tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Hei tkr er dette en breach ladet kammerlader eller er den konvertert til patron og er den i brukbar stand?
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hei,
    1) Det er en breech-loaded kammerlader, og den er ikke konvertert.
    2) Den har hengt på veggen i huset til min bestefar så lenge jeg kan huske, så det kommer an på hva du mener med brukbar stand....

    mvh

    Edit: Jeg går ut ifra at det er den grovkalibrede saken du tenker på. Den andre er også en breech-loader, men den ser ut til å være konstruert for patroner.
     

    kjartanb

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.10.2009
    Innlegg
    955
    Antall liker
    650
    Sted
    Os
    Torget vurderinger
    1
    Har tenk at anskaffe meg en kammerlader til lidt svartkrudt hyggeskyting. Hvis den ikke er rusten og pipens rifling er ok så er den sannsynligvis godt bukbar.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Digital 17. Mai? Sitte og vifte med et bordflagg til hverandre? Svømme etter 17. maitoget i Bergen? Ikke faen!

    Stå opp litt tidlig og heise flagget:

    fullsizeoutput_1742.jpeg


    ..Og sette kursen sørøstover mot Hardanger. Det er fruktblomstringstid! 😃

    uZkXfXE4QQ2hLBiXuFogbQ.jpg


    jjVf1Lh2QwebzgI0DJD%UA.jpg


    yUB5VnImSWmzBH6ZYJQ7oA.jpg


    gUIJ74luQ3WKpI4FV+4uUQ.jpg


    Det er ikke så mye å kommentere. Bildene taler for seg selv.

    Vi tok bakveien til Lofthus.

    8MBmaZS7QV2qNM60BeLTVg.jpg


    ZVv1nPfOQoG4xQlXpXfE5A.jpg


    ...Hvor digital feiring sto på tapetet.

    Men det gikk an å gå på tur:

    6Es63+GNS0KTewCivx2adw.jpg


    xsKZ0TcwT1O8fvB0999zNQ.jpg


    fullsizeoutput_173f.jpeg


    qqgqOXeTTqm1papySSv41w.jpg


    En elv, en bro og en hegg i blomstring. Duften av hegg var nesten bedøvende.....

    NR+6ENBtRBCpj%xjoFQtfw.jpg


    Forbi brannstasjonen:

    2svdW34nSBWbhheKDL7DWg.jpg


    ..Og skurrile veiskilt:

    kLRi7q1RRgenV6sQEc49ZA.jpg


    Det er ikke bare fruktblomstring, en har inntrykk av at hele Hardanger blomstrer..

    fullsizeoutput_1763.jpeg


    n1IpSe8OSGiMkvl6qjWGxA.jpg


    fullsizeoutput_1744.jpeg


    Vi valgte lunsjsted med omhu. :)

    mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Lofthus og Sørfjorden er så vakkert at en kan nesten miste pusten!

    Men vi var ikke helt ferdige ennå. Jeg lurer på om det var @ottone som skrev at slekta hans stammet fra Djønno? Altså ikke innover Sørfjorden, men utover Ulvikfjorden? Vi var blitt nysgjerrige, og bestemte oss for en liten avstikker litt unna allfarvei.

    AcxTb9MnQZiF7HuFReJGFg.jpg


    0o6O%nGpTHW%7E%NEBM6mA.jpg


    Fruktblomstring der også.

    oQOqPyIFTeeIyLlUkuFHiQ.jpg


    -Og Hardangerbrua fra en uvant vinkel!

    ITdlozuiS8CuMmW9mdtIrA.jpg


    TAOwOAqDTJK0LhPHDbhCzA.jpg


    Ie3qeUhFSga1BV8GrqQorw.jpg



    QOcols%eSxKEyCsMUA4AYg.jpg


    Mye fin, gammel byggeskikk. Jeg lurer virkelig på hvor gammelt det dobbelthuset er. Ser riktig middelaldersk ut.

    w4NOzWEzTviBIEkjs+ALKg.jpg


    vzOf0CRPRwe3dUB1HFFo8A.jpg


    IMG_3252.jpg


    Det var mer liv og løyer i 17. Mai i Djønno enn i Lofthus:

    ojh5BBJbRQKHhkrurk8JRA.jpg


    NBOYOsBiTaWgyhRNxvLEIw.jpg


    En artig plass, Djønno. Hit skal vi ta flere turer. Adskillig mindre "striglet" enn både Ulvik og Lofthus. Og veien slutter ikke der, den går videre utover en mils vei til Tjoflot.

    Neste gang! :)

    Ein lyt vel takka for fylgjet.....

    mvh
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du fikk med litt ved og, vakker natur og godt vær. I det hele tatt, veldig nasjonalromantisk. Slik det skal være på en dag som denne :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Du fikk med litt ved og, vakker natur og godt vær. I det hele tatt, veldig nasjonalromantisk. Slik det skal være på en dag som denne :)
    Jada, det må være såpass! 😃

    Synes det er vakkert der, 17. Mai eller ei, men det er jo litt spesielt på en sånn dag. Uansett, det var vel anvendt tid i forhold til å sitte hjemme.

    Mvh
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Flott skildring @tkr og gratulerer med dagen. Når børsa er gnikka og skosålen slitt er det vel tid for litt mimring? Hva husker du om Madrigal Carnegie II? Hvordan spilte den og hva kan man sammenligne den med? Fant du ut om det var en Benz pickup under skallet, slik Rudi mente å erindre? Ser Desibel HiFi solgte mitt eksemplar i 1990 for 7.000,-
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Flott skildring @tkr og gratulerer med dagen. Når børsa er gnikka og skosålen slitt er det vel tid for litt mimring? Hva husker du om Madrigal Carnegie II? Hvordan spilte den og hva kan man sammenligne den med? Fant du ut om det var en Benz pickup under skallet, slik Rudi mente å erindre? Ser Desibel HiFi solgte mitt eksemplar i 1990 for 7.000,-
    1) Takker.
    2) Husker ikke så mye om Madrigal Carnegie, det begynner å bli en del år siden.
    3) Noen produkter er bedre enn sitt rykte, mens andre har bedre rykte enn fortjent. IMO hører Madrigal Carnegie II til den siste kategorien.
    4) Den spilte veldig "matter of fact" kanskje litt grått. Tenk Koetsu, og snu det 180 grader. Selv kjøpte jeg en Koetsu Urushi, og så meg aldri tilbake.
    5) Hørte rykter om at det var en Benz, men var aldri nysgjerrig nok til å prøve å finne det ut.


    Håper dette hjalp. :)

    Mvh
     
    Sist redigert:

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Takker for informasjonen :)
    Skal monteresher senere, men man blir litt nyskjerrig på nye ervervelser :)

    Jørgen

    Edit for fremtidige søk:
    Herefter kom modellen Madrigal Carnegie 2 som var bygget for det amerikanske firma Madrigal. Det var den første MC pick-up, hvor Benz anvendte en rubin som kerne for MC pick-uppens spole. I begyndelsen af 90'erne Benz kom med deres egen MC pick-up med rubin generator – med navnet Ruby.
    Kilde
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.267
    Antall liker
    11.009
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Lofthus og Sørfjorden er så vakkert at en kan nesten miste pusten!
    Men vi var ikke helt ferdige ennå. Jeg lurer på om det var @ottone som skrev at slekta hans stammet fra Djønno? Altså ikke innover Sørfjorden, men utover Ulvikfjorden? Vi var blitt nysgjerrige, og bestemte oss for en liten avstikker litt unna allfarvei.
    Her må jeg si du har valgt dine turmål med omhu, tkr!
    Min far var fra Lofthus, og mor fra Djønno.
    Jeg kjenner igjen det meste på bildene dine, og på Djønno tråkker du rett gjennom smørøyet. Nabogårdene er der, Midtunsbekken, og det middelalderske taket kan være de gedigne hellene på min bestefars løe. Utedassen i min barndom var i kjelleretasjen der, rett på møkkakjelleren.
    Mange barndomsminner der, fra lange sommer- og høstferier på 60- og 70-tallet. Det var tiden før bilveien kom til bygda, og legendariske gamle Granvin gikk i rute fra Granvin til Eidfjord og Odda, innom alle stedene som hadde stor nok brygge. Jeg har blitt fortalt at det var opp til 54 stopp på rundturen. Mange av båtanløpene hadde ett eller to gårdsbruk i drift.
    1621346917639.png

    (bilde fra nrk.no)
    Vi tok buss til Granvin og båten rundt Oksen-halvøya, det var en innholdsrik dagsreise. Fruktkasser ble heist ombord, traktorer og levende fe ble levert med dagens aviser og post. Det virker utrolig idag at det fungerte å bo slik, men vekselbrukene på slike steder fungerte godt, med sauedrift, frukt og diverse fra fjell og fjord, og forholdene var romslige og komfortable. Mine besteforeldre drev butikk, ekspedisjon og skutefart på si, i Vallavik og Djønno, og levestandarden var relativ god for mange.
    Ta turen ut til Tjoflot neste gang, og stopp gjerne på Djønno igjen og gå gjennom frukthagene ned til sjøen og se på de gamle kaiene og store naustene som fremdeles står, de vitner om aktivitet og båtliv i en svunnen tid. Flere naust var i tre etasjer, med låvebro til øverste plan der det ble arrangert dans på høytidsdager. Dans på naustlemmen var et begrep, og Jonsok var toppen med stort jonsokbryllup og fullrigget bryllup for og med barn.
    Nei, jeg får vel ta meg sammen og gi meg der.
    Takk for enda et herlig sidesprang, tkr!
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk sjøl, @ottone! Du gjorde Djønno levende for meg. :)

    Da vi var der, så vi bare en 7-8 spælsau og to eldre mennesker som satt fremfor hvert sitt hus i finklær og ventet på at klokken skulle bli 16, og at 17-mai-tilstelningen skulle begynne på grendahuset...... Madammen var like fascinert av det du skrev, og hadde 100 spørsmål som jeg ikke kunne svare på.

    Vi skal definitivt tilbake til Djønno og ta turen ned til naustene.

    Mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    633
    Antall liker
    1.921
    Torget vurderinger
    1
    Slit'an! Raskt levert. Hvilken arm må vike?

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Slit'an! Raskt levert. Hvilken arm må vike?

    Mvh Atle
    Si det du......

    Noen småproblemer har jeg med den nye armen, det verste er at sokkelen til armsøylen er mer massiv enn på normale armer. Jeg tipper at den måler 40mm i bredde. Det betyr at det må gjøres litt snekkerarbeid på armbordet før jeg overhodet kan montere den.

    Nå kjenner jeg jo en snekker, det er ikke det.

    Spørsmålet er jo om jeg skal få laget et helt nytt armbord når jeg først er i gang. Får smette bortom på Foldnes og høre hva Ole Jan sier.

    Men for å svare: Foreløpig ser det ut til at det blir FR 64 Fx som må på reservebenken.

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Dette utarter jo i en ren hifitråd. Slik kan vi ikke ha det:

    850c94c5-6b08-482c-b0a4-5e5d0c8fd3ea.jpg


    Vinterveden 2022/2023. Motorsag er effektivt, men ikke særlig ryggvennlig.

    c2117d0e-be17-4814-b474-eb26461c5f26.jpg


    Når jeg sitter slik og stabler ved, er det fordi jeg ikke lenger er i stand til å bøye ryggen. Nå, to doble G/T senere kan jeg fremdeles ikke bøye ryggen.....Det går mot en Ibux- natt i tkr Towers.....

    mvh
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Ja, mulig... jeg kjenner i alle fall et par stykker som blir helt gelemenn etter 4-5..... :cool:
    Sjøl har jeg det så viselig anlagt at jeg bare blir trøtt....
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.833
    Antall liker
    16.034
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Joda-

    Men har jeg også nevnt at det gjør jævlig vondt? Jeg har noe på tungen med vinning og spinning.....

    mvh
    Sorry, bare en kvikk morsomhet. Vond rygg er ikke morsomt. Noe min far kan bekrefte.
    God bedring ønskes fra sørfylket.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Sorry, bare en kvikk morsomhet. Vond rygg er ikke morsomt. Noe min far kan bekrefte.
    God bedring ønskes fra sørfylket.
    Tok det absolutt ikke ille opp! :)

    Prøvde også å si at hvis det blir stivt, men samtidig gjør jævlig vondt, da er du liksom like langt..........

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mens stokk late og ryggesløse tidligpensjonister fra våre væpnede styrker tydeligvis ikke har annet å foreta seg enn å ta koseturer rundt i periferien, har ekte pensjonister våronn:

    Poteter, rabarbra, jordbær:

    osWt7ULFTZaVXV%8OmSlMA.jpg


    Kan knapt huske å ha sett så mange blomster på epletrærne! :

    kEJpkm71RjuDmfD+VzLPWw.jpg


    Vi har fullt opp med humler oppunder takmønet. Regner med at de takker for husrom med å bestøve jordbærene i år også:

    mqFwdq%4SD2Cb2Xo53pc0A.jpg


    -Det er ikke det at de ikke har annen mat:

    fullsizeoutput_1764.jpeg


    Og det ser ut til å bli ei råd med vinterveden 2022-2023 også..

    LY34fG%RSzS2m8p8T3ynAA.jpg


    mWHpn5HXSCSXUSxEyqDbSQ.jpg


    mvh
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Som krokrygget er du imponerende driftig! Vi ha bestilt tre ukers ferie fra midten av juni. Fint om du også kunne ta deg av vår hage i denne perioden. Et par pent danderte stabler med ved hadde heller ikke gjort noe. Tørr fjellbjørk må vite.
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Som krokrygget er du imponerende driftig! Vi ha bestilt tre ukers ferie fra midten av juni. Fint om du også kunne ta deg av vår hage i denne perioden. Et par pent danderte stabler med ved hadde heller ikke gjort noe. Tørr fjellbjørk må vite.
    Takker, jeg er da rakrygget også, men bare ikke så lenge av gangen! :)

    Ta meg av hagen? Vet ikke helt, for det første snakker jeg ikke albansk, og for det andre frykter jeg å få betalt i naturalia- En Panasonic platespiller i plast fra tidlig åttitall, en ditto Dual med ødelagt tonearm og tresider, og et Onkyo Rack med kassettspiller og FM- radio..... 🙄 -Overskuddsmateriell fra diverse platekjøp.....

    Tørr fjellbjørk er det dårlig med her ute i havgapet, men jeg kan skaffe deg en Sitkagran på rot! 🤣

    Mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    jeg er stor fan av alle bilder der tkr holder på med ved
    Tar det som trening! 😊

    Fikk et jævlig skiveprolaps i fjor høst. Var så låk at jeg ikke greide de 50 meterne ned til båten uten å sette meg ned og hvile midtveis både på ned- og opptur. Høyrebeinet funker igjen, men styrke i ryggen lader fremdeles noget tilbake at ønske.

    Mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Håper det er greit at en "nykomling" melder seg i denne tråden, "tkr" Må først takke for mange gode stunder med flotte bilder og kommentarer i denne tråden! Det er så mye fint som "ligger på lur" her til lands, inntil noen ser det og legger ut bilder!!! Ellers kjenner jeg meg igjen mht. ryggproblemer! Fikk påvist prolaps i 1987, og siden har det "kommet og gått"! Ønsker ikke min verste "fiende" disse smertene! Håper på snarlig bedring for deg! Og flere spaserturer med bilder! Mvh ToreP
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Håper det er greit at en "nykomling" melder seg i denne tråden, "tkr" Må først takke for mange gode stunder med flotte bilder og kommentarer i denne tråden! Det er så mye fint som "ligger på lur" her til lands, inntil noen ser det og legger ut bilder!!! Ellers kjenner jeg meg igjen mht. ryggproblemer! Fikk påvist prolaps i 1987, og siden har det "kommet og gått"! Ønsker ikke min verste "fiende" disse smertene! Håper på snarlig bedring for deg! Og flere spaserturer med bilder! Mvh ToreP
    Takker, @ToreP. :) Hyggelig at du skriver her.

    Min første skiveprolaps feirer snart 42-års dag. MR viser at det er godt med forkalkninger rundt den, så den blir vel aldri bedre. Skiveprolaps #2 fikk jeg i fjor høst.

    Det verste jeg kan gjøre er å sette meg ned og være inaktiv! Så lenge jeg er i aktivitet, klarer jeg sånn noenlunde å holde ryggmuskulaturen såpass vedlike at jeg ikke stivner helt. Du kan være helt sikker på at jeg kommer til å fortsette å gå på tur, spa i hagen og lage ved. Og mobilkamera har jeg alltid med meg.

    mvh
     
    Sist redigert:

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Flott, "tkr"! Jeg har fått samme råd - ikke bli inaktiv! Å sette seg ned og tro at "jeg skal gå tur når ryggen blir bedre", er og blir bare tull!! "Faenskapet" må tas med en gang, og å rusle og gå er beste "medisin"!!! Skjønt en G/T eller tre, slett ikke er å forakte! Man slapper litt mer av etter "medisin-inntaket"! Men før jeg kjører tråden din helt ut i "villmarka"; hvordan går det med armbordet og den nye armen til platespilleren? Du har jo et anlegg "av en annen verden" i forhold til mitt ytterst "low - hifi"- anlegg! Mvh ToreP
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Flott, "tkr"! Jeg har fått samme råd - ikke bli inaktiv! Å sette seg ned og tro at "jeg skal gå tur når ryggen blir bedre", er og blir bare tull!! "Faenskapet" må tas med en gang, og å rusle og gå er beste "medisin"!!! Skjønt en G/T eller tre, slett ikke er å forakte! Man slapper litt mer av etter "medisin-inntaket"! Men før jeg kjører tråden din helt ut i "villmarka"; hvordan går det med armbordet og den nye armen til platespilleren? Du har jo et anlegg "av en annen verden" i forhold til mitt ytterst "low - hifi"- anlegg! Mvh ToreP
    Neeeiiii, si det....

    Foreløpig står nytt armbord litt på vent. Har ikke kontaktet Ole Jan (snekkeren) ennå.

    Må først få målt opp om det nye armbordet må være litt større for å tilpasses en 12 toms arm, dessuten er jeg litt usikker på veien videre vedr. armhever, som ikke er del av denne utgaven av armen. Har lite lyst til å montere f.eks. Koetsuen uten å ha en armhever på plass. Det finnes OEM armhevere som kan ettermonteres på armbordet, og det er noe slikt jeg tenker på.

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Da skal du se at det løser seg på en fornuftig måte! Har sett, og "siklet" etter den spilleren din! Jeg måtte nok ha "kassert" hele anlegget mitt og begynt på nytt, hvis jeg skulle "rettferdiggjøre" en slik spiller! For ikke å snakke om "datastyringen" du har! Ikke sett maken! Mvh ToreP
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.571
    Antall liker
    27.624
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Da skal du se at det løser seg på en fornuftig måte! Har sett, og "siklet" etter den spilleren din! Jeg måtte nok ha "kassert" hele anlegget mitt og begynt på nytt, hvis jeg skulle "rettferdiggjøre" en slik spiller! For ikke å snakke om "datastyringen" du har! Ikke sett maken! Mvh ToreP
    Regner med at det løser seg, ja. Det er bare snakk om tid. Det er jo heller ikke slik at jeg mangler tonearmer, har heller litt for mange!

    mvh
     

    ToreP

    Musikkinteressert
    Ble medlem
    01.05.2021
    Innlegg
    1.431
    Antall liker
    3.128
    Sted
    Trondheim
    Er det ikke det vi kaller er lite "luksusproblem"😀 Jeg misunner deg ikke - jeg unner deg det! Har alltid hatt sans for hvor mange flotte oppsett svært mange har i dette forumet! Og all den jobben som ligger bak; tunge løft, knegåing, lytting, flytting & ny lytting osv....Alt for jakten på "godlyd "! Jeg blir helt "mjå" i knærne bare ved tanken! Takk for "praten, "tkr"! Ønsker deg og fruen en riktig god natt! Mvh ToreP
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Som krokrygget er du imponerende driftig! Vi ha bestilt tre ukers ferie fra midten av juni. Fint om du også kunne ta deg av vår hage i denne perioden. Et par pent danderte stabler med ved hadde heller ikke gjort noe. Tørr fjellbjørk må vite.
    Jøye meg, har cafteinen og fru Z funnet et hull i virusskyen hvor de kan feriere i 3 uker fra midten av Juni :oops:
    Hvilket år snakker vi om? Fortell, fortell....
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.326
    Antall liker
    63.088
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Jøye meg, har cafteinen og fru Z funnet et hull i virusskyen hvor de kan feriere i 3 uker fra midten av Juni :oops:
    Hvilket år snakker vi om? Fortell, fortell....
    Nja, vi har vel dessverre ikke funnet noe hull i virusskyen, men 10 juni er vi begge fullvaksinert. Da stikker vi etter hvert tre uker til noe så lite eksotisk som Tørrvika i Spania (et sted jeg tidligere med tydelighet har uttalt at jeg aldri skal sette mine ben). Jeg liker norsk sommer, men kona er sulteforet på varme, så da blir det sånn. Hvorvidt vi må sitte i karantene på hotell, hjemme eller karantene er avviklet når vi kommer hjem......tar vi på strak arm når vi lander på Flesland. Sikkert noen som synes det er forkastelig, men jeg kan vanskelig tenke at vi utgjør den store trusselen for kongeriket så lenge vi er fullvaksinert og tar karanteneregler på alvor 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.959
    Du store all verden, cafteinen reise på ferie til Tørrvika i Spanien!
    Hvem skulle trodd at slike kameler lot seg svelge :eek:
    Jeg antar man leier seg bil i Spanien?
    8 km vest for La Zenia ligger det en nydelig strand hvor det ikke ligger blekfete "hvalskrotter" strødd bortover så langt øye rekker.
    Jeg er jo som du vet relativt glad i det våte element gitt mine hvalross gener ;)
    Om det er av interesse kan nøyaktig beliggenhet på nevnte strand oversendes.
    Det finnes høvelige serveringssteder på stranda med mat og drikke :cool:
    Ellersmessig blir det vel et par turer til Alicante vil jeg tro.
    Tre uker i Tørrvika kan bli langdrygt, men selv jeg kjenner på en lengsel etter forandring etter et langt år med tilværelsen snudd på hode.

    Men først gjenstår det vel å se hvordan dere reagerer på neste skudd med mRNA vaksine.
    Forhåpentligvis lite eller ingen reaksjon.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn