There is honor in being a Dog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Nei du...jeg er hinsides kabelmysterier virker det som. Dette er noe jeg kommer til å faktisk høre forskjell på, det er jeg ganske overbevist om ;D

    O.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    7.000
    Antall liker
    5.919
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Det må være Transporter? Du er kjip med skjørtekanten for tiden Dog ;D
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Aha!!!




    Noe blir levert direkte til adressen markert A, med en slik:

     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvis det er LYDEN av en Stuka du har fått levert Dog så skjønner jeg du er skjokkskadet ennå... :)
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.923
    Antall liker
    22.031
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, finnes det hifiopptak av Stukaer i arbeid? Lurer på om det er ekte Stukalydde brukte i filmen Battle of Britain. Er usikker, tror ikke det fantes flyvedyktige Stukaer lenger i 1968.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Sorry, the geeks in Redmond har holdt meg i ånde fra morgen til kveld.....nå skal jeg hjem igjen, så bilder kommer etterhvert...;)

    O.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Åpenbaringen....eller gjenoppstandelsen.....eller du har blitt frelst... ;D....Kom med fasiten nå da :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jaja...det var en vakker ettermiddag ;)



    Og etter å ha vært nede i downtown for en utmerket lunsj, kom jeg tilbake med en pakke som jeg hadde gledet meg til å åpne...



    Ikke så veldig spennende dette egentlig, de fleste har vel skjønt at jeg har hatt det litt moro med både assosiasjoner og allegorier her, så før vi runder av la meg gi alle som skal til Seattle et tips:


    Fantastisk morsom butikk som ligger i Ballard, bugnende med vinyl(primært) og noe cd...


    Jeg fant bl.a en førsteutgave av Sweet Baby James fra 69...som var i god stand!

    Tilbake til nyinnvesteringen, det er selvsagt en slik:


    Jeg vurderte diverse fra Linn i forkant, men etter å ha forsket litt på smartness og brukergrensesnitt så slo jeg det fra meg. De ligger for langt tilbake...og denne har fått fantastisk omtale, så jeg tok sjansen. Etter å koblet opp var jeg online og med musikk etter 10 minutter.

    Nå har jeg ikke fått mange timer med den ennå, men jeg tror jeg kan fastslå at den virkelig leverer varene! Og da mener jeg rik, klangfull, detaljert og ikke minst analog lyd fra mine lossless-filer, som den henter fra kjelleren til stuen. Ørene er jo som vi alle vet alt annet enn presisjonsinstrumenter, men dette låter i mine ører bedre enn alle cd-spillere jeg har hatt, og en klar oppgradering fra SB3 & Musical Fidelity DAC som jeg hadde som proof-of-concept før dette.
    Hvis jeg skulle driste meg til en sammenligning så minner det litt om Meridian-lyd, G08 som er min referanse, varm men med svært god bassdefinisjon og flott detaljering over hele linjen. Men uten et crappy cd-rom drivverk som den spilleren har. Fint å slippe den elendige mekanikken!

    Jeg er meget fornøyd! Og ser neppe behovet for en higher-end dac i nær eller fjern fremtid. Selv om det hadde vært morsomt å kjørt den head to head med noe av det mer eksotiske på markedet, så tror jeg jeg overlater det til andre :)

    I dag får jeg Emitteren min tilbake fra service(alle likerettere byttet ut og oppgradert i PSU, de gutta gjør det skikkelig), kanskje jeg poster noe mer etterhvert når den tårevåte gjensynsseansen er over...men mest sannsynlig blir jeg mer opptatt av å høre på de siste nyanskaffelsene(jeg snakker nå om musikk :)) i nær fremtid.

    O.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Grattis Dog. Har vært en fornøyelse å se på bilder, rive seg i hue av frustrasjon og smile av humoren på denne tråden. :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk for det HCS :) I aim to please...det er altfor mye alvor her viser det seg!
    Uansett, litt moro skal en ha!

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Du verden! 2Ls "testbenk"-filer i 24/96 har blitt forsket litt på i kveld, og det ga mersmak!
    HD og vinyl er virkelig et nydelig par ;)

    [edit] Da laster jeg ned Brian Eno & David Byrnes siste i flac-format, 8 dollar og rett i boksen, det er bare å glede seg til i morgen![/edit]

    O.
     
    M

    marsboer

    Gjest
    Grattis med Transporter. Er vel snart ett og et halvt år siden jeg anskaffet en, og den er faktisk den eneste komponenten som aldri har blitt byttet ut i hele anlegget mitt siden den gang. Og ikke skal den byttes ut heller, til tross for at jeg fremdeles møter skepsis blant enkelte hi-fi kompiser som har store problemer med å godta at denne kan konkurrere med en CD-dings fra en eller annen kjent high-end leverandør ;)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk Marsboer,
    det er en imponerende komponent! Rett og slett.

    Her noen bilder i oppsettet mitt:







    Skal bli godt å bli kvitt de skapene gitt ;D

    O.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Gratulerer Dog!

    Hadde ikke DEQX gjort så imponerende jobb med de signaler den får fra min Squeezebox, hadde jeg gjort det samme som deg!
    Du er for øvrig et lyspunkt på dette forum! ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Vakkert Dog. Spes den lampa til venstre var uber-kul.

    Bruker du den ekstra effektforsterkeren til Gallo på bassene ? Var i laugsmøte i uka som var og Gallo imponerte virkelig! :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det er de Valentino, begge fra serien "Lowballers" fra 1991(min dannelsesreise som ung mann i latin-amerika), disse to var på Høstutstillingen det året bl. a.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk Karma, det var hyggelig sagt av deg, jeg er en glad gutt ;)
    (og har grunn til det, med en fantastisk kvinne, fabelaktige barn OG en Transporter som banker alle cd-spillere jeg har hørt ;D)

    Tviler ikke på at din kombo fungerer, hadde vært artig å høre det en gang...men du bor langt unna mine reiseruter desverre(Stavanger-Oslo-London-München-Houston og innimellom LA, NYC og SF). Vanskelig å mellomlande i Halden ;)

    O.

    Karma skrev:
    Gratulerer Dog!

    Hadde ikke DEQX gjort så imponerende jobb med de signaler den får fra min Squeezebox, hadde jeg gjort det samme som deg!
    Du er for øvrig et lyspunkt på dette forum! ;)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk HCS,
    nei - jeg bruker ikke bassforsterkeren. Jeg har hatt den i oppsettet, men valgte å selge den for å slippe å ha noe med vifte i oppsettet ;) Jeg har imidlertid vurdert å gjøre dette på annet vis....finner jeg noen søte små ice-moduler med lavpassfilter og mulighet til å justere gain begge kanaler uavhengig av hverandre, så...eller noe annet lurt. For det har noe for seg. Når det er sagt, galloene "straight up" gir god bass, men ikke noe særlig lavere enn 32-34hz.

    O.
    HCS skrev:
    Vakkert Dog. Spes den lampa til venstre var uber-kul.

    Bruker du den ekstra effektforsterkeren til Gallo på bassene ? Var i laugsmøte i uka som var og Gallo imponerte virkelig! :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Tåler et til...en face denne gangen. (må få rettet opp disse gamle fotografiene :D)



    Etter mer tid og mye musikk blir jeg mer og mer fornøyd med Transporter som kilde. Den imponerer på alle nivåer, så nå kan jeg begynne med litt akustikk-tiltak etterhvert. Mulig jeg også skal teste digital romkorreksjon for å se hva potensialet er...men alt i alt nå er jeg svinfornøyd med alt. Jeg er en enkel mann.

    Bredden i musikken jeg hører på, fra barokk til samtidsmusikk, fra elektronika til hardcore, fra jazz til pop...så låter det engasjerende, drivende, dynamisk - også hifiparametre som soundstage med dybde, rom, luft og detaljer er på plass. Crappy innspillinger er og blir det, men er musikken bra så klarer jeg å leve med også det. Og den "nye" verden som har åpnet seg med 24/96-masters er virkelig besnærende....der blir det mye morsomt fremover! Høsten blir fin den!

    O.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Dette er virkelig et inspirerende anlegg Dog!
    Liker måten det er integrert i stua på, og at det ikke er studiopreg over det.
    Nærfeltnisse som jeg også er, så liker jeg konseptet med egen krok i stua.

    Har hengt meg mest opp i disse bildene som formidler mye "stemning"







    Det er også behagelig med en slik tråd uten kabelsnakk eller diskusjoner om hva som er "rette veien" i disse tider.
    En fin tråd med god tone!!

    BR
    R
     

    Vedlegg

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk Storebror!
    Det er aldri optimalt å ha lytterommet i stua, men verd det med tanke på at hele gjengen får glede av musikk.
    Sitter ofte i stolen med minst ett av barna, de koser seg!
    Og musikkopplevelsen er absolutt tilstede...også for meg.

    De grusomme skapene jeg har LPer i, er valgt fordi de kan låses og er høye nok til å beskytte komponenter fra små, ivrige barnehender - de ser jeg frem til å erstatte med noe annet...bortsett fra det er jeg ganske fornøyd med både lyd og hvordan det er integrert i stua.

    Hørte på Arild Andersens Elektra i kveld, svært lenge siden sist. Den skiva har aldri vært formidlet så bra før, det er jeg ganske sikker på. Transporter! :D

    O.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Dog skrev:
    De grusomme skapene jeg har LPer i, er valgt fordi de kan låses og er høye nok til å beskytte komponenter fra små, ivrige barnehender - de ser jeg frem til å erstatte med noe annet...bortsett fra det er jeg ganske fornøyd med både lyd og hvordan det er integrert i stua.

    Hørte på Arild Andersens Elektra i kveld, svært lenge siden sist. Den skiva har aldri vært formidlet så bra før, det er jeg ganske sikker på. Transporter! :D

    O.
    Vil gjerne få anbefale denne til avspilling i ditt eminente anlegg. Ferenc Snetberger, Paolo Vinaccia og ikke minst Arild Andersen! Det er noe av det beste jeg har hørt av trio jazz. Særdelse vakkert:


    (er ellers enig i din kommentar om skapene. Har bare ikke våget å si noe om dem før du selv kom med innrømmelsen.. ;D)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Denne skiva har jeg selvsagt hatt siden kom ut, den har hatt mye spilletid hos meg!
    Hehe...skapene var en dyd av nødvendighet :) Men ja, det er endringer på gang der - men ting tar tid
    for superdad ;)

    O.
    Karma skrev:
    Dog skrev:
    De grusomme skapene jeg har LPer i, er valgt fordi de kan låses og er høye nok til å beskytte komponenter fra små, ivrige barnehender - de ser jeg frem til å erstatte med noe annet...bortsett fra det er jeg ganske fornøyd med både lyd og hvordan det er integrert i stua.

    Hørte på Arild Andersens Elektra i kveld, svært lenge siden sist. Den skiva har aldri vært formidlet så bra før, det er jeg ganske sikker på. Transporter! :D

    O.
    Vil gjerne få anbefale denne til avspilling i ditt eminente anlegg. Ferenc Snetberger, Paolo Vinaccia og ikke minst Arild Andersen! Det er noe av det beste jeg har hørt av trio jazz. Særdelse vakkert:


    (er ellers enig i din kommentar om skapene. Har bare ikke våget å si noe om dem før du selv kom med innrømmelsen.. ;D)
     

    Veggen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.04.2006
    Innlegg
    1.224
    Antall liker
    6
    Artig å lese om din entusiasme for Transporteren Dog. Jeg kjenner meg godt igjen og er like fornøyd etter å ha hatt den i over 1 år.

    Du bør absolutt teste Inguz romkorreksjon. Alt du trenger er en mik og et ok lydkort, resten er gratis, og kvalitetsmessig er det helt i toppklasse.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg er forbauset rett og slett!(over hvor overbevisende Transporter er)

    Inguz lager foreløpig ikke en versjon for mac, men det ser ut som det blir orden på det etterhvert, da skal
    det testes. Vi har jo bra "lydkort" på mac som standard, så dette blir billig moro! ;)

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Tror jeg nevnte et sted at jeg hadde testet en høyttaler-kabel. Det ga mersmak, for underlig nok(og jeg befinner meg trygt plassert midt mellom de fanatiske fløyene) så hørte jeg forskjell! Til det bedre må vite...jeg har jo hatt disse blålys-kablene i oppsettet en god stund, og egentlig glemt dem. Men så testet jeg noen forsiktige fra Audioquest(CV8), som åpenbart har tykkere kobber i seg, stive som de er...og noen undelige elektriske greier i høyttaler-enden(antar det er for å kjempe mot den kjente effekten av teppe-induksjon ;))

    I mine ører virker det som om mer slipper gjennom, noe som gjør både detaljer og holografi mer troverdig i totalpresentasjonen. Skal spare dere for malende beskrivelser, i mitt hode skal kabler gjøre en eneste ting: slippe så mye som mulig av signalet gjennom, hverken mer eller mindre. Har ingen tro på "lyse eller mørke" kabler, eller at de kan gjøre underverker som man stadig leser om.

    Men siden dette ga mersmak så tenkte jeg å teste den bejublede Giant også, så får vi se...får jeg det til i min travle hverdag skal jeg nok rapportere. Noen der ute som vet hvordan den er konstruert?(tenker areal og materialer primært).

    O.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Så du skal teste ledning også nå, Dog? Da vet du jo hva du må gjøre. ;) Særlig ettersom du er så opptatt av å få alt igjennom.
     
    S

    Storebror

    Gjest
    Hehe, impulse 8)
    To strømsnoker, en signalkabel og et sett høyttalerkabler er nå på posten her.
    Svinger bortom og henter senere, spanande må jeg innrømme!

    R
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vi har startet på de 200 timene ;)



    O.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Dog skrev:
    Vi har startet på de 200 timene ;)



    O.
    Har du tenkt å gi en foreløpig statusrapport når du passerer 100?
    Uansett må du være tolmodig før du kan få vurdere hvor bra de egentlig er i forhold til de gamle.. ;D

    Har for øvrig også tro på at dimensjonering av kobber i forhold til hva kabler skal levere, er en vesentlig faktor.(som du selv var inne på for noen innlegg siden)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vi får se hvor interessant det blir, sier som Valentino foreløpig, jeg hører foreløpig ikke at den gjør noe galt :)
    Når den har fått en uke på seg, så skal jeg, hvis jeg orker, bytte litt og se om jeg klarer å nærme meg en metode som gjør at jeg kan høre reelle forskjeller mellom mine gamle Synergistic, Audioquest og disse norske ledningene....gode bananplugger på disse, det skal PM Audio ha! Og flott service fra Resonans i Stavanger, som har lånt meg både det ene og det andre for test.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hehe...så ikke denne før nå. Joda, men det er farlig av ulike grunner.

    1. Tid...teorien er jo at man må ha samme kabelfamilie i hele kjeden. Strøm, signal og ht. Det orker jeg ikke.
    2. Pris...selv om jeg er en åpen fyr, så kommer jeg aldri til å se verdien i å kjøpe kabler til 50k eller mer.
    3. Utseende...grønn? Hæ? ;)

    Litt mer alvorlig, hadde vært artig å teste et sett, men jeg har ikke tid til å gjøre det skikkelig, å teste en Giant er veldig uforpliktende moro...å få et sett fra Oblivion til "test" føles som jobb ;D

    O.
    impulse skrev:
    Så du skal teste ledning også nå, Dog? Da vet du jo hva du må gjøre. ;) Særlig ettersom du er så opptatt av å få alt igjennom.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    De 200 timene fikk en brå slutt i dag, vi har hatt elektriker på besøk, bl.a for å oppgradere kurser i stua. Da skjedde det et uhell, den ene galloen gikk i gulvet og dermed brakk 2 stk Furutech Rhodium bananplugger...Ergerlig selvsagt, men det ordner seg nok. Back to Synergistic.

    Det som er morsomt er at jeg har fått mye bedre lyd! Du verden så mye strømkvalitet har å si!

    O.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn