O
om.s
Gjest

Ny Tord Gustavsen Trio "being there" slippes den 10 April...
Noe å vente på!!
mvh
|
Det har jeg, kjöpt (bestillt) den, er ikke like sikker på om jeg er rette mann til å bedömme det du etterlyser her men jeg kan legge noen ord om det oppleves dynamikk fattig.Har fått med meg det.
Kjøp den du, og så gir du meg tilbakemelding på om det er benyttet "digital limiting" for å fjerne dynamikken i musikken. Isåfall, så sier jeg: pass!
(Har svært dårlig tiltro til dagens plater)
Har "the ground". Og den liker jeg ganske bra.Det har jeg, kjöpt (bestillt) den, er ikke like sikker på om jeg er rette mann til å bedömme det du etterlyser her men jeg kan legge noen ord om det oppleves dynamikk fattig.
Men jeg er litt redd jeg er for opptatt av musikken her, om den ligger i samme land som de to foregående.....
mvh
Ta deg da tid til "Changing places" også, personlig er jeg veldig svak for det melodiöse og melankolske uttrykket deres.....Har "the ground". Og den liker jeg ganske bra.
Enig her.Dersom det tekniske brukes til å drepe det musikalske vil jeg gjerne være forkvaklet.
Ingenting forbauser meg lengre.Men limiting på pianotrio er vel ikke gjengs. Det er ikke fjortispop dette her vel?
Nå ble jeg litt usikker på hva du mener med fjortispop i denne sammenhengen, men det er vel noe av det siste jeg ville kalt det.Det er ikke fjortispop dette her vel?
Vel, det kommer an på produksjonen og komposisjonene. Prøv en av Helge Lien Trio's Rainbow innspilte DIW utgivelser, utrolig levende og dynamiske opptak.Pianotrio er vel i utgangspunktet ikke blant de mest dynamiske formatene.
Hyggelig å lese! fikk mail igår kveld om at mitt ankommer under dagen/morgendagen...Da er plata gjennomgått et par ganger.
Joda, intet nytt under solen.
Ikke noe problem med å høre hvem det er for å si det slik.
At er nesten ved det samme.
Så liker en de to første, er denne også et must i spilleren.
Oppsettet som jeg nevnte i et tidligere innlegg, er også det samme.
Vispe...ææ.. Vespestad (unnskyld Jarle)får svinge seg litt mer her enn på "Changing Places"
Nydelig spillt fra alle tre musikere.
En låt overrasker meg, positivt:
"Blessed Feet" et et småfunky spor med en ganske så streit "bassgang" etc.
Løp og kjøp om du har de to andre og liker dem
Lydmessig?
ECM slik vi kjenner det![]()
Putta inn The Ground nå.. Nydelig plate. Men hvis den nye er "intet nytt under solen" så tror jeg det holder med ei skive av Tord & Co....Da er plata gjennomgått et par ganger.
Joda, intet nytt under solen.
Ikke noe problem med å høre hvem det er for å si det slik.
Alt er nesten ved det samme.
Så liker en de to første, er denne også et must i spilleren.
Vel, melodiene på "Being..." er jo nye.Putta inn The Ground nå.. Nydelig plate. Men hvis den nye er "intet nytt under solen" så tror jeg det holder med ei skive av Tord & Co....
nei hun har vel ikke det, men det er nedstemt og vakkert, nesten litt singer/songwriter over noe av det, veldig lett men også vakkert , imo....hei !
"being there" var knapt ute av cd-spilleren de to første døgn etter innkjøp.har "the ground" og kommer nok til å anskaffe "changing places" etterhvert.
ang. Sophie Zelnani's "memoriy loves you" :
![]()
har hun beveget seg inn i jazz-landskap ?
så tilfeldigvis at hun hadde gitt ut denne platen på CDON.var allerde priset til 99 kr.her har norske medier vært sløve.
mvh. s,
!00% enig!, denne stiger for hver gjennomspilling, muligens den beste av de tre til nå, om man da kan si at noen er "best" av de...Så det er HER dere snakker om denne skiva
(forsøkte meg i den andre musikk-tråden)
Jeg syntes denne cden er helt sublim faktisk, og det har vært (subtil, men dog) stigning siden første trio-skive, via The Ground(som jeg hørte utrolig mye på) og nå til denne. Utrolige musikere rett og slett. Også norske a gitt!
Syntes det er masse spenning og dynamikk i låtene, men som vanlig uten store bokstaver eller flinkis-fakter. Respekt!
O.
Du tenker på denne lille vente anbefalingenIkke for å være uhøfflig men handlet denne tråden om Tord Gustavsen eller Sophie Zelnani?
Forøvrig anbefales "Being There" veldig, nesten så den seiler opp som favoritten av de tre til nå, imo.Ikke for å være uhøfflig men handlet denne tråden om Tord Gustavsen eller Sophie Zelnani?
Er ikke sikker på hva du mener her, men piano er et av de "vanskeligste" instrumentene å ta opp fordi det er ekstremt dynamisk - forholdet mellom peak og rms amplitude er stort, og det er mer krevende å stille opptaksnivåer slik at man unngår både forvrengning og unødvendig mye støy.Bach_Man skrev:Pianotrio er vel i utgangspunktet ikke blant de mest dynamiske formatene.
Uansett virker det på meg nokså forkvaklet å la tekniske, ikke musikalske, kriterier avgjøre kjøpet.
Dette er noe gjengen i ECM får til bedre enn de aller flesteknutinh skrev:Er ikke sikker på hva du mener her, men piano er et av de "vanskeligste" instrumentene å ta opp fordi det er ekstremt dynamisk - forholdet mellom peak og rms amplitude er stort, og det er mer krevende å stille opptaksnivåer slik at man unngår både forvrengning og unødvendig mye støy.
-k
Vel, dette er vel JEK på Rainbow sin fortjeneste, antar jeg.johna skrev:Dette er noe gjengen i ECM får til bedre enn de aller flesteknutinh skrev:Er ikke sikker på hva du mener her, men piano er et av de "vanskeligste" instrumentene å ta opp fordi det er ekstremt dynamisk - forholdet mellom peak og rms amplitude er stort, og det er mer krevende å stille opptaksnivåer slik at man unngår både forvrengning og unødvendig mye støy.
-k![]()
Hvis du var meg - Being There (ingen tvil).el_mariachi skrev:Hvis jeg skal kjøpe EN plate med TGt, hvilken burde jeg velge?