Thorens TD 135, en veterans reise i klørene på en amatør....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.08.2009
    Antall liker
    77
    Torget vurderinger
    7
    Du trenger ikke noe rep-sett. Jeg har overhalt ti av disse, og bare benyttet originaldelene.
    Du må ha 2mm skruer og muttere til erstatning for popnaglene, og noe filt, feks møbelknotter, til nye filtskiver.

Stian

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Da har jeg testet litt mer og fant feilen til at den ikke gikk fort nok. Hastighetsregulatoren. Bryteren til venstre. Chezzuzz....
    Nå går den pent og riktig :)
    @Boggie-Stian. Fikk samme tips på PM tidligere i dag. Får se om jeg gjør noe med det eller om jeg overlater det til neste eier :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Så du prøvde å få vanlige LPer til å agere smurf?:cool:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    He he, den gikk for sakte. Nei, bruker en app som heter Turntabulator. Har ikke testet denne på noe anlegg ennå. Har kikket på nålen og den ser faktisk ikke helt ille ut. Må bare få renset pickupen litt :)

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Hvilken PU sitter på nå? Var det en Grado GC?

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Morsomt. Den bor det mye i. Men nåla ser guffen ut, ja.. en liten rens- først med børste, så kanskje en ultralett brushover med Nagaoka AM801 (812) burde gjøre susen.

ELEKTRONISK BUREAU- ALT AV TILBEH�R FOR ANALOG MUSIKKGJENGIVELSE

Ligger under "Vask og Rens" i nettbutikken. OBS: Mikromengder og LANG tørketid- en rens annethvert år..Holder i årevis. Flaske i neglelakkstørrelse,

Ble medlem
    12.08.2016
    Antall liker
    21
    Jeg er veldig glad for at jeg har funnet dette forumet, her er det mange likesinnede! Det er veldig artig å se bl a denne tråden om Thorens. En av de beste spillerne jeg har hatt var en TD 124 A II m/ SME 3012 og Ortofon SPU gold. Det går knapt en dag uten at jeg forbanner en av mine venner som fikk låne denne og presterte å rote den bort.

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.356
    Torget vurderinger
    1
    Vel, Christer..hva sier du til at en av mine venner klarte å knuse min tidligere Ortofon MC10 Super under piggføttene på en Pro-Ject Perspective jeg hadde en gang? Rakk omtrent ikke å skru den av spinneren jeg tidligere hadde hatt den på- det varte akkurat to minutter. Savner fortsatt den MC10en litt, selv om jeg idag har en helt annen Ortofonklasse på Regaen min..

Får håpe nåla ikke er skeiv på Deccaen , samt at diamanten sitter, Jørgen..ellers kan du bare glemme den, og gå for en ny Orto..Eneste riktige valg (imo) på en eldre Thorens..ellers låter det marsipan. Decca er dog en fin liten sak for den som ønsker den type lydbilde..den drar veksler på sekstitallslyd. Hvis du henter en Nagaoka AM, la den tørke i minst et halvt døgn etter påføring av en mengde så liten at du tror kosten er tørr før du spiller på TD..det er det verdt..Når jeg bruker rensekassettene mine- QC220- for tapedecks, angir Nagaoka fem minutters fordampningstid på væska..jeg gir den konsekvent et døgn:cool:Siste jeg rensa var en Pioneer CT3070R med forvirret personlighet..
    Den klarte nemlig ikke å bestemme seg for hvilken kassettype som til enhver tid sto i før jeg rensa den.

Og en ting til: FØLG ANVISNINGEN ellers..

Sist redigert:

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg er veldig glad for at jeg har funnet dette forumet, her er det mange likesinnede! Det er veldig artig å se bl a denne tråden om Thorens. En av de beste spillerne jeg har hatt var en TD 124 A II m/ SME 3012 og Ortofon SPU gold. Det går knapt en dag uten at jeg forbanner en av mine venner som fikk låne denne og presterte å rote den bort.
    Hei og velkommen. Både til forumet og denne lille tråd. Rote bort en 124 m/3012!?! Du har min fulle sympati..

Når det gjelder denne tråden, blir den straks avsluttet. Spilleren skal bytte hjem og jeg lar ny eier fullføre prosjektet. Han er ikke på HFS, men jeg skal snike til meg noen bilder underveis og se om jeg ikke kan oppdatere denne tråden for fremtidig referanse.

Jørgen

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    42.083
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Men Jørgen da , fikk du ikke hørt på den en gang ? Tenk om den spilte himmelsk :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Jeg vet hva som kommer til å lyde himmelsk. Den er ikke solgt. Den er bytta bort :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Du trenger ikke noe rep-sett. Jeg har overhalt ti av disse, og bare benyttet originaldelene.
    Du må ha 2mm skruer og muttere til erstatning for popnaglene, og noe filt, feks møbelknotter, til nye filtskiver.

Stian
    Stian: har du bytta ut gummiringer og gummipakningen bakerst på armen?
    Har du tips til hvor jeg handler o-ringer og gummislanger?

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    19.225
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Så var ikke spilleren solgt likevel. trodde den var kjøpt og betalt, men sjekke bankkonto sånn i etterkant og der var intet innskudd....
    Så er det noen ganger, spilleren forlot ikke stua så ingen skade skjedd... kanskje jeg får dulle litt med denne i helgen. Sette på en PU og se hvordan det går :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn