Tips til Billig kabler som er like god som dyre HI-END.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hvis du lar de være plugget i og ikke leker med de, så holder de nok lenge :)

    Hehe ja..

    Fikk og de til 25 kr fra kina og de virker mye mer solide.
    Ikke noe problem med tykk solid kabel med fare for knekk, da kabel er stiv og tykk.

    Så hvorfor kjøpe "dyre" optiske fra Blue Jeans, når en kan kjøpe slike som i innlegg 50 ? :p
    Jeg bruker Blue, da det liksom skal være bedre, sånn for sikkerhets skyld :p

    http://www.hifisentralen.no/forumet...r-like-god-som-dyre-hi-end-3.html#post2311898
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg hører nok til de dumme her på sentralen. Brukte noen Black Magic kabler som jeg hadde fått gratis. Ble overtalt til å kjøpe noen fantastiske rådyre Chord Sarum. Etter et par år kom selgeren tilbake og kunne røpe at de nye Chord Sarum Tuned Aray var mye bedre. Dessuten hadde han noen litt rimeligere greier som var enda bedre og med mykere lyd. Jeg prøvehørte alt sammen med det resultat at jeg nå har gått tilbake til de gamle Black Magic-kablene.
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Fikk noen kabler i posten igår. Slagordet til produsent er "Especially for you" og det følger med sertifikat. :p
    På selve kabelen står det "vention cables. Touching lives."
    Dette må jo være high end. :)

    De ser veldig påkostet ut til prisen. 50kr for 2x2.5m inkl frakt.
    DSC_0760.jpg
    DSC_0759.jpg
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    De løftet lyden flere tusen hakk. Da de brukes som triggerkabel for å slå på forsterkerene. :)
     

    svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.378
    Antall liker
    4.025
    Torget vurderinger
    0
    OM KABLER

    Burde det ikke være et krav at produsenten oppgir kabelens spesifikasjoner?

    Mange (de fleste?) produsenter gjør ikke det.

    Mon tro hvorfor en del produsenter ikke oppgir kabelens spesifikasjoner.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    OM KABLER

    Burde det ikke være et krav at produsenten oppgir kabelens spesifikasjoner?

    Mange (de fleste?) produsenter gjør ikke det.

    Mon tro hvorfor en del produsenter ikke oppgir kabelens spesifikasjoner.
    Ja, der har du noe å ta tak i ;). Hvorfor ikke forsøke om du brenner for opplysninger som er viktige for almenheten ?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.838
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    OM KABLER

    Burde det ikke være et krav at produsenten oppgir kabelens spesifikasjoner?

    Mange (de fleste?) produsenter gjør ikke det.

    Mon tro hvorfor en del produsenter ikke oppgir kabelens spesifikasjoner.
    Er ikke mange av elektronikk-produsenter som oppgir stort heller.
    Hvis man ser på hjemmesidene til HFK og SG for eksempel, så er det ikke mange (om noen) hvor det står opplyst om trafostørrelser, dampingfactor, etc..
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    OM KABLER

    Burde det ikke være et krav at produsenten oppgir kabelens spesifikasjoner?

    Mange (de fleste?) produsenter gjør ikke det.

    Mon tro hvorfor en del produsenter ikke oppgir kabelens spesifikasjoner.
    Mange som oppgir spesifikasjoner. Lengde for eksempel er en viktig spesifikasjon for å være sikker på at den når helt frem.
    Utover denne spesifikasjonen, er det svært lite info å hente. Støypåvirkning, og støyutstråling burde vært spesifisert, og det er det nok oppgitt på enkelte kabler - uten at jeg vet hvilke kabler dette eventuelt gjelder.
    Lydsignaturer er det ingen som oppgir, men derimot en drøss med subjektive superlativer som har 0 verdi for kjøperen.

    Vidar
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Det er inntil det kjedsommelige bevist at kablers reaktive egenskaper har betydning feks fra platespiller til RIAA, og mellom sære kombinasjoner av pre og effekt. Enkelte dårlig konstruerte HT-kabler kan også få lett ustabile effektrinn ut på glattisen. Kapasitans og induktans pr/m bør definitivt oppgis. Magiske egenskaper er av mindre betydning enn de rent tekniske.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Og mange f.eks Naim har ikkje peiling på kabler. :p
    Kræmt..
    - deres egen høyttalerkabel funker direkte dårlig mot chord sin.
    Egen erfaring en gang da jeg hadde naim.

    :D

    Så hva gjør de gale?
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.565
    Antall liker
    1.474
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    I tråder som denne forsøker man å innbille seg selv at en ikke trenger audiophile kabler. Du hører ikke anlegget ditt for du har skikkelige kabler. Hvis du vil det da.

    Regner med at vedkommende som kjøpte Audioquest Fire kablene som lå ute kan bekrefte "hakesleppet" han fikk. Jeg har ikke noe med dette salget å gjøre.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Zero: Hva er det som er så bra med Audioquest Fire?
    Dette spørsmålet er ikke sarkastisk ment....
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    I verste fall kan en dårlig Toslink med kraftig begrenset båndbredde gi litt data-korrelert jitter, teoretisk sett så mye at det kan være hørbart. Årsaken ligger i S/PDIF dataformatet hvor nuller og enere vil forsinkes litt ulikt hvis dataoverføringen har for lite båndbredde. Men da snakker vi båndbredder på 5-6 MHz, langt under alle moderne dataoverføringer og gammeldagse coaxer. Selv bruker jeg en video-coax til noe sånt som 10 kr pr meter.

    Et direkte brudd vil gjerne gi dropout umiddelbart. S/PDIF er ikke bufret, har ingen paritetsbits eller annen redundans, og mottakeren kan ikke anmode om å få gjentatt en droppet pakke (i motsetning til Ethernet). DAC'en kan forsøke å gjette noen få samples, men må gi opp nokså fort. Redundansen i det fysiske CD-formatet brukes for å korrigere lesefeil i hardware, mens S/PDIF bare er en synkron en-veis overføring av datastrømmen slik den har blitt lest etter eventuell korreksjon av bitfeil. Vi snakker teknologi fra det glade 1980-tall.

    Anbefalingene i starten av tråden om proffkabler (f eks Klotz) fra nærmeste musikkinstrumentforhandler og Blue Jeans Cable er gode. Sist jeg så etter var det ikke mulig å slå BJC's priser ved å kjøpe samme råkabel som metervare og samme kontakter for å terminere dem selv. Da begynner vi å nærme oss en edruelig prising.
    Ok , Asbjørn. - Har nu tænk at prøve ut om det vittetlig er så lidt forskel på High end kabler og de mere vanlige varianer av god kvalitet.

    Så jeg har været på indkøb og brukt den famøse sum av under 1300Nkr for 22 meter høytaler kabler.

    a. 10 meter Clas olsen beste i 6 kvadrat mm udgaven. Sjekket lidt op på internet, er dette kabel Norsk produkseret? Pris 300
    b. 12 meter Monster MC50 med deres lidt speciale flette teknologi i 4 kvadrat mm utgaven. Pris 1000

    Som du ved benytte jeg og M.E indeher blandt andet av Transparant ultra mm2 kablerne. i en længde av 2,4 meter, og efter at presset transparen lidt for oplysninger har de oplyst at tværsnittet på lederne er 8 avg og av rop typen.
    Premien utgaven er av 10/2. typen ala Clas Olsen kablerne.

    Når vi taler om deres reference serie, ser jeg at de benytter sig av ledere, med samme flette teknologi som MC 50 monster bruger. Faktisk benytter de dig av 3 mindre ledere i 1,5 kvadrat mm i hver av de 2 ledere i den ene utgave av referense serien og lederene er lettere twistet.

    Det vi har tenkt, er at køre lidt copi print av Transparent kablerne, og så prøve at a-b teste disse op mod det set av Ultra kablerne vi har tilrådighed.
    Envidere har jeg en lusket fornemmelse av at Ultra mm2 kablerne, består av 4 ledere ala Monster MC 50, i konfiguationen 11/4. ialt 8 Avg som transparent oplyste.

    Det vi har tenkt er at benytte Clas Olson kablet for som an copi av Premium serien 10/2

    Også lave et kabel av monster kablerne i 11/4 konfiguationen

    Og nu er vi så ved det punkt, hvor vi vil være taknemmelig vis du eller andre vil bidrage med kundskab?

    Elektrisk teoretisk hvilke fordele har eventuel 11/4 configurationen sammenlignet med foreksempel 8/2 konfiguration?

    Og her til sidst ville du eventuel være behjælpelig med at hjælpe/ rådgive os med at konstruere et filter, ala det Transparent bruger på deres kabler?
    Vis dette er tilfældet,- hva trenger du da at oplysninger/ tekniske parameter, for at designe sådan et filter?

    Vi er beviste om, at du tidligere har hjulpet folk med teknisk now how, omkring design av kabler, som så senere er blevet til et kommentiel produkt som pr dags dato er at finde på kabel markedet, og har som sådan, fuld forståelse for vis du takker nei tak til at hjelpe os.

    Men vi kan forsikre dig om, at vi ikke vil kommer til at bruge dette, til at lansere nogen kabler på marked. Dette er et rent Diy project, som går ut på at se om, det vil være mulig at konstruere noget selv, som vil være istand til at konkurrere lige op med lydgengivelsen, som Transparent kablerne kan levere for mere ædruelige penge.

    Uanset hva svaret dit bliver, vil jeg gerne takke dig for dit arbejde indeher, med at oplyse og hjelpe os til at forstå hvilke tekniske prinsiper som gælder vedrøende kabler.

    På forhånd tak, og god jul.

    Mvh
    Hi-rex
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Du kan starte med å lese denne: How to make a Transparent Audio Reference XL Speaker Cable

    Det kan være en tanke å tilpasse impedansen i Zobel-filteret til høyttalerimpedansen, men da må du tenke gjennom ved hvilke frekvenser det skal matche. Det er kanskje bedre å terminere i kabelens egen karakteristiske impedans, hvis man først skal være tweaky.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    Det er inntil det kjedsommelige bevist at kablers reaktive egenskaper har betydning feks fra platespiller til RIAA, og mellom sære kombinasjoner av pre og effekt. Enkelte dårlig konstruerte HT-kabler kan også få lett ustabile effektrinn ut på glattisen. Kapasitans og induktans pr/m bør definitivt oppgis. Magiske egenskaper er av mindre betydning enn de rent tekniske.
    Det er omtrent som å "bevise" at det er viktig at biler er røde for at de skal gå fort, ved å vise til at Ferrarier er oftest røde, og de pleier jo å vinne Formel 1- løp ikke sant?
    Stikkord: Man konsentrerer seg om en egenskap som er totalt urelevant for det man diskuterer.
     

    Kule-Trygve

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2008
    Innlegg
    2.596
    Antall liker
    289
    - og hvilke egenskaper er det da som virkelig er viktige???
    Ulike forvrengningsformer vel! Dette er andre bedre enn meg til å svare på, søk opp hva fremstående hifiprodusenter legger vekt på.
    Om det så er høyttalere, forsterkere eller hva det skal være. Ja også kabler.
     

    helarn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Innlegg
    845
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Spør du kabel"produsenter", de produserer ikke kablene sev, så vet vi hva slags type svar vi får. Svada.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Du kan starte med å lese denne: How to make a Transparent Audio Reference XL Speaker Cable

    Det kan være en tanke å tilpasse impedansen i Zobel-filteret til høyttalerimpedansen, men da må du tenke gjennom ved hvilke frekvenser det skal matche. Det er kanskje bedre å terminere i kabelens egen karakteristiske impedans, hvis man først skal være tweaky.
    Ok, husker vi tidligere var inde på dette emme rund nogen Martin Logan Høytalere/ kombineret med bredbånde forsterkere, og meget kapasitive kabler, og at jeg læste mig op i en tråd, eller link i en tråd om hvordan man blandt andet, fik udregnet værdierne til Zobel filteret, -tager igen at artikel skriveren, blandt andet ikke forstod hvordan folkene bag et kabel firma ikke havde klaret at regne de rigtige værdier ut for filteret, men husker ikke linken til dette emne. Husker du hvor man finder den artikkel?

    Vis vi finder ut av det og går videre imed dette project, er det så sådan at vi kan få dig til at efter regne parameterne/ værdierne som vi er kommet frem til, så vi sikre os, at vi ikke har fået det rodet til?
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Du kan starte med å lese denne: How to make a Transparent Audio Reference XL Speaker Cable

    Det kan være en tanke å tilpasse impedansen i Zobel-filteret til høyttalerimpedansen, men da må du tenke gjennom ved hvilke frekvenser det skal matche. Det er kanskje bedre å terminere i kabelens egen karakteristiske impedans, hvis man først skal være tweaky.
    I byggebeskrivelsen har man kun en spole i serie med +-lederen. Det er nok en kondensator et sted også skulle jeg tro.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    - og hvilke egenskaper er det da som virkelig er viktige???
    Tilstrekkelig lange til å nå frem og riktig type kontakt i hver ende er en god start.

    Deretter kommer vi fort over i kapitlet for de små ting, men det kan f eks være et poeng at en ubalansert RCA signalkabel har lav seriemotstand på signalretur/skjerm for at ikke jordstøy fra apparatene skal bli mer hørbart enn høyst nødvendig. "Mørkere bakgrunn."

    Ellers har jeg allerede brukt altfor mye tid på dette temaet. En julereprise til glede for nye lesere og til fortsatt irritasjon for noen av de gamle: http://www.hifisentralen.no/forumet...ne-ha-avsla-re-forskjeller-mellom-kabler.html
     

    lyntoft!

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.05.2008
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    803
    Sted
    Kløfta
    Torget vurderinger
    1
    Du kan starte med å lese denne: How to make a Transparent Audio Reference XL Speaker Cable

    Det kan være en tanke å tilpasse impedansen i Zobel-filteret til høyttalerimpedansen, men da må du tenke gjennom ved hvilke frekvenser det skal matche. Det er kanskje bedre å terminere i kabelens egen karakteristiske impedans, hvis man først skal være tweaky.
    I byggebeskrivelsen har man kun en spole i serie med +-lederen. Det er nok en kondensator et sted også skulle jeg tro.
    Capture.jpg
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Asbjørn - responsen min var rettet mot den/de som protesterer på all kjent teori og framelsker alt mulig som stort sett er uten rot i vanlig fysikk.
    Jeg kjenner godt sidene til Elliot, og har også lest kabeltråden din et par ganger - solid arbeid. Bare synd at det er så mange som tilsynelatende rett og slett ikke vil forstå hva som står der....
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Vi må ha en tråd der det er enkelt å finne billige kabler som er like gode som de beste av de dyre.


    Det sies alltid at billige er like god som dyre, men av diverse optiske jeg har kjøpt så virke det ikke eller virker ikke etter kort tid.
    Så tror det er ønskelig med en tråd som er enkelt å finne frem til billige kabler.

    Ønsker ikke at det linkes til diverse på grunn av at du selv har den, magefølelsen er der, hørte noen andre sa den var best osv.
    Nei, kom med link til den beste billig kabelen som er like god som andre dyre HI-END kabler fordi du vet det.
    Legg gjerne ved hvorfor den er bra og evnt hva som gjør den bra.

    Krav:
    Den skal virke evig og med god kontakt til komponentene så gode kontakter er viktig.
    Den skal helst ikke farge lyden, miste eller legge til noe på veien.


    La oss si max 1000kr så vi kan få god kvalitet på kabel og kontakter.

    Vi trenger da tips til:

    RCA
    RCA-DIGITAL
    OPTISK
    USB
    XLR
    Høyttalerledning.
    .
    Føler vel at tråden har sporet litt av?
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Altså, kobber koster. Uansett hvor man bor i verden, den koster ca. Like mye i Kina som i Norge. Mye grunnet at Kina har startet å kjøpe store kvanta, i tillegg har de blitt kresnere med årene på kvaliteten. Ja, det er faktisk forskjell på kobber kvalitet og pris pr. Kg. Det er også noe som heter legering som drar opp pris/kvalitet. Betaler man 10,- for 10 Meter ht-kabel, så kan man ikke regne med mange gram med kobber i den kabelen, betaler jo bare for gummien i løsvekt. :p

    Når det gjelder Audio quest, så har de greit utseende med halvdårlig terminering.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Beklager - det der henger nesten ikke på greip. Kobberkabel er kobberkabel - om den 99.9% eller 99,99% er en annen sak - om den siste hundredelen har dramatisk impact på lyden tror jeg stort sett ikke noe på - men det er meg... Legering er i alle fall noe man ikke ønsker i en elektrisk kabel.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.838
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Beklager - det der henger nesten ikke på greip. Kobberkabel er kobberkabel - om den 99.9% eller 99,99% er en annen sak - om den siste hundredelen har dramatisk impact på lyden tror jeg stort sett ikke noe på - men det er meg... Legering er i alle fall noe man ikke ønsker i en elektrisk kabel.
    Hva om den bare er 90% da? Hører du forskjell da? ;)
    Alle produsenter av kabler vet jo at mange leter etter om kabelen er spesifisert som OFC / renhet på 99,99999%, men vi kan jo ikke være 100% sikre på at alle produsenter er 100% ærlige.

    Personlig har jeg gått for kabler litt over de billigste og langt fra de dyreste :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    responsen min var rettet mot den/de som protesterer på all kjent teori og framelsker alt mulig som stort sett er uten rot i vanlig fysikk.
    Det argumentet der ser jeg til stadighet! Kan du komme med konkrete exempler på det du så slapp kjefta hevder?? Bare ett par konkrete!!

    mvh
     

    Hb 52

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2014
    Innlegg
    940
    Antall liker
    704
    Torget vurderinger
    10
    Jeg har opp gjennom årene reparert og hatt service på diverse kabler for mange her inne på Hifisentealen , og har i den forbindelse hatt en del AHA opplevelser ....
    Det viser seg veldig ofre at det står helt andre ting på " råmaterialet " under pyntestrømpene enn firmanavnet på det ferdige produktet !
    Noen har også fjernet all merking av "råmaterialet " !
    Jeg vet da med sikkerhet at enkelte meget annerkjendte kabelmerker har meget grei fortjeneste :)
    Dette er også årsaken til at jeg uten unntak benytter egne produkter !
     
    Sist redigert:

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.952
    Antall liker
    11.355
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Hvorfor skal en produsent bruke 90% kobber??? For så å få det legert med lurium - som totalt sett blir dyrere enn normal kobber?
    Jeg har arbeidet i faget i 40 år, og med unntak av en del type spesialkoax, smat forsvarets feltkabel, har jeg enda tilgode å se noe annet enn kobber.
    Som Hb sier - jeg blir ikke det minste forbauset over at "HiEnd"- kablene består av vanlig handelsvare, velsignet med lurium. De aller fleste produsentene av mirakler er i stor skala altfor små til å sitte med egne kabellinjer ( da snakker vi om trekking av kobber og pålegg av isolasjon). Case closed fra min side. God Jul :)
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    ^ ^ jeg ser du glatt unnviker å svare på det enkle spmét!!, det er relativt saftige epitet og påstander du klister på andre med forumister, men hvor er exemplene??...jeg kan ikke huske å lest noen som faktisk gjør det du hevder de gjør, glapp kjeft har vi alle, men det burde være noe hold i gulpet!

    mvh
     

    na_X

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.09.2013
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    3.681
    Torget vurderinger
    1
    Så du tror sølvkabler er rent sølv? Det er heller sølvlegering på kobber. Kobber har også en tendens til å oksidere lett, det er derfor man ofte fortinner tuppene på kobberet og bruker gull på kontakter. Jo renere et metall er, jo mindre oksidering skjer. Oksidert kobber fører svært lite strøm. Regn med at på kabelen som står i forsterkeren din fra utgangstransistorer til evnt. Bananstikk også er fortinnet på tuppene.
    Når man klassifiserer kobber, så er kobberkabel top notch. Men kobber-rør (type rørlegger) er ca. Halve prisen som råstoff.

    Jeg mener man får det man betaler for, dyrere kabler ser ofte bedre ut enn skambillige kabler. Når man har høyttalere i stuen som et møbel så synes jeg ikke det er dumt at kablene står i stil også. Alt til sin bruk, skal man ha gode kabler som fungerer uten å betale for mye så har de fleste musikk-forretninger ok priser selv om de har utrolig høy avanse. Slike kabler har jeg skjult til hjemmekinoen, men vil aldri bruke de i stua. Ja, jeg er litt kabelforfengelig. :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.521
    Antall liker
    35.420
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Chill, gutter, det er jul. Hi-rex spurte bare om råd til et diy-prosjekt. Skulle nesten tro dette var en kabeltråd. :rolleyes:
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hey Asbjørn, You are the man here, tusende tak for linken, så har vi lidt at tutle med i vinter når vi sne inde.

    Der er en dims realateret til Ethernet som jeg har beslutte at gi mig selv i julegave.
    Skal lige ha bestilt den her i kveld før jeg offentliggjøre det indeher da jeg ikke vil risikere at denne blir utsolgt.
    Kunne tenke mig at høre med med dig hva du mener om denne og om den kan ha nogen på sig. Fordel, ulemper, spil av penge, ect.
    Tar det op i en egen tråd, senene her i julen.

    God jul til dig og dine.
    mvh
    Hi-rex
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn