Proffen: Nettopp passende til rørforsterkere. Det gjelder Triangle også. Klasse AB av godt britisk/nordisk merke er et kapittel for seg, musikalsk sett- og har reservene- så de passer som regel bra. For ikke å snakke om rein klasse A, som Bladelius Brage.
. Men - som en Lyngdorf- NAD trenger etter mine erfaringer noe mer hjelp i D-klassen for å vise hvor musikalske de KAN være også der. Som til Lyngdorf, passer van den Hul kabling- den gir en mer musikkfokusert, analog sound. NADs 390 er nok heller ikke det helt siste i rå, destillert dynamikk- den ligger ikke på Klipschnivå. Det denne forsterkeren derimot har, er et svært bra raffinement, gode reserver og en SVÆR, åpen lyd på de riktige høyttalerne.. Så et par Twenties/ Twenty5er omgår problemet mens de fremhever styrkene i NADen og tar vare på den dynamikken som faktisk er der. Grunnet en smått utrolig dynamisk kontrast og smell- se ovenfor. Forøvrig et fellestrekk alle PMC-modellene har.
Punkt 2: PMC er imo verdens mest universelle høyttalermerke hva gjelder signaturkompatibilitet, og de viser både elektronikk og musikk slik den egentlig er/bør være. Pga sin studioarv vil de ikke trekke fra/legge til/farge i noen særlig grad, frekvensgangen er snor rett og maskeringen fraværende. Den ufeilbarlige musikaliteten topp britisk utstyr alltid har hatt, samt en kontroll som ytterst få andre har er bonusen her, og rosinen i audiopølsa. Courtesy of transmisjonslinjeprinsippet. Mao: Sålenge du har en forsterker kraftig/raffinert nok er det verdens enkleste sak å få til en PMC. De vil hjelpe NAD 390DD å vise hva den er god for- og hvor mye musikk den har i seg, samtidig som de tåler fremtidig oppgradering- med rør også-, holder sin pris, glir inn i ethvert hjem og er EKSTREMT lettplasserte. Vanskelg rom finnes ikke. No-brainer, if ever I heard one
Passer ikke knøttsmå SE rør eller så smått som en Tandberg Troll, men får de strømmen, raffinementet og stabiliteten er PMC omtrent klasseløst. Kryssmatch opp/ned med dem er en fryd, de får deg til å tenke musikk, ikke teknikk. Uansett hvor musikkens- eller konstruksjonstypens- vei tar deg. Hva mer vil du ha?