Tok vi livet av sentralens ytre høyre?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg kan huske at det var mye mer brungrums her før. I dag har vi strengt tatt ikke slikt lenger, vi har uenigheter innenfor en normal politisk fauna. Det har blitt hevdet at alle som er uenige med majoriteten har forlatt forumet, og at Smorte henger igjen som den siste kriger. Det er en tolkning av hans egne ord.

Har vi tatt livet av sentralens ytre høyre gjennom debattene de siste årene? Burde da ikke de som har forlatt bare innse at de i demokratiets ånd har flertallet mot seg, eller er det så slemt at vi som ikke tilhører den alternative klikken er så flinke å skrive at vi har skremt dem bort på en utilbørlig måte? Siden ingen i mitt minne har blitt truet med bank eller noe annet skummelt, er det da mulig at vi har gjort noe utilbørlig?

Det er ingen grunn til å betvile at jeg trives veldig godt med dagens situasjon. Jeg slipper å bli nedstemt av det jeg leser, for nå føler jeg at jeg har vi har et klima som passer min trivsel. Alle her inne er folk jeg liker godt, og som vekselsvis kommer med utspill jeg er enig og uenig i. Jeg sørger med andre ord ikke, men vi har et medlem som nå føler seg så alene at han ønsker forumets OT lenger enn dit pepperen gror, med andre ord nedlagt.

Har vi blitt et femisosialistisk forum for muslimelskende terrorister, som i demokratiets navn bør legges ned før det irriterer for mye?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.189
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
For femi, muslimifiserte, terrorist-sosialister 8)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.720
Torget vurderinger
0
Gjorde visst det ja !

HVA POKKER SKJEDDE MED TRÅDEN SOM SKULLE VÆRE RESERVERT "BRUNGRUMSET" ??????

Bare å slette en tråd uten kommentarer er dårlig opptreden av den som gjorde det !!

FY i ansiktet og SMEKK på lanken !

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Enig i det, for jeg så fram til spennende monologer fra den andre siden. Kanskje Märtha kan hjelpe med å mane den fram igjen?

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.501
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
- Er det noen her som kan fortelle meg hva denne tråden skal være godt for?

mvh

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Å finne ut om vi faktisk har tatt livet av ytre høyre på sentralen, slik Smorte påstår at vi har. Utover det er den like meningsløs som de fleste andre tråder. Irriterende?

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Antall liker
21.189
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Du glemte nok et par i tillegg til Smorte, baluba ;)
Du tok nok også feil, da du mente den slettede tråden var startet av en ironist.

Onanist, derimot, er jo fult ut mulig

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.501
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
baluba skrev:
Å finne ut om vi faktisk har tatt livet av ytre høyre på sentralen, slik Smorte påstår at vi har. Utover det er den like meningsløs som de fleste andre tråder. Irriterende?

Forsåvidt, ja.
Jeg har ikke for vane å engasjere meg i slike politikktråder. De minner meg litt for mye om religionstrådene- alt koker ned til hva man tror på.
Og. gammel kyniker som jeg engang er, synes jeg at det er nesten rørende naivt å tro at man har utryddet meningene når man har forhindret meningsytringene.

mvh

Edit: Men det gir selvfølgelig en god og varm og lodden vi- følelse, den skal du ha.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.776
Torget vurderinger
1
Har gassen gått ut av BB King? Han var ganske hardnakket i sin tid.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
tkr skrev:
baluba skrev:

Forsåvidt, ja.
Jeg har ikke for vane å engasjere meg i slike politikktråder. De minner meg litt for mye om religionstrådene- alt koker ned til hva man tror på.
Og. gammel kyniker som jeg engang er, synes jeg at det er nesten rørende naivt å tro at man har utryddet meningene når man har forhindret meningsytringene.

mvh

Edit: Men det gir selvfølgelig en god og varm og lodden vi- følelse, den skal du ha.
Det er det heller ingen som tror, eller er det? Jeg bare tar utgangspunkt i at et annet medlem har klaget over at vi har tatt livet av den delen av forumet. Det er ikke min påstand, men jeg tar den likevel opp til debatt.

Varm og lodden følelse? Tja, det er da ikke slik at jeg har ønsket noen bort, men samtidig synes jeg det er trivelig å slippe å måtte forholde meg til holdninger som jeg møter som pappa på gaten når jeg sosialiserer med nettvenner. Ikke at jeg stiller noen krav om det, men det er klart at jeg kan bli litt deprimert av å bli minnet på kjipe opplevelser hele tiden. Det er forøvrig litt tid siden sist jeg opplevde denslags på gaten også, uten at det har noen sammenheng med sentralen.

BB er savnet, for han kunne faktisk være riktig så underholdende noen ganger. Men det har vært en klar utvikling der han åpenbart føler at det gir han mindre og mindre å ha tilhold på sentralen, for det går lenger og lenger tid mellom hver gang han dukker opp. Da jeg meldte meg inn i lauget var han aktiv hver dag.

M

Morpheus

Gjest
Det vil jo rent logisk alltid være en ytre høyre fløy uansett hvor langt til venstre den den måtte befinne seg... Men det var nok ikke det du ville frem til tenker jeg.... Selv liker jeg og "shoppe" litt her og litt der. F.eks synes jeg det er greit med en statlig styring når det gjelder våre basale behov som til dømes strømpriser, drivstoffpriser og en aktiv boligpolitikk slik at ungdom kan skaffe seg egen bolig. Tom Staavi hadde en god artikkel når det gjelder boligpolitikk. http://tomstaavi.vgb.no

Ellers har jeg stort sett en liberalistisk politisk tilnærming, men myser innom sider som http://www.globalresearch.ca som regnes for å være langt ute på venstresiden.

Noen ganger må også djevelens advokat spilles, men merker det går lengre og lengre mellom hver gang jeg gidder det.... Kan jo ha noe med at OT har blitt mer konform med årene, og at jeg stort sett er rimelig enig med flertallet. Men om flertallet er enig med meg er ikke like sikkert :D

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Tror ikke vi er så forskjellige på de områdene der. Men er det slik at noen er blitt skremt bort, og er det helt greit?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
nå som seiern er i boks, synes jeg vi kan dreie fokus mot en annen gruppe utyske:
folk som sier noe vondt om hornhøyttalere.

M

Morpheus

Gjest
baluba skrev:
Tror ikke vi er så forskjellige på de områdene der. Men er det slik at noen er blitt skremt bort, og er det helt greit?
Tja, savner litt Komponenten selv om hun kansje ikke var heelt ytre høyre fløy..

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Gjorde visst det ja !

HVA POKKER SKJEDDE MED TRÅDEN SOM SKULLE VÆRE RESERVERT "BRUNGRUMSET" ??????

Bare å slette en tråd uten kommentarer er dårlig opptreden av den som gjorde det !!

FY i ansiktet og SMEKK på lanken !
Slettet av Moderator da den angivelig brøt med regel 1.

JENO

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2003
Antall liker
1.398
Sted
Saksvik - Trøndelag
Etter som dette er "Samlepunkt for lyd og musikk" lurer jeg på hva slags musikk de utpå høyrevingen hører på. Noen forslag? Jeg regner med at det er mange artister med god musikk som potensielt blir ekskludert pga feil ideologi...

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.413
Torget vurderinger
1
Det har vel aldri eksistert noen reel ytterste høyre fløy her på sentralen, og det som du før oppfattet som brungrums har muligens endret farge etter hvert som det klamme politiskkorrekte grepet som har lagt over en del enkeltsaker er i ferd med å miste grepet.

I tillegg er typisk høyre/venstre tenking gammeldags, man bør streve etter gode langsiktige løsninger og om disse tilhører ”ytterste” høyre/venstre fløy er i mine øyne irrelevant.

Spørsmålet man bør stille seg når man så stolt hevder å ha tatt livet av yh er hvem blir neste, yv eller de liberale?

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
JENO skrev:
Etter som dette er "Samlepunkt for lyd og musikk" lurer jeg på hva slags musikk de utpå høyrevingen hører på. Noen forslag? Jeg regner med at det er mange artister med god musikk som potensielt blir ekskludert pga feil ideologi...
Tjah, vet ikke helt jeg. Den type musikk som spilles av slike individer har mye til felles med musikk spillt av gladkristne. d.v.s Stort sett møl.

G

Gjestemedlem

Gjest
JENO skrev:
Tja... danseband, nazipunk, salmer, og nordeuropeiske komponister (alt etter hvor langt ute man befinner seg)? :)

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.152
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
Har gassen gått ut av BB King? Han var ganske hardnakket i sin tid.
Siden absolutt alle trådene han startet brøt med de nye forumreglene (han påsto riktignok hardnakket at han hadde et stereoanlegg og visstnok en gang i tiden hadde spilt en plate), sier vel det seg selv.

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
18.103
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Tullebukker!

Hvis det ytre høyre er borte så må dere trykke på knappen for å få det frem igjen ;)

Mvh
Rolf

Vedlegg

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Antall liker
33.501
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Roald skrev:
Spørsmålet man bør stille seg når man så stolt hevder å ha tatt livet av yh er hvem blir neste, yv eller de liberale?
Deler den tanken.

Men hvorfor stoppe der? Det må da finnes andre grupper man ikke liker enn politiske motstandere. Canales var innom en.

mvh

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.619
Torget vurderinger
24
Det kunne jo hende at noen av værstingene er ute og GJØR noe med saker og ting istedenfor å henge rundt her med en masse pissprat.. 8) 8) 8)

Uansett retning. Action speaks louder than words.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Heldigvis får vi xenophober gå sånn noenlunde i fred. Må bare passe på å heve skuldrene, stirre i bakken og kle oss i nøytrale farger. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
oddgeir skrev:
Heldigvis får vi xenophober gå sånn noenlunde i fred. Må bare passe på å heve skuldrene, stirre i bakken og kle oss i nøytrale farger. ;)
Oddgeir på vei gjennom Homlia

Vedlegg

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.776
Torget vurderinger
1
Den politiske debatten på HFS er følelsesdrevet diskusjonsteknikk. Den med flest linker vinner. ”Venstresiden” har noen tungvektere som dominerer debatten med litt mer punch i slagene. Det er også et spørsmål om hvor mye energi man gidder å legge i en nettdebatt mellom anonyme nick.

Ekstremistene blir uansett for lette i debatten, enten de er ytterst til høyre eller ytterst til venstre. Deres argumenter er simpelthen for urealistiske til å tåle en grundig diskusjon. -Knapt noen som tar de brune eller de kommunistrøde på alvor, her i Norge i hvert fall.

Selv ikke partiprogrammene til de som er ”nest ytterst”, SV eller FrP, tåler et kritisk blikk. Der er masse urealistisk overbudspolitikk og spekulativt velgerfriere som ikke er gjennomførbart i en eventuell regjeringsposisjon.

F

fjellvåk

Gjest
pedal skrev:
Den med flest linker vinner.
:)
Spesielt hvis man linker til noen svære utenlanske tidskrifter og aviser både til høyre og venstre, islamistiske osv., da fremstår man som en skikkelig tenkene og reflektert person som utover i trådene blir bortimot uangripelige fordi, som du sier, ikke alle gidder å legge ned altfor mye energi i dette, det er vel når alt kommer til alt kun "tidtrøyte" dette her?

M

Morpheus

Gjest
pedal skrev:
Den politiske debatten på HFS er følelsesdrevet diskusjonsteknikk.
Det er helt korrekt! Dersom et tema eller innlegg kan gi assosiasjoner til konspirasjoner går rullegardinen fort ned uten å faktisk drive litt Research først. Det bedrives mye induksjon her etter min mening. Er alle svaner man har sett selv hvite, er det helt utenkelig for enkelte at det faktisk kan forekomme svarte svaner... Kopernicus kjente sikkert litt på det samme..

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.445
Sted
Nøtterøy
Tiden går, folk blir eldre. Også vi her på hifisentralen. Orker vel ikke å krangle lenger med de politisk "korrekte".

Sine meninger har de vel fortsatt.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Roald skrev:
Hvem er stolt over hva? Det er klassisk HFS-paranoia å tillegge folk andre meninger enn de har ytret, kun fordi det passer med ens egne ønskede forestilling av den personen. Her har vel ingen ytret noen stolthet, men noen av oss forsøker å finne ut om det som ble hevdet i en annen tråd er sant. Det er blitt påstått at de som befinner seg ytterst til høyre på HFS har forlatt forumet av Smorte, og da synes jeg det er greit å få en avklaring i om det er tilfelle eller ikke. Og om det faktisk er greit hvis så er tilfelle.

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Antall liker
551
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Jeg savner jaggu blomsterkjell,spesiellt no på våren,med gode tips og synspunkter på allt fra roundup til lyd.

Mvh.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
852
Sentralens "Ytre Venstre" har alt for høye tanker om seg selv hvis De tror at "vi tok livet av sentralens ytre høyre". Etter noen år på HFS har jeg forøvrig erfart at "ytre høyre" er de som ikke omfavner palestinere eller som ikke roper hurra hver gang en muslim vandrer inn i Grorud-dalen........
Siden det tallmessige styrkeforholdet her på HFS, som i media forøvrig, er 9 til 1 i "Ytre Venstres" favør, er det rimelig tungt å diskutere (egentlig som Fjellvåk riktig observerte, ha flest linker som går i sin favør).
Imidlertid kan man som "høyre-ekstem" HFS'r rolig lene seg tilbake i trygg forvissning om at alle mer eller mindre elegante slag fra "Ytre Venstre" kun er indremedisin.
Akkurat som sine forvridde åndsfrender i diverse obskure kultur, forfatter, kunst, feministforeninger osv. -samtlige med intravenøs næring fra det offentlige, tror De at Deres røst har betydning for å stagge "Ytre Høyre".
Men de "gjennomsnittlig enfoldige" her i landet ser hvordan landet endres tross "Ytre Venstres" tungetale om det motsatte og stemmer "høyre-ekstremt" og/eller de stemmer med føttene (Groruddalen).

Akkja, nå skal det jekkes pils........

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Nå har ikke jeg sett noe til noe ytre venstre på forumet i det store og hele.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.705
Anonym skrev:
Nå har ikke jeg sett noe til noe ytre venstre på forumet i det store og hele.
For freppere er det meste utenom FrP ytre venstre, kommunisme, sosialisme...........

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Slapp av, jeg lever fortsatt.

Topp Bunn