Tips på integrert transistorforsterker?

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Noen som har forslag til en god, litt mørktklingende integrert transistorforsterker med kropp og tyngde i bunn? Prisklasse opptil kr.40.000,-, men gjerne vesentlig lavere.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
En eller annen Marantz kanskje?
 

pcnr

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
191
Antall liker
367
Coda CSi Limited. Fantastisk forsterker! Var på tilbud for en stund siden. Prislisten viser 55.000,-
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
K.H. skrev:
Noen som har forslag til en god, litt mørktklingende integrert transistorforsterker med kropp og tyngde i bunn? Prisklasse opptil kr.40.000,-, men gjerne vesentlig lavere.
Du har PM ;)

Mvh :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.679
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
En brukt Chapter Audio Precis burde gjøre susen :D
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.679
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Joda, en brukt Chapter Precis mkII får du til mellom 28-32k. Da har du en fantastisk forsterker, så lenge du ikke har veldig tungdrevne høyttalere.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Noen som har sammenlignet Krell S-300i og Coda CSI (eventuelt Limited) og kan si noe om likheter/forskjeller på disse?
 

Mman

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.10.2005
Innlegg
148
Antall liker
39
Torget vurderinger
11
Forslag: Gryphon Diablo...hatt den selv. Kan anbefales. Kropp og tyngde i bunn så det holder. Eneste "minus" er at den blir svært varm og derfor trenger godt med luft :)

Mvh Mman

Edit: Du får den for ca 40 brukt - ikke ny ;)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
mcintosh MA 6300
 

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Innlegg
7.866
Antall liker
1.679
Sted
Bislett
Bladelius Thor II (26.400,-) og Primare I30 (19.995,-).
Made in Skandinavia og sykt mye for pengene imo.
 

relløm

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2007
Innlegg
301
Antall liker
147
Bladelius Thor mk 2 er en utrolig bra forsterker som er veldig billig i forhold til kvalitet.
 

vally

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.10.2008
Innlegg
63
Antall liker
14
Torget vurderinger
3
Bladelius Thor er vel ikke akkurat mørktklingende i mine ører!
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
vally skrev:
Bladelius Thor er vel ikke akkurat mørktklingende i mine ører!
Jeg har prøvd Thor MkII og den var bra bevares, men likevel ikke helt etter min smak, på mitt utstyr. Litt tørr og steril, eller noe i den retningen. Kombinert med andre høyttalere og kilder, og ikke minst rom, kunne nok inntrykket blitt noe ganske annet.

Ellers takk for alle innspill. Mye forskjellig her...
 

tomkver

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
200
Antall liker
244
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Hei

Jeg ser at soundgarden har bra tilbud på demomodeller av Electrocompaniet ECI-5

mvh

Tom
 

ceroxol

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
1.217
Antall liker
186
Sted
Asker
Torget vurderinger
9


Pass Labs INT-150 (eller evt. INT-30A) dukker forholdsvis ofte opp på bruktmarkedet i DK, til godt under 40kkr. F.eks. så har High-performance Audio i Kbh, Dk, min gamle til salgs for 26kkr dkk - absolutt et godt kjøp (siste versjon). Lyden til Pass Labs er fantastisk - anbefales!
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
K.H. skrev:
Noen som har sammenlignet Krell S-300i og Coda CSI (eventuelt Limited) og kan si noe om likheter/forskjeller på disse?
Nei, men S 300 I har blitt omtalt i noen tester som lystklingende & tam / slank i bassen, dessverre. For all del, jeg forstår det hvis man sammenligner den med eldre Krell amper som tilsynelatende har mer / dypere bass, men i realiteten tror jeg at S 300 I har blitt testet sammen med "feil" utstyr, + at rommet var "feil" tunet, man kan feks. ikke forvente avgrunnsdyp bass hvis man bruker små monitorer med enda mindre basselementer.

Jeg kan love dere at min S 300 I pumper mer enn nok bass i 8 tommerne som står i mine PSB HT, mao er definitivt IKKE noe problem å få huset til å riste (bare spør naboene) ;D Så jeg anbefaler alle som er jakt etter en amp i dette prisleiet å sjekke ut S 300 I sammen med HT som går dypt nok i bassen ;D ;D

Mvh :)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
K.H. skrev:
Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Er S 300 I passe bred, da ? :)
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
DoMentor skrev:
K.H. skrev:
Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Er S 300 I passe bred, da ? :)
Standard 43 passer bra, men mener å huske lysåpningen på racket er ca. 46 cm, så jeg har litt å gå på. Har ikke sjekket bredden på Krell. Tok det nærmest for gitt at den lå rundt standard, men det gjør den kanskje ikke. Den er jo amerikansk.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Kommer vel an på hva den matches med, eller?
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
niels skrev:
Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Kommer vel an på hva den matches med, eller?
Jeg vet ærlig talt ikke, ut fra egen erfaring, men hadde håpet det.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
NAD M3 selges veldig billig nå (18k ny, 25k før). Denne har meget god og behagelig lyd (sånn ca som forventet i prisklassen rent kvalitetsmessig) og den beste byggekvaliteten jeg noensinne har sett på et produkt.
Samtidig har den også en del andre potensielt praktiske finesser som mulighet for subdeling (med delefilter internt), tilting av frekvensgangen og balanserte innganger.

Alternativt har vi den nye NAD M2, som har fått utrolig bra kritikk. Men denne koster også 40k ny. Denne er DAC og alt i ett siden den er konstruert for å være digital helt til siste slutt internt.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.988
Antall liker
20.121
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hva forsterker fra Musical fidelity. A1008 feks.....
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
K.H. skrev:
DoMentor skrev:
K.H. skrev:
Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Er S 300 I passe bred, da ? :)
Standard 43 passer bra, men mener å huske lysåpningen på racket er ca. 46 cm, så jeg har litt å gå på. Har ikke sjekket bredden på Krell. Tok det nærmest for gitt at den lå rundt standard, men det gjør den kanskje ikke. Den er jo amerikansk.
Tja, sjekk speksa på www.krellonline.com gudd løkk :)
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.679
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Har før foreslått en brukt Chapter Precis mkII. Den er også lettplassert, i og med at den bare er 38 cm lang og 10 cm høy. Men blytung. Dette er ekte high- end :D Her får du en mektig bass, fyldig mellomtone og en veldig luftig diskant. Og den presenterer ett vell av detaljer med et stort og dypt lydbilde. Til prisen skal du lete lenge for å finne noe bedre. 67k ny- rundt 30k brukt.
 

Music4all

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.04.2009
Innlegg
1.329
Antall liker
7
K.H. skrev:
DoMentor skrev:
K.H. skrev:
Pass Labs INT-150 var en heit kandidat ei stund, helt til jeg oppdaget bredden som akkurat er slik at den ikke går inn i mitt rack, i likhet med Luxman, Accuphase m.m.
Er S 300 I passe bred, da ? :)
Standard 43 passer bra, men mener å huske lysåpningen på racket er ca. 46 cm, så jeg har litt å gå på. Har ikke sjekket bredden på Krell. Tok det nærmest for gitt at den lå rundt standard, men det gjør den kanskje ikke. Den er jo amerikansk.
PS snill som jeg er sjekka jeg for deg, den er 43.8 cm bred :)
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
K.H. skrev:
niels skrev:
Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Kommer vel an på hva den matches med, eller?
Jeg vet ærlig talt ikke, ut fra egen erfaring, men hadde håpet det.
Men hvilket utstyr har du ellers?
Jeg har ikke penger til den, men jeg kunne tenkt meg ASR Emitter 1 eller Gryphon Diablo, men bortsett fra drømmene, du bør kontakte Paul ved PMAudio om Coda. Firmaet er startet av tidligere Threshold ansatte, og produktene kan du sammenlikne med hvasomhelst, Mark Levinson, Krell osv....
Jeg må ha utstyret inne på en hylle i et antikt skap, og måtte da ha noe lett, men samtidig noe der kunne drive elektrostater. Med Bryston har jeg en kompakt alt-i-et boks med innebygget dac. Tenkte på Bladelius Thor men hyllen hadde kollapset da tror jeg. Nu har jeg hatt Bryston i fire år, og jeg tror jaggu det blir min siste forsterker...
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.073
Antall liker
1.060
Torget vurderinger
10
niels skrev:
K.H. skrev:
niels skrev:
Er der noen high end integrerte der klinger mørkt da?
Kommer vel an på hva den matches med, eller?
Jeg vet ærlig talt ikke, ut fra egen erfaring, men hadde håpet det.
Men hvilket utstyr har du ellers?
Jeg har ikke penger til den, men jeg kunne tenkt meg ASR Emitter 1 eller Gryphon Diablo, men bortsett fra drømmene, du bør kontakte Paul ved PMAudio om Coda. Firmaet er startet av tidligere Threshold ansatte, og produktene kan du sammenlikne med hvasomhelst, Mark Levinson, Krell osv....
Jeg må ha utstyret inne på en hylle i et antikt skap, og måtte da ha noe lett, men samtidig noe der kunne drive elektrostater. Med Bryston har jeg en kompakt alt-i-et boks med innebygget dac. Tenkte på Bladelius Thor men hyllen hadde kollapset da tror jeg. Nu har jeg hatt Bryston i fire år, og jeg tror jaggu det blir min siste forsterker...
Jeg bruker fortsatt Dynaudio Special 25. Har prøvd å selge disse fordi jeg har hatt lyst å prøve noe annet, gå en annen vei liksom...Tenkte høyttalere som kunne matche Lavardin IT, noe Sp.25 ikke gjør.

Har inntil nylig hatt Bryston 4BSST/BP26/MPS-2 og det fungerte godt på Sp.25. Angrer egentlig på at jeg solgte settet og forstår godt at du liker Bryston.

Kom likevel til at jeg ikke hadde tilnærmet bruk for all effekten. Ønsket heller ikke så mange apparater, men heller en enkelt integrert med vesentlig mindre power. Valget falt på Lavardin IT. Var forberedt på at dette kunne skjære seg på Sp.25, men da var det jo bare å selge Sp.25, tenkte jeg. Dessverre ble ikke det så enkelt, så jeg har besluttet å beholde dem og heller kjøpe annen forsterker.

Coda er en aktuell kandidat, ja.
 

hm

Medlem
Ble medlem
22.10.2009
Innlegg
11
Antall liker
0
Hva med Naim Supernait (26kkr) eller Naim XS (14kkr)?

Absolutt verdt en lytt!
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Sugden Masterclass integrert. En klasse A forsterker med saft og sjel. Prisen er oppunder 50' kroner,
men jeg tror det er mulig å diskutere prisen på alt av hifiutstyr nå for tiden.

mvh
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
Yepp, Pass Labs og Gryphon er veldig gode forsterkere. Har ikke hørt de heime i mi stue, men i andre oppsett. Det er godt driv i disse. Bladelius Thor II har jeg ikke hatt gleden av å lytte til. Det er mye bra der ute. Blir spennende å høre hva du ender opp med!

Mvh. VilhelmW
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.508
Antall liker
2.690
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Hva med å tenke hybridforsterker?
Pathos Logos eller TT Anniversary?
DK Design/LSA?

mvh
Proffen
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.939
Antall liker
1.279
Sted
Nadadouro, Portugal
Overveide Logos da jeg skulle ha, men, etter å ha prøvd Bryston var der ingen grunn til å lete mer.
Synes Bryston sin største styrke er at den spiller på helt samme måte enten du spiller på latterlig lavt, eller høyt volum, betyr mye for meg at man ikke må guffe på for god oppløst lyd.
Men ja, dine Dynaudio trenger "juice" bak seg tror jeg...
Har noen hørt Modwrighten?
http://www.hoium.no/cgi/nyheter3.pl?record=11
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
Hm... Mc'ern 6300 synes jeg er det beste forslaget her hittil. Burde passe som hånd i handske. 34-35 lapper for en sånn?
-
Men. 40 lapper, det er en Nad M2... Så den bør du iallefall lyttet til! Jeg mener, lytt til den først før du bestemmer deg!
En Nad M2 er en dac, en pre og en power i en boks... forøvrig. Passer ikke racket, bytt rack sier nå jeg. Lyden først og fremst!
http://stereophile.com/solidpoweramps/nad_m2_direct_digital_integrated_amplifier/index.html

mvh
 
U

utgatt60135

Gjest
Har ikke all verdens kunnskap på området, men noen som låter omtrent slik som jeg har bemerket er Moon, NAD M3 og Parasound. Jeg ville ha snust på Moon. Sammenlignet en gang mot Bladelius og det var som natt og dag.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
216
Sted
Alltid lofotværing
niels skrev:
Overveide Logos da jeg skulle ha, men, etter å ha prøvd Bryston var der ingen grunn til å lete mer.
Synes Bryston sin største styrke er at den spiller på helt samme måte enten du spiller på latterlig lavt, eller høyt volum, betyr mye for meg at man ikke må guffe på for god oppløst lyd.
Men ja, dine Dynaudio trenger "juice" bak seg tror jeg...
Har noen hørt Modwrighten?
http://www.hoium.no/cgi/nyheter3.pl?record=11
Akkurat det gjør Densen DM-10 også. Med bravour!! Det er en av styrkene til DM-10. Man trenger ikke å skru opp så ørevoksen spretter for å oppnå vellyd...

;D Mvh. VilhelmW
 

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
2.599
Antall liker
4.121
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Syns det blir litt merkelig når noen etterlyser en litt mørkklingende integrert med trykk i bunnen, og folk
foreslår Densen eller Bladelius. Tror ikke ørene mine lurte meg så fælt da jeg hørte disse....

M
 

vally

Hi-Fi interessert
Ble medlem
24.10.2008
Innlegg
63
Antall liker
14
Torget vurderinger
3
Ja Sundkoien,jeg har stusset jeg også!
 
Topp Bunn