Tråden for anbefalte samlinger

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    otare skrev:
    Den har vært tilgjengelig lenge. Den kan vel skaffes nesten hvor som helst. Bøyum på Aktiv klassisk i Oslo har den.
    Takk for det, otare.
    I min iver glemte jeg noe som heter "Google" og der fant jeg jammen samlingen på bl.a. Platekompaniet. Uansett, takk for tipset!

    edit: lurer på om boksen har libretti for alle verkene? Det er nærmest et krav fra min side.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    atonal skrev:
    otare skrev:
    Den har vært tilgjengelig lenge. Den kan vel skaffes nesten hvor som helst. Bøyum på Aktiv klassisk i Oslo har den.
    Takk for det, otare.
    I min iver glemte jeg noe som heter "Google" og der fant jeg jammen samlingen på bl.a. Platekompaniet. Uansett, takk for tipset!

    edit: lurer på om boksen har libretti for alle verkene? Det er nærmest et krav fra min side.
    Har boksen, flotte greier. Følger ikke med libretti, bare en bok med handlingsreferater. Lett å finne på det store internett, da. :)
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Mbare skrev:
    atonal skrev:
    otare skrev:
    Den har vært tilgjengelig lenge. Den kan vel skaffes nesten hvor som helst. Bøyum på Aktiv klassisk i Oslo har den.
    Takk for det, otare.
    I min iver glemte jeg noe som heter "Google" og der fant jeg jammen samlingen på bl.a. Platekompaniet. Uansett, takk for tipset!

    edit: lurer på om boksen har libretti for alle verkene? Det er nærmest et krav fra min side.
    Har boksen, flotte greier. Følger ikke med libretti, bare en bok med handlingsreferater. Lett å finne på det store internett, da. :)
    Kan nesten ikke forlange det til under kr.15 pr cd!
    Minutten
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Forlange og forlange, fru Blom. Det er i hvertfall lov å håpe. La meg vise til et eksempel: Èn cd i Harmonia mundi-boksen med 29 musikk-cd` er er viet tekster, digitalisert til pdf-format. Harmonia Mundi har fått det til, til tross for den meget lave prisen på jubileumsboksen deres. Vet ikke om dette er et enestående tilfelle. Men bra service for lytterne er det, eller hva?

    - Men forlange? Ja, kanskje det. La meg tenke litt på det over en juleøl.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    En cd med pdf hadde jo vært veldig nyttig og ikke spesielt kostbart, helt enig der.
    Tenkte mer på papirutgaver som nok hadde kostet like mye om ikke mer enn cdene.
    (Du har den kanskje men på Tristan & Isolde m/Domingo (EMI) får man med en DVD med hele operaen i DTS 5.1 og librettoen kan vises på en TV, men denne koster da også mer en hele denne boksen)
    Minutten
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Med fare for å spore av, rwagner.net har libretti, med oversikt over ledetemaer og det hele – men en helt vanvittig midilyd i bakgrunnen på forsiden, så er dere advart. Siden bærer noe preg av å ikke ha vært oppdatert stort siste 7-8 år ...

    Har for øvrig akkurat vært gjennom Hollenderen fra Wagner-boksen, støtter anbefalingen!
     

    Wright

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2007
    Innlegg
    905
    Antall liker
    2
    Ser Aktiv Klassisk selger en vanvittig billig samling Puccini-operaer, noen som vet noe om denne? Alternativt har platekompaniet et tilsvarende ekstremt tilbud 10 Puccini-operaer til 350,-! Jeg vet intet om innspillinger eller annet, men listen over sangere på den siste (sjekk MDT for detaljer) burde love godt, skulle jeg tro. Alternativt selger de også en noe dyrere – og helt komplett – RCA-utgivelse på MDT. Tror jeg kjøper minst en av disse, noen anbefalinger?
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Takker Jøgga; det kan lønne seg å spane litt rundt; det pleier å være vidt divergerende priser på OOP bokser.

    Med det samme vi er inne på ubetalelige HM-bokser; noen har sikkert ikke fått med seg denne 50CD (!) Deutsche Harmonia Mundi-boksen!



    http://www.amazon.co.uk/Deutsche-Ha...=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1231267589&sr=8-2

    Koster bare rundt tieren pr CD denne også. Siden HM50 ble så populær med en pris på 15,-/CD mener jeg, så skulle det kanskje ligge an til at DHM50 også burde nyte en viss popularitet.

    Mvh Vidar P
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, de Chandosplatene jeg har (innspillinger fra det glade åttitall alle ihop) låter ikke særlig godt, men slitsomt. Men mange er musikalsk interressante, som Jansons og Oslo i Tsjaikovskij f.eks.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vidar P skrev:
    Takker Jøgga; det kan lønne seg å spane litt rundt; det pleier å være vidt divergerende priser på OOP bokser.

    Med det samme vi er inne på ubetalelige HM-bokser; noen har sikkert ikke fått med seg denne 50CD (!) Deutsche Harmonia Mundi-boksen!



    http://www.amazon.co.uk/Deutsche-Ha...=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1231267589&sr=8-2

    Koster bare rundt tieren pr CD denne også. Siden HM50 ble så populær med en pris på 15,-/CD mener jeg, så skulle det kanskje ligge an til at DHM50 også burde nyte en viss popularitet.

    Mvh Vidar P
    Noe billigere på europadisc (litt over 48 pund) og 9,75 i frakt (pund). Vet noen frakten fra amazon?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.714
    Antall liker
    3.854
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Amazon.co.uk items (Sold by Amazon EU S.a.r.L.):

    1 Deutsche Harmonia Mundi 50... £45.10 1 £45.10

    Shipped via Royal Mail

    -------------------------------------------------------------------------
    Subtotal: £45.10
    Delivery Charge: £1.88
    Total: £46.98
    Dette var i går, og de skrev at de bare hadde 2 stk igjen... .

    Bernt K
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    berxter skrev:
    Amazon.co.uk items (Sold by Amazon EU S.a.r.L.):

    1 Deutsche Harmonia Mundi 50... £45.10 1 £45.10

    Shipped via Royal Mail

    -------------------------------------------------------------------------
    Subtotal: £45.10
    Delivery Charge: £1.88
    Total: £46.98
    Dette var i går, og de skrev at de bare hadde 2 stk igjen... .

    Bernt K
    Nå har de ingen. Jeg kjøpte den siste, selv om jeg har 6-7 av CDene fra før....pølse i slaktetida.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Hmm, de Chandosplatene jeg har (innspillinger fra det glade åttitall alle ihop) låter ikke særlig godt, men slitsomt.
    Har du blitt audiofil også nå? ;)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.753
    Antall liker
    21.627
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hehe. Noen har ment at Chandoslyden er særs god. Den er ikke det. Huslyden til Harmonia Mundi er en annen skål.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    erato skrev:
    Vidar P skrev:
    Takker Jøgga; det kan lønne seg å spane litt rundt; det pleier å være vidt divergerende priser på OOP bokser.

    Med det samme vi er inne på ubetalelige HM-bokser; noen har sikkert ikke fått med seg denne 50CD (!) Deutsche Harmonia Mundi-boksen!



    http://www.amazon.co.uk/Deutsche-Ha...=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1231267589&sr=8-2

    Koster bare rundt tieren pr CD denne også. Siden HM50 ble så populær med en pris på 15,-/CD mener jeg, så skulle det kanskje ligge an til at DHM50 også burde nyte en viss popularitet.

    Mvh Vidar P
    Noe billigere på europadisc (litt over 48 pund) og 9,75 i frakt (pund). Vet noen frakten fra amazon?
    Jeg betalte rundt £40 og £1.79 i frakt jeg, via amazon.co.uk. Men prisene endrer seg jo stadig på disse platene.

    Mvh Vidar P
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Valentino skrev:
    Hehe. Noen har ment at Chandoslyden er særs god. Den er ikke det. Huslyden til Harmonia Mundi er en annen skål.
    Her må det lyttes på nytt, for å avsløre om år med anglikansk kulturpåvirkning har gitt meg Chandos-Placebo (Placebo: undervurdert medisin). Ikke utenkelig det, og problemstillingen er interessant. Kan inntrykket skyldes mangelen på high-end i heimen, eller er det kirke-akustikken i den gamle 'tømmerstua' mi som glatter så fint?
    Rett skal være rett, jeg har ikke akkurat brukt opp formuen på Chandos-plater, men liker godt repertoaret jeg finner på http://www.chandos-records.com/
    Kom i farten på en regel repetert av en gammel (englesk) musikklærer: 'J..., you just have to START LISTENING!'

    ed: Ang. samliger, jeg fikk akkurat en hyggelig mail fra MDT
    Dear Mr J..
    The following have been sent today.
    1 x 5744852 SIBELIUS Symphonies Nos. 1-7, Various Orchestral Works Helsinki Philharmonic Orchestra, Bournemouth Symphony Orchestra / Paavo
    1 x 92084 BRUCKNER Symphonies (Complete). Eugen Jochum, Staatskapelle Dresden, Skrowaczewski, Saarbrucken Radio Symphony Orchestra. Brill
    1 x 92878 BRAHMS Symphonies (Complete). London Philharmonic Orchestra / Sawallisch. Brilliant Classics 3cds

    Jobber meg oppover.
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Den franske HM-boksen er min!

    Her har jeg tilbragt dager på nettet bare for å finne at den franske Harmonia Mundi-boksen er utsolgt over alt og bare kan skaffes fra USA for masser dollar og enda mere frakt og MOMS. Da er det på tide å trekke litt fisk luft etter en uke med influensa og ta en rutinemessig lørdagsrunde i de faste butikkene, og VIPS så står den i stua:

    Nå er den min :) :) :)

    Skei i Sandnes selger den for 500, og de har fremdeles en igjen (pluss mye annet fint).
    Skål for den lokale forhandleren. Løp og kjøp!

    J.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer. Så gjenstår det bare å bestille den tyske da?

    Man ser jo stadig vekk at samlinger og serier i begrenset opplag (eller serier av samlinger, som f.eks Original Masters) er virkelig billige i den første tiden, men blir svinedyre straks produksjonen opphører. Og det gjør den jo nokså fort i mange tilfeller. Jeg prøver å handle inn plateserier (serier jeg vet jeg vil ha) når de kommer på markedet jeg, og har vært sjeleglad for det mange ganger.

    Mvh Vidar P
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.285
    Antall liker
    11.072
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Gratulerer. Så gjenstår det bare å bestille den tyske da?..............
    .........................
    Mvh Vidar P
    Ja, den ligger i køen.
    Siden jeg sluttet å røyke har jeg som uttalt mål å bruke minst like mye på musikk som kona bruker på røyk. Hun blir litt matt når hun ser mengdene CDer og LPer jeg drar til huset for tiden, men hun vil selvfølgelig ikke klage. (Forøvrig er hun en engel som deler min musikkinteresse :))
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Problemet med slike samlinger er at musikk man ikke får hørt hoper seg opp. Har selv et utvalg nesten uspilte bokser liggende. Enkeltplater er lettere å få et forhold til.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Bach_Man skrev:
    Problemet med slike samlinger er at musikk man ikke får hørt hoper seg opp. Har selv et utvalg nesten uspilte bokser liggende. Enkeltplater er lettere å få et forhold til.
    Enig. Men med de prisene vi ser, er det OK å spille de 30-50% man virkelig er interessert i, og anse resten av CDene som bonuser mankan spille om man gidder...Dette har gradvis blitt min innstilling til dette, det blir uansett lett mye dubleringer med slike bokser.
     

    LydGeir

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Innlegg
    835
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    berxter skrev:
    Amazon.co.uk items (Sold by Amazon EU S.a.r.L.):

    1 Deutsche Harmonia Mundi 50... £45.10 1 £45.10

    Shipped via Royal Mail

    -------------------------------------------------------------------------
    Subtotal: £45.10
    Delivery Charge: £1.88
    Total: £46.98
    Dette var i går, og de skrev at de bare hadde 2 stk igjen... .

    Bernt K
    Nå har de ingen igjen, jeg fikk den siste.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Ja skulle vel heller sagt at det pleide å være billigere. England er stedet å handle for tiden.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Vidar P skrev:
    erato skrev:
    Vidar P skrev:
    Takker Jøgga; det kan lønne seg å spane litt rundt; det pleier å være vidt divergerende priser på OOP bokser.

    Med det samme vi er inne på ubetalelige HM-bokser; noen har sikkert ikke fått med seg denne 50CD (!) Deutsche Harmonia Mundi-boksen!



    http://www.amazon.co.uk/Deutsche-Ha...=sr_1_2?ie=UTF8&s=music&qid=1231267589&sr=8-2

    Koster bare rundt tieren pr CD denne også. Siden HM50 ble så populær med en pris på 15,-/CD mener jeg, så skulle det kanskje ligge an til at DHM50 også burde nyte en viss popularitet.

    Mvh Vidar P
    Noe billigere på europadisc (litt over 48 pund) og 9,75 i frakt (pund). Vet noen frakten fra amazon?
    Jeg betalte rundt £40 og £1.79 i frakt jeg, via amazon.co.uk. Men prisene endrer seg jo stadig på disse platene.

    Mvh Vidar P
    Denne boksen er jo rene julekvelden den. Som sagt betalte jeg ca £40 og £1.79 i frakt, dvs under nkr. 450,- for 50 cd'er, og selv om jeg ikke har kommet så langt i boksen, så er det jo rimelig åpenbart at DHM ikke akkurat har inkludert B-utgivelsene sine i denne showcase'en!

    Dessverre viser det seg at selger reflexcd (via amason UK) har glemt å deklarere noen verdi på utsiden av eska den ble sendt i, slik at den kom hit uten noen form for toll/mva-behandling. En lei forglemmelse, som medfører at man selv må ta kontakt med tollvesenet for å få gjøre opp for seg.

    Uansett; dette må da være et historisk all-time-great erkevarp innen klassisk tidligmusikk?

    Mvh Vidar P
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    geiraa skrev:
    berxter skrev:
    Amazon.co.uk items (Sold by Amazon EU S.a.r.L.):

    1 Deutsche Harmonia Mundi 50... £45.10 1 £45.10

    Shipped via Royal Mail

    -------------------------------------------------------------------------
    Subtotal: £45.10
    Delivery Charge: £1.88
    Total: £46.98
    Dette var i går, og de skrev at de bare hadde 2 stk igjen... .

    Bernt K
    Nå har de ingen igjen, jeg fikk den siste.
    Ser ut til at de har fått inn noen eksemplarer her og der igjen. Løp og kjøp sier nå jeg.

    http://www.amazon.co.uk/Deutsche-Ha...=sr_1_1?ie=UTF8&s=music&qid=1231770451&sr=8-1

    Mvh Vidar P
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Jeg snappet opp et hot tip fra lytte-tråden (kibsgard), og bestilte denne 7-cd boksen med Youri Egorov på EMI (gjennom Amazon).

    Har lest litt om ham på et annet forum, og fikk tips om denne gode artikkelen fra The Philadelphia Inquirer om kunstneren som døde bare 33 år gammel

    http://www.philly.com/inquirer/week...ecalling_a_pianist_s_fleeting_brilliance.html

    Though all performances are different from each other in theory, if not in fact, Egorov's were varied more than most, almost to the extent that, within certain boundaries, he seemed to reinvent a piece with each encounter. The weight and color he gave to a phrase could never be predicted.
    Han satte visst sitt meget personlige preg på de verkene han fremførte.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    berxter skrev:
    Den andre absolutte anbefalingen er den store Stravinsky-boksen med ham selv: 22 cd-er til 30£ hos MDT:


    Bernt K
    Til glede for de som ikke har handlet ennå (meg inklusive); amazon UK har denne for £17.99 og frakt £1.88, noe som betyr at den sniker seg under MVA-grensa! 22 CD'er altså! Toppklasse CD'er er jaggu avsindig billig nå til dags, ikke skjønner jeg at noen vil være foruten cdp.



    http://www.amazon.co.uk/gp/product/...m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0PH2C8J6G85V11234S57

    Unødvendig å nevne at denne gikk rett i handlekurva.

    Mvh Vidar P
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    atonal skrev:
    Jeg snappet opp et hot tip fra lytte-tråden (kibsgard), og bestilte denne 7-cd boksen med Youri Egorov på EMI (gjennom Amazon).

    Har lest litt om ham på et annet forum, og fikk tips om denne gode artikkelen fra The Philadelphia Inquirer om kunstneren som døde bare 33 år gammel

    http://www.philly.com/inquirer/week...ecalling_a_pianist_s_fleeting_brilliance.html

    Though all performances are different from each other in theory, if not in fact, Egorov's were varied more than most, almost to the extent that, within certain boundaries, he seemed to reinvent a piece with each encounter. The weight and color he gave to a phrase could never be predicted.

    Han satte visst sitt meget personlige preg på de verkene han fremførte.

    Todd på good-music-guide forumet har skrevet en bra anmeldelse av dette settet. De enkeltvise innspillingene har vært dyre på bruktmarkedet før denne boksen kom. Mottok forresten settet i dag :).

    En annen pianist som var svært interessant var Georges Cziffra. Det er knapt noen pianist som har satt mer personlig preg og vært mer virtuos i stilen enn denne mannen. Hans spesialfelt var Chopin og Liszt, og det passet jo bra i så måte. Hans boks med komplette innspillinger i samme serie på EMI inneholder 40CD'er og det er kanskje litt overdose når det gjelder en pianist. Dessverre rakk jeg ikke å reagere når den noen dager var feilpriset på www.alapage.com til 18 Euro :(.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Vidar P skrev:
    berxter skrev:
    Den andre absolutte anbefalingen er den store Stravinsky-boksen med ham selv: 22 cd-er til 30£ hos MDT:


    Bernt K
    Til glede for de som ikke har handlet ennå (meg inklusive); amazon UK har denne for £17.99 og frakt £1.88, noe som betyr at den sniker seg under MVA-grensa! 22 CD'er altså! Toppklasse CD'er er jaggu avsindig billig nå til dags, ikke skjønner jeg at noen vil være foruten cdp.



    http://www.amazon.co.uk/gp/product/...m=A3P5ROKL5A1OLE&pf_rd_r=0PH2C8J6G85V11234S57

    Unødvendig å nevne at denne gikk rett i handlekurva.

    Mvh Vidar P
    Makan, for et kupp. Kortet mitt har fått kjørt seg i dag, gitt.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Og der var amazon uk tom for den gitt :)

    Den kan skaffes via tredjeparter da.

    Mvh Vidar P
     

    kibsgard

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    818
    Antall liker
    1
    Et varsku om et utrolig tilbud! Denne 70CD'ers Maria Callas boksen koster bare 30 Euro hos Amazon France :eek:. Jeg slo til selv om Euroen er sterk!

    Det er vel alltid et spørsmål om man liker stemmen til Callas, og det gjør absolutt jeg (selv om jeg ikke er noen stor opera-fantast). Libretto følger med på egen CD-rom. Ellers får man ta biblioteket til hjelp.

    http://www.amazon.fr/Maria-Callas-L...49-1969/dp/B000TIO4Z0/ref=reg_hu-wl_list-recs

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn