tkr goes digital- tkr sitt anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg kost meg litt med oppgraderingen av ULN-8. Det gikk forsåvidt greit og den virker fremdeles…

    Jeg er uansett litt urolig i fingra når jeg bedriver ting jeg ikke vanligvis gjør. Men det er overkommelig, vil jeg hevde.

    Her er vi i utgangsstilling; nytt 3d-kort, Audio Bridge board som kobler digitalkort til analogkort, nytt bakdeksel, Edge Bus kort med 4 ekstra S/Pdif innganger (2 coax og 2 optisk) og AES/SMPTE/MIDI Gasket board - hva nå det er. (Det er et ekstra Edge Bus kort der som ikke brukes, det var en feilbestilling jeg gjorde.)
    IMG_0933.jpg


    Deksel som var festet med 12 skruer er av. De indre organer: Nederst er kortet til strømforsyning, til høyre kortet med 8 analoge mik.-innganger, i midten er analogkortet, og til venstre legacy+2d kortet. Bare det til venstre blir skiftet ut; det kommer ikke nye konvertere i oppgraderingen.
    IMG_0934.jpg


    Bakdeksel er av,
    IMG_0935.jpg


    Da skal det gamle 2d-legacykortet ut. Tredd over tre pinner i bunnen og koblet til analogkortet. Vrikke og vri til det løsner - det satt litt godt fast, så jeg var ikke helt komfortabel. Men det gikk.
    IMG_0938.jpg


    Ute!
    IMG_0939.jpg


    Å sette på plass det nye 3d-kortet var en enkel øvelse. Den tomme plassen i øvre høyre kant er hvor edgekortet skal inn.
    IMG_0941.jpg


    Audiobridge board - kobler sammen nytt kort og analogkortet - var det bare å presse på plass. Nøye, så en ikke kødder med pinnene.
    IMG_0942.jpg
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Nederst til høyre er Edgekortet på plass, samt ny bakplate.
    IMG_0945.jpg


    Alt på plass inni! (Sokkene er Beatlessokker fra barnebarn. Må brukes!)
    IMG_0946.jpg


    Test før det fyker inn i hylla. Koblet opp med Ethernet i stedet for den tidligere Firewire som nå er borte. Kan også bruke USB. Jeg bruker en Mac Mini fra 2012, og måtte gå til innkjøp av en adapter - thunderbolt til ethernet.
    IMG_0958.jpg


    Alt virket.

    (Det er noe deilig industrielt over det hele. No fuzz! Ganske utrolig å tenke på at de har bygd boksene sine opp på en slik måte at de alle - fra de første til de siste - kan oppgraderes på denne måten. Da er en fremtidsrettet!)

    Tok samtidig og oppdaterte OS-X til siste utgave; Mojave 19.14.1 Så var det å gjøre seg kjent med den nye mykvaren; noen endringer der som jeg nok trenger litt tid på å få oversikt over. Men det spiller i det minste musikk.

    Goodie!
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Liker, liker, liker, Dr. Dong! :) Takker så mye, regner med at du er fornøyd.

    Andre brukere har beskrevet lyden som bedre etter oppgradering. Har du hatt anledning til å vurdere lyden?

    Mvh
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også hørt at det var lydlige forbedringer; mest grunnet ny klokke, om jeg har fått det med meg.

    Jeg har ingen mulighet til å si om at det er bedre lyd; det er et døgn siden jeg hørte sist, og med det lille jeg har spilt så var det ingen aha-opplevelse; fin lyd som alltid! Det er liksom ikke mulig med direkte sammenlikninger frem og tilbake her. Vi får se om det er noen låter etter hvert som jeg tror meg at jeg hører forskjell på, men det er en øvelse jeg uansett ikke ville legge for mye vekt på.

    Muligens blir det mulig å høre en forskjell når en digitaliserer vinylen; jeg har bare vært digitalianer i dag.
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.490
    Antall liker
    84.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Gratulerer med dagen mr T! ;)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    malla

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.01.2006
    Innlegg
    172
    Antall liker
    190
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    6
    Henger meg på og gratulerer så meget med dagen Tønnes.

    Rolf
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.536
    Antall liker
    102.883
    Torget vurderinger
    23
    Gratulerer så mye, tkr! Har igjen litt kake fra i går....



    donald bursdagskake.jpg
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.001
    Gartulerer med dagen tkr.
    Satser på at du er ute på tur med digitalkameraet og tar bilde av nye motiver til glede for oss :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.379
    Antall liker
    63.394
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Enda en bursdag. Gratulerer, Tønnes!!! Håper du har en flott dag on the wild side of the bridge :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Denne reisen begynte for ca. 6 uker siden, da kollega og studiekamerat Chris M. ringte fra Bromölla i Sverige:

    Chris:"Du tkr, er du klar over at i november det er 40 år siden vi ble uteksaminert fra Veterinærhøyskolen i Hannover?"
    tkr: "Eehhh, nei, det har jeg ikke tenkt over"
    Chris: "Vi skal ikke feire det, da?"

    Det ble en del SMSer, og litt overtalelsesarbeid fra Astri G. i Rygge for å få Halvor N. i Mosjøen til å lette på ræva og hive seg med. Det gikk greit til slutt. :) Det tok opptil flere sekunder å overtale Madammen, og andre significant others kunne også tenke seg en en heisatur med innebakt julemarked i Hannover.

    Vi tok flyet til Hamburg, feiret dagen min på "Zirkus Roncalli Wehnachtsmarkt" foran rådhuset i Hamburg.

    Dårlige mobilbilder, men formidabelt julemarked!

    IMG_2646.jpg


    Det var pantekopper på Glühweinen.

    IMG_2647.jpg


    Hamburgs skyline sett fra Hotellet. "Planten un Bloemen" med den det digre Bismarck-monumentet, og bak der kranene på havneanleggene ved Elben.

    IMG_2642.jpg


    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    .....Og det ble starten på en hektisk langhelg. Legger ut enda et dårlig mobilbilde:

    IMG_2652.jpg


    Et dårlig, men så betegnende bilde av reisen over det nordtyske slettelandet i november. Disig utsikt over endeløse jorder, små skogholt, mursteinshus og -låver under en lav, grå himmel. Et bilde som er nesten uforanderlig fra den hollandske grensen i vest og helt til Pommern i øst.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Har sittet og sett gjennom bildene jeg tok- en del slipper nok ikke gjennom sensuren min. Kanskje laste opp de viktigste bildene for meg personlig først:

    IMG_2676.jpg


    tkr, Chris og Lena M., Astri G. og Halvor N. Vi begynte på samme kull i 1973, og har holdt kontakten (og vennskapet) vedlike i 45 år. Her ved inngangen til vårt Alma Mater, Tierärztliche Hochschule Hannover. En av de eldste veterinærhøyskolene i verden, grunnlagt i 1778.

    En slags yess! - opplevelse for oss, nå som vi ikke bare har utdannelsen bak oss, men yrkeskarrieren også. Også en slags oppstilling av de overlevende. Vi har mistet altfor mange gode kolleger, venner og kull- og eksamensgruppekamerater alt.

    RIP Doris Umbach, Hartmut Fiedler, Volker Haenisch, Rolf Sauer.

    I den lille parken foran høyskolen står det et lite minnesmerke over falne veterinærer i annen verdenskrig. Kanskje dedikere det til alle kollegene vi mistet i den vanlige yrkesutøvelsen også :

    IMG_2679.jpg


    Tross alle propagandafilmer var de fleste hestekreftene som ble brukt under annen verdenskrig -ja, nettopp- hester.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hannover i juleskrud:

    fullsizeoutput_127e.jpg


    Denne julekarusellen står midt på Kröpcke, som er møteplassen mellom innkjøps- og flaneravenyen Georgstrasse, og Bahnhofstrasse, som inneholder en utrolig mengde spisesteder. Logisk nok ender Bahnhofstrasse i Hannover Hauptbahnhof, med rytterstatuen av Ernst August, konge av Hannover:

    fullsizeoutput_1286.jpg


    Ting har forandret seg i Hannover. Nutildags er hele Georgstrasse fotgjengersone, noe den definitivt ikke var i 1973. Og der det sto enkelte enetasjes "lukefyllere" etter bombingen under annen verdenskrig, var det nå høyhus langs hele gaten.

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Andre ting hadde forandret seg også. Navnet Hannover er egentlig en forvanskning av Am hohen Ufer, altså byen ved den høye elvebredden. Elven heter Leine, og ved den høye elvebredden ligger gamlebyen. Jeg gikk en tur der, og tok dette bildet:

    IMG_2661.jpg


    Midt i gamlebyen sto det en mann og fisket med flue etter ørret i Leine- en elv som pleide å være så forurenset at du knapt så bunnen på en meters dyp! Jeg ble så overrasket at jeg nesten gikk overende.

    Senere på dagen ble vi invitert inn i boden til en finsk ginprodusent som reklamerte for produktene sine på julemarkedet i gamlebyen. Det ble noen ginprøver og en prat med en av selgerne, som var fra Linden, en bydel i Hannover som utmerket seg med bielven Ihme. Ihme førte på søttitallet store mengder industrikloakk inn i Leine. Selgeren fortalte at det nå var blitt registrert 24 forskjellige fiskearter i Ihme.

    Slikt gir håp. :)

    Mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Som sagt, Hannover ble utførlig bombet under annen verdenskrig. Etter krigen var bare 5% av alle byens bygninger registrert i 1939 helt uskadd! https://en.wikipedia.org/wiki/Bombing_of_Hanover_in_World_War_II

    En link til en fotoserie fra Hannoversche Allgemeine Zeitung som absolutt burde sees på er her: http://www.haz.de/Thema/Specials/Da...n-Hauschild/Hannover-in-Truemmern#n2463469-p1

    Det er selvsagt bare rudimenter igjen av hannovers Altstadt, gamlebyen. Men set som står igjen er riktig så trivelig, og er i dag som på søttitallet et sentrum for nattelivet.

    Beginenturm og deler av bymuren:

    fullsizeoutput_1281.jpg


    Siste gjenværende byport:

    IMG_2665.jpg


    Gamlebyen ender brått!

    IMG_2666.jpg


    Julemarkedet konsentrerte seg rundt Marktkirche:

    IMG_2664.jpg


    Omtrent slik så det ut der:

    IMG_2669.jpg


    IMG_2675.jpg


    Da er det bare å legge ut de minst kompromitterende bildene fra 3 dagers øl- og grappadrikking:

    IMG_2683.jpg


    IMG_2654.jpg


    8dabcd74-b33b-4db8-ad1d-7c7e596bc243.jpg


    Skål og takk for følget!

    mvh
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.896
    Antall liker
    13.953
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for at du deler. Denne tråden din er godt lesestoff for både hjerne og hjerte. :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.490
    Antall liker
    84.330
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Alltid topp bilder og historier fra deg Mr.T. Det pirrer reiselysten. Fortsatt god tur! :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takker for positive tilbakemeldinger! :)

    Jeg skulle gjerne ha lagt ut flere bilder, særlig av det digre ukentlige loppemarkedet, flohmarkt, ved gamlebyen. Der var det ihvertfall 10 forskjellige vinylselgere med stort utvalg. Dessverre hadde mobilen min forsvunnet i en skodde av Grappa og italiensk rødvin kvelden før. Det viste seg at jeg hadde mistet den på gata.

    Et lite tips: Inni mobiltelefondekslet hadde jeg lagt en liten papirlapp med en firesifret pinkode. Clouet er at det ikke er pinkoden til mobilen. Jeg regnet med at enhver som fant den ville slå ut håret og forsøke alle mulige kombinasjoner av de fire sifrene, og bruke opp masse muligheter til å finne den riktige koden.

    Og ganske riktig: Da jeg fikk mobilen tilbake, var den deaktivert etter alle kunstens regler, og kunne ikke åpnes igjen får det var gått timer og timer. ;) ;) ;)

    mvh
     

    MFA

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    1.953
    Torget vurderinger
    1
    Heisann tkr
    DSC_0935.jpg

    Da er jeg kommet hjem for å feire jul etter studier østpå. Ikke uventet er huset allerede pyntet. Litt kaldt gikk det nedover ryggen da jeg fant en diger julestjerne hengende så midt over spilleren som det går an å få det. Etter å ha forsikret meg om at den henger forsvarlig kan julen begynne i Brattholmen.

    God jul ønskes til tkr m fam

    Mvh Atle
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Heisann tkr
    Vis vedlegget 521743
    Da er jeg kommet hjem for å feire jul etter studier østpå. Ikke uventet er huset allerede pyntet. Litt kaldt gikk det nedover ryggen da jeg fant en diger julestjerne hengende så midt over spilleren som det går an å få det. Etter å ha forsikret meg om at den henger forsvarlig kan julen begynne i Brattholmen.

    God jul ønskes til tkr m fam

    Mvh Atle
    -Og en god jul ønskes deg og dine fra Madammen, tkr og kattene på Nygård!

    Mvh Tønnes
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Hjemme igjen og utranglet! :p

    En ukes julefeiring i Tyskland er avsluttet, en endeløs rekke Gin/Tonics og tysk julemat er fortært. Gullrekken ble avsluttet med jule/fødselsdag hos Nils_Flyttemann og Wenche i Olsvik. Nils er ikke lenger i flyttebransjen, så han burde få et nytt nick- Vi får kalle ham Nisse_Åkare fra nå av. Som man ser, gjennomført julete helt ned til jordbærnisser til dessert:

    IMG_2837.jpg


    Og jul er nå jul, om i Norge eller i Tyskland:

    IMG_2815.jpg


    IMG_2820.jpg


    IMG_2808.jpg


    (Orker ikke å snu det siste bildet!)

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    MARWEDE

    En kommer ikke til Marwede med toget. Heller ikke med buss, for den saks skyld.

    marwedekart.png


    En kommer heller ikke videre fra Marwede.

    IMG_2721.jpg


    Eller, rettere sagt, en kommer ikke videre uten terrenggående bil eller traktor.

    IMG_2756.jpg


    Alle veier her ender i grusede hjulspor som fører kilometervis inn i skauen.

    IMG_2760.jpg


    Noen av grussporene ender i en typisk Hochsitz, hvor jegeren kan sitte i ro og mak og vente på at villsvin eller hjort skal rusle forbi.

    mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Men her er vakkert. Svære bindingsverkhus, både til bolig og gårdsdrift, løvskog, en liten elv:

    IMG_2701.jpg


    IMG_2699.jpg


    IMG_2698.jpg


    IMG_2697.jpg


    Inskripsjoner skåret inn over dørene på alle hus, inklusive driftsbygninger:

    IMG_2703.jpg


    IMG_2711.jpg


    IMG_2713.jpg


    I gavlene på mange henger det fremdeles to kryssede hestehoder:

    IMG_2709.jpg


    Her fyres det med ved, ofte eik. Noen har tydeligvis mer tilgang på ved enn andre:

    IMG_2752.jpg


    En bitteliten kirkegård med kapell har de også:

    IMG_2753.jpg



    mvh
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Takk for fin skildring og bilder, ser veldig hyggelig ut.

    Har en far som er hektet på ved så fyrer selv med eik. Brenner lenge ...
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Herlig; midt ute i ingenting er det masse ting. Store vakre bygninger sågar pyntet med solcellepanel(?). En del av Tyskland de fleste av oss aldri får noen innsikt i. Takker!
     
    • Liker
    Reaksjoner: tkr

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takker tilbake, Fosse og Dr.Dong! Innleggene mine leser dere tydeligvis i den ånden de legges ut. :)

    Elven i Marwede heter Lutter. Vannet fra denne delen av Lüneburger Heide havner før eller siden i Weser. Midt ute i Lutter, ved den store vannmøllen, sitter en liten hav- (elve)frue:

    IMG_2839.JPG


    På denne tiden av året er det vel forfriskende å sitte der ute, så hver høst strikker en av bondekonene i Marwede en lue til henne:

    6da3fa60-d9f1-4187-a886-ed07337906be.jpg


    Nytt mønster og nye farger hvert år. :)

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    -Så hva gjør man i Marwede- Utenom å drikke Gin/Tonic, seff?

    IMG_2826.jpg


    Rusle på tur. Dette er litt mer spennende enn det ser ut til. Landkreis Celle, 1500 Km2, 175000 innbyggere, har pr. i dag hele 3 egne ulveflokker:

    IMG_2822.jpg


    IMG_2759.jpg


    Se seg om på tomten. Det er tross alt ikke alle som har eget festlokale:

    IMG_2824.jpg


    Eller gravsteinene til slektninger innfelt i brosteinene på terrassen:

    IMG_2813.jpg


    For lite spenning? Hva med å dra på sirkus?

    fullsizeoutput_130f.jpg


    mvh
     
    Sist redigert:

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Cirkus Belly is in town!

    fullsizeoutput_1316.jpg


    fullsizeoutput_1312.jpg


    fullsizeoutput_1311.jpg


    fullsizeoutput_1310.jpg


    Juleforestilling i Celle. Iht. sirkusdirektøren, en sjanse til å tjene noen gode penger i en lavsesong.

    fullsizeoutput_1313.jpg


    Sirkusdirektør Klaus Köhler i samtale med lege Klaus Repschläger. Far til lege Klaus var også lege, og han behandlet medlemmene av sirkusfamilien Köhler gratis i mange år. Klaus "arvet" dem, og har behandlet dem gratis i snart 30 år. Det skorter ikke på gratisbilletter til beste losjeplass når Klausene treffes.

    Sirkusdirektør Klaus Köhler kan følge sitt familietre tilbake til 1780. Hans forfedre var innskrevet i kirkebøkene som gjøglere og musikanter. Det er et kvart årtusen med omreisende sirkusliv, det!

    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.759
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    .....Eller, hvis sirkus blir litt plebeiisk, noe mer highbrow, kanskje teater?

    I celle ligger Celler Schloss, tidligere en av residensene til fyrstene av Braunschweig-Lüneburg (stjeler et bilde fra nettet, slottet var under renovering):

    Cellerschloss.jpg


    De samme fyrstene skulle forøvrig senere bli opphøyet til konger av Hannover, og en av dem skulle ende opp som konge av England.

    fullsizeoutput_1317.jpg


    Slik så det ut da vi var der, med en rimelig stor Weihnachtsmarkt foran.

    fullsizeoutput_1318.jpg


    For å komme inn i Celler Schlosstheater måtte man inn på den indre gårdsplassen.

    fullsizeoutput_1319.jpg


    Familien Repschläger fikk plass i Fyrstelosjen. Teateret var fyrstenes privatteater, og er blandt de best bevarte barokkteatrene i Tyskland. Spesielt stort var det ikke.

    fullsizeoutput_1320.jpg


    Stykket vi så var noe mindre highbrow enn omgivelsene skulle tilsi, Drei Männer im Schnee, Erich Kästners forvekslingskomedie fra 1934. Helt der oppe med "Fjols til Fjells", for å trekke en parallell. Men moro var det lell!

    Som vanlig, takk for følget. :)

    Mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn