Tips på integrert transistorforsterker?

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Tja, veit ikke heilt, jeg... Synes dere ECI5 heller mot det mørke, sånn lydmessig? Min Densen DM10 er "mørkere" ( jeg vil heller si varmere ) i klangen. OG har bedre "trøkk" i bunnen. Oppsettet mitt forøvrig, ser dere i bunnteksten. Jeg har ikke lytta til de nyere integrerte Densen-forsterkerne, men jeg har hørt at de muligens er noe meir "kliniske". Bladelius har jeg ikke hatt gleden av å lytte til, men jeg har hørt og lest at den også er noe "klinisk"...?

Mvh. VilhelmW
 

larkrla

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.11.2005
Innlegg
3.099
Antall liker
2.290
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
VilhelmW skrev:
Tja, veit ikke heilt, jeg... Synes dere ECI5 heller mot det mørke, sånn lydmessig? Min Densen DM10 er "mørkere" ( jeg vil heller si varmere ) i klangen. OG har bedre "trøkk" i bunnen. Oppsettet mitt forøvrig, ser dere i bunnteksten. Jeg har ikke lytta til de nyere integrerte Densen-forsterkerne, men jeg har hørt at de muligens er noe meir "kliniske". Bladelius har jeg ikke hatt gleden av å lytte til, men jeg har hørt og lest at den også er noe "klinisk"...?

Mvh. VilhelmW
De nyere Densen-forsterkerne har lite til felles med sine gamle søsken DM-10 og DM20/DM30. Dessverre vil jeg si.
 

skogmus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2008
Innlegg
109
Antall liker
21
Heisann! Vil gjerne anbefale Hegel H-200.. Den trekker mine Usher Compass Dancer 8571 som bare det..De krever litt strøm.. Den kan trekke laster ned i 1.5 ohm..
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
805
Antall liker
351
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
skogmus skrev:
Heisann! Vil gjerne anbefale Hegel H-200.. Den trekker mine Usher Compass Dancer 8571 som bare det..De krever litt strøm.. Den kan trekke laster ned i 1.5 ohm..
Du mener Hegel er litt "mørk" i klangen?
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Stripper skrev:
Sugden Masterclass integrert. En klasse A forsterker med saft og sjel. Prisen er oppunder 50' kroner,
men jeg tror det er mulig å diskutere prisen på alt av hifiutstyr nå for tiden.

mvh
Enig! Du må bare få hørt på dette K.H. I disse dager er det også -30% på Sudgen hos Norsk Hi-Fi Center.
Sugden fikk meg nylig vekk fra bytte karusellen maset. Om jeg skulle finne på og bytte ut den jeg har nå er det Masterclass som gjelder.
 

skogmus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2008
Innlegg
109
Antall liker
21
Hegel er vel kanskje heller litt nøytal i lyden..men i forhold til tidligere Hegel produkter så har de forandret lydfilosofi synes jeg.. mere varme og musikalsk lyd.. men smak og behag.. Er veldig imponert iallefall..men har lyst til å teste andre forsterkere på usherene mine etterhvert..
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.285
Antall liker
11.072
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sugden A21a series2 er en god kandidat (ikke SE), og skulle passe trådstarters ønsker. Ikke la deg skremme av oppgitt effekt, denne yter godt med strøm og låter solid og stort.
 

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Innlegg
3.083
Antall liker
1.063
Torget vurderinger
10
Jøgga skrev:
Sugden A21a series2 er en god kandidat (ikke SE), og skulle passe trådstarters ønsker. Ikke la deg skremme av oppgitt effekt, denne yter godt med strøm og låter solid og stort.
Joda, Sugden har vært vurdert, både nevnte og Masterclass, men pga. lav utgangseffekt har jeg vært litt tvilende i.f.t. mine høyttalere, selv om det dreier seg om klasse A. En annen ting er varmeutviklingen, som jeg lurer på kan være ugunstig på lang sikt.

Uansett, akkurat nå er det ikke økonomisk spillerom for noe som helst. Kjøpte nylig en brukt Coda CSi Limited som viste seg defekt ved ankomsten, trolig som følge av en kraftig skrell, selv om emballasjen ikke viste noen tegn til dette. Så nå spørs det hva posten finner ut og ikke minst hvor lenge det blir å vente på en avklaring, eventuell reparasjon osv. Etter mye plunder med feilkjøp, mismatch og nå dette, begynner jeg nesten å lure på om det hviler en forbannelse over mine hifi-investeringer.

Er vel kommet til at jeg trolig slår meg til ro med Lavardin IT og heller etterhvert prøver å finne høyttalere som lydmessig trekker i den retning jeg vil. Hva nå det enn skulle være...Kanskje Harbeth SHL5.
 
U

utgatt60135

Gjest
K.H. skrev:
En annen ting er varmeutviklingen, som jeg lurer på kan være ugunstig på lang sikt.
Slik tenkte jeg også en stund, men det har forlatt meg helt. Denne arbeidstemperaturen er normalt for dem, og de er konstruert for denne oppgaven. Sugden har jo lagd klasse A forsterkere i 40 år.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
K.H. skrev:
Jøgga skrev:
Sugden A21a series2 er en god kandidat (ikke SE), og skulle passe trådstarters ønsker. Ikke la deg skremme av oppgitt effekt, denne yter godt med strøm og låter solid og stort.
Joda, Sugden har vært vurdert, både nevnte og Masterclass, men pga. lav utgangseffekt har jeg vært litt tvilende i.f.t. mine høyttalere, selv om det dreier seg om klasse A. En annen ting er varmeutviklingen, som jeg lurer på kan være ugunstig på lang sikt.

Uansett, akkurat nå er det ikke økonomisk spillerom for noe som helst. Kjøpte nylig en brukt Coda CSi Limited som viste seg defekt ved ankomsten, trolig som følge av en kraftig skrell, selv om emballasjen ikke viste noen tegn til dette. Så nå spørs det hva posten finner ut og ikke minst hvor lenge det blir å vente på en avklaring, eventuell reparasjon osv. Etter mye plunder med feilkjøp, mismatch og nå dette, begynner jeg nesten å lure på om det hviler en forbannelse over mine hifi-investeringer.

Er vel kommet til at jeg trolig slår meg til ro med Lavardin IT og heller etterhvert prøver å finne høyttalere som lydmessig trekker i den retning jeg vil. Hva nå det enn skulle være...Kanskje Harbeth SHL5.
Kjedelig å høre K.H.
Om du har mulighet, så ta turen innom Drammen og sjekk ut Sugden, Harbeth osv.
Jeg var i ganske villrede og har hatt en alt for stor utskiftningfrekvens de siste årene. Ganske kostbare Naim anlegg har vært innom her og det var jo flott på sin måte, men ting falt ikke 100% på plass før Sugden kom på banen her hjemme.

Som sagt! Anbefales på det varmeste :)
 
Topp Bunn