Tidenes peneste bildesign

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • H

    Hugh

    Gjest
    Nei. Den er utrolig. Så den på Vålerbanen nå i august. Svært pen. Kurver du må over til ungt fettvev for å finne maken til (som igjen gjør dine tanga tanker mer aktuelle).
     

    pemek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    483
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen
    Hvorfor skal ”pene biler” være overmotoriserte, uøkonomiske og trange blikkbokser med tvilsomme kjøreegenskaper som presenteres av tynne damer?

    Nei, gi meg heller en ekte boble. Produsert med små forandringer fra 1938-2003. Mer enn 21 millioner solgte biler motoriserte en hel verden, fraktet store etterkrigsfamilier rundt og lånte teknologi videre til utallige mindre innovative design, f.eks Porche 911.

    Det er pent !
     

    Vedlegg

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    ...Boble :eek:.....gi deg ;D Den mangler,.....mangler,.......ja, nesten alt. ;D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Alfa SZ


    Alfa GTA


    Alfa GTV


    Alfa GTV


    Alfa GTV


    Citroen SM
     

    ePi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2003
    Innlegg
    1.474
    Antall liker
    990
    Det finnes heldigvis betalbare skjønnheter også :D

    Coupé Fiat


    Peugeot 406 Coupe (som i utgangspunktet var et Pininfarina-utkast av eksteriøret til Coupé Fiat)


    Alfa Romeo 156 SportWagon


    Lancia Thesis
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.315
    Antall liker
    16.396
    Sted
    Østfold
    Tidenes mest lovende designer sammen med en kreasjon som blir omtalt som "ulikt alle andre biler er denne uten en eneste dårlig vinkel":



    For de som måtte være så tragisk uvitende: Navnet er Ford Shelby GR-1 Concept 8)
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det var da virkelig en optimistisk designer; han synes visserlig ikke særlig bevandret i bilhistorie; nevnte er full av eksempler på designer "uten en eneste dårlig vinkel"; godeste William Lyons selv sverget f.eks til å designe sine biler i 1:1-format i sin bakhage istedet for å tegne de, nettopp for å unngå "dårlige vinkler". Tidligere avbildede XK120 (som jeg forresten hadde gleden av å kjøre forrige uke på Toten) og deres etterfølgere XK140 og XK150 er blant eksemplene på produktene fra denne bakhagen; MkII er et annet.

    Mvh Vidar P
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Maybach fra 30-tallet (tror jeg):










    1953 Caddilac designet av Ghia:

     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Tubesnake skrev:
    Mustang er jo bare flotte biler.


    Kunne noen være så snill å be den der jentungen om å flytte seg! Hun ødelegger utsikten!! ::)
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Mye pent er sagt om Jaguar i denne tråden, men den flotteste Jaguaren jeg noensinne har sett er denne:


    I tillegg til et utseende som tar pusten fra deg høres den ut som en Spitfire når den passerer deg på veien.

    Og hvis noen lurte så er jeg faktisk den lykkelige eier av en slik. 8) Kjøpt hos Jaguar Norge i Sofienberggaten i Oslo på senhøsten i fjor. :D



    Den eneste ulempen er at min er i skala 1:18 ;D Men SÅ vakker!!!
     

    pemek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    483
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen
    Gjesp...!

    Nesten alle eksemplene her er varianter over to seter, lav vekt og forbrenningsmotor som energikilde. Konseptet er egentlig ikke forandret siden motorbilløpet Paris-Rouen i 1894. Studer en Hispano-Suiza Alfonso VIII fra 1912. Det er akkurat samme greie, bare mye finere og mer kompromissløs enn en Alfa Romeo fra 2008.

    Kan en vurdering av hvor pen en bil er virkelig skilles fra dens relevans? Jeg synes ikke det. Hvordan stiller det seg da med Aston Martin, Jaguar, Mustang eller Corvette? Det blir gammeldags innmat med ny ferniss. Hul formgiving og ikke særlig pent, spør du meg.

    Nei, skal en se etter sportsbil i 2008 blir det heller en elektrisk Tesla. Waverley fant på dette i 1909, men det er igjen blitt fremoverrettet formgiving å lage et effektivt framkomstmiddel med elektromotor. Selv om vi alle heller bør sykle eller ta bussen !
     

    Vedlegg

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Denne synes jeg er sinnsykt kul. :D











    Spada Vetture Sport Codatronca TS

    Stikkord er V8, 630hk, 0-100 på 3,4 sek.


    Ellers så er jo Skorpion M12, som ble laget her i landet på 80-tallet (tror det var 80 i hvertfall), kul. Ligner en del på Ferrari 355 synes jeg. Ble vel laget oppe ved Rudskogen mener jeg å huske. Så en i et bruktbilblad for en stund tilbake.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    pemek skrev:
    Gjesp...!

    Nesten alle eksemplene her er varianter over to seter, lav vekt og forbrenningsmotor som energikilde. Konseptet er egentlig ikke forandret siden motorbilløpet Paris-Rouen i 1894. Studer en Hispano-Suiza Alfonso VIII fra 1912. Det er akkurat samme greie, bare mye finere og mer kompromissløs enn en Alfa Romeo fra 2008.

    Kan en vurdering av hvor pen en bil er virkelig skilles fra dens relevans? Jeg synes ikke det. Hvordan stiller det seg da med Aston Martin, Jaguar, Mustang eller Corvette? Det blir gammeldags innmat med ny ferniss. Hul formgiving og ikke særlig pent, spør du meg.

    Nei, skal en se etter sportsbil i 2008 blir det heller en elektrisk Tesla. Waverley fant på dette i 1909, men det er igjen blitt fremoverrettet formgiving å lage et effektivt framkomstmiddel med elektromotor. Selv om vi alle heller bør sykle eller ta bussen !

    Hva preiker du om?

    tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
     
    T

    Tølper

    Gjest
    C. Alshus skrev:
    pemek skrev:
    Gjesp...!

    Nesten alle eksemplene her er varianter over to seter, lav vekt og forbrenningsmotor som energikilde. Konseptet er egentlig ikke forandret siden motorbilløpet Paris-Rouen i 1894. Studer en Hispano-Suiza Alfonso VIII fra 1912. Det er akkurat samme greie, bare mye finere og mer kompromissløs enn en Alfa Romeo fra 2008.

    Kan en vurdering av hvor pen en bil er virkelig skilles fra dens relevans? Jeg synes ikke det. Hvordan stiller det seg da med Aston Martin, Jaguar, Mustang eller Corvette? Det blir gammeldags innmat med ny ferniss. Hul formgiving og ikke særlig pent, spør du meg.

    Nei, skal en se etter sportsbil i 2008 blir det heller en elektrisk Tesla. Waverley fant på dette i 1909, men det er igjen blitt fremoverrettet formgiving å lage et effektivt framkomstmiddel med elektromotor. Selv om vi alle heller bør sykle eller ta bussen !

    Hva preiker du om?

    tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
    Hva som er vakkert og hva som er design er da relativt vagt, synes ikke dette var veldig off topic (sikkert fordi jeg er enig i mye av det han sier). He he.

    Dette derimot bommer grovt:


    ;)

    Mvh
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.125
    Antall liker
    9.438
    En smule overdrevet den Excaliburen. ;D På den annen side, når noen har mer penger enn vett så er det marked for slikt.



    Dette syntes jeg er vakkert, det opprinnelige, rene 901 designet

     
    T

    Tølper

    Gjest
    Pink_Panther skrev:
    En smule overdrevet den Excaliburen. ;D På den annen side, når noen har mer penger enn vett så er det marked for slikt.



    Dette syntes jeg er vakkert, det opprinnelige, rene 901 designet

    Oi, den var faktisk pen.

    Har litt sansen for VW Scirocco MK2 av alle syke ting,


    Mvh
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Ja,..den der, ja,.......nydelige aerodynamiske kurver. Definitvt min favoritt ;D

     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Her er min personlige favoritt. Alfa Romeo 1750 GTV. Tegnet av Bertone da han avtjente førstegangstjenesten. Jeg har eid en, det ble en dyr historie. Men for en bil!
     

    Vedlegg

    pemek

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.09.2005
    Innlegg
    483
    Antall liker
    11
    Sted
    Bergen
    C. Alshus skrev:
    Hva preiker du om?

    tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
    Det fine med nettet er at folk kan mene det de vil. Poenget er vel at stygt og pent er en verdidom som ikke kan skilles fra andre ting og rett og slett ikke er brukbart til å finne ut om en bil er ”pen”. Om du byttet tittelen på denne tråden til ”de mest harry bilene noensinne” er jeg sikker på at mange av bildene ville dukke opp der også, f.eks Ford Mustang med lettkledd dame, Spada Vetture Sport eller Excalibur Phaeton. Ingenting "pent" ved dem
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    pemek skrev:
    C. Alshus skrev:
    Hva preiker du om?

    tråden handler om peneste design, ikke mest interessante konsept.
    Det fine med nettet er at folk kan mene det de vil. Poenget er vel at stygt og pent er en verdidom som ikke kan skilles fra andre ting og rett og slett ikke er brukbart til å finne ut om en bil er ”pen”. Om du byttet tittelen på denne tråden til ”de mest harry bilene noensinne” er jeg sikker på at mange av bildene ville dukke opp der også, f.eks Ford Mustang med lettkledd dame, Spada Vetture Sport eller Excalibur Phaeton. Ingenting "pent" ved dem
    Du er inne på noe der. :)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    11
    Noen liker Vikingarna,andre synst det er harry,hva annet er nytt ? ;)
    Kanskje det skulle hett tidenes subjektivt peneste bildesign,bare sånn for å vere litt mer politisk korrekt ?
    Jau jau,har nå ivertfall kost meg med fine bilder av fine biler ;)

    Denne her var jeg ganske nær ved å kjøpe fra en skikkelig entusiast på østlandet,men så var det den fornuftige i meg som ikke ville bruke 200 børstiere(tusen på tusenerrr) på en bil som jeg sannsynligvis ikke hadde hatt samvittighet til å bruke annet enn skyfri søndags sommerdager.
     

    Vedlegg

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    Det er mye vakkert her. Her kommer noen outsidere som jeg er litt svak for.

    Fiat Dino Spyder


    Den «Orginale« Ferrari 206 Dino


    Alfa Romeo 33 Stradale


    Og en av de aller vakreste - Volkswagen Karmann Ghia Coupe



    En av veldig få biler som faktisk gjør seg i mintgrøn ...

    mvh
    KJ
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Aaauuuuuu.....den Alfa Rome 33 Stradale er nydelig jente......auuuuuu..... ;D
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    Gir allt av hifi for de bremseskyvene. ;D......og lurer på, hvor mye ville den Ferrari kostet med en Krell logo? ::)
     

    niklasthedolphin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.06.2006
    Innlegg
    352
    Antall liker
    1
    Jeg tvivler på at Ferrari ville tillade et Krell logo på deres kreation.
    ;D ::)

    "dolph"
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    niklasthedolphin skrev:
    Jeg tvivler på at Ferrari ville tillade et Krell logo på deres kreation.
    ;D ::)

    "dolph"
    ...men Meridian har fått til et tilbud med den steilende hesten :)
     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    den er så fin,...så fin.....at jeg nesten kjenner bevegelser i buksene mine ::) ;D

     

    Zed

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    642
    Antall liker
    3
    ....inntil du ser dem i virkeliget,......parkert. ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Den fineste bakenden Ferrari har kreert :)




    Og nydelige linjer
    Nice
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    emotikon skrev:
    Den fineste bakenden Ferrari har kreert :)
    ...
    Nja ... smaken er som baken ... og den fineste bakenden til Ferrari i «nyere» tid synes jeg er 288 GTO, med 365 BB før den tid, og da er man plutselig tilbake til 250 GTO ... IMHO 8)

    mvh
    KJ
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.506
    Antall liker
    2.946
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    KJ skrev:
    emotikon skrev:
    Den fineste bakenden Ferrari har kreert :)
    ...
    Nja ... smaken er som baken ... og dee fineste bakende til Ferrari i «nyere» tid synes jeg er 288 GTO, med 365 BB før den tid, og da er man plutselig tilbake til 250 GTO ... IMHO 8)

    mvh
    KJ
    Grunnen til at jeg liker bakenden til Dino, er vel muligens at den minner om Stingrayen jeg hadde som 20åring ::) 8)


    Bilde lånt fra nett.
    Min var mørk blå.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn