Tråden for anbefalte samlinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Samme her; bestilt er den; jeg synes frakta var litt stiv (ca €8 ift UK som pleier å ta under £2), men med litt flaks så slipper den gjennom tollen, og da blir det under nkr 5,- pr CD med EMI-remastere av EMI-innspillinger av Callas. Ikke noe å klage på. Så skal det bli kjekt å bli kjent med hennes karriere på en systematisk måte!

    Mvh Vidar P
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Vidar P skrev:
    berxter skrev:
    Den andre absolutte anbefalingen er den store Stravinsky-boksen med ham selv: 22 cd-er til 30£ hos MDT:


    Bernt K
    Til glede for de som ikke har handlet ennå (meg inklusive); amazon UK har denne for £17.99 og frakt £1.88, noe som betyr at den sniker seg under MVA-grensa! 22 CD'er altså! Toppklasse CD'er er jaggu avsindig billig nå til dags, ikke skjønner jeg at noen vil være foruten cdp.



    http://www.amazon.co.uk/gp/product/...m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0PH2C8J6G85V11234S57

    Unødvendig å nevne at denne gikk rett i handlekurva.

    Mvh Vidar P

    Takk for tipset! Boksen er bestilt.

    Forøvrig er play.com også et nettsted med en del bra tilbud på klassisk. Gratis porto også, og deler opp alle ordre i enkelt-forsendelser slik at man lettere unngår 200 kroners grensen. Mulig kjent sak for dere, men...


    Mvh friedman
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    kibsgard skrev:
    Et varsku om et utrolig tilbud! Denne 70CD'ers Maria Callas boksen koster bare 30 Euro hos Amazon France :eek:. Jeg slo til selv om Euroen er sterk!

    Det er vel alltid et spørsmål om man liker stemmen til Callas, og det gjør absolutt jeg (selv om jeg ikke er noen stor opera-fantast). Libretto følger med på egen CD-rom. Ellers får man ta biblioteket til hjelp.

    http://www.amazon.fr/Maria-Callas-L...49-1969/dp/B000TIO4Z0/ref=reg_hu-wl_list-recs

    Den der kom på døra med Posten idag, utrolig nok snek den seg under tollgrensa ("Ikke tollpliktig"), så nå har jeg 70 CD'er med Callas å snurre på i kveld  :)

    Boksen inneholder bl.a 26 (!) komplette operaer, sier de i heftet. Jeg har ikke telt.. men dette må vel være noe nær rekord til en pris av drøye 3 kroner pr CD, så nå er rette tiden for å ha cd-spiller, såpass er sikkert!

    Mvh Vidar P
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.749
    Antall liker
    21.619
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Litt kjipt å ikke ha noe som kan lese sølvplater for tiden. Men det trenger ikke være en CD-spiller.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det skader jo ikke at det er en cd-spiller da. Ellers takk sier nå jeg til å rippe en 70-cd boks (for ikke å snakke om alle andre bokser) når jeg bare kan la være ( :) ), og heller spille platene etterhvert som det faller meg inn.

    Nå har jeg bestilt en boks fra Frankrike igjen, og fått en kryptert melding som jeg ikke skjønner. Siden jeg vet det er flere som leser fransk her, kan noen i korte ordelag fortelle meg om dette er noe alarmerende eller kun en vanlig bekreftelse på ordren? Please :) ?

    Order ID :F-V01_736-9222546-0405928
    Order Date :2009-01-20
    ******VEUILLEZ NE PAS RÉPONDRE À CE COURRIEL******

    Cher client,

    Nous avons reçu votre commande par lentremise dAmazon et procéderons à lexpédition par La Poste dans les deux prochains jours ouvrables. Merci davoir choisi DVD Legacy comme fournisseur privilégié pour les DVD, CD, livres, jeux vidéo et accessoires . DVD Legacy est heureux de vous compter parmi ses clients et est entièrement à votre service.

    Le délai dacheminement est de 5 à 15 jours ouvrables et même si nous mettons tout en Suvre pour accélérer lexpédition, la livraison postale peut connaître des retards. Pour assurer à nos clients le plus bas prix possible et la livraison la plus rapide, les commandes comprenant plusieurs articles peuvent être envoyées séparément. Si vous navez pas reçu votre colis après 25 jours ouvrables, veuillez communiquer avec nous.
    Visitez le site : http://customerservice.dvdlegacy.com/ pour faire le suivi de votre commande et faire part de toute difficulté éventuelle à notre équipe du service à la clientèle.
    Encore merci davoir choisi DVD Legacy; nous espérons que votre nouvel achat vous donnera pleine satisfaction.
    Veuillez agréer nos salutations distinguées.

    DVD Legacy  « Notre patrimoine, cest notre réputation »

    **ATTENTION : COMMANDES DE DVD**  Rappel amical  DVD Legacy ne vend que des DVD de la RÉGION 1, compatibles uniquement avec des lecteurs fabriqués aux États-Unis ou au Canada, des lecteurs DVD multi-régions et la plupart des ordinateurs personnels.
    WWW.DVDLEGACY.COM
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    "Nous avons reçu votre commande par lentremise dAmazon et procéderons à lexpédition par La Poste dans les deux prochains jours ouvrables. Merci davoir choisi DVD Legacy comme fournisseur privilégié pour les DVD, CD, livres, jeux vidéo et accessoires . DVD Legacy est heureux de vous compter parmi ses clients et est entièrement à votre service".

    Vi har mottatt deres ordre gjennom amazon og vil ekspedere denne gjennom posten i løpet av de kommende to åpningsdager. Takk for å ha valgt ...etc.. som priviligert leverandør av denne DVD (franskmennene er ganske formelle av seg). DVD Legacy er lykkelig over å kunne regne Dem som en av sine kunder og står fullstendig til deres tjeneste...


    Så står det noe om posttjenester og at firmaet ikke tar ansvar for forsinkelser i dette ledd...og noe om DVD regioner som jeg antar du har kontroll på.

    Ser greit ut dette. Et liv som vinnerd har sørget for et visst nivå i fransk. ;D
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1




    Nye releaser i februar. detaljer om innhold finnes på mdt.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker nok en gang erato, du er et orakel av god hjelp! Skal begynne å lese på baksiden av flaskene jeg også!

    Og takk for syngetips; om man søker MDT på "the record of singing" så finner man denne vol.3 fra EMI Testament til £91.49 men tror du jaggu ikke jeg fant denne 10CD boksen NY til £9.38 (ex VAT, + £1.88 frakt) på amazon UK da!



    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//SBT0132.htm

    Jeg er klar over at det noen gang selges tomme bokser, men dette var fra amazon selv, og det sto ingenting i kommentaren om det, som jeg kunne se.

    http://www.amazon.co.uk/Record-of-S...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1232554360&sr=8-1

    Dette var jo virkelig en all time low for Testament-prising. Må være feilpriset. De brukte ligger fra £93 til £150.

    Mvh Vidar P
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Betaler man uansett prisen som angis eller kan den korrigeres etter bestillingen?

    Siste: GBP 9,58 :D


    Hilsen friedman
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Prisen korrigeres normalt for VAT under bestilling fra selve amazon uk, men ikke fra de fleste av tredjepartsselgerne på listene der.

    Mvh Vidar P
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Tenkte i første omgang ved eventuell feilprising 8)

    Hilsen friedman
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Bestilte du den du også Friedman? Skal bli spennende å utveksle opplevelser med den! Dette virket grovt feilpriset på meg iallefall, så jeg håper den kommer til denne prisen. Testament-remastere er jo også noe av det beste på markedet hva historiske innspillinger angår.

    Mvh Vidar P
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Ja, kommer til å gjøre det til den prisen, men ville høre med import-ekspertene først. For ikke å bli overrasket med Visa-trekk på £100 og fullt moms og tullgebyr ;) Men ser spennende ut den samlingen så jeg prøver. Takk for tips, har funnet et bra forum for anbefalinger her inne skjønner jeg.

    Hilsen friedman
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Når du har avtalt en pris ved bestilling, så vil du ikke kunne bli trukket for mer enn avtalt beløp, dvs det beløpet du har autorisert. I verste fall kan de sende deg en mail om at boksen ikke er tilgjengelig dersom de oppdager feilprising før de sender, men da er man jo like langt. Du blir aldri trukket for et annet beløp enn avtalt vil jeg mene, og i så fall kan du jo bare avstå. Har handlet tusener på tusener av plater via nett, og har aldri opplevd noe slikt problem.

    Mvh Vidar P
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.749
    Antall liker
    21.619
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1


    Alle strykekvartettene, inklusive den første versjonen av op. 18/1 og H34 etter pianosonate op. 14/1, samt fuger og fragmenter.
    Begge strykekvintettene pluss et fragment og en fuge.

    Hvorfor den anbefales forteller awe her
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke funnet Endellion-boksen noe sted under MVA-grensa, noen som har sett det?

    Mvh Vidar P
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Den franske Harmonia Mundi-boksen er fremdeles en anbefalt samling, det står fast.
    Men når jeg møysommelig spilte meg framover og kom til CD11 satt jeg med CD21 i neven. Og til min forskrekkelse ser jeg at jeg mangler 11-20, og har fått to av alle 21-29 !!!
    Nå er jo ikke dette sånt som jeg bare går og bytter i butikken, ingen skal få ta denne fra meg, og den er jo utsolgt overalt nå.
    Er det flere som har opplevd dette?
    Jeg har alstå 9 til overs og mangler 10. Jeg gir gjerne bort 21-29, men hvor får jeg tak i 11-20 ?

    --likte forresten godt Hugo Wolf-sangene med orkester, spiller nå.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Jøgga skrev:
    Den franske Harmonia Mundi-boksen er fremdeles en anbefalt samling, det står fast.
    Men når jeg møysommelig spilte meg framover og kom til CD11 satt jeg med CD21 i neven. Og til min forskrekkelse ser jeg at jeg mangler 11-20, og har fått to av alle 21-29 !!!
    Nå er jo ikke dette sånt som jeg bare går og bytter i butikken, ingen skal få ta denne fra meg, og den er jo utsolgt overalt nå.
    Er det flere som har opplevd dette?
    Jeg har alstå 9 til overs og mangler 10. Jeg gir gjerne bort 21-29, men hvor får jeg tak i 11-20 ?

    --likte forresten godt Hugo Wolf-sangene med orkester, spiller nå.
    Aj aj, det der var jo litt dumt. Kan det vært bryet å ta kontakt med forhandleren og forklare situasjonen (selv om det muligens har gått lang tid)?
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    atonal skrev:
    Jøgga skrev:
    Den franske Harmonia Mundi-boksen er fremdeles en anbefalt samling, det står fast.
    Men når jeg møysommelig spilte meg framover og kom til CD11 satt jeg med CD21 i neven. Og til min forskrekkelse ser jeg at jeg mangler 11-20, og har fått to av alle 21-29 !!!
    Nå er jo ikke dette sånt som jeg bare går og bytter i butikken, ingen skal få ta denne fra meg, og den er jo utsolgt overalt nå.
    Er det flere som har opplevd dette?
    Jeg har alstå 9 til overs og mangler 10. Jeg gir gjerne bort 21-29, men hvor får jeg tak i 11-20 ?
    --likte forresten godt Hugo Wolf-sangene med orkester, spiller nå.
    Aj aj, det der var jo litt dumt. Kan det vært bryet å ta kontakt med forhandleren og forklare situasjonen (selv om det muligens har gått lang tid)?
    Jeg hadde ikke troen, men det var verd bryet likevel. Liv i butikken ordnet opp, de hadde ikke solgt den siste boksen ennå. Da har jeg altså den siste fullstendige franske HM-boksen!

    Og siden jeg var så glad for 10 nye HM-klassikere kjøpte jeg like godt enda en anbefalt boks:

    Denne tror har vært omtalt før.

    J.
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    "Jeg hadde ikke troen, men det var verd bryet likevel. Liv i butikken ordnet opp, de hadde ikke solgt den siste boksen ennå. Da har jeg altså den siste fullstendige franske HM-boksen!"

    - Gratulerer! Jeg var innom å kjøpte det jeg trodde var den siste boksen på lørdagen. Fint de hadde én igjen.

    Mvh. friedman
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    friedman skrev:
    "Jeg hadde ikke troen, men det var verd bryet likevel. Liv i butikken ordnet opp, de hadde ikke solgt den siste boksen ennå. Da har jeg altså den siste fullstendige franske HM-boksen!"

    - Gratulerer! Jeg var innom å kjøpte det jeg trodde var den siste boksen på lørdagen. Fint de hadde én igjen.

    Mvh. friedman
    .. så må du ikke glemme den tyske; når erkjennelsen av omfanget av de uendelige gledene i HM50-boksen får satt seg i bevisstheten, så tørster samme bevissthet etter mer. Synd da om "mer" skulle være out-of-print og utilgjengelig.
    Mitt motto er "bedre føre var", iallefall når det gjelder å handle inn supergode plater som fort vil forsvinne fra markedet.. som f.eks Original Masters-seriene, som jeg registrerer til min glede at er fulltallig i hyllene, og i ferd med å bli svinedyre på nettbutikkene :)

    Mvh Vidar P
     

    friedman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.12.2008
    Innlegg
    230
    Antall liker
    10
    Den er allerede henteklar hos posten i morgen ;) Etter at jeg fant frem til dette forumet har samlingen økt med 150 cd'er eller deromkring på knappe måneden, så takk til mange av dere for gode og velbegrunnede anbefalinger og omtaler, ikke minst deg Vidar P.

    Mvh. friedman
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Hentet tyskerboksen på posten i dag, og det later til at denne er enda bedre enn HM50, med 20 flere cder, dog mer spisset mot tidligmusikk. Den som har disse to boksene har allerede en meget respektabel og variert samling av klassisk musikk. For under en tusenlapp.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Friedman, BachMan og andre; om man så kompletterer med Chandos 30-boksen, så er ens lykke enda mer gjort. Jeg for min del har virkelig sansen for den også; på morsomt vis kompletterer musikken der innholdet i HM-boksene.

    Da har man tre bokser og 110 CD'er breddfulle med et virkelig godt utdrag av vår flotte moderne innspillingshistorie, og også et godt utvalg av vår mangehundreårige nedskrevne komposisjonshistorie.

    Egentlig så burde eierskap og dokumentert avlytting av disse tre boksene bare simpelthen vært obligatoriske kriterier for medlemsskap på HFS, så hadde mange kanskje lært seg å høre på og vært istand til å musikkrelatere reproduserte musikkinnspillinger, instrumenter og stemmer, noter og toner, crescendoer og legatoer, intonasjoner og fraseringer, klanger og harmonier etc etc istedet for "trøkk", det tilsynelatende never-ending fjaset om "perspektiv", lyst -og-mørkt og alt annet tøv som disse sidene dessverre overøses av innimellom; og vi andre hadde sluppet de endeløse nerdedebattene om kabel-hit-og-dit, match-her-og-der, watt, driver-eller-ikke-driver høyttalere, og alle andre meningsløse hakk i plata på HFS.

    Alt kun min egen mening og for min regning, gyldig kun for meg selv selvsagt.

    Mvh Vidar P
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.344
    Sted
    Trondheim
    og hvis man sper på med Callas-boksen på EMI får man dekt det viktigste av romantisk opera i glimrende innspillinger. Det er 69 CDer med fantastisk sang!

    Edit: Man må jo dog spe på med Strauss og Wagner i tillegg - det er det lite av i Callasboksen. Og Wagner og Strauss må man definitivt regne med blant det viktigste av romantisk opera.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Der er jeg veldig på linje otare! Jeg blir mer og mer glad i Callas-boksen!

    Mvh Vidar P
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Må nok ha Callas også. Virker som fransk Amazon er stedet. Vidar Ps foreslåtte krav er interessant. Musikalsk dannelse er ingen selvfølge på HFS (uten å antyde at jeg selv er perfekt). For egen regning vil jeg legge til krav om å overvære en klassisk konsert i en god hall. Så kan vi diskutere holografi, "pinpoint" instrumentplassering og diskant etterpå.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    3.852
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    En må kjenne sin besøkelsestid her (ellers bliver ikke sten tilbake på sten..), Callasboksen på vei til snøfylte Trondheim også. Dyre, disse trådene, men slike tilbud må man jo bare reagere på.
    EDit: og der kom jaggu Chandosboksen med på en bestilling, også.

    Bernt K
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.071
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lørdagshandel i nærbutikken igjen


    Musikalsk gullgruve på boks.

    J.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Callas-boksen er bestilt, gleder meg. Ufattelig vanskelig å holde igjen når det er så sykt mye gode anbefalinger her i alle disse trådene.
     

    Boden9

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.04.2005
    Innlegg
    460
    Antall liker
    75
    Torget vurderinger
    2
    Callasboksen ankom tidligere i uken. Via Deutsche Post og uten å være innom tollen ::). Det var en flott sak jeg gleder meg til å høre gjennom, selv om/spesielt siden en har en del av operaene fra før ;).

    Boden9
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Så utrolig kjekt, da gitt. Har bare denne av Callas hvor det er Puccini i sentrum, knakende god den og.





    Boden9 skrev:
    Callasboksen ankom tidligere i uken. Via Deutsche Post og uten å være innom tollen ::). Det var en flott sak jeg gleder meg til å høre gjennom, selv om/spesielt siden en har en del av operaene fra før ;).

    Boden9
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har nettopp bestill denne til 15 pund på mdt:



    mdt sin frakt er latterlig men siden prisen på andre nettstder ligger på mellom 26 og 28 pund, og dermed godt over mva grensa er dette likevel en meget god pris for det som pt virker å være ansett som den beste syklusen av Prokofiev symfonier. Dette er fargerik og meget HiFi vennlig musikk også.

    Les Scott Morrisons anmeldelse her:

    http://www.amazon.com/Prokofiev-The-Symphonies-Box-Set/dp/B001DELX12

    eller Robert Cummings sin her:

    http://www.classical.net/music/recs/reviews/p/phe00135a.php

    Utdrag av konklusjon:

    Okay, where does this cycle rank with the others? I've already spoken about the superior sound reproduction, which is worlds ahead of that offered on most other recordings on the market. The performances are all convincing and, in some cases, among the finest ever given. There are a few weak moments, though: at the opening of the Second Symphony the trumpets accent every other note and clip the weaker ones, so that the music actually sounds slower and as though half the notes are dropped. But that is a minor flaw in a set that must overall be ranked as the finest set of Prokofieff symphonies available. Urgently recommended!
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Jeg lot meg også friste til overmål av den der Erato, regner med å se den i postkassa med det aller første. Forresten så har Phoenix Edition nå en del attraktive titler til en usedvanlig rimelig penge.

    Sånn utover det, så ser jeg at EMI's Elgar Edition nå går for £30 fra Aquila. Ikke verst. De har en fæl tendens til å slurve med deklareringen, men bortsett fra det er jeg veldig fornøyd med de.



    http://www.amazon.co.uk/gp/offer-li...w?ie=UTF8&qid=1236283448&sr=8-1&condition=new

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    For Karajan-afficinados kan kanskje denne 38CD boksen være noe;



    http://www.amazon.co.uk/Karajan-Sym...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1236416353&sr=1-1

    Koster under halvparten på amazon uk ift f.eks MDT (£32 minus VAT), og frakta er jo billig.

    Inneholder flg, som ikke er snaut;

    HERBERT VON KARAJAN - Symphony Edition

    Beethoven: Symphonies 1–9 + 6 Overtures
    Brahms: Symphonies 1–4 + Tragic Overture and "Haydn Variations"
    Bruckner: Symphonies 1–9
    Haydn: “Paris“ & ”London“ Symphonies
    Mendelssohn: Symphonies 1–5
    Mozart: Late Symphonies (Nos. 35 - 41) plus Nos. 29, 32 and 33
    Schumann: Symphonies 1–4 + Overture, Scherzo and Finale, Fourth Symphony (recording of 1987 with Wiener Philharmoniker)
    Tchaikovsky: Symphonies 1–6

    Berliner Philharmoniker / Herbert Von Karajan
    DG 38cds Limited Edition 4778005

    Mvh Vidar P
     
    B

    buster

    Gjest
    Var i platebutikken i går. Så en box med Rostropovich på 22 cdèr til kr 599,- Tror det var på EMI. Er denne verd å satse på ?? Bestilte ellers samme Prokofiev box som Erato og Stravinsky- boxen på Sony. Håper de
    går rett under fortollings-grensen :p.
    Mvh
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Jaggu fikk jeg 83 kr ekstra i moms på Callas-boksen, nu vel. Tosca var først ut, herre jemini hvor flott!

    Totalt ca 350,- for 70 flotte cd'er. Det er jo helt latterlig, egentlig.
     

    MaKi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Innlegg
    3.989
    Antall liker
    229
    Torget vurderinger
    4
    Ja, heldigvis. Da hadde jeg atter blitt rød i toppen, tror jeg. Det er det meste irriterende gebyret jeg kan tenke meg om.
    Denne gangen sto det "forenklet tollbehandling" på fraktbrevet, sikkert derfor.

    Vidar P skrev:
    Slapp du gebyr på 103,- (eller hva det er) da Maha?

    Mvh Vidar P
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn