Han gjorde det jo ganske bra på tempoetappen.
Jeg er delvis enig med deg, men han er nesten 3 minutter bak rekorden opp det fjellet. Men etter hviledagen i morgen er nok ikke Contador noe dårligere når han har fått litt påfyll.Artig etappe med bismak. Jeg hadde tidlig sterke misstanker mot tidligere syklister siden 90-tallet og alle har vist seg å stemme. Det er for umenneskelig det han gjør i dag. Sorry jeg stoler bare ikke på deg Froom. Det er alfor mye å vinne og alt for lite å tape for å prøve seg med forbudte stoffer.
Artig etappe med bismak. Jeg hadde tidlig sterke misstanker mot tidligere syklister siden 90-tallet og alle har vist seg å stemme. Det er for umenneskelig det han gjør i dag. Sorry jeg stoler bare ikke på deg Froom. Det er alfor mye å vinne og alt for lite å tape for å prøve seg med forbudte stoffer.
Det er uansett verdens tredje største idrettsarrengement og for min del har sykkel vært en så stor interesse at jeg følger med uansett. Men dopingen har så klart tæret på. En annen ting er at jeg tror abolutt ikke at alle har dopet seg og doper seg i dag. Vi har mange konkurranser i TDF og jeg tror ikke f.eks spurtere bruker doping. Det er først og fremst sammenlagtryttere som tjener stort på ulovlige midler.Sykkelsporten har selv sørget for at folk blir mistenksomme uansett hva som skjer, men hvorfor sitter vi og ser på da hvis vi tror hele gjengen jukser likevel?
Ser forresten at det kan bli vanskelig å fylle opp 100 m feltet i Moskva neste måned...
Nei, det kan virkelig se ut som at både Schleck og Contador ikke har turt å fortsette (selv om det er flere grunner til det). Jeg fikk en sterk mistanke mot Contador i sin aller første suksess i touren.Noe av det mest oppsiktsvekkende i årets Tour er at Contador ser ut til å være svakere enn en av hjelperytterene sine (Kreutziger). Dette er muligens så god som Contador er udopet for tiden?
I "gamle dager" hadde neppe noen reagert på at Contador hadde tatt et minutt eller to på de andre usual suspects på barske fjelletapper i Tour de France. Om man ser på rytterene på plassene bak Froome så er det mange av de som ikke har har vært seriøse utfordrere til seieren de siste årene.
De "store" nasjonene som Frankrike, Spania og Italia er litt i bakleksa i årets tour. Det er briter og tyskere som dominerer.
Ja, intet hadde gledet meg mer enn om det er rent spill. Men samtidig har jeg fulgt med sykkelsporten såpass lenge og sett såpass mange løyner og avsløringer at jeg ikke lenger er naiv. Ingen er supermennesker. Alle har dårlige dager. Om Froom virkelig spiller med åpne kort så kan utøvere og ledelse bare skylde på seg selv for at det er naturlig å komme med antydinger om doping. De har vært særdeles feige. De fleste.Jeg er også redd for nye dopingavsløringer, men jeg håper det er rent spill i det lengste.
Ja, absolutt. Jeg tror feltet er renere enn på lenge, men alle?At de andre detter av tar jeg som et sunnhetstegn.
Det er på papiret et sterkt felt i år, men endel er jo ikke i sin beste form. Samtidig så tror jeg det er så mye å hente på doping at det er et sunnhetstegn at de fleste sliter. Ryddes det opp for fullt i doping så må det nødvendigvis gå langsommere og være mindre spektakulært. Det er ikke ofte jeg har blitt såpass imponert over klatring som Froom sto for i dag. Å rykke ifra sittende på den måten var bare wow! Kaggestad som er såpass kvass mot doping forsvarte han velig i dag med å si at Sky har gjort usedvanlig god jobb, men hvor mye er det å hente i trening ol i 2013? Har tidligere virkelig ryttere vært så mye dårligere til å trene?Noen må tross alt være best også. Froome fremstår som litt mistenkelig sterk så langt, men jeg er egentlig mer overrasket over hvordan de andre sammenlangfolkene kjører - da særlig Contador. Konkurransen ser ut til å ha blitt betydelig svakere.
Du tenker på i motsetning til mange artister som ikke driver med dop?Da er nok et Tour de France ødelagt av juks. Selvsagt er Froome dopet. Å tro noe annet er å tro på eventyr. Måten han parkerte de andre i dag og på en tidligere etappe, er et soleklart bevis på det. Hver gang noen har gjort noe slikt tidligere, har personen senere blitt avslørt som en simpel juksemaker. Så også nå.
Et lite sidesprang; i dag ble Asafa Powell, Tyson Gay og en drøss andre tatt i doping. Da gjenstår bare Usain Bolt, som foreløpig har sluppet unna. Neppe for at han ikke doper seg, men for at han har vært smartere. Å se på toppidrett er egentlig en ganske meningsløst måte å kaste bort tiden på.
Contador er alltid sterkere den siste uken, dette er lang i fra over enda.Noe av det mest oppsiktsvekkende i årets Tour er at Contador ser ut til å være svakere enn en av hjelperytterene sine (Kreutziger). Dette er muligens så god som Contador er udopet for tiden?
I "gamle dager" hadde neppe noen reagert på at Contador hadde tatt et minutt eller to på de andre usual suspects på barske fjelletapper i Tour de France. Om man ser på rytterene på plassene bak Froome så er det mange av de som ikke har har vært seriøse utfordrere til seieren de siste årene.
De "store" nasjonene som Frankrike, Spania og Italia er litt i bakleksa i årets tour. Det er briter og tyskere som dominerer.
En gjenganger hvert år det der. Når sist hold det stikk? At storfavoritten svikter (ja dere vet ....?Contador er alltid sterkere den siste uken, dette er lang i fra over enda.
Floyd Landis var vel den siste så sprakk så det sang, men etter en liten tur til doktoren så var jo han back in business dagen etterpå og tok igjen alt det tapte.Når sist hold det stikk? At storfavoritten svikter (ja dere vet ....?
Ikke mer selvsagt enn at du må forklare hvordan. Juks er juks.Guds hånd blir noe helt annet, selvsagt.
Juks blir ofte tilgitt, Maradonna sitt andre mål i den kampen har gjort det slik at jeg har helt fortrengt den hånda....Ikke mer selvsagt enn at du må forklare hvordan. Juks er juks.Guds hånd blir noe helt annet, selvsagt.