist kl 0830, etter et litt uventet Chippendales- innlegg. Plutselig fikk jeg se naboen som var ute og satte opp flagget i balkongholderen sin i bare undikken . ;D

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    God morgen, flagget ble heist kl 0830, etter et litt uventet Chippendales- innlegg. Plutselig fikk jeg se naboen som var ute og satte opp flagget i balkongholderen sin i bare undikken . ;D

mvh
    Når du skriver undikken så ser jeg ikke for meg en vakker og velbygd mann i Calvin Klein (eller lignende) boksershorts. Mer en saggende makko vil jeg si mitt mentale bilde er nå. Det var med andre ord ikke meg du observerte på balkongen. 8)

(Ikke har jeg balkongholder heller...)

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    33.258
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    baluba skrev:
    tkr skrev:

mvh
    Når du skriver undikken så ser jeg ikke for meg en vakker og velbygd mann i Calvin Klein (eller lignende) boksershorts. Mer en saggende makko vil jeg si mitt mentale bilde er nå. Det var med andre ord ikke meg du observerte på balkongen. 8)

(Ikke har jeg balkongholder heller...)
    Vel, la oss si det slik:

Det korte showet bar mer preg av Per Borten enn Calvin Klein.

Neida, det var neppe deg. Det er et stykke fra tkr Towers til Sandviken. :D

mvh

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    tkr skrev:
    For våre yngre lesere:

Statsminister Per Borten hjemme på gården.

mvh
    Der var det indre bildet jeg fikk ut fra din beskrivelse, ja. Ikke noe vakkert syn en tidlig morgen. Eller når som helst ellers på døgnet. :-X

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Kloka ringte 07:30 Flagget gikk opp presis 08:00 Familen vekket og stramt program denne formiddagen som alle andre 17 maier.

Har ruslet i tog i sluddbyger sur vind og et par sure plussgrader. Kaker og kaffe i vår lokale barnehage/forsamlingshus. Nå er det et par timer "fri" før tre nabofamiler samles til felles middag/kaffe.

Forøvrig går tankene over fjorden til Vadsø der en familie har mistet et barn i natt og der ennå en ungdom kjemper for livet på sykehuset i Tromsø. Blir nok vanskelig og trist å feire framtidige 17 maier for de involverte.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Blåonsdag. Kattefaen som jamrer seg utenfor soveromsvinduet så de er umulig å sove - men jeg klarer ikke få'n på skuddhold! Samme jævelen som sitter foran kjøkkenvinduet og lårer de feiteste puddinger på nyvasket belegningsstein. Hvorfor gjør'n dette mon tro? Bare for å irritere?

Vel vel. Kan like gjerne stå opp.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Hørte på Herravdelingen i går kveld det beste forslag som noensinde har kommet fram gjennom NRK !

18 mai bør bli offentlig fridag som "1. Grunnlovsdag"! ;D ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Utrolig nok klarte piratene å holde sengen til klokken var over ti. Far som lyttet musikk til klokken var rundt fire i morges (gutta sovnet ikke før den var nærmere ett - overnattingsbesøk). Koselig med overnatting av guttungens venner. Det bringer fram minner å se en liten sammensveiset guttegjeng. Klatre i trær (fant ut at de var en tur på taket i går, hmmm), snike seg inn på sjøbadet utenom sesong og åpningstider. Spise is selv om været ikke akkurat oppfordrer til det, sesongen er jo igang. Se på tegnefilm sammen om morgenen.

Joda, det er fortsatt en fin oppgave i livet å være helge-pappa. Men det nærmer seg tenårene merker jeg, selv om jeg fortsatt får beskjed om å fortelle når de altfor intime scenene i en actionfilm er over. ;)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    pengesluk skrev:
    Blåonsdag. Kattefaen som jamrer seg utenfor soveromsvinduet så de er umulig å sove - men jeg klarer ikke få'n på skuddhold! Samme jævelen som sitter foran kjøkkenvinduet og lårer de feiteste puddinger på nyvasket belegningsstein. Hvorfor gjør'n dette mon tro? Bare for å irritere?

Vel vel. Kan like gjerne stå opp.
    0522 :eek: :eek: :eek: :eek:

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Her regner det, litt for mye egentlig. Frokost til frøkna er ferdig og hun er i spisinga, speilegg og bacon. Må ha i henne så mye mat at hun holder hele formiddagen. Skyting i dag, sesongåpning på vår bane. Så får vi se hvordan det går?? Hennes gevær røyk tilbake til bøssemaker da det var feilprouksjon! Irriterer en smule for å si det forsiktig! Her legger man ut tett på 19 høvdinger for å få "det beste som kan kjøpes for penger" og så er det en slask hos produsenten som har glemt å frese kammeret ferdig i våpenet !! Skumpf !! På toppen av det hele mener vistnok serviceavdelingen at JEG skal få gleden av å betale 1300,- i porto når det returneres? Fan heller, dette er etter som de sier en "kjent feil" !! Da burde noen ha sjekket det før de sendte det ut til kunden, og "noen" burde ha gitt SIG SAUER beskjed om at en eller annen tufs burde blitt omplassert til å slikke frimerker !!

Men sesongåpning blir det uansett, med lånt våpen...... Vi får nå se hvor bra det går da. Uansett en helt håpløs dag kan det ikke bli med egg & bacon til frokost ! :D

leifen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Antall liker
    2.188
    Audiophile-Arve skrev:
    Rundstykka i omnen. Ein rask tur innom nettet før det vert hagearbeid. Ikkje heilt håplaust ver, så då får vi få gjort eitkvart.
    Nå er det snart på tide at du legger ut oppskriften på disse rundstykkene. :p

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Pip pip.

Været er helt på bånn. Men det gir vann i elvene og godt for laksefisket som er rett rundt hjørnet.

Pannekakerøra står og godgjør seg mens far spiller musikk.

God morgen!

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    leifen skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Rundstykka i omnen. Ein rask tur innom nettet før det vert hagearbeid. Ikkje heilt håplaust ver, så då får vi få gjort eitkvart.
    Oppskriften:
    Man rusler ned til butikken, finner frysedisken og leter fram en pose med Hatting "Norske grove rundstykker" ! ;D ;D

Nei seriøst så mistenker jeg ikke Arve for å gøre det slik. :D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.663
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    leifen skrev:
    Audiophile-Arve skrev:
    Førearbeid (kvelden før, like før ein går til sengs) - lading av brødbakemaskina:
    - ca 8 dl kveitemjøl
    - ca 1/2 dl olivenolje
    - passeleg med vatn (nesten 4 dl, tenkjer eg)
    - Ein gjærklatt.
    Sett på tidsuret til oppstandelsestid. Stå opp i høve ruta. Deigen skal no vere ferdig, ganske blaut, så du treng mykje mjøl på bakebordet. Lag 12 svære rundstykke. Steikast midt i omnen på 250 grader i 15 1/2 minutt, men slå inn i omnen ein skvett vatn før du lukkar døra.
    Serverast med alt det du kan oppdrive av pålegg, og meierismør.
    Lang frukost er best - skal normalt vare til etter Popquiz er slutt

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Her regner det, litt for mye egentlig. Frokost til frøkna er ferdig og hun er i spisinga, speilegg og bacon. Må ha i henne så mye mat at hun holder hele formiddagen. Skyting i dag, sesongåpning på vår bane. Så får vi se hvordan det går?? Hennes gevær røyk tilbake til bøssemaker da det var feilprouksjon! Irriterer en smule for å si det forsiktig! Her legger man ut tett på 19 høvdinger for å få "det beste som kan kjøpes for penger" og så er det en slask hos produsenten som har glemt å frese kammeret ferdig i våpenet !! Skumpf !! På toppen av det hele mener vistnok serviceavdelingen at JEG skal få gleden av å betale 1300,- i porto når det returneres? Fan heller, dette er etter som de sier en "kjent feil" !! Da burde noen ha sjekket det før de sendte det ut til kunden, og "noen" burde ha gitt SIG SAUER beskjed om at en eller annen tufs burde blitt omplassert til å slikke frimerker !!

Men sesongåpning blir det uansett, med lånt våpen...... Vi får nå se hvor bra det går da. Uansett en helt håpløs dag kan det ikke bli med egg & bacon til frokost ! :D
    For noe tøys! Det er jo en fabrikasjonsfeil, og da skal vel ikke kunden belastes med fraktutgifter på toppen av å ikke ha et våpen som er kjøpt og betalt for tilgjengelig fordi det må inne for retting av den nevnte feilen?

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Nei har ikke tenkt å gi meg på dette, vi får nå se hva de svarer på brevet jeg sendte.

Forøvrig gikk lille frøken hen og vant i dag! :D Var enste deltaker i klasse Rekrutt, men hun slo faktisk de som var i klasse eldre rekrutt også. 320 poeng av 350 mulige på 100 meter med salong er faktisk ikke dårlig ( må skryte litt av eget avkom ;D ) når det også var en smule ustabil vind tror jeg vi skal si oss fornøyd. :D

Når ungdommene klarer 301 i snitt ligger vi godt an i forhold til å stille lag i lagkonkuranser. ;)

Må forøvrig bare få anbefale skyttersport i ordnede former som en fantastisk ungdomsaktivitet. De lærer utrolig mye om å høre etter, lystre, selvdisiplin, nøyaktighet og ansvar og de får samtidig inn en god dose frisk luft. Når de kommer litt lenger ser de selv fordelen med noe fysisk trening også. Helt klart en vinn, vinn, vinn situasjon.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Nei har ikke tenkt å gi meg på dette, vi får nå se hva de svarer på brevet jeg sendte.

Forøvrig gikk lille frøken hen og vant i dag! :D Var enste deltaker i klasse Rekrutt, men hun slo faktisk de som var i klasse eldre rekrutt også. 320 poeng av 350 mulige på 100 meter med salong er faktisk ikke dårlig ( må skryte litt av eget avkom ;D ) når det også var en smule ustabil vind tror jeg vi skal si oss fornøyd. :D

Når ungdommene klarer 301 i snitt ligger vi godt an i forhold til å stille lag i lagkonkuranser. ;)

Må forøvrig bare få anbefale skyttersport i ordnede former som en fantastisk ungdomsaktivitet. De lærer utrolig mye om å høre etter, lystre, selvdisiplin, nøyaktighet og ansvar og de får samtidig inn en god dose frisk luft. Når de kommer litt lenger ser de selv fordelen med noe fysisk trening også. Helt klart en vinn, vinn, vinn situasjon.
    Kjempeflott, Spirre! Du har grunn til å være stolt over det. Der gamle far kanskje ikke har lykkes hundre prosent kan jo hun redde familiens ære nå, eller legger jeg for stort press på den unge nå? Jeg vet jo ingenting om hva det betyr, siden jeg hverken vet noe om dine bragder eller ære. ;)

Finfine saker, i alle fall. Og det er godt at noen holder sporten vedlike. Siden jeg selv ikke er skytter så har jeg ikke noe å føre videre der, men hadde jeg hatt det så ville nok guttungen ha skutt sine første skudd nå.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Har aldri hatt ambisjoner på rifleskyting selv. Min skytterkarriere i forsvaret var med MG. Hadde et MG34 hjemme da jeg gikk på videregående. Ungdoms HV. ;D "Mangangpang" er gøy, men dyrt om man må betale ammo selv! :-\

Mine ambisjoner har ligget på pistol, og da i retning av å slå meg selv. Konkurranser er kun for å stå på resultatlista, hvilket er nødvendig for å fortsatt ha lov til å eie sådant skytevåpen. Skyting er for meg mentalhygiene. man må tømme hodet helt og konsentrere fullt og helt. Slik sett er det noe av det mest avstressende som finnes, så lenge man ikke jager premier! Og det gjør ikke jeg. ;D

Hva gjelder ungene så får de holde på så lenge de synes det er gøy! Litt forsiktig press for å "ta i" det lille ekstra silk at eget maksnivå oppnås! Men ikke mer!!! Barna skal slippe å slite for å oppnå mine eller mors ambisjoner på idrettsfronten. Lykkelige barn er viktigst. ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Helt klart. Det er ikke riktig å måtte leve opp til sterke forventninger, som for eksempel å lykkes på bestemte områder.
    Det upretensiøse er det fine med skytingen. For det er faktisk veldig upretensiøst. :)

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    Tidlig oppe for å pakke ferdig koffert. Skal til Gærningmoen et par dager i jobboppdrag. Så en liten tur for å hilse på eldste avkom som bor i Ålesund før jeg skal hjem mot helga. Litt avslapping hjemme før nok en jobbuke skal tilbringes på OSL.

Interessant oppdrag, men Oslo er egentlig geografisk feilplassert i frohold til å være hovedstad! Byen med hovedflyplassen ligger jo langt ute i periferien ! :-\ ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.575
    Torget vurderinger
    24
    Rise and shine! De brente øregangene etter nattens lytteøkt er rengjort, Sluket likeså og i dag venter hagen med litt justeringer og nyplanting, forførerisk vakker i tidlig morgensol...

Men først, en halv lastebil med egg & bacon vasket ned med nypresset appelsinjuice og en antydning til nybrent, nykvernet og nytraktet Brun Bali.....obdsjsss (det var lyden av en ørliten forventningsrap)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    pengesluk skrev:
    ...
    Men først, en halv lastebil med egg & bacon vasket ned med nypresset appelsinjuice og en antydning til nybrent, nykvernet og nytraktet Brun Bali.....obdsjsss (det var lyden av en ørliten forventningsrap)
    Inspirerende, sluket. Flere trekkes i samme retning !
    Kroppen er tung etter en usedvanlig lang og god nattesøvn, og klar for beydelig inntak av nevnte næringsmidler. Vi legger til grillete tomater og surret sopp. Junior forlanger tomatbønner i tillegg.

Det kalles God Morgen !

G

Gjestemedlem

Gjest
    Morgen. Kaffe og jobb igjen. Etterpå er planen å høre litt mer på en artig forsterker jeg har lånt med. Music reference RM-9. En godsak som spiller flott på duoene. Får virkelig frem nyansene i kvinnevokal.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.613
    Torget vurderinger
    0
    God morgen! Denne gangen i Ålesund!

Ser ut til at sommeren har kommet hit, - gresset er grønt! ?? Og det er jo en overgang for en finnmarking som mentalt er i modus : "tidlig vår" :D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Årets sommerfest i forlaget i dag, så det blir nok ikke så mye dere ser fra meg. Kanskje litt etter lunch, og muligens noe fyllerør en gang ut på natten. ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Spiralis skrev:
    Den berømte "Hagefesten"??
    Eh, nei. Denslags forlag er vi ikke, så vi har det mye morsommere på festene våre. Nu ja, jeg er egentlig ikke så sikker på det. Disse kulturfolkene kan jo ta den skikkelig ut når de fester. ;)

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.744
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    baluba skrev:
    Årets sommerfest i forlaget i dag, så det blir nok ikke så mye dere ser fra meg. Kanskje litt etter lunch, og muligens noe fyllerør en gang ut på natten. ;D
    Vi venter i spenning. Dette kan bli gøy. Kanskje vi treffes her rundt soloppgang? :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn