Tore_v1 på veien mot go'lyden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Geniale tweaks, men hjelper mest på stemningen på en fredagskveld, eller en tirsdagskveld. En liten Talisker Distillers Edition sammen med god musikk er som å sette sjelen i laderen. Men - må ikke overdrives, da skjer det noen ganger ting med både musikken og betjeningen..

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.094
    Torget vurderinger
    1
    Faktisk. Nå er det bare kødd, alt sammen... ;D

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    bjornh skrev:
    Faktisk. Nå er det bare kødd, alt sammen... ;D
    Ikke langt unna, ikke langt unna..

Satt og så litt film i går, og jeg blir like overrasket hver gang. Dyra spiller jo dypbass her også! Ny posisjon av ht funker veldig fint tydeligvis. Snart stuerent nok her til å invitere på musikkkveld.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    ;D

(Nå mangler i grunn bare at jeg får skaffet en liten børste til denne knitringen - i tillegg til at vedkommende som solgte meg vinylen som snurrer skal få på pukkelen fordi det var et hakk i platen på side 1, disk 1 på The Wall. :mad:)

Det er jomfruskiva som snurrer.

;D

Vedlegg

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    tore_v1 skrev:
    ;D

(Nå mangler i grunn bare at jeg får skaffet en liten børste til denne knitringen - i tillegg til at vedkommende som solgte meg vinylen som snurrer skal få på pukkelen fordi det var et hakk i platen på side 1, disk 1 på The Wall. :mad:)

Det er jomfruskiva som snurrer.

;D
    Goodie!

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Hører jo ganske klart at jeg bør tenke på å skaffe meg en vinylvasker også..

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    tore_v1 skrev:
    Hører jo ganske klart at jeg bør tenke på å skaffe meg en vinylvasker også..
    Og rommet ditt er vel ikke akkurat fullt av store grønne planter som hjelper til med fuktighet....?

Grattis med fin spiller T :)

ceroxol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    191
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    tore_v1 skrev:
    1982-modell fra Asker - studerer i Trondheim, og bor på en liten hybel.
    All-right! 81-modell fra Asker her.. ;)

Leser av andre tråder at det skjer spennende ting i oppsettet ditt for tiden, gleder meg til et bilde eller to.. :)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Her skjer det absolutt ting, men jeg holder en del av kortene litt tett inntil brystet inntil jeg er ferdig med flytting i juli. Da blir det bilder, og forhåpentligvis en besøksrunde fra NAF, ser jeg for meg.

Utover det er det mye fint som kom fra Asker tidlig på 80-tallet ;)

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
    Ble medlem
    21.03.2006
    Antall liker
    23.606
    Sted
    Bydelen for okser i Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Fint anlegg du har her Tore_v1 :) De Marten Formfloor høytalerene ser utrolig fine ut. Spennende å se om du får større plass å boltre deg på etter flytting. Ser gjerne mer bilder av platespilleren din :)

OU812

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg skal ta noen skikkelige runder med kamera når ting kommer på plass.

Marten er helt klart flotte høyttalere, men ting tyder på at de ramler på brukten om pittelitt..

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    tore_v1 skrev:
    Marten er helt klart flotte høyttalere, men ting tyder på at de ramler på brukten om pittelitt..
    Stygg sak, med mindre du har tenkt å oppgradere til større Marten :) Mine står fortsatt trygt, jeg oppgraderer heller elektronikken foreløpig i alle fall.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det blir nok en stygg sak, torem, jeg realiserer en "gammel" drøm :D

Det betyr dog ikke at jeg ikke liker mine kjære Marten, og jeg kan fort komme til å bytte tilbake en gang, men nå fikk jeg en mulighet jeg grep så snart den dukket opp. :)

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Antall liker
    2.258
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Fin tråd, for student å være så har du hatt bra anlegg oppjenom da :D
    Hva skal erstatte Marten da tro ? Magnepan 1.7 ?

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.287
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg vet....Men jeg sier ikke noe.. Vakre kreasjoner som nok vil spille helt topp... :)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det er snakk om en total omrokering av anlegget, innså jeg på bussen på vei hjem fra jobb.

Satt i går og koste meg med øl og musikk, og dette med "gammel" dac og pre. Det spiller virkelig bra!

Jeg er utrolig spent på hva ny elektronikk kommer til å gjøre med oppsettet, men som sagt - jeg skal flytte i juli, så derfor må jeg nok vente litt med å få koblet opp det nye.

Moro blir det i alle fall, og det blir litt mer plass slik at jeg faktisk kan ha litt fler enn tre personer på besøk. :)

Rizzo

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.11.2006
    Antall liker
    49
    Torget vurderinger
    11
    Hei Tore!
    Jeg lurer på hvordan det går med din jakt på go'lyden?
    Vært stille her en stund, og det er synd for det var en tråd jeg likte godt.

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det har vært ganske stille ja.

Jeg har gjort en del endringer, som jeg tror har vært riktige, men jeg er litt i tenkeboksen rundt en del ting, og jeg venter heller litt før det dukker opp en masse vurderinger frem og tilbake. Kort oppsummert så går tankeprosessen rundt en del ting rundt romkorreksjon, aktiv deling kontra "vanlig" deling, sub/ikke sub, og et par muligheter som har åpnet seg som jeg vil få avklart før jeg gjør så veldig mye. I ytterste konsekvens så blir det nye og relativt radikale endringer i et oppsett som også er i endring. Heldigvis er et par ting fastlagte, så det blir romkorreksjon, spørsmålet er bare hvordan romkorreksjonen skal implementeres, og hvilke hensyn jeg skal ta ift høyttalere og eventuell deling.

Enda kortere oppsummert: Jeg virrer litt!

Jeg har heller ikke nett hjemme enn så lenge, og HFS er ikke akkurat tilpasset mobilt bruk. Det fungerer faktisk virkelig dårlig!

Legg til ustrakt jobbsøking og slikt så har du en hverdag som blir hektisk.. :)

Jeg har i alle fall troen på at resultatet blir veldig bra, men det er et par retninger det kan gå i før jeg lander.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    emotikon skrev:
    Hm, litt vanskelig å tolke denne..
    Men siden man nå først er innom denne tråden, så har jeg tolket bruktbørsen dit at Marten er på vei ut og B&W på vei inn? Mulig Tore_v1 kan komme med noen kommentarer uten at det blir en salgsannonse ut av det?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    torem skrev:
    emotikon skrev:
    Hm, litt vanskelig å tolke denne..
    Men siden man nå først er innom denne tråden, så har jeg tolket bruktbørsen dit at Marten er på vei ut og B&W på vei inn? Mulig Tore_v1 kan komme med noen kommentarer uten at det blir en salgsannonse ut av det?
    Han har hintet en smule i en annen tråd.... ;)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden jeg har vært innom her ja!

Overkill er tingen, og det er riktig som Emo trekker av konklusjon fra brukten.. 803D er inne, og Marten er på vei ut. Regner ikke med at det skal ta like lang tid som jeg har brukt på DDDACen, som jeg virkelig ikke skjønner at har forsvunnet allerede. Nok om det.

Jeg kjøpte Overkill Conductor og End Game av OMF her inne, to komponenter med anerkjent ytelse som bare begrenses av min manglende kompetanse.. Skal hanke inn litt hjelp når jeg har lært litt mer. Det ligger i kortene en mulig flytting i løpet av et par måneder, så jeg ser ikke helt at det er forsvarlig å bruke et par tusen på å fly inn Snickers-Is eller andre ennå.

Jeg begynte prosessen med å bygge om 803D i går, men innså at de solide kablene som brukes internt gav meg noen utfordringer siden loddeskålen på terminalene. Ergo må jeg gå via et mellomledd. Jeg regner med å bruke en "skjøt" som jeg lodder inn, blir vel en sneip med vdH D352 som er en kurant kabel til den bruken. Om noen har bedre forslag er jeg meget åpen for forslag (Innen 2030 i kveld - da går jeg hjem fra jobb).

Effektforsterkeren som skal drive bassene er den muligens ukjente Crown K2. Det blir stramt og stilig! Over 3000 i dempingsfaktor opp til 3000hz er ikke feil, og den skal uansett bare spille opp til 300-350hz.

Delefilteret jeg bytter ut er solid konstruert, legger inn bilder i løpet av et par dager regner jeg med.

Gleder meg til at dette kommer i orden!

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.037
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Se det ja. Spanande!
    Dette må høres/sees ved anledning :)

tore_v1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Det er planen. Går også svanger med planer om nye signalkabler, finner vel noe artig der også regner jeg med.

Det viste seg å være vanskelig å lodde kablene sammen mot terminalen i høyttaleren, så jeg regner med å bestille meg noen krymperinger fra WBT i kobber. Må vel til med minst 16mm2. Det skal fire ledere totalt inn - tre fra høyttalerne, og én som skal loddes i skålen på terminalen.

Delefilteret i 803D er solid konstruert, men det blir arbeidsledig enn så lenge.

Regner med å få grovinnstilt etter nyttår, drar på ferie en liten periode nå, så blir krymperinger levert i løpet av ferien.

Noen som har en solid krympetang i Trondheimsområdet jeg kan låne et par dager, forresten?

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Noe nytt å melde unge mann ?
    Vært altfor stille her i tråden :)

/jan

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    122
    Torget vurderinger
    9
    Noe nytt å melde unge mann ?
    Vært altfor stille her i tråden :)

/jan
    Enig! så vidt meg bekjent, burde denne tråden absolutt tas opp igjen, tror den unge mannen har litt av hvert nytt å melde;)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn