Tord Gustavsen Trio, igjen...

K

knutinh

Gjest
johna skrev:
knutinh skrev:
Er ikke sikker på hva du mener her, men piano er et av de "vanskeligste" instrumentene å ta opp fordi det er ekstremt dynamisk - forholdet mellom peak og rms amplitude er stort, og det er mer krevende å stille opptaksnivåer slik at man unngår både forvrengning og unødvendig mye støy.

-k
Dette er noe gjengen i ECM får til bedre enn de aller fleste :)
Jeg har "The Ground" og er veldig fornøyd med lyden.

Poenget mitt var utelukkende et spørsmålstegn til han som sa at pianotrio ikke var spesielt dynamisk musikk.

-k

Mbare

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.02.2003
Antall liker
11
Nå skal de på turne også! De kommer i hvert fall til Tromsø i slutten av november, regner med de er å finne andre steder i landet også. Jeg skal dit og gleder meg allerede.

U

utgatt60135

Gjest
Lyngen skrev:
Hørte på Ground... uah... øyelokka blir tunge...zzz
Det var vel litt vel kjapt konkludert Lyngen ;)?

Jeg driver å hører igjennom plater for å sortere ut de aller beste platene mine teknisk for moro skyld. Denne plata har jeg ikke hørt mye på men nå ble jeg sittende å lytte på hele plata. For det er jo strålende musikk :D! Meget gode prestasjoner av musikerne. Veldig flott samspill! Musikalsk!!

Jeg synes den har litt avrundet diskant og kanskje ikke av de aller beste når det gjelder realisme. Mørk og gylden klang. Ikke ulik Lector spilleren untatt at avrundingen går noe utover klarhet. Men ikke missforstå meg for jeg synes det er en deilig klang på plata. Nydelig lydbilde.

U

utgatt60135

Gjest
Hmm.. jeg synes i allefall det er litt Sonus Faber klang på plata... ;)

Topp Bunn