There is honor in being a Dog

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Steike! Dobbelt så mange unger som jeg! Lykke til i morgen! Og i overimorgen!
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Vi blir 7 med denne karen som kommer i morgen, 3 små, 1 12-åring, 2 voksne og en feit katt på 11 kilo og 13 år ;D
    Mye liv og love her i gården!

    Og takk...litt sært å bli gratulert på forhånd, men jeg har meg selv å takke :)
    O.
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    Valentino skrev:
    LydKarl skrev:
    Valentino skrev:
    Steike! Dobbelt så mange unger som jeg!
    Runder du opp, eller ned, pappa?
    Dog skrev:
    Vi blir 7 med denne karen som kommer i morgen, 3 små, 1 12-åring, 2 voksne og en feit katt på 11 kilo og 13 år ;D
    Mye liv og love her i gården!
    Se! Null kvantifiseringsfeil!
    Aha! Der var ein tredjeperson eg ikkje kjente til, var redd Valentino måtte til å telle desimalar når han ramser opp gjeldsarvingane, stygg sak.

    Lykke til i morgon, Dog!!

    Mvh. Karl :)
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk og takk, the plot thickens - springtime in Paris!
    (og alt klart for morgendagen!)




    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Dette tar jaggu tid!

    Men en kar kom til avtalt tid i går kl 0840, 3910g og 50 cm lang - en perfekt oppgradering!




    O.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    KOM han med FEDX.... ;D

    8)


    Gratulerer så mye, livet er en fest

    MVH Johnny
     

    LydKarl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.11.2004
    Innlegg
    981
    Antall liker
    115
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    1
    GRATULERER !! (eg var litt tidlig ute sist ;))

    Håpar alt er vel med mor og barn (og far!).
     

    Jaerbu

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.11.2003
    Innlegg
    1.582
    Antall liker
    528
    Grattulerer Dog:) Har du funnet ett passe audiofilt navn på sneipen? Keith-Van Dokka f.eks? ;D
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Gratulerer hjerteligst, Ole! Pust ut og nyt dagene nå..
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.766
    Antall liker
    21.657
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer. Han blir sikkert lovbryter i ungdommen som sin far.
    Det er slike bilder som gjør at en gammel mann kunne finne på å tenke seg om. Men det skaljeg ikke finne på.

    Hipp hipp hurra!
     

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.286
    Antall liker
    11.088
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fantastisk.
    Gratulerer !!

    Kona mi gikk akkurat forbi her med et glass vin i neven, hun ser bildet av den nybakte og utbryter:
    "Ka e det no du leser for nokke?"
    "Et hifi-forum, vel", svarer jeg.
    "Tulling................."
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Tusen takk alle sammen, det er virkelig en flott gutt!

    Og Valentino, nå er heldigvis lovverket litt mindre idiotisk enn det var back in the day, så jeg håper han slipper
    å bli kriminalisert for å rulle avgårde, gjøre ollies, kickflips og grinds. Som jentene, som skal bli henholdsvis tennisspiller og cellist(har ringt Yo Yo Ma og ordnet alt) får han full frihet til å velge alt(bare han begynner å surfe, skate og spiller golf med sin far). Life is fingerlickin´ good.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Jeg venter diverse annet også...2 av disse tingene er i toll-systemet as we speak, og 1 av dem har hatt seg en tur på sørlandet.
    Det blir en bra uke den som kommer!

    Lurer litt på hva som skjer når varer på 0.5 kg kommer til Gardermoen....sitter det nå 5 betjenter og SER på den lille pakken? ;D



    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Mens jeg venter....

    Jeg lyttet til Sibelius sin fiolinkonsert i D-moll (Op 47, Allegro Moderato)i kveld, en av min favorittkonserter.
    Jeg har bare en innspilling med Kraggerud, det finnes sikkert andre langt bedre tolkninger/innspillinger(kom gjerne med tips!), som jeg liker godt.

    Og dette går nå fra harddisk i lossless via SB3 og MF Dacen, og det låter fantastisk!(jeg orker ikke å male det ut i lyriske passasjer) Jeg savner virkelig ikke cd-spiller, jeg er ganske sikker på at denne set-upen, som tross alt er en billig variant, slår den spilleren jeg hadde tidligere. Mao, ingen grunn til å se seg tilbake!

    O.
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Morsomt å lese at også andre har slike erfaringer! ;)
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Dog skrev:
    Og dette går nå fra harddisk i lossless via SB3 og MF Dacen, og det låter fantastisk!(jeg orker ikke å male det ut i lyriske passasjer) Jeg savner virkelig ikke cd-spiller, jeg er ganske sikker på at denne set-upen, som tross alt er en billig variant, slår den spilleren jeg hadde tidligere. Mao, ingen grunn til å se seg tilbake!
    Spennende, og ikke så lite tøff påstand. Var det Lector CDP-7tl du hadde?

    Er nok ikke ferdigforsket på dette pc-greiene selv heller, så mange som hyller dette.

    R
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Stemmer, CDP 7 TL. En spiller som avløste Meridian G08. Svært gode spillere begge to, men likevel...

    I kveld har det skjedd store ting her forøvrig(sett med hifi-øyne og ellers), får komme tilbake til det senere. Må drikke champagne med min kjære må vite.

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hæ?

    ;D

    Jeg kommer tilbake når jeg får tid til det...men dette var morsomt! På et antall nivåer, wow!


    O.
     
    R

    Rolf_Da!

    Gjest
    Typisk Dog..................trekker ut i langdrag, bare på ert.... :p

    :D :D
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Litt typisk ja, men også fordi jeg er tvillingpappa på perm OG har en nyfødt gutt OG...etc etc.
    Det er ikke svært mange som er så interessert, men jeg kommer tilbake ;)

    Har jo mer eller mindre fått helt ny lyd og nytt oppsett tross alt! ;D

    O.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Så da..her kommer den første delen av det som kanskje blir 3 deler...evt 2 og en halv ;)
    Denne delen handler om høyttalere....de neste to vil handle om vinyl.

    Først må jeg si at denne oppgraderingen var først og fremst motivert av sikkerhet og stabilitet...jeg hadde ingen audiofile beveggrunner for å si det slik.
    Jeg var opptatt av at galloene skulle stå støere da jeg har to viltre og musikkglade jenter i alderen hvor man går, klatrer og er høyt og lavt. Og snart en gutt i samme modus ;D

    Jeg hadde lest litt om Pierre Sprey i Mapleshade Records for en god stund siden, hans filosofi for studioet(de lager og tweaker det meste av opptaksutstyret selv visstnok, og disse innspillingene skal være svært bra) og hvordan de jobbet sammen med jazz-musikere for at de skulle slippe løs og yte sitt beste, at han hadde gått fra Martin Logan CLS som monitorer til Gallo Reference 3, og selvsagt da hadde tweaket disse til å bli enda bedre(Anthony Gallo var selv innom rett som det var for en lytt). Dette var lenge før dette hadde blitt produkter som kunne kjøpes.

    "We have compared them to the tweaked Martin-Logan CLS that we used to monitor with; the Gallo’s sound better."



    Fyren har noen overbevisninger om at massive blokker av lønnetre kombinert med massive(og jeg mener massive som i mye og tungt!) spikes/føtter av messing var veien å gå. Men som til de fleste slike ting er jeg mer eller mindre skeptisk. Audiofile tweaks effekt på musikkopplevelsen pleier å være SVÆRT overdrevet. Ref Noise Harvester eller alle de elleville beskrivelsene av hvordan kabler transformerer anlegget fra dritt til gull, og det meste annet for den del. Det pleier som regel, hvis det er noe overhodet, å være svært subtile endringer vi snakker om.

    Men her skulle jeg få meg en solid overraskelse.

    Jeg bestilte ett sett med stands til mine Galloer for et par uker siden, av det tykkeste slaget, med "thin carpet footers", da mine ikke skulle stå i tykke tepper, og på mandag kom de i hus. 2 tunge esker med lønn og messing.

    Etter familien hadde fått mat(min sønn kom også hjem denne dagen!), jentene var i seng...så gikk jeg i gang med montering.

    The story continues....;)

    O.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dog skrev:
    Mens jeg venter....

    Jeg lyttet til Sibelius sin fiolinkonsert i D-moll (Op 47, Allegro Moderato)i kveld, en av min favorittkonserter.
    Jeg har bare en innspilling med Kraggerud, det finnes sikkert andre langt bedre tolkninger/innspillinger(kom gjerne med tips!), som jeg liker godt.
    En av mine favorittkonserter også. Det er endel gode versjoner av denne, og en del intetsigende. Imo.
    Blant mine favoritter er Heifetz med CSO/Hendl på RCA (1959) og Neveu med Dobrowen/Philharmonia på EMI (1945).

    Du kan jo høre de;





    Står noen ord om flere innspillinger her i denne tråden;

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,21027.0.html

    Mvh Vidar P
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Tusen takk Vidar, de skal jeg sjekke ut...og gjerne på vinyl hvis mulig? Ja, jeg er en "lurker" i den tråden du refererer til...får mye gode tips der!

    O.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Dog skrev:
    Tusen takk Vidar, de skal jeg sjekke ut...og gjerne på vinyl hvis mulig? Ja, jeg er en "lurker" i den tråden du refererer til...får mye gode tips der!

    O.
    Hehe. Husker Phoebe fra Friends, da de var i Las Vegas, og hun traff denne gamle dama blant spilleautomatene... hun var en "lurker" (eng).

    Ang vinyl; mange av de innspillingene finner du ikke på vinyl; heldigvis er det en god del selskaper som remastrer på en glimrende måte på CD; herunder de store som gjerne har eid rettighetene, så som EMI, DGG, RCA etc, men også Naxos Historical, Music & Arts, Melodiya, Tahra, Orfeo etc etc.

    F.eks er katalogene til EMI stappfulle av godbiter; selv er jeg veldig begeistret for disse remasteringene; link til pågående salg på MDT;

    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/search/Special Offers/SO_EMIhistorical/EMIhistorical0308/

    Generelt til salgssiden;

    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/category/Special Offers/

    Mvh Vidar P
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Hvor var jeg...ja, montering ja.

    [Edit] For referansens skyld, slik ser de ut originalt:

    [Edit]

    Når man pakker ut disse tingene sine så skjønner man at Mapleshade mener alvor. Flott håndtverk og finish, lønneblokkene pakket i oljet papir, ikke mye industrielt "produced and manifactured by children and slaves in China" over dette nei.

    Her et detalj bilde som viser litt dimensjoner både på blokkene og føttene:



    En close-up:



    Og et med litt mer visuell infomasjon:



    Enkel montering, enkel justering for å få alt i vater, i det hele tatt enkelt.

    Det er flere ting som skjer her..det ene er disse massive blokkene og den effekten det sannsynligvis har(jeg skal ikke gi meg ut på lange utredninger på hvorfor hva skjer, det har jeg ikke greie på), det andre er selvsagt messingføttene - som er det mest gedigne jeg har sett ever - og det tredje er den mer dramatiske vinkelen Galloene får til lytteposisjon. Her et bilde som viser hvordan dette utarter seg:



    Og fra lytteposisjon, kind of:



    Nok bilder, det er sjelden jeg orker/gidder/evner å utbasunere noe om et eller annet som skaper en stor forbedring lenger, men denne gangen får bli ett unntak. For jeg har fått nye høyttalere! Og det er faktisk ingen overdrivelse. Før jeg hopper i det, jeg har levd med Galloene siden sommeren 2005. Jeg har hatt en haug med elektronikk foran dem, jeg kjenner de svært godt. I motsetning til folk som oppgraderer 2 ganger i måneden får jeg vel si...jeg har også hørt på mange alternativer, uten at jeg har klart å mobilisere den helt store entusiasmen. Klart det finnes bedre saker, men totaliteten i hva disse presterer av musikkformidling er fortsatt enorm i mine ører. Helt uavhengig av pris.

    Effekten disse Mapleshade-standsene har hatt hos meg er intet mindre enn dramatisk. Her er jeg på farefull ferd inn i et landskap av klisjéer...skal forsøke å unngå de så langt som mulig. Men makan! ;D Det første man legger merke til er hvor mye mer artikulert mellombassen blir, vi snakker snert og smekk! (f.eks ble "Run the VooDoo Down" med Cassandra Wilson en helt annen opplevelse). Dypbassen får også en solid kvalitetsheving, blir både mer definert og kontrollert. Mellomtonen (som jeg i utgangspunktet var svært fornøyd med) ble enda klarere og fyldigere etc etc. I sum gir dette også en helt annen holografisk opplevelse av hva som skjer i musikken, mer luft og plass rundt utøverne og ikke minst instrumentene. Det virker som absolutt alt har fått løftet seg noen solide hakk på kvalitetskalaen. I am fucking amazed! Jeg antar dette handler om resonanskontroll av en annen verden, noe er det, for dette er ikke placebo for å si det sånn.

    For å dra en sammenligning: Mapleshade-plattformer og føtter hadde en langt mer dramatisk positiv og ikke minst RIKGTIGERE effekt på mitt oppsett enn Gallo sin bassforsterker hadde. Langt mer. Så jeg har fått nye høyttalere med denne endringen, rett og slett.

    I fortsettelsen...og jeg husker Horny tipset meg om disse messinggreiene for flere år siden...det er klart det fristende å sjekke ut hva dette kunne gjøre under en vinylrigg f.eks. Men det får bli en annen gang.

    Først skal jeg skrive litt om et par andre oppgraderinger på den fronten...when time allows. Det er ikke småtterier det heller! :D

    Som en slutt på del 1: Alle som har reference 3 og kanskje alle som har andre høyttalere som trenger bedre fundament - sjekk disse ut.
    Anbefales på det absolutt sterkeste.

    O.
     

    impulse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    13.199
    Antall liker
    7.674
    Sted
    Hølen
    Dette ser jo sanseløst flott ut, Ole! Gratulerer! Det er nesten så jeg får lyst til å prøve Gallo/Mapleshade selv..... :D
    Desuten ser det veldig lekkert ut med en Barcelona som lyttestol!

    Men jeg ble veldig nysgjerrig på disse små vippebryterne på undersiden av blokkene dine! (..men ikke like nysgjerrig som jeg er på effekten av de neste trinnene av oppgraderingen din.. ;D )
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Takk igjen!
    Jeg ser at jeg nå bruker mer og mer tid på klassisk musikk, så her har jeg mye godt i vente.

    O.
    Vidar P skrev:
    Dog skrev:
    Tusen takk Vidar, de skal jeg sjekke ut...og gjerne på vinyl hvis mulig? Ja, jeg er en "lurker" i den tråden du refererer til...får mye gode tips der!

    O.
    Hehe. Husker Phoebe fra Friends, da de var i Las Vegas, og hun traff denne gamle dama blant spilleautomatene... hun var en "lurker" (eng).

    Ang vinyl; mange av de innspillingene finner du ikke på vinyl; heldigvis er det en god del selskaper som remastrer på en glimrende måte på CD; herunder de store som gjerne har eid rettighetene, så som EMI, DGG, RCA etc, men også Naxos Historical, Music & Arts, Melodiya, Tahra, Orfeo etc etc.

    F.eks er katalogene til EMI stappfulle av godbiter; selv er jeg veldig begeistret for disse remasteringene; link til pågående salg på MDT;

    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/search/Special Offers/SO_EMIhistorical/EMIhistorical0308/

    Generelt til salgssiden;

    http://www.mdt.co.uk/MDTSite/category/Special Offers/

    Mvh Vidar P
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.950
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grattis!
    Lekkert med disse nye standsene O. :)

    Og nå ble det nok tyngre å skulle bikke Galloene sidelangs..... ;)

    Hvor mange cm er Galloene hevet nå i forhold til tidligere?
    Og stemmer det av bildene at de er tiltet en del mer bakover i toppen?

    Og nå er jeg rimelig spent på hva du har tenkt på vinylfronten :)
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Gratulerer Dog!

    Jeg prøvde for en 1,5-2 år siden å kjøpe IsoRock fra Bright Star Audio, men det var i den fasen hvor de fikk problemer med produksjonen og deretter stoppet helt opp. Ble derfor ikke noe av det.

    Jeg har selv opplevd og argumentert for at galloene låter best mer bakoverlent enn std. spikes tillater. På mine bortlånte galloer så kjørte jeg bakre spikes helt inne (tom. uten mutter..) samt en 4-5 stereophile under spiksene i front :). Midlertidig løsning selvsagt.

    Jeg bruker de i ett rom hvor jeg stor sett går/oppholder meg og jeg opplever tilten som helt nødvendig. Bla. så blir mellomtone og diskant skytende ’alt’ for lavt hos meg uten en slik bakover-tilt. Gøy å se at du opplever det samme og at det ga deg ett placebofritt løft :D . Dette er jo også ett av de mer omtalte og få ankepunktene på galloene.

    Takker ellers for fin tilbakemelding og lekre bilder, de standsene så virkelig feete ut. Har ikke sett gode bilder av de med høytalere på og ikke minst i ett så flott miljø før. Trodde kanskje det skulle se litt teit ut at de ikke var i sort, men det gjør det jo ikke i det hele tatt, faktisk det motsatte. Din post styrker helt klart tanken på å ta en hermegåsa her.

    Mvh
    bob
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Dette minner meg om effekten jeg en gang opplevde da jeg satte mine gamle høyttalere på Target fyllt med sand.
    Jeg vil tro at effekten du opplever i bass og nedre mellomtone kan tilskrives det mer solide fundament. Effekt lenger opp i frekvenser har vel i større grad med den mer dramatiske vinkling å gjøre.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Karma skrev:
    Jeg vil tro at effekten du opplever i bass og nedre mellomtone kan tilskrives det mer solide fundament. Effekt lenger opp i frekvenser har vel i større grad med den mer dramatiske vinkling å gjøre.
    Dette er vel en rimelig grei forklaring på hva som skjer her ja Karma.
     

    Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Innlegg
    3.228
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Det er klart, slike ting har man jo testet før. Men dramatikken i endringen er i en helt annen liga, så jeg tror det må være noe synergi
    mellom lønn og messing ute og går også.

    O.
    Karma skrev:
    Dette minner meg om effekten jeg en gang opplevde da jeg satte mine gamle høyttalere på Target fyllt med sand.
    Jeg vil tro at effekten du opplever i bass og nedre mellomtone kan tilskrives det mer solide fundament. Effekt lenger opp i frekvenser har vel i større grad med den mer dramatiske vinkling å gjøre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn