Sport, sykkel og trening Tour De France 2013. # C #

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Man skulle vært på Korsika ser jeg, men må nok nøye meg med tv2 i pøsregnet her hjemmet.
    Alexander Kristoff med stor selvtillit før start.
    Må bli bra det her.
    Kjør god Tour debatt...
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Litt ufrivillig komikk i avslutningen. I touren kan alt skje!
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    Ser stadig at det er pissepauser i sykkelløp, men hvordan gjør damene det? Pisser de i buksa, eller setter de seg på huk med buksa nede ?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    De sykler mye kortere, typisk 120 km. Man kan fint holde seg i 5 timer (som jeg gjør på Lillehammer-Oslo), og damene er ofte ferdige etter 3.
     
    N

    nb

    Gjest
    Noen som skjønner hva #C# står for i overskriften?
    100?

    Liker traseene på Korsika siden jeg har kjørt store deler av løypene på ferie der. Fin mimring. Men de burde tatt en annen vei over fjellet på dagens etappe.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Hvem vinner i dag, og stiller Martin i morgen? Kan man se for seg at grupettoen med Cavendish et al. faller utenfor limit? Cavendish sitter vel ikke med den gule trøya?
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.499
    Torget vurderinger
    0
    Blir spennende å se hvem som har dopet seg mest i år.... :)
    Å dope seg mest kan mange gjøre (og er det mange som har gjort og gjør), men å dope seg så man vinner og unngår å bli tatt, mange år på rad, det er det bare de største som får til.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    <blockquote class="twitter-tweet"><p>Two hours to go until a stage as explosive as the fabled Corsican cheese that did for the Pirates when Asterix came to visit...</p>— Blazin' Saddles (@saddleblaze) <a href="https://twitter.com/saddleblaze/statuses/351625139311480832">July 1, 2013</a></blockquote>
    <script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Full Tour de France-fest i Nice. så et før sykkelløp i dag. Lokale sykkelklubber. tipper det var 200 til start. brorparten tipper jeg veide mellom 60-70 kg. Det gikk unna!
    i morgen braker det løs
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Fine takter av Nordhaug i dag. Når du kan koke senbrudd med Chava er du der du skal være. Nå gikk det ikke i dag, men det liknet litt på det endagsrittet han vant i Canada i fjor alt sammen.
     
    N

    nb

    Gjest
    Bra av Northug i dag og veldig smart kjørt som Val påpeker. Synest ikke Edvald ser ut til å være helt i slaget i år, men det er lenge igjen. Tror dessverre også Alex skal få slite i en massespurt - han har ikke noe tog og han er vel fortsatt et hakk eller to bak de hvasseste spurterene. Men som første etappe viste kommer det store sjanser på måter man kanskje ikke helt hadde sett for seg, så med litt stang inn og en etappe der de beste spurterene er kjørt av kan det kanskje gå veien. Har ikke studert profielene så nøye så vet ikke helt om det er noen etapper som utkrystalliserer seg. Kanskje kan han også få litt mer hjelp av laget om Rodriguez blir kjørt ut av pallkampen på et tidlig tidspunkt.
     

    coolbiz

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    9.232
    Antall liker
    4.854
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Nordhaug:

    - Da jeg så 70 km/t på slettene tenkte jeg, ”jaja, nå er vi i Tour de France. Det er ikke ofte du leter etter et nytt gir, men så er det ikke noe nytt gir”
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Nordthug? Så ingen med rulleski i feltet..... :)



    Bra av Northug i dag og veldig smart kjørt som Val påpeker. Synest ikke Edvald ser ut til å være helt i slaget i år, men det er lenge igjen. Tror dessverre også Alex skal få slite i en massespurt - han har ikke noe tog og han er vel fortsatt et hakk eller to bak de hvasseste spurterene. Men som første etappe viste kommer det store sjanser på måter man kanskje ikke helt hadde sett for seg, så med litt stang inn og en etappe der de beste spurterene er kjørt av kan det kanskje gå veien. Har ikke studert profielene så nøye så vet ikke helt om det er noen etapper som utkrystalliserer seg. Kanskje kan han også få litt mer hjelp av laget om Rodriguez blir kjørt ut av pallkampen på et tidlig tidspunkt.
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Nordhaug:

    - Da jeg så 70 km/t på slettene tenkte jeg, ”jaja, nå er vi i Tour de France. Det er ikke ofte du leter etter et nytt gir, men så er det ikke noe nytt gir”
    He he, såpass ja...

    Godt gjort å strutte slik av selvtillitt som debutant.

    Er ikke bekymret over Edvald. Han kommer...
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har det ikke med å heie så veldig på enkeltryttere, men David Millar i gult etter dagens lagtempo ville vært flott.

    ---

    Impey1.jpg

    Video kommer. Vil den ha buss?
     
    Sist redigert:
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kjempegøy å se lagene rase i vanvittig fart gjennom trange gater i Nice. Flaut å oppleve nordmenn drita, støyende og brautende. du spotter nordmenn på 100 meter.
    selv ble jeg intervjuet av flere asiatiske TVstasjoner og tidsskrifter grunnet polkatrøyen jeg gikk med.
    asia.jpg
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    De sykler over alpene i 100km i timen med skader vanlige folk ikke hadde klart å gå til butikken med. Kanskje de er dopa?
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Jeg misliker dette innlegget.

    Ted King. 7 jævla sekunder.

    Og:

     
    N

    nb

    Gjest
    Om jeg hadde drevet med takstein i Frankrike tror jeg jammen jeg skulle spesialisert meg på ymse nyanser av rødt.
     

    oyvjorge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2002
    Innlegg
    2.810
    Antall liker
    566
    Sted
    Akershus,Vestby
    Torget vurderinger
    13
    Hvem ser taket sitt fra lufta hele tiden, bortsett fra tvseere? Det er det samme i Italia, sikkert mye langs Middelhavet.

    Heia Edwald! 2. i dag, ingen slår Cav i en spurt.
     
    N

    nb

    Gjest
    Med mindre froome går på snøras er vel dette avgjort allerede. Imponerende kjøring av sky-folket i dag, men synd at de andre sammenlagtfolkene tapte så mye allerede på første fjelletappe.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Froome var etter sigende bare 15 sekunder langsommere opp bakken enn hva Armstrong og Heras var i 2001. Oj.
     
    N

    nb

    Gjest
    Ja, men det er vanskelig å sammenligne siden man må korrigere for hjelperyttere, generelt tempo holdt i bakken, utvikling innen utstyr og treningsmetoder og konkurrenter.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Foreløpig tenker man det beste: At det ligger innenfor variablene nb nevner. Skulle det i ettertid vise seg at det fuskes i 2013, da er jeg definitivt ute. Da reiser jeg heller selv nedover for naturen og scenenes del - sykkel eller ei.
     
    N

    nb

    Gjest
    Kunne vært artig om noen testet en gang hvor lang tid en stigning tar på en sykkel anno 2013 kontra en fra 2001. Det er neppe tilfeldig at ingen bruker 12 år gamle modeller i feltet.

    Uten sammenligning for øvrig så tok jo rekorder i svømming rimelig av når det sluttet å være en neandertaleridrett.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.752
    Antall liker
    21.622
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Jeg er ikke uenig i noe av det dere sier. Hovedtreneren til Sky er forresten ex-svømmetrener.
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    Foreløpig håper man at ting som dårlig mage, utforskrekk og tilfeldigheter som oljeglatt vei, puktering, kjedehopp fortsatt holder liv i sirkuset. Unner man ikke Sky og Froome tittelen? Joa, men ikke uten blod, svette og tårer. Fjordårets høydepunkt var egentlig ikke Wiggins seier; - snarere Cadels close, but no sigar. Underdogs og fightere.

    Derfor liker jeg Voekler. Derfor håper jeg i år på Valverde. Hurra for Moviestar!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn