Tore_v1 på veien mot go'lyden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Kort om meg selv:
    1982-modell fra Asker - studerer i Trondheim, og bor på en liten hybel.

Denne tråden er ment å fange opp litt av prosessen rundt det at jeg har gått fra surroundplaner til et stereo-oppsett med musikk og film som fokusområde.

Tidligere oppsett - foreløpig uten bilder:
    Denon AVR 3805 - Litt lite detaljer i lydbildet, og litt kjedelig..

Harman-Kardon AVR 645 - Et løft fra 3805 ift detaljer, men manglet fremdeles den dynamikken og oppløsningen jeg ønsket..

Marantz SR12 S1 - Et monster av en reciever, som dessverre spilte litt feil ift Klipsch'ene jeg fikk samtidig.

Høytalere:
    B&W DM602 S3 - En meget god høytaler for en hybel, men den manglet litt detaljer. Denne ble brukt sammen med Denon og HK recieverene.

Klipsch Epic CF 2 - Litt skarpe i toppen, men magiske på vokal.

Hva har jeg så nå da?

Effektforsterker
    Musical Innovation MI8 klasse A forsterker, 2 * 30W.
    Dette er prototypen på MI8 som har MI7-front fordi Roar Malmin ikke hadde fått MI8-fronten før denne ble ferdigstilt. Rett og slett litt moro, fordi den er unik.
    Vanskelig å si for mye om denne ennå. Jeg har akkurat fått den, og har brukt den sammen med Klipsch CF 2 og Monitor Audio GS20. Lyden er detaljert og med opptil flere høytalere har jeg fått "fot".
    Den matchet Dali Helicon 300 meget bra under en runde med prøvelytting for å finne høytalere.

Forforsterker
    Threshold NS10
    Jeg savner fjernkontroll, det er ikke helt til å komme bort fra. Utover det gjør den ikke så mye ut av seg, men jeg har ikke hørt den med andre effektforsterkere enn MI8. Den har blitt overhalt er "ny", og kan i alle fall ikke forringe lyden..

Kilde
    PC med optisk ut :)
    Vannkjølt, overklokket, og meget støysvak.

DAC:
    Byggesett på vei med oppgraderte op-amper med adapter slik at fremtidige bytter av op-amp går raskt og enkelt.

Så - hva mangler? Jo - høytalere!

Dette er en liten prosess.. Jeg har brukt mye tid på nett og rundt på hifiklubben og hifihuset.

Per nå har jeg et par Monitor Audio GS20 på hjemlån, sammen med en Meridian G6.02 cd-spiller som jeg fikk med siden jeg mangler en skikkelig kilde. Førsteinntrykket, i stuen til mor, er at det mangler litt i bunnregisteret. Toppen er fin, men Helicon 300 topper hva jeg hører fra GS20.

Skal snakke litt mer med Henning i morgen og finne ut hva jeg skal bytte til for å få mere av den lyden jeg ønsker. MA PL100 eller GS60 er hete kandidater, men jeg skal se hva vi kommer frem til. Skal teste i morgen hva som skjer om jeg setter anlegget på gutterommet, som er på ca 8kvm. Det er mindre enn hybelen, men vil gi litt innsikt i forandringen som skjer ift størrelse på rommet.

Kabling, kort oppsummert:
    Høytalerkabel: Kimber 4TC, 2 * 3m singlewire. Pen kabel, ganske direkte i toppen. Fikk bra resultater med VdH-kabler på hifiklubben, som rundet av litt i toppen.

Signalkabel: Div. jeg har har fått låne, Supra, Audioquest bl.a. Har et DIY-prosjekt i posten her også, mer info kommer med kablene..

Og - som vanlig - litt bilder å titte på. Litt fra HFK, litt fra Hifihuset, og litt fra det provisoriske oppsettet i stua hjemme hos mor..

Topp tre fra HFK, alt fra Dali - Helicon 300, Mentor 2 og Ikon 5. De to siste tapte mye pga diskanten i Helicon 300.

MI8 sammen med Helicon 300. Vi brukte en cd-spiller fra Classe, og brukte jaggu også Classe som underlag for mitt forsterkeri.

Finishen på Helicon 300 er rett og slett nydelig. Ser litt forsterker i glansen.

Helicon og Mentor 2. Mentor holdt ut - men tapte mot Helicon. Kjenner jeg burde testet Mentor 5 for å se hva den kunne stille opp med.

Monitor Audio Gold GS20 sammen med litt rot oppe på Hifihuset. Her ligger det MYE rart og moro!!

Forsterkeri på gulvet..

Oversikt over en marginal del av toppetasjen hos Hifihuset. Det ligger mengder av høytalere der, Focal og MA.. Mye jeg fikk lyst til å snike med meg ut..

Dette er stuen hos mor, sammen med et par GS20, Klipsch CF 2, tv, elkjøp-surround som min mor har kjøpt..

Oversiktsbilde uten trekk.

Sa noen rack?

Meridian G6.02 cd-spiller. Flott finish, og noe jeg kunne tenke meg å ha med videre, selv om dedikert cd-spiller står et stykke ned på listen..

Oppdateringer kommer etterhvert som jeg prøver nye ting..

ottone

Nesten klassiker
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.898
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Kjekt å følge med på, dette kan i kjenne oss igjen i

Men ang. Meridian-spilleren, altså, hvis den skulle rase helt ut av lista står jeg gjerne der og tar imot den.......

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Takk, takk folkens :)

Jøgga: Jeg har fått låne den fra hifihuset for å slippe å bruke elkjøp-carp som kilde. Pcen min står i Trondheim og venter, trenger uansett å få ferdig dac før jeg kan bruke pc som kilde.

Er spent på hva jeg får med meg fra Hifihuset i dag/morgen. Skal kjøre en liten test på et mindre rom etter jobb, så om jeg rekker det innen hifihuset stenger så blir det kanskje bytte i dag med mindre det skjer store forandringer i lydbildet.

Anlegget skal stå med musikk i hele dag mens jeg er på jobb, både for høytalere, men også for cd-spilleren. Håper at også det skal hjelpe litt..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Det var da en gyselig farge på de MA høytalerne.
    Artig lesing,spe på med bilder etterhvert som det skrider fram :)

/jan

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Fargen på MA'ene kan du få billig av meg, men de leveres i flere farger, og om det blir MA blir det enten valnøtt eller rosewood. De er de eneste av fargene GS20 leveres i som jeg virkelig synes de blir fine med.

Produktside GS20 med bilder

Sølv er nok den jeg liker minst der..

Men - de sølvfargede var de som var mest innspilt, så derfor ble det de som ble med hjem. De står hjemme og koser seg med Pink Floyd på repeat for å bli mer innspilt, både høytalere og cd-spiller.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Battle of the small giants..

Focal 1007Be Signatur vs Dali Helicon 300

Siden jeg skal på vift i kveld så blir det ikke så mye mer enn litt bilder, samt konklusjonen at Helicon møter hard konkurranse fra 1007. Det er kun den som er koblet opp da den ikke er like innspilt som helicon'ene som har stått koblet opp på HFK en stund.

Dynamikk og detaljer i massevis, og jeg fikk "fot" da jeg satt på "What it is" fra Knopfler. Dette lover svært godt for videre sammenligning i morgen.

Vedlegg

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Da har det skjedd litt av hvert siden sist, og her kommer en oppdatering i litt stikkordsform..

Har nesten landet høytalere. Det blir nok Focal Electra 1007Be fra hifihuset. Det er en mer komplett høytaler, enn helicon 300, som for meg virker litt som en halv høytaler, som mangler en del i nedre mellomtone og bass. Det blir nok meget godt mulig en helicon på meg senere, men det er ikke før jeg har plass til 400 eller 800. Toppen er vakker, men jeg trenger en allround-høytaler.

Focalen utmerker seg med en helhet i lydbildet, og jeg har nå en Chapter Precis hjemme fra Hifihuset for å teste om det er effekt som mangler på focalene. Det er litt lite oppløst i toppen, men det ble meget bedre med Precis. Den leverer litt mer krefter i klasse D, og er i tillegg meget stilig.

Konklusjonen er nå:

Focal blir.
    Helicon 300 er ute.
    MA PL 100 er midlertidig ute (det er noe som ikke stemte med diskanten, den blir nå videre innspilt for å se om det løsner)

MI8 skal muligens erstattes, men jeg er usikker på hvem som tar over. Om noen har et godt forslag på en kraftpakke, enten integrert, eller pre og effekt, av god kvalitet, som ikke er mørk i lydsignaturen, godt oppløst i toppen etc, så vil jeg gjerne ha forslag fra dere.

Fra å være sikker på forsterker til å være sikker på høytalere.. Føler meg litt som Il Re Tentenna for de av dere som kjenner til italiensk historie.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Da er forsterkeriet mitt lagt ut på bruktmarkedet.

Ting tyder på at det er matchingen som er problemet til MI8 og focalene, etter å ha testet MI8 på anlegget til Janr i går. Focalene er ratet med -3dB, noe som halverer effekten av forsterkeren, og dette sammen med en liten mismatch gjør at jeg nå titter etter nytt forsterkeri.

Har MI6 ennå på test, og sammen med MI7 effekt (igjen fra hifihuset) så livnet det til. Det virker som en mye bedre match til høytalerene. Virker som det er pittelitt som mangler ennå, så jeg skal snakke med Andre i dag og se om jeg kan få med en forsterker til for å kjøre litt A-B testing.

Rapporter kommer etterhvert, sammen med de sedvanlige bildene, som er tatt, men som ligger på kameraet hjemme..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    tore_v1 skrev:
    Da er forsterkeriet mitt lagt ut på bruktmarkedet.

Ting tyder på at det er matchingen som er problemet til MI8 og focalene, etter å ha testet MI8 på anlegget til Janr i går.
    Det vil jeg tro også.
    Ampen som sådan spilte overbevisende det lille vi fikk hørt i går.
    Ikke noe problem med Klipsch Forte II bortsett fra at det var altfor mye effekt da ;D

Lykke til videre i amp letingen :)

/jan

Lagga

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    37.048
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Interessant tråd Tore!
    Har også lyttet på klasse A amp'en til Roar Malmin, og syntes den spilte imponerende godt.

Har dog litt vanskelige høyttalere, så den var uaktuell for min del, men Roar bygger også denne:

200-watter, spiller veldig fint hjemme, anbefaler en lytt.....
    ;)
    Lagga

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tar dette veldig kort akkurat nå, og litt bilder i morgen..

Jeg har nå landet anlegget mitt for denne gang:

Adcom 5500 effekt

Threshold ns10 pre

Prometheus dac

Focal 1007 be høytalere

Lyden er engasjerende, men det er litt mer å hente i toppen ift oppløsning og "raffinesse" om man kan si det om et anlegg.

I tillegg tok jeg over racket til JanR, VM Accoustics S4, med plass til alt jeg har stående.

Bilder kommer i morgen, med litt mer utfyllende info om alt som står her. Nå skal jeg ned og lytte til anlegget, og heller danne et bedre grunnlag for kommentarene i morgen.

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Spennende dette. Jeg har tro på Adcomen. Tror nok den presterer bedre enn de fleste er klar over ;)
    Holder en knapp på fullblods rør med muskler hos deg etterhvert. mc275 er jo nevnt tidligere, og jeg kan tenke meg at den matcher Focal godt.
    Du nevner savn av "raffinement" oppover i frekvensene.
    Er høyttalerne innspilte?
    Jeg tror at dette er noe som kan gå seg til en del, og tweakes, og matches.
    Mulig at dette også kan være en plasserings utfordring ;)
    Lek deg og kos deg med musikken.
    Gleder meg til bilder og flere inntrykk etterhvert.
    ...og du.... Adcomen har bare godt av å stå på, og jeg mener å huske at den trenger noen timer før den spiller optimalt!

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg, som jeg skriver i forrige innlegg landet mesteparten av anlegget.

Siden Adcom'en ikke kostet så mye så har jeg valgt å se meg rundt etter en litt mer solid pre, helst da med fjernkontroll. Jeg tok med meg to stykker hjem fra hifihuset:

Tag Maclaren P10
    Denne er i en ganske lekker svart utførelse med et rimelig balansert design. Lyden i den virker som en liten raffinering av lyden. Virker, med mitt anlegg, som en transparent og god pre, men den er for lik Threshold'en for at jeg vil bytte..

Musical Fidelity A308
    Dette er kanskje en av de mest stilige pre'ene jeg har sett. Dette påvirker naturligvis ikke lyden, men det er en annen sak.. Men - når lyden virkelig holder følge med designet så er det greit. Litt blått lys skal jeg takle.

Lyden er virkelighetsnær, og 308'en trakk Knopfler et par meter nærmere lytteposisjonen min. Oppløsningen er meget god, og jeg tror muligens jeg er litt forelsket. Jeg satser nå på at madammen ikke leser dette, da hun kanskje blir sjalu, og setter ned foten. Jeg er ikke veldig bekymret.. Hun kommer ned for litt lytting om et par minutter..

Med fremtiden i tankene er dette en pre jeg kan leve med lenge innbiller jeg meg.

Min kjære har nå godkjent MF - og dette blir altså nå det jeg ender opp med av pre, og det betyr faktisk at jeg har et komplett anlegg, med unntak av drivverk og vinylsnurrer, men dette kommer nok etterhvert i løpet av høsten/vinteren. Jeg stresser ikke, da primærkilden blir pc.

Så - her er litt bilder, av anlegget, og racket :)

Vedlegg

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med flott landing Tore :). Og godt å se dac'en trygt plassert ! Lykke til med studiene og kos deg med musikken!! :D

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Steller meg i rekken med gratulanter her. Grattis med et fint anlegg og takk for en fin tråd med interessant lesing og masse fine bilder! Mer av det!

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Takker for det folkens.

Det blir en litt mer spennende dag i morgen enn jeg trives med. Oppdaget i dag skurring i den ene høytaleren, i bass-tonene, noe jeg ikke har lagt merke til før i dag.

Jeg har ikke spilt høyt, og jeg har behandlet høytalerene meget pent. Har også krysskoblet, og også testet med et annet anlegg, så det er noe som er galt med den ene høytaleren..

Jeg lot anlegget hvile litt, uten strøm, og da jeg skrudde på igjen og satte på det samme stykket jeg oppdaget skurringen på så gikk det rundt 15 sekunder før skurringen kom tilbake.

Skal snakke med André i morgen og høre hva han sier, tror en liten test hos han kan være en ide også, for å finne ut av hva som har skjedd. Er tildels krisestemning her nå..

Mbare

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Antall liker
    11
    Det skjønner jeg godt og det høres ikke fint ut å være deg akkurat no. Håpe det ikke er nokka alvorlig.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Grats Tore :)
    Morro å følge tråden din,bildene gjør sitt også selvsagt.

Håpe det grer seg til med høytaleren :)

/jan

BangBang

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Antall liker
    4.923
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Huff! :-\

Håper det løser seg!
    Ellers så er det morro å følge tråden din. Fine bilder også :)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Satser på at det ordner seg ja, skal holde dere oppdatert her. De åpner klokken 11, noe særlig før det finner jeg nok ikke ut av noe mer.

Kan tyde på at avreise til Trondheim kan bli utsatt en dag..

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ordner seg som oftest for de snille gutta.
    Flott rack foresten ;)

/jan

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Kjapp mini-oppdatering :)

Snakket akkurat med André på telefon, og han ba meg bare ta med høytalerne. Han hadde flere på lager, så det skulle ordne seg fint.

Jeg er lettet, for å si det pent. Han kunne fint ha spilt kortet som mobilselgere spiller: "Nei, det var din skyld. Du kan ikke motbevise at du har skadet den selv".

Nå skal han bare sjekke prisen på MF-pre'en, så kan det fort hende at jeg stikker hjem med diverse snadder i dag, eller i morgen, forhåpentligvis i dag..

Og - racket er deilig :)
    Plass til vinylsnurrer på toppen etterhvert, og et lite søtt drivverk som ikke skal koste så mye..

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Først vil jeg rette en takk til Hifihuset og André som har hjulpet meg veldig gjennom denne sommeren. Som har lånt meg cd-spiller, kabler, stativer, you name it.

Så - jeg har nå fått med et par Focal 1007 Be VS, altså Slate Grey - porsche-grå.. De er hinsides lekre, og jeg gleder meg til innspillingsperioden er over. Jeg kobler de ikke opp nå, siden jeg drar i morgen, så er par bilder av høytalere alene får holde. Jeg har også endt opp med et par massive stativ fra Target Audio, som veier rundt 50kg per stativ.. Solide saker med andre ord! De kommer med spikes, men jeg skal muligens over på soundcare eller tilsvarende, eventuelt så blir det et par skiver som kan stå under.

Vedlegg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    tore_v1 skrev:
    Først vil jeg rette en takk til Hifihuset og André som har hjulpet meg veldig gjennom denne sommeren. Som har lånt meg cd-spiller, kabler, stativer, you name it.

Så - jeg har nå fått med et par Focal 1007 Be VS, altså Slate Grey - porsche-grå.. De er hinsides lekre, og jeg gleder meg til innspillingsperioden er over.
    Virker som du har fått hjelp så det holder fra Hifi huset,thumbs up :)

Lekre de der Tore :)
    Håper og regner med at de gir deg mange gode stunder fremover.
    Hold tråden oppdatert etterhvert som det skrider frem.

/jan

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det kommer jo snart diy-kabler når jeg kommer til Trondheim og får begynt med loddebolten. Har kablene, så jeg mangler bare noen gode plugger som ikke koster hinsides med penger.

Blir vel muligens noe fra eltek eller v4tc. Om noen har konkrete tips til en ølflex-kabel så tar jeg gjerne imot det.

Men bilder kommer når jeg er hjemme i trondheim og får montert opp.. Kan hende det kommer en overraskelse på effekt-siden om noen uker også, men det vil tiden vise.

C

Cyber

Gjest
    Fy søren, de var utrolig flotte i slate grey! Knalloppsett du har nå tore - om rommet er passe så spiller 1007 med en vanvittig autoritet.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg gleder meg rått til å komme opp og begynne på jobben med oppsett og finjustering. Om noen i Trondheim har et par akustiske plater jeg kan teste litt med så er det også kult :)

Skal sjekke litt rundt. Kan hende jeg må smelle opp et par plater, om det blir i taket eller hva det blir vil tiden vise. Jeg har ikke måleutstyr eller noe slikt, så det er ørene som forteller hva som blir fasitsvaret.

Men - at det er en vakker finish.. Det er helt sikkert!

Skal sette noe mellom stativ og ht også. Vakler mellom akustiske puter fra eltek, bluetac, spikes (er hull under ht etter hva jeg husker å ha sett). Target stativer som er muligens litt lave, så jeg skal også se etter heller eller tilsvarende for å få de litt opp. Med spikes blir stativene rundt 50cm tipper jeg.

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Hei på deg Tore.

Du skal ikke se bort fra at jeg har noen Rockwool akustikkplater liggende under biljardbordet :).

Gleder meg til å høre resultatet. Regner med at lydbildet er en god del ryddigere enn racket ::) ::) ;).

Mvh. Frank

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Godt å ha litt kompetanse i "familien" :) Du får ta en tur når ting er oppe og kjøre, trenger sikkert litt hjelp til justeringer og slikt.

Skal nok bli litt mer ryddig når jeg får ting på stell i Trondheim ja, må bare få somlet meg til å bestille rca-plugger til kablene jeg har liggende :p Har et par backup-kabler, men ingenting jeg vil ha i anlegget permanent..

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Passer meg lenge og vel for å påberope meg noe særlig kompetanse......, interesse derimot... :).

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Interesse og i alle fall erfaring.. Jeg er "litt" på nybegynnernivå når det gjelder demping og plassering, begynner å få litt mer erfaring når det gjelder utstyr. Har nå blitt klar over at jeg vet veldig mye mindre enn jeg trodde for et par måneder siden. Men, veien mot kunnskapen er jo veldig interessant i seg selv.

Det er jo et utrolig fascinerende konsept - lyd og lydformidling. Spennende å se hva små variasjoner kan gjør med resultatet!

Skal etterhvert også se om jeg snekrer sammen noen strømkabler basert på fat lmc eller tilsvarende. Om ikke for bare en forbedring i lyden så også det at det ser mer ryddig og mer solid ut. Kvalitetsfølelsen er viktig for helhetsinntrykket av anlegget. Prikken over i'en :)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    En liten oppdatering før middag..

Anlegget er i det store og hele ferdig nå. I alle fall inntil jeg får rca-plugger fra eltek og kan lage signalkabler av en litt annen kvalitet enn hva som brukes nå. Har i bruk alt fra lakrissnører til rosa kabler fra bilanlegg..

Også på tapeten er DIY-strømkabel/nettkabel. Mest for ytelsen, men også for å kvitte meg med mye av kabelrotet. Da kan jeg spesialtilpasse kablene etter de lengdene jeg faktisk trenger. Ser ut til at dette blir supra lorad fra eltek med supra-kontakter, med mindre noen har tilsvarende liggende til salgs.

I tillegg skal jeg se om jeg får byttet høytalerkablene mine, Kimber 4TC og MIT Terminator 4-5 (husker ikke helt hvilken det er) mot noen litt dyrere kabler som bare er 1-1,5 meter lange. Det blir mer ryddig, og kortere og bedre kabler er.. bedre!

Drivverket jeg bruker er en Denon 1740 dvd-spiller, som gjør jobben inntil kompisen min skal ha det tilbake. Når han vil ha det tilbake så må jeg bare begynne på mitt diy-dac prosjekt da jeg kun får lyd ut av den optiske utgangen fra pc'en. Prometheus dac'en har kun coax inngang.. Satser på at jeg kan låne den en liten stund, hvis ikke må jeg på jakt etter et billig drivverk som tar alt av brente cd'er.

Legger ved litt bilder også. At jeg har litt papir som skal sorteres er jeg smertelig klar over. Må bare få hentet noen permer fra kontoret først slik at jeg kan sette de rett inn og bli ferdig med de.

Vedlegg

Birdman

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2005
    Antall liker
    10
    Kommer snart innom for en lytt og rosiner :).

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    God plan det :)

Dosinpakka ble satt opp da det grønne lyset på dac er VELDIG grønt..

Pink Floyd i sene nattetimer passer ikke til grønt lys. Det er min mening i alle fall. Og - kjekt å ha en liten matbit klar om man blir sliten av å bytte cd eller forandre volum.

Brian7500

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    4
    Har du nogen billeder af dine nye højttalere, hvor man ser dem i et godt, naturligt lys og fra siden?

Eller kunne du mon lokkes til at tage nogen?

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Håper dette passer Brian. Du kan, om ønskelig, få tilsendt bildene i full størrelse, men da trenger jeg en pm med din epost-adresse.

Jeg har nå måttet levere tilbake denon-spilleren jeg har fått låne så jeg sliter nå med valget mellom å vente til den optiske kabelen jeg har bestilt kommer, eller om jeg skal hive meg rundt og kjøpe en cd-spiller.

Jeg tror jeg venter og heller sparer opp litt penger til en vinylsnurrer som kan stå på toppen og se pen ut mens den snurrer vinylskivene jeg ikke har ennå.

Har også bestilt en del deler i dag, til kablingsprosjektene, og ulveco spenningsregulatoren jeg skal få tilsendt fra maclaren her inne på forumet er fremdeles i posten.. Det kommer mer her!

Vedlegg

Brian7500

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    4
    tore_v1 skrev:
    Håper dette passer Brian. Du kan, om ønskelig, få tilsendt bildene i full størrelse, men da trenger jeg en pm med din epost-adresse.

Jeg har nå måttet levere tilbake denon-spilleren jeg har fått låne så jeg sliter nå med valget mellom å vente til den optiske kabelen jeg har bestilt kommer, eller om jeg skal hive meg rundt og kjøpe en cd-spiller.

Jeg tror jeg venter og heller sparer opp litt penger til en vinylsnurrer som kan stå på toppen og se pen ut mens den snurrer vinylskivene jeg ikke har ennå.

Har også bestilt en del deler i dag, til kablingsprosjektene, og ulveco spenningsregulatoren jeg skal få tilsendt fra maclaren her inne på forumet er fremdeles i posten.. Det kommer mer her!
    Tak for billeder.

Det ser rigtig godt ud.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn