Tok vi livet av sentralens ytre høyre?

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
Sentralens "Ytre Venstre" har alt for høye tanker om seg selv hvis De tror at "vi tok livet av sentralens ytre høyre". Etter noen år på HFS har jeg forøvrig erfart at "ytre høyre" er de som ikke omfavner palestinere eller som ikke roper hurra hver gang en muslim vandrer inn i Grorud-dalen........
Siden det tallmessige styrkeforholdet her på HFS, som i media forøvrig, er 9 til 1 i "Ytre Venstres" favør, er det rimelig tungt å diskutere (egentlig som Fjellvåk riktig observerte, ha flest linker som går i sin favør).
Imidlertid kan man som "høyre-ekstem" HFS'r rolig lene seg tilbake i trygg forvissning om at alle mer eller mindre elegante slag fra "Ytre Venstre" kun er indremedisin.
Akkurat som sine forvridde åndsfrender i diverse obskure kultur, forfatter, kunst, feministforeninger osv. -samtlige med intravenøs næring fra det offentlige, tror De at Deres røst har betydning for å stagge "Ytre Høyre".
Men de "gjennomsnittlig enfoldige" her i landet ser hvordan landet endres tross "Ytre Venstres" tungetale om det motsatte og stemmer "høyre-ekstremt" og/eller de stemmer med føttene (Groruddalen).

Akkja, nå skal det jekkes pils........
Koko! Du bør kanskje skjerpe sansene en smule, for det er Smorte som påstår at de har forlatt forumet fordi de andre var så fæle med dem. I denne tråden diskuteres hvorvidt hans påstand stemmer, og om det er bra eller ikke. Hvilket språk må vi skrive på for at du skal kunne forstå det som skrives?

Pink_Panther skrev:
Anonym skrev:
Nå har ikke jeg sett noe til noe ytre venstre på forumet i det store og hele.
For freppere er det meste utenom FrP ytre venstre, kommunisme, sosialisme...........
::) En tragisk virkelighetsoppfatning, men de har på en måte min sympati. Det må jo være et reelt helvete å leve i Norge for dem.

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
852
baluba skrev:
Koko! Du bør kanskje skjerpe sansene en smule, for det er Smorte som påstår at de har forlatt forumet fordi de andre var så fæle med dem. I denne tråden diskuteres hvorvidt hans påstand stemmer, og om det er bra eller ikke. Hvilket språk må vi skrive på for at du skal kunne forstå det som skrives?

Du prøver da på et, for deg, naturlig språk........
Forøvrig, jeg skriver da at det til tider er litt tungt å debattere her?

Pink_Panther skrev:
Anonym skrev:
For freppere er det meste utenom FrP ytre venstre, kommunisme, sosialisme...........
::) En tragisk virkelighetsoppfatning, men de har på en måte min sympati. Det må jo være et reelt helvete å leve i Norge for dem.
Såså, Baluba, det var vel du som begynte med "ytre høyre" så hvor tragisk er din virkelighetsoppfatning?
Legg også merke til at jeg skrev "Ytre venstre" i anførselstegn, men skal man ta alt opp i værste mening så.....

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Gubra skrev:
baluba skrev:

Du prøver da på et, for deg, naturlig språk........
Forøvrig, jeg skriver da at det til tider er litt tungt å debattere her?

Pink_Panther skrev:
Anonym skrev:
Såså, Baluba, det var vel du som begynte med "ytre høyre" så hvor tragisk er din virkelighetsoppfatning?
Legg også merke til at jeg skrev "Ytre venstre" i anførselstegn, men skal man ta alt opp i værste mening så.....
Fair enough, men det er jo litt snodig at både høyre og venstrefolk her på forumet til stadighet har blitt stemplet som blodrøde. Og det er nå engang slik at jeg bare tar opp tråden etter et annet medlem, i en annen tråd. Jeg synes det er litt rart og kanskje betenkelig hvis det er mange som har forlatt forumet på grunn av politiske uoverenstemmelser. Litt ubehagelig å tenke på at et forum for kjære hobbyer skal ha en slik side. Samtidig så er jeg ikke sikker på hvor godt det stemmer, for jeg vet ikke helt hvem som er borte heller.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Jeg ser absolutt ingenting galt med at vi slipper sånne brunskjorte-ytringer her på Sentralen. Det er vel for godt til å være sant at individer med den type samfunns- og menneskesyn, skal ha endret mening p.g.a. at enkelte av oss andre har argumentert mot dem..... Da har jeg større tro på at de ikke gidder meir, og har "gått under jorda".

Jeg synes ikke at noen har uttrykt seg spesielt slemt eller ondsinnet i de trådene som jeg har sett / lest. Rasistiske brunskjorte-ytringer, religiøs fanatisme av enhver art og oppmuntring til fremmedhat, kommer i alle fall jeg til å argumentere mot " til min dauan dag".

Jeg synes debattene her på forumet, blir befriende mye bedre uten denslags grums. Så om vi har "tatt livet" av Sentralens såkalte ytre høyre, gjør det etter min oppfatning ingen verdens ting.

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Antall liker
3.413
Torget vurderinger
1
La ikke meg ødelegge feststemningen med og etterlyse noen eksempler på denne voldsomme rasismen og brunskjorte ytringene som florete på OT tidligere, det var vel ikke tilfeldigvis noe så grusomt som at noen vil debattere utfordringen som det påtvungne flerkulturelle felleskap medfører?

I Norge er media og politisk elite gjennomsyret av politisk korrekthet men i virkeligheten er ting litt annerledes og hersketeknikker som en gang kunne stilne en debatt, er nå mer et hjelpeløst forsøk på å vinne en debatt uten argumenter.

PK folket lever på lånt tid og man er snart nødt til og forholde seg til virkeligheten som har nådd andre deler av Europa, la oss bare håpe at pendelen ikke svinger for langt andre veien.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Det er flere og flere som tar realitetene inn over seg. Sist ut er statsminister David Cameron:

Britain has been torn apart by the biggest influx of immigrants in history, David Cameron will admit today.
The Prime Minister will blame a welfare system which has paid Britons to stay idle and foreign jobseekers ‘not really wanting or even willing to integrate’ for turning neighbourhoods into ghettos.
Immigration has been ‘too high’ for many years and has created ‘discomfort and disjointedness’ across the country, he will say.

In his first major speech on the issue since becoming Prime Minister, Mr Cameron will make the explosive claim that Labour is to blame for allowing extremist parties such as the BNP to flourish by dismissing legitimate concerns about mass immigration as ‘racist’.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1376651/David-Cameron-Mass-migration-divided-society.html

Topp Bunn