Thomas Dybdahl lyd.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.722
Antall liker
4.415
Sted
Nøtterøy
Er en stor fan av Dybdahl. Liker stort sett alle hans album. Lyden er litt spesiell og krever at anlegget er fintunet hos meg. Men da låter det også veldig bra. Når jeg bytter ut et komponent eller tester ut filter eller kabler så setter jeg på et album med Dybdahl for å teste. Han siste album er enda litt mer "rufsete" i lyden synes jeg og litt vanskelig å få til å låte bra.
Hva synes dere, liker dere Dybdahl og soundet på platene hans?
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.391
Antall liker
20.811
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Liker lyden (og musikken) på October-trilogien. Science låter lydstyrkekrighøyt og kjedelig. Har ingen nyere.
Har aldri brukt platene hans som referansemusikk.
 

Petterone

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.02.2010
Innlegg
1.392
Antall liker
721
Sted
Rogaland
Torget vurderinger
4
som han sier selv har han gått fullstendig LA retro i lyd og komposisjon for dette albumet ,videre er dette ikke det vanlige Dybdal,den akustiske gitaren er fraværende,byttet med den elektriske ...tipp top album
 

ThomasO

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.12.2004
Innlegg
552
Antall liker
284
Sted
Skien
Torget vurderinger
1
Har ramlet av musikken hans etter oktober triologien. Både lydmessig og musikkmessig. Var noe heeelt spesielt med de første.
 

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
2.722
Antall liker
4.415
Sted
Nøtterøy
Kan anbefale å høre på albumet «Fever» som er hans siste. Litt annen stil på dette. Litt mer soul og funk. O0O0O0

Fyren må jo være en av de beste låtskriverne vi har her i landet. ::)
 
Sist redigert:

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Stemmer med Valentino og ThomasO: October-trilogien var veldig, veldig bra, men etter den meldte jeg meg helt ut. At det er referansemusikk har dog aldri falt meg inn. Får kanskje sjekke ut det siste, selv om jeg ikke har trua.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Det var jo forsåvidt moderat interessant i seg selv, men om du faktisk hadde sagt litt om selve samtalen....
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Hemmelig eller sensitivt innhold da, antar jeg.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.175
Antall liker
34.577
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Nei da.. Måtte bare bli ferdig med en jobb...
Tingen var at vi snakket om ungdomstiden - og jeg fortalte om at jeg reiste rundt i Østfold og tok opp konserter med min 486-pc og Sound Blaster 16, som i den tiden kostet en "formue".. Det samme hadde teknikeren jeg snakket med. Så kom han innpå Thomas sitt første album "That Great October Sound" som ble tatt opp hjemme hos Thomas, og med det simpleste Sound Blaster-kortet som fantes på den tiden, eneste inngang var en min-jack. Hvis en hører etter så kan en konstant høre en høyfrekvent støy (sier teknikeren). Dybdal har lyst til å lage Atmos-versjoner av sine album - og da kom jeg med den geniale ideen om å legge den høyfrekvente støyen i selve Atmos-høyttalerne og beholde alt annet som normalt 😂
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Se der ja. Hmm, kan ikke huske å ha hørt høyfrekvent støy, men høyfrekvent betyr kanskje over terskelen for min hørsel. Får prøve å huske å sjekke igjen når jeg kommer hjem. Det er en stund siden jeg hørte plata/platene nå.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.175
Antall liker
34.577
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Kan heller ikke dra kjensel på det, men regner med teknikeren vet hva han snakker om.
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.413
Antall liker
7.904
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Antar det; det motsatte ville være småkjipt.
 
  • Liker
Reaksjoner: HoJ

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.391
Antall liker
20.811
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hehehe. Herlig, HoJ!
Eg er veldig glad i Honey. ABAB, nydelig (og publikum på kor), ferdig og den sære klarinettinnrammingen.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Ga visst akkurat ut nytt album som jeg ikke hadde fått med meg.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.175
Antall liker
34.577
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Jepp, og han ønsker å gi ut mer i Atmos også.
 
Topp Bunn