tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.359
    Antall liker
    63.266
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du store all verden, cafteinen reise på ferie til Tørrvika i Spanien!
    Hvem skulle trodd at slike kameler lot seg svelge :eek:
    Jeg antar man leier seg bil i Spanien?
    8 km vest for La Zenia ligger det en nydelig strand hvor det ikke ligger blekfete "hvalskrotter" strødd bortover så langt øye rekker.
    Jeg er jo som du vet relativt glad i det våte element gitt mine hvalross gener ;)
    Om det er av interesse kan nøyaktig beliggenhet på nevnte strand oversendes.
    Det finnes høvelige serveringssteder på stranda med mat og drikke :cool:
    Ellersmessig blir det vel et par turer til Alicante vil jeg tro.
    Tre uker i Tørrvika kan bli langdrygt, men selv jeg kjenner på en lengsel etter forandring etter et langdrygt år med tilværelsen snudd på hode.

    Men først gjenstår det vel å se hvordan dere reagerer på neste skudd med mRNA vaksine.
    Forhåpentligvis lite eller ingen reaksjon.
    Som et utgangspunkt har vi booket et par forskjellige hoteller langs stranden godt utenfor sentrum av Tørrvika. Sender deg en melding på forslag hvis vi kjeder oss, men vi bør nok ikke plage sauehviskeren mer med mine reiseplaner 😃
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.938
    Antall liker
    11.344
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Playa Mil Palmeras - 10-15 km vest for Tørrvika....ei lita strand rett nedfor sentrum.... passe stor og sjelden overfyllt.... strandbar/kafe...
    Et sted som passer meg hvor jeg har vært noen ganger..... passe stille og rolig..
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.938
    Antall liker
    11.344
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det der er vel ved "Norskeklubben" i Gran Alacant..... måtte leite opp et apotek der i nabolaget for fire år siden...
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    Heisann Tønnes

    Ble sittende og studere denne armen din litt. Kan se ut som det mangler noe på toppen av stag som stikker opp. Toppdelen i.fb med tråd og lodd delen til antiskate.

    Angående armlift/ armrest så kom jeg over noen bilder. Kan se ut som det står «308» på en del som er montert på en 506 arm. Du har ikke tilfeldigvis reservedeler liggend3 uten å være klar over det?
    61B9A7ED-7EC0-4342-A0D2-B743049D683B.jpeg
    404F220F-22DD-469F-A73C-FA81C50167DC.jpeg

    Ta det som et innspill. Er utestengt fra lytterommet noen dager og begynner å surre meg inn i andres anlegg.....
    Edit: litt usikker på hva som faktisk står på delen.

    Ha en Strålende helg

    mvh Atle
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Jeg var en gang på ett kjøpesenter i Toravikjå som det kalles her i syd vest. Der traff jeg på en tidligere kollega som kunne fortelle meg at en kjent norsk politiker var der for å holde 17. Mai tale senere på dagen :rolleyes: Stedet må jo være meget eksotisk sett med Spanske øyne 😁
    Men i området rundt finnes det jo flere ålreite plasser.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Heisann Tønnes

    Ble sittende og studere denne armen din litt. Kan se ut som det mangler noe på toppen av stag som stikker opp. Toppdelen i.fb med tråd og lodd delen til antiskate.

    Angående armlift/ armrest så kom jeg over noen bilder. Kan se ut som det står «308» på en del som er montert på en 506 arm. Du har ikke tilfeldigvis reservedeler liggend3 uten å være klar over det?
    Vis vedlegget 725601 Vis vedlegget 725602
    Ta det som et innspill. Er utestengt fra lytterommet noen dager og begynner å surre meg inn i andres anlegg.....
    Edit: litt usikker på hva som faktisk står på delen.

    Ha en Strålende helg

    mvh Atle
    Det er riktig, det.
    Det første jeg gjorde var å dra frem min 308 L for å se om armheveren m/"krans" og armrest passet på 506. Det gjorde den ikke, kransen var noen få mikrometer for trang til å passe direkte på armtårnet. Hvis du ser på bildet du la ut, ser det ut som om kransen til den 308-armheveren et blitt frest ut....

    Selvsagt er det laseggjørbart, men det sitter litt langt inne å ofre 308 L for å få det til. Det ligger også en løs armhever til 308 på Bayen, men den er uten krans og armrest. For optikkens skyld går det jo an å kjøpe den, og montere den på en liten plattform. Jeg har lekt meg med tanken, men har ikke trykket på "kjøp"- knappen foreløpig.

    BTW, antiskating lodd og arm mangler ikke. De ligger i esken, men monterte dem ikke opp for å ta fotoet. :)

    Mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    Det var nesten da!

    Skjønner ikke helt greien med den originale armrest «bolten» som skal stå for seg selv. Hadde vurdert å kjøpe en del lik den på bildet og frest den ut. Hadde sett flott ut og og ikke minst vært praktisk med ditt opplegg. Greit å ha en god armlift, trangt mellom armene!

    Blir nok en ordning

    mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var nesten da!

    Skjønner ikke helt greien med den originale armrest «bolten» som skal stå for seg selv. Hadde vurdert å kjøpe en del lik den på bildet og frest den ut. Hadde sett flott ut og og ikke minst vært praktisk med ditt opplegg. Greit å ha en god armlift, trangt mellom armene!

    Blir nok en ordning

    mvh Atle
    Hehe, ja.

    Det sitter laaangt inne å montere opp Koetsuen eller Audio Note opp på en arm uten armhever! 😲

    Den armresten er nok original, forresten. Har studert bilder av 506 til øyet var stort og vått, og det ser ut til at den kom med eller uten armhever....Det er bilder av begge varianter å finne.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har studert bilder av 506 til øyet var stort og vått, og det ser ut til at den kom med eller uten armhever....Det er bilder av begge varianter å finne.
    - Og der tok jeg feil! 506 her aldri blitt levert med armløfter.

    Men det finnes løsninger:

    torqueo2.jpg


    En italiensk, ser virkelig lekker ut, men jeg frykter at jeg må pantsette huset.

    fonolab.jpg


    Og en japansk, tror jeg, Fonolab heter firmaet, til overkommelige 280 Euro.

    Jeg får sende en mail.

    mvh

    Edit: Googlet litt videre, og firmaet er tsjekkisk, ikke japansk.
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    ...Og der var en slik bestilt fra Fonolab.

    ArmliftSAEC.jpg


    Armlift og armrest. Veldig forekommende kar i Praha. Regner med at det tar litt tid å få den hit, men nå er iallfall ting blitt så konkret at jeg kan bryte meg på et nytt armbord.

    Hva gjorde vi før internett, egentlig? Leste brosjyrer og skrev brev......

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kjapt svar, "tkr"! "Just presis"! (Sten Broman i Kontrapunkt)! Det var det vi gjorde! Mvh Tore
    Javisst var det det vi gjorde. :)

    På den annen side, for 40 år siden var det kanskje en liten mekanisk bedrift ett eller annet sted i nærheten som kunne ha tryllet frem noe slikt. Nutildags må man ty til en kar i Praha.

    Mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Jeg holdt på å skrive "just...."! Internett har utvidet vårt "handlingsrom" i dobbel betydning; nå kan vi kan kjøpe ting fra hele kloden, og gjerne til en lavere pris enn "mannen i nærheten" kan konkurrere med! Han må legge ned, eller legge om produksjonen, pga. lav lønnsomhet! Trist men sant! Ellers ser platespillerprosjektet ut til å gå på skinner! I den prisklassen vi her snakker om, synes ikke jeg heller at 280 Euro hørtes avskrekkende ut! Kvalitet koster, men musikkinteressen kan ikke måles i kroner og øre! "Godlyden" er målet, uansett hvilket kvalitetsnivå vi måtte ligge på! Mvh Tore! (Beklager lengden på innlegget)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Siden det var liten interesse for kjøp av denne armen, gjorde jeg det eneste logiske. Jeg monterte den opp igjen på spilleren. :)

    azZkCM66Qryo%HJr3nygLA.jpg


    fullsizeoutput_1767.jpeg


    fullsizeoutput_1768.jpeg


    En god arm, om jeg skal si det selv, nå forsynt med en FR Mc- 44.

    Nyttet også høvet til å måle litt. Må nok ha nytt armbord, ja. Klin umulig å få plassert en 12-toms arm på de armbordene jeg har.

    mvh
     
    Sist redigert:

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    - Og der tok jeg feil! 506 her aldri blitt levert med armløfter.

    Men det finnes løsninger:

    Vis vedlegget 725614

    En italiensk, ser virkelig lekker ut, men jeg frykter at jeg må pantsette huset.

    Vis vedlegget 725615

    Og en japansk, tror jeg, Fonolab heter firmaet, til overkommelige 280 Euro.

    Jeg får sende en mail.

    mvh

    Edit: Googlet litt videre, og firmaet er tsjekkisk, ikke japansk.
    Fonolab er hel ved. Kjøpte en ikeda arm fra de og fikk topp service, rimelig forsendelse og han skaffet reservedeler promte da den ankom med brukket armhvile
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Fonolab er hel ved. Kjøpte en ikeda arm fra de og fikk topp service, rimelig forsendelse og han skaffet reservedeler promte da den ankom med brukket armhvile
    Den er god, takker! Da er jeg lettet. :)

    Hele SAEC 506- prosjektet bærer etter hvert preg av et "koseprosjekt". Har ikke fått svar ennå om når armløfter/hviler kan leveres, på den annen side kan armen jo uansett ikke monteres før jeg får laget et nytt armbord.

    Tipper det blir juli før alt er på plass.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Bare tenk på det gamle ord, tkr : "Den som venter på noe godt........"!😀 Mvh ToreP
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Bare tenk på det gamle ord, tkr : "Den som venter på noe godt........"!😀 Mvh ToreP
    Hehe, venting blir det, det er helt sikkert!

    Var borte hos Ole Jan i dag og bestilte et nytt armbord. "Jau, da ska me kunna gjera, men da hastar vel ikkje? Eg har akkurat bygt meg ein ny verkstad, men eg går og ventar på BKK. Eg har ikkje fådd straum dar enno. Kanskje dei kjem i nesta veko."

    Jaja........ 🙄

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Men er det ikke flott at det finnes folk med en slik rolig, "avspent" holdning i disse tider!☺ "Tid er penger," og er det noe man hører nok av i dag er " har ikke tid"! Og det gjelder for de fleste; krav, tidsfrister, økonomi osv! Selv om vi er blitt et "monitært" velstående land, har det kanskje hatt sin pris! Jeg sier fra tid til annen til kona: Jeg er glad jeg er på "feil side" av 60! Stakkars dem som er midt "oppi det"! Men når det er sagt - jeg har stresset som f...opp gjennom årene! I en tråd på Vintageavdelingen måtte jeg innom for å si at jeg var imponert over at "trådeier" faktisk "tok seg tid til å tenke seg om"! (beklager lengden på innlegget, tkr!) Mvh ToreP
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Ole Jan og tkr:

    statler-and-waldorf.jpg


    Vi er godt på rett side av 60, vi også, skikkelige NAVere begge to. Vi bytter tjenester. Jeg behandler dyrene hans, og han snekrer for meg.:)

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    For et fabelaktig samarbeid, tkr! Det der er jo "gull verdt" for dere begge! Gid jeg kjente en "finsnekker", som vi kalte det "way back"! Mvh Tore (dægger'n, jeg ligner på han muppeten til venstre).
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.948
    Torget vurderinger
    1
    Du er en tålmodig kar Tønnes. Har gått og trippet etter en liten pakke fra UK i 2 uker. 20 minutter etter ankomst i nabolaget var oppgradering installert! Litt vinylverksted og støvtørk gjør seg av og til. Pylons montert, så nå henger gyroen i snører. Hopper ikke når jeg går ut av rommet lengre så jeg vil kalle det suksess. Hvis lyden også blir bedre er jeg strålende fornøyd!

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du er en tålmodig kar Tønnes. Har gått og trippet etter en liten pakke fra UK i 2 uker. 20 minutter etter ankomst i nabolaget var oppgradering installert! Litt vinylverksted og støvtørk gjør seg av og til. Pylons montert, så nå henger gyroen i snører. Hopper ikke når jeg går ut av rommet lengre så jeg vil kalle det suksess. Hvis lyden også blir bedre er jeg strålende fornøyd!

    Mvh Atle
    Hehe, noen går for hengende hager, mens andre henger opp platespillere. Grattis, dette virker virkelig spennende. Må snart ta turen bortom igjen.

    Mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    shit…
    håper ingen menneskeliv, steelheader eller conrad johnsoner går tapt.


     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Enig, rama! Da jeg leste dette tidligere i dag, gikk tankene til tkr! Dette har jo utviklet seg vanvittig fort!☹ Håper det går bra!!!☺ Mvh Tore
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    @rama , @ToreP:

    Takk for omtanken, foreløpig er Steelheader og CJer sikre. Men det brenner godt. Bilde tatt for ca. 10 minutter siden:

    OO2soXR3RyeeV7SDybMHRQ.jpg


    Det er noen km i luftlinje til tkr Towers, og i mellom er det et par brede sund.

    Mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    godt å høre!
    tross alt.
    jævlig skummelt, det der.
    en luftbåren gnist, så kan det gå galt også langt borte.
    minner meg om da jeg, gunner og en flokk kompiser holdt på å skape skogbrann på torød, nøtterøy der vi vokste opp.
    lekte «brannmann og pyroman», en lek som er nøyaktig like uintelligent som den høres ut som.
    et par pyromaner (skal ikke nevne navn) fløy rundt og tente på tørt gress på en eng inntil skogkanten, resten var brannmenn og virret etter og slokket med granbar.
    gjett hvem som vant.
    da et helt furutre sto i lys lue, var det slutt på moroa.
    alle var brannmenn; grein og skrek og henta vann i bøtter og spann fra stranda og slo som gale med granbar for å drepe gnister som falt på bakken eller ble blåst innover mot skogen.
    flaks at det ikke gikk verre.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    godt å høre!
    tross alt.
    jævlig skummelt, det der.
    en luftbåren gnist, så kan det gå galt også langt borte.
    minner meg om da jeg, gunner og en flokk kompiser holdt på å skape skogbrann på torød, nøtterøy der vi vokste opp.
    lekte «brannmann og pyroman», en lek som er nøyaktig like uintelligent som den høres ut som.
    et par pyromaner (skal ikke nevne navn) fløy rundt og tente på tørt gress på en eng inntil skogkanten, resten var brannmenn og virret etter og slokket med granbar.
    gjett hvem som vant.
    da et helt furutre sto i lys lue, var det slutt på moroa.
    alle var brannmenn; grein og skrek og henta vann i bøtter og spann fra stranda og slo som gale med granbar for å drepe gnister som falt på bakken eller ble blåst innover mot skogen.
    flaks at det ikke gikk verre.
    Det er i grunn litt rart at vi i det hele tatt greide å komme oss igjennom barne- og ungdomstid uten verre men enn vi fikk.......Uintelligent er bare forbokstaven: Fyll-et-kobberrør-med-svartkrutt-og-bank-igjen-endene-og-sett-det-over-et-stearinlys-leken comes to mind.....

    Mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.938
    Antall liker
    11.344
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hehe... faren min var skytter, og drev hjemmelading... dermed hadde vi god tilgang på krutt, - skikkelig balistittkrutt.... det ble brukt til å fylle tomme krag-hylser, med en bit tjærelunte i halsen og knipt igjen ..... en bit entoms jernrør var gravd ned i bakken, med tuten ut mot fjorden..... de fløy langt, de hylsene.... . :cool:
    Faren min het Erland, og en bekjent av familien påsto at det at Erlandgutan vaks opp, var nå mest av vanvare.....
    Idag er det jo farlig å gå langs fjæra.....:cool:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.685
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hehe... faren min var skytter, og drev hjemmelading... dermed hadde vi god tilgang på krutt, - skikkelig balistittkrutt.... det ble brukt til å fylle tomme krag-hylser, med en bit tjærelunte i halsen og knipt igjen ..... en bit entoms jernrør var gravd ned i bakken, med tuten ut mot fjorden..... de fløy langt, de hylsene.... . :cool:
    Faren min het Erland, og en bekjent av familien påsto at det at Erlandgutan vaks opp, var nå mest av vanvare.....
    Idag er det jo farlig å gå langs fjæra.....:cool:
    Jeg tror foreldelsesfristen er gått ut, så jeg kan jo nevne ut-å-felle-trær-i-fylla-med-stjålet-plastikksprengstoff-leken. Men da hadde vi jo nesten bikket 20, så det gjelds kanskje ikke. 🤣

    mvh
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.208
    Antall liker
    3.125
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Hehe... faren min var skytter, og drev hjemmelading... dermed hadde vi god tilgang på krutt, - skikkelig balistittkrutt.... det ble brukt til å fylle tomme krag-hylser, med en bit tjærelunte i halsen og knipt igjen ..... en bit entoms jernrør var gravd ned i bakken, med tuten ut mot fjorden..... de fløy langt, de hylsene.... . :cool:
    Faren min het Erland, og en bekjent av familien påsto at det at Erlandgutan vaks opp, var nå mest av vanvare.....
    Idag er det jo farlig å gå langs fjæra.....:cool:
    Det var en gang et kjøkkenvindu.. :rolleyes:
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Husker en gang en kompis og jeg skulle "brenne bråte" og satte fyr på en god del av et nærliggende skogholt! Varmt ble det, skjellsord haglet over de unge som ville gjøre en innsats for "vårens fremarsj" - gjett om vi ble møtt av"kalde skuldre". Verre var det med en nabogutt som var interessert i alt mulig "teknisk" og som mistet et par fingre med nettopp rør med krutt, banket flatt i endene! Men gudskjelov, han gav seg ikke og er fremdeles en meget dyktig ingeniør!☺ Mvh Tore
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn