|
Har tenkt tanken, og de får god omtale, men jeg er litt skeptisk til det lave membranarealet. Kan få hørt på dem lokalt, så det er vel en til som bør stå på lista. I alle fall i utgangspunktet.Heimdall skrev:Har du prøvd Abrahamsens egne høyttalere?
Skulle jo anta de var god match?
Skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet når jeg kommer i gang med letinga. Takker.JanR skrev:Sving oppom Dazzze så skal du få høre på anlegget til kjerringa, det rocker.
/jan
Det var seriøst ment, og velkommen skal du selvsagt være.Dazed skrev:Skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet når jeg kommer i gang med letinga. Takker.JanR skrev:Sving oppom Dazzze så skal du få høre på anlegget til kjerringa, det rocker.
/jan
Jada, jeg antok det.JanR skrev:Det var seriøst ment, og velkommen skal du selvsagt være.Dazed skrev:Skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet når jeg kommer i gang med letinga. Takker.JanR skrev:Sving oppom Dazzze så skal du få høre på anlegget til kjerringa, det rocker.
/jan
/jan
Hu har Klipsch Forte II/Marantz 1550L (antikk receiver)/Sony xa555es og en Luxman pd-264 pl.spiller.Dazed skrev:Jada, jeg antok det.JanR skrev:Det var seriøst ment, og velkommen skal du selvsagt være.Dazed skrev:Skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet når jeg kommer i gang med letinga. Takker.JanR skrev:Sving oppom Dazzze så skal du få høre på anlegget til kjerringa, det rocker.
/jan
/jan
"Anlegget til kjerringa"? Hva består det av? Ikke khorn-ene det, vel?
Kult. Får håpe dere liker den samme musikken, da.JanR skrev:Hu har Klipsch Forte II/Marantz 1550L (antikk receiver)/Sony xa555es og en Luxman pd-264 pl.spiller.Dazed skrev:Jada, jeg antok det.JanR skrev:Det var seriøst ment, og velkommen skal du selvsagt være.Dazed skrev:Skal ikke se bort fra at jeg tar deg på ordet når jeg kommer i gang med letinga. Takker.JanR skrev:Sving oppom Dazzze så skal du få høre på anlegget til kjerringa, det rocker.
/jan
/jan
"Anlegget til kjerringa"? Hva består det av? Ikke khorn-ene det, vel?
Og hu spiller det meste, høyt må sies.
/jan
Jada, så lenge det betyr:timc skrev:Er DIY en mulighet?
Tangen har jo lagt ut byggebeskrivelse på både Duke og Miles.
Så heftige ut!, men 4 Ohm, da. Akkurat det burde vel kunne fikses i et DIY-prosjekt. Jeg lagrer dette i minnet uansett hva jeg velger av andre HT, jeg.timc skrev:http://www.tangenavdesign.com/html/inconcert_miles.html
http://www.tangenavdesign.com/html/inconcert_duke.html
Jeg har hørt noe som kan minne om en krysning av disse. 5stk av bassene fra Duke, men diskanten fra Miles. Passe rafinert, og ett helsikes trøkk.
Fåes ikke som byggestt engang. Tangen har lagt inn årene (midlertidig?). Tegningene ligger ute, så det er bare å sette i gang.JanR skrev:Miles så jo spennende ut.
Fås kun som byggesett ?
/jan
Hva må man budsjettere med for noe sånt?timc skrev:Tror elementene kan bestilles fra fabrikk i 16ohms variant, mot ett lite tillegg![]()
Ok, takktimc skrev:Fåes ikke som byggestt engang. Tangen har lagt inn årene (midlertidig?). Tegningene ligger ute, så det er bare å sette i gang.JanR skrev:Miles så jo spennende ut.
Fås kun som byggesett ?
/jan
Dersom impedanskurven er jevn og fasevinkel er snill, så er ikke en 4 ohm i seg selv noen tung last. Stig Tangen påstår at disse høyttalerne er SET-vennlige, altså har han laget en lettdrevet konstruksjon. Hvis du bytter ut elementer i denne konstruksjonen med noen som har dobbelt så høy impedans, så vil du jo måtte endre på delefilteret for å få samme delefrekvens, i tillegg til at du plutselig får en mismatch i følsomhet. Ikke gjør det.Dazed skrev:Så heftige ut!, men 4 Ohm, da.
Jeg tenkte på komplett prosjekt, jeg.timc skrev:Aner ikke. 20-40% ekstra kanskje? Kanskje leverer de 16ohm til flere OEM kunder? Da kan det være samme pris.
Bassene koster i utgangspunktet 3k/stk.
Såpass for diskantene, ja.timc skrev:Nå må du ha regnet feil
Basser 4x3k =12k
Diskanter 2x4.5k=9k
Delefilter Ca 2k?
Materialer: 1.5k
Totalt: Minimum 24.5k ++
Likevel, ¤%#%#" mye høyttaler for pengene. Og så enkelt design.
Takk.timc skrev:http://www.usspeaker.com/homepage-1.htm
Og du må betale moms herfra. De skriver ikke ned verdi. Litt usikker på om det er forhandler i norge pr. i dag.
Tviler ikke på at du har helt rett, men jeg har bare lyst til å bevise at jeg klarer å få til noe presentabelt før jeg satser 25K på prosjektet.timc skrev:Litt av grunnen til at jeg annbefalte disse, er at jeg har hørt noe som er bortimot identisk (men med aktiv deling). De tilfredsstiller neeesten, en detaljfrik, og dynamikkfrik som meg. Det er ett godt tegn. De er også meget enkelt konstruert. Enkelt filter, og enkle koblinger. Det nesten ingenting som kan gå galt.
Det er normalt sett mye vanskeligere å få til gode løsninger med minimonitorer.
Først må du gjøre store kompromisser mellom effekttålighet, og følsomhet. Du får baffelstep rett i fleisen (normalt sett). Og det blir stort sett bokslyd, samme søren hva man gjør. Har til nå, ikke hørt unntak. Kaaaaanskje Klipsch P17b............. Med bokslyd mener jeg nå at det er åpenbart at vi snakker om en liten høyttaler.
http://www.avshop.no/CBB.aspx?q=b:1839;c:100179timc skrev:Litt usikker på om det er forhandler i norge pr. i dag.
Jeg tenkte på hvis selvbyggeren skulle lage kasser som så jævlige ut og herpe elementene med for mye varme på loddebolten, f.eks.DIY_dude skrev:Det er ikke noe tapspotensiale her. Det er en vinn-vinn-situasjon.![]()
Burde ikke koste så mye å få et snekkerverksted til og smelle de sammen.Dazed skrev:Jeg tenkte på hvis selvbyggeren skulle lage kasser som så jævlige ut og herpe elementene med for mye varme på loddebolten, f.eks.DIY_dude skrev:Det er ikke noe tapspotensiale her. Det er en vinn-vinn-situasjon.![]()
![]()
Har i alle fall vært mye snakk om PSB Synchrony One i tråden. Det eneste ankepunktet mitt mot den er som sagt at den har veldig lav impedanse. (Gitt at jeg skal kjøre med brokoblede forsterkere.)cybervision_ skrev:Blir vel oppdatert snart.
Har du PSB Synchrony, Kudos C20 og diverse Dynaudio på blokka?
Selvsagt en mulighet, men jeg har fått for meg at litt overkill med effekt er tingen nå.C. Alshus skrev:Hva med å biampe forsterkerne?