Tour de France 2011

N

nb

Gjest
Canales skrev:
blir vel for flatt
Ja, tror også det. Men han har bra rykk og høy toppfart. Får satse på at han fyren fra Isle of Man surrer det til på en eller annen måte.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.786
Antall liker
21.345
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
de fire som tråkker foran der nå blir vel kjørt inn ganske snart.
kanskje edevald kan være med i neste brudd?
eller håpe på at cav og andre spurtkanoner får dårlig opptrekk i målspurten...
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.074
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
C. Alshus skrev:
Canales skrev:
C. Alshus skrev:
Kjøpte med tv2sumo. Fint med tdf igjen etter noen års avbrekk, men reklamene er for lange.

går vel på vanlig tv2? iaff hos meg. ;D
Jeg har ikke TV.
Du kan velge å se sendingene uten reklame. Da får du bilder, men ingen kommentarer mens andre ser reklamen.

For en sykkelinteressert så er TV2Sumo gull. De viser masse sykkelløp som TV2 og TV2Zebra ikke viser.

I sommer så er det ikke alltid det passer å se på tv mellom 14 og 18, så da er det greit å kunne se alle etappene når det passer for meg. Holder meg unna alle medier og ber alle rundt meg holde munn om de vet noe om dagens etappe. Men det er fryktelig irriterende når tv2 putter redaksjonelt innhold på TV2Sumo sidene. Det første man ser i avspillerne er ofte et bilde av vinneren fra dagens etappe, så jeg forsøker å finne avspillerlinken i blinde og holder henda foran skjermen. Så gårsdagens etappe i natt, men klarte å se en link hvor det stod noe om reaksjoner fra SKY etter at Wiggins brøt. "#$#%#$% irriterende!

Jeg tilta litt da jeg endelig kunne se dronningetappen i årets Giro. Man har gledet seg lenge og holdt seg unna alle tv-sendinger og nettaviser og det første man ser når man går inn i TV2Sumo avspilleren er et bilde av Nieve som krysser målstreken. #$%&$%&!

Ellers så er Cyclingtorrents.nl veldig bra om man ikke har tv, men mest belgiske kommentarer da.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.074
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Gårsdagen var trist. Alltid kjedelig når touren avgjøres av velt. Føler veldig med Horner og Wiggins. Begge var i sitt livs beste form. Særlig trist for Horner (39) som kanskje ikke får så veldig mange flere muligheter.

Horner kom til mål i går, men tapte 12 minutter. RadioShack har sagt at de venter til i dag med å ta avgjørelsen om han skal kjøre videre eller ikke, men med hjernrystelse og brukket nese bør han ikke sykle videre. Etter å ha sett denne videoen av Horners målgang er jeg sikker på at han burde blitt tatt ut av rittet og kjørt til sykehus med en gang. Mannen er helt forvirret og kan ikke huske at han har krasjet. Virkelig ekkelt.

http://video.bicycling.com/video/Chris-Horner-Post-Stage-7-Crash

Hva faen tenkte egentlig rittlegen og Johan B.?
 
U

utgatt60135

Gjest
Wergeland skrev:
Gårsdagen var trist. Alltid kjedelig når touren avgjøres av velt. Føler veldig med Horner og Wiggins. Begge var i sitt livs beste form. Særlig trist for Horner (39) som kanskje ikke får så veldig mange flere muligheter.
Ja, gårsdagen ble en nedtur i forhold til de tidligere etappene. Kjipt at Wiggings er ute, men en fordel for Edvalds egne sjanser på flere seire da siden de slipper å jobbe for kapteinen. Edvald er vel deres beste nå. Synd han ikke fikk muligheten til å spurte, men hadde vel neppe tatt Cav´uansett. I dag skulle jeg ikke forundre meg om et brudd kommer først til mål. Blir det en mer ukjent mann i gult eller Evans?

Endelig en fridag! Soooooooooolll????????? Hvor er du?? Ahhgrrrrrrrrrr....... Tenkte å gå for opptak i dag, men spørs om det blir live :p :).
 
N

nb

Gjest
Sterkt av Thor nok en gang - respekt! Klarer han å beholde den på den tøffe etappen i morgen så beholder han nok ledelsen noen dager. Men på etappe 12 på tordag er det definitivt over for Thor i gult. Slik ser den etappen ut:



Contador imponerer ikke, men vankelig å vite hvor han og Andy og de andre ligger i løypa før fjellene blir lengre. Synest Contador så småsliten ut i dag mens Andy virket helt uaffektert da det ble rykket litt mot slutten.

Kult at en som går i brudd faktisk vinner, det er ikke ofte man ser i første uken av TdF.
 

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
nb skrev:
Sterkt av Thor nok en gang - respekt! Klarer han å beholde den på den tøffe etappen i morgen så beholder han nok ledelen noen dager. Men på etappe 12 på tordag er det definitivt over for Thor i gult. Slik ser den etappen ut:



Contador imponerer ikke, men vankelig å vite hvor han og Andy og de andre ligger i løypa før fjellene blir lengre. Synest Contador så småsliten ut i dag mens Andy virket helt uaffektert da det ble rykket litt mot slutten.

Kult at en som går i brudd faktisk vinner, det er ikke ofte man ser i første uken av TdF.
Bøygen er nok kanskje i morgen, men en uke i gult er da et mirakel i norsk sykkelsport. :D
Det er herlig for vårt lille land dette her. Vi trenger stolthet på andre områder enn de marginale grenene.
 
N

nb

Gjest
baluba skrev:
Bøygen er nok kanskje i morgen, men en uke i gult er da et mirakel i norsk sykkelsport. :D
Det er herlig for vårt lille land dette her. Vi trenger stolthet på andre områder enn de marginale grenene.
Ja, det er en tøff etappe, men samtidig av en slik karakter at sammenlagtgutta ikke klarer å ta tid på hverandre, så spørst hvor høyt tempoet blir. Avhenger kanskje av hvor mye tid bruddet får - det er vanskelig å hente de på en slik etappe siden spurtlagene nok ikke er med uansett. Det er gode muligheter for å kjøre inn tid etter siste 2. kategori, men samtidig stiger det godt siste kilometeren. Får se om Thor klarer å bite seg fast opp den bakken der. Burde passe fint for Edvard om han har en god dag.



Vi får se. Det hører dog med til historien at Cadel Evans har brukt kortere tid totalt sett på touren enn Thor (phun intended), men når reglene er som de er for hvem som får samme tid, så er det Thor som leder. Evans ligger ett sekund bak offisielt, men han har vært over sekundet før Thor i mål på to etapper så langt.
 

Vedlegg

J

J.J

Gjest
baluba skrev:
Det er herlig for vårt lille land dette her.
Ja er det det ?? ENDA flere syklister som vi må kaste bananskal etter på veiene ;D








IRONI 8)
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.906
Antall liker
2.099
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
nb skrev:
Vi får se. Det hører dog med til historien at Cadel Evans har brukt kortere tid totalt sett på touren enn Thor (phun intended), men når reglene er som de er for hvem som får samme tid, så er det Thor som leder. Evans ligger ett sekund bak offisielt, men han har vært over sekundet før Thor i mål på to etapper så langt.
Du har et poeng - men jeg antar at alle tilpasser seg de gjeldende reglene. Får man samme tid - uten å gå i kjelleren - vel, da går man naturligvis ikke i kjelleren. Med andre regler, ville helt sikkert alle agert annerledes.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.341
Antall liker
11.252
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hva i all verden? Fremdeles gult?
Jeg som tok Hushovd på ordet og lot være å følge med idag.
Helt utrolig.

Jeg ser ikke på TV, har ikke kanaler heller, men TV2 organiserer reisende festivaltelt med diverse stands her i byen nå, i anledning TDF. (Alt skal være festival her om sommeren, hele tiden)
Veldig fin steming rundt i teltene der. Tror jeg må ned og handle litt dingser og utstyr imorgen i rein begeistring.
 

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Innlegg
24.918
Antall liker
33.767
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
ottone skrev:
Hva i all verden? Fremdeles gult?
Jeg som tok Hushovd på ordet og lot være å følge med idag.
Helt utrolig.
Den mannen overrasker helt klart ;)
Fikk iallefall en dag lenger enn forventet i den gule :D

gismo
 
U

utgatt60135

Gjest
nb skrev:
baluba skrev:
Bøygen er nok kanskje i morgen, men en uke i gult er da et mirakel i norsk sykkelsport. :D
Det er herlig for vårt lille land dette her. Vi trenger stolthet på andre områder enn de marginale grenene.
Ja, det er en tøff etappe, men samtidig av en slik karakter at sammenlagtgutta ikke klarer å ta tid på hverandre, så spørst hvor høyt tempoet blir. Avhenger kanskje av hvor mye tid bruddet får - det er vanskelig å hente de på en slik etappe siden spurtlagene nok ikke er med uansett. Det er gode muligheter for å kjøre inn tid etter siste 2. kategori, men samtidig stiger det godt siste kilometeren. Får se om Thor klarer å bite seg fast opp den bakken der. Burde passe fint for Edvard om han har en god dag.



Vi får se. Det hører dog med til historien at Cadel Evans har brukt kortere tid totalt sett på touren enn Thor (phun intended), men når reglene er som de er for hvem som får samme tid, så er det Thor som leder. Evans ligger ett sekund bak offisielt, men han har vært over sekundet før Thor i mål på to etapper så langt.
Ja, sammenlagtrytterne vil nok komme samlet inn siden det er langt fra siste 2. kat til mål. Stor fare for at et brudd går inn og en av dem får gul trøye. Tenk så moro det hadde vært om Thor hadde turt å gå i brudd. Trolig hadde de latt han gå. Han er jo en mester utfor og kan ta igjen tapt tid over klatringene og går det ikke kan han roe ned før hovedfeltet kommer. Krysser uansett fingrene for at et brudd ikke får for stort forsprang slik at det blir gult helt til pyreneene.
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Syns i grunnen dagens etappe er pervers nok. Det minner mer om Grand Theft Auto enn et sykkelritt. Kjenner jeg blir sint og avmektig når jeg ser syklister blir meid ned som Flecha ble. Syns prisen for TdF blir veldig høy.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.786
Antall liker
21.345
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
ArtDeco skrev:
Syns i grunnen dagens etappe er pervers nok. Det minner mer om Grand Theft Auto enn et sykkelritt. Kjenner jeg blir sint og avmektig når jeg ser syklister blir meid ned som Flecha ble. Syns prisen for TdF blir veldig høy.

grotesk.
men, jeg har nå fulgt tdf i ca. 20 år og ofte tenkt at det er rart at det ikke skjer oftere.
tett og hektisk, en eneste "liten" feilmanøver er alt som skal til før helvetet er et faktum.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.203
Antall liker
6.988
Torget vurderinger
4
For en jævla kødd !

 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.786
Antall liker
21.345
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
denne husker jeg litt for godt


 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.786
Antall liker
21.345
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
kødd compilation. (og endel uflaks)


 

Ludo

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
3.045
Antall liker
594
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
1
Dagens etappe er det verste jeg har sett på lenge!!!
 
Z

Zomby_Woof

Gjest


Og Hushovd mistet kanskje trøya fordi feltet ventet på rytterne som gikk på snørra.

Men, midt oppe i alt: Dette er gledelig. Fin fyr som kler gult bedre enn de fleste.

Så gjenstår det å heie på Cadel Evans i et par uker.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.203
Antall liker
6.988
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:

Men kødd? Kanskje noen fortjener betegnelsen bedre?
Det finnes sannsynligvis ikke en rytter i feltet som vil si et vondt ord om vedkommede som ga den spanske kødden en velfortjent albue.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Trane skrev:
Zomby_Woof skrev:
Men kødd? Kanskje noen fortjener betegnelsen bedre?
Det finnes sannsynligvis ikke en rytter i feltet som vil si et vondt ord om vedkommede som ga den spanske kødden en velfortjent albue.
Tjah. Jeg unner Contador 'alt' vondt. Men jeg ville heller se ham kjørt av på grunn av farmasøytisk underernæring, for å si det sånn...
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.203
Antall liker
6.988
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof skrev:
Trane skrev:
Zomby_Woof skrev:
Men kødd? Kanskje noen fortjener betegnelsen bedre?
Det finnes sannsynligvis ikke en rytter i feltet som vil si et vondt ord om vedkommede som ga den spanske kødden en velfortjent albue.
Tjah. Jeg unner Contador 'alt' vondt. Men jeg ville heller se ham kjørt av på grunn av farmasøytisk underernæring, for å si det sånn...
Joda, ikkno probl å være enig i det.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jepp!

Men disse podium-pikene, rekrutteres de fra den lokale sykkelklubben? Lurer på å flytte, ser dere.... 8)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
PS. Jeg er nok litt mer avhengig enn jeg har gitt uttrykk for. TV'n har stått og surra i bakgrunnen mens jeg har revet stua, og jeg klarer ikke å se bort til enhver tid.

Måtte det skje noe med denne j**** dopingen. Det er forferdelig å se verden vakreste idrett ødelegges av juksemakere.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Og Cash: Nå må du snarest skaffe deg en skikkelig sykkel. Sånne automatiske greier som den siste tohjulingen din holder ikke.  ;)
 

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Innlegg
1.268
Antall liker
126
Det var (dessverre) ingen albue som slo ut Contador, han hektet seg i styret til Karpets, som var grunnen til at det så ut som om Karpets lappet til ham!
 

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
12.006
Antall liker
27.280
Sted
Oslo/Grebbestad
Zomby_Woof skrev:
Og Cash: Nå må du snarest skaffe deg en skikkelig sykkel. Sånne automatiske greier som den siste tohjulingen din holder ikke. ;)
Haha, etter og sett dagens etappe føler jeg meg sikkrere på sykkel med motor, itilfelle ett møte med asfalten så
blir det nog mindre (asfalt eksem) med skinndress ???

/OVK 2weel raiders
 
U

utgatt60135

Gjest
.Marcus skrev:
Det var (dessverre) ingen albue som slo ut Contador, han hektet seg i styret til Karpets, som var grunnen til at det så ut som om Karpets lappet til ham!
Det ser ut som om Karpets faktisk ga han en real dytt. Å vikle seg inn i en annens sete har jeg aldri hørt om før (skal mye til) og Karpets tok et byks til venstre etter at han så seg til venstre. Men ingen av dem vil selvsagt ha noe mer fokus på det etterpå så da kom de vel opp med den forklaringen tenker jeg.

Synd Thor og gjengen måtte vente, men men så ble det :-\. Har ikke så mye sympati for Vino selv om han er en spennende rytter å følge med på. Bilkkjøringen er hinsides! Håper sjåføren piskes slik som dette;

 
Topp Bunn