The Wall

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Nytt liv i gammel traver etter besøk hos Mala

    EC0B4372-5186-4A02-8680-39A572DD35AA.jpeg


    Vi HIFI nerder liker jo å «klare selv». Selv har jeg etter beste evne satt opp platespilleren. Låt i grunnen greit, men slet ofte med det innerste sporet på platene.

    Etter å ha vært på foredrag hos Mala Audio med OVK, og hørt svært kunnskapsrike Dietrich Brakemeier om oppsett av spillere, var det imidlertid tydelig at sjansen for at min spiller var optimalt oppsatt var mindre enn muligheten for 7 rette i Lotto. Lotto er vanskelig å gjøre noe med.

    Når det gjelder platespilleroppsett stiller det seg annerledes. Dietrich pekte på Mala sin egen analog ekspert Jan som en av de ytterst få som virkelig kan denne kunsten.

    Jeg kontaktet Mala og bestilte justering med kontroll og rens av pickup. Fikk spilleren tilbake neste dag, med friskmeldt og nyrenset pickup satt opp etter alle kunstens regler.

    Du verden, du verden som det spiller nå. Spilleren ikke bare sporer helt utmerket, rillestøy er nå nærmest fraværende. Det låter mye åpnere, rene og friskere. En fryd, rett og slett. Så utrolig morro dette.

    Anbefales og en stor takk til Mala !!!!
     
    Sist redigert:

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hmmm... synes du det er greit å komme med slike nevrosefremkallende innlegg på en fredag?
    og jeg som trodde at spilleren min låter bra og at alt er på stell...
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    hmmm... synes du det er greit å komme med slike nevrosefremkallende innlegg på en fredag?
    og jeg som trodde at spilleren min låter bra og at alt er på stell...
    Da Dietrich holdt foredrag om vinylspillere avsluttet han 30 minutter senere enn planlagt med ordene: « Thank you for your patience». Respons fra salen var «No problem we are all Patients». Så Rama, det er ingen grunn til at du skal ha det noe bedre enn oss andre:).
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, kjekt å vite at man har spesialkompetanse tilgjengelig i nærområdet, i alle fall.
    hender jo rett som det er at jeg skrur meg vill.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    BMW? Hvor fort kjører du når du trenger forlenget kåpe?
    Forlenget kåpe er behagelig fra ca 100 km/t og oppover:). Vind og vindstøy blir betydelig redusert når kåpen settes i øverste posisjon og har forlenger. Sykkelen er en BMW K1200GT 2004.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Lastenes sum er konstant
    Nei, de er ikke det. Ihvertfall ikke for Clearaudio Veritas S pickupen min. Det eksperimenteres og jeg endrer last i RIAA fra 100 Ohm til 560k Ohm.
    E29EF778-5E1E-43E1-8704-AC1CC1DBEDF2.jpeg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    560 k ohm.
    Har Veritas konvertert fra MC til super MM (11 × 47k)?
    He he .... Med 100 Ohms last låter Veritas bra, men kanskje litt forsiktig dynamisk. Med 30 Ohm enda mer dempet. Med 47K som mange anbefaler slippes pickupen løs og det blir full dynamikk. 560K låter, la meg si det slik, dynamisk!
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.151
    Antall liker
    966
    Torget vurderinger
    2
    Hei Final
    Håper det er ok at jeg kommenterer her.
    Så at du spurte Mala om justering av platespilleren din. Jeg er imponert over at de gikk løs løs på oppgaven, og at de i tillegg fikk det til bra. Det sier mye om hvor dyktige folk Mala har på jobben. Fikk lyst til å sende min gamle Well Tempered classic ditt en tur:). Angående last på CA1 så tror jeg at det er 560ohm du kjører.(Det var standard uten ekstra laster i bøyla/lasken) Jeg fikk Leif Erntsen til å bygge om min riaa til 6.8K ohm. Mener å huske han sa det var det kretsen var på uten å legge til ekstra laster. Min erfaring med Veritas er at mindre du bypasser bedre er den PUen. Så opplevelsen din stemmer perfekt med min erfaring.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Hei Final
    Håper det er ok at jeg kommenterer her.
    Så at du spurte Mala om justering av platespilleren din. Jeg er imponert over at de gikk løs løs på oppgaven, og at de i tillegg fikk det til bra. Det sier mye om hvor dyktige folk Mala har på jobben. Fikk lyst til å sende min gamle Well Tempered classic ditt en tur:). Angående last på CA1 så tror jeg at det er 560ohm du kjører.(Det var standard uten ekstra laster i bøyla/lasken) Jeg fikk Leif Erntsen til å bygge om min riaa til 6.8K ohm. Mener å huske han sa det var det kretsen var på uten å legge til ekstra laster. Min erfaring med Veritas er at mindre du bypasser bedre er den PUen. Så opplevelsen din stemmer perfekt med min erfaring.
    Vel Rotecop, når noe er for godt til å være sant, ja så er det som oftest det. Det er som du sier 560 Ohm som er riktig på CA1 i standard utgave. Sjekket manualen og der står det.
    Leif moddet også min CA1 ved et par anledninger og RIAA og det var 6.8 K Ohm og ikke 560K. Husker det nå. Takk for korrigering. Morsomt at vi har samme erfaring.

    Kombinasjonen RIAA med laveste Gain (53 db) og Topping preamp er morsom. Trodde aldri jeg skulle få så lavt støynivå fra DP RIAA. På alle normale lydtrykk er suset så lavt at jeg må legge øret inntil diskanten for å høre det.
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.271
    Antall liker
    6.427
    Sted
    Under stjernene
    Det var nok 6,8 K og ikke 560K - så jeg tok munnen litt full, men likevel;).
    Respekt(y)
    RIIA'n på min CA1" tok kvelden" i 2007, - kan ikke huske at jeg har styret med justeringer etter tidlig 90 tallet.
    Så her har jeg ikke noe å tilføre;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk aldri benyttet anledningen sist Final arrangerte Lørdagsmatiné for OVKerne. Det har plaget meg siden.

    Sist lørdag bød sjansen seg for et ekslusivt oppsamlingsheat og alenebesøk for Herrenes lunsj sammen med Wuddiz (@woodrand) - atpåtil i ny bolig.

    Vi satte kurs og var så ivrige og sultne på hva som ventet oss, at vi oppdaget altfor sent at vi strengt tatt burde ha kjørt av E18 ved Sandvika.
    Noen u-svinger senere er vi allikevel fremme og skimter Kolsåstoppen over på andre siden av søkket.


    Omvisningen var av hospitzenklasse, hvor omfattende vandring og en godt fornøyd skritteller økte energibehovet med flere 100 prosent.
    Å ja, det stemmer at motorsykkelen til Final har egen hybel i hospitset på vinterstid, hvor den står på håndknyttet matchende teppe i safranull fra moskusnakke 🤫

    Herrenes lunsj kunne nå inntas, sogar av den nydelige og smakfulle varianten;

    Final_2021_10_16.jpg


    Når folk skryter av størrelsen, så blir jeg kronisk schepptizk og vil ha både håndfast og visuelt bevis. -Ja, kanskje ikke håndfast bevis, men det viste seg uansett at skrytet var berettiget. -Den var både større og tyngre enn min :confused:

    Ja'a, Finals nye sort-anodiserte effekttrinn med nyfrest, håndpolert DP-skilt, skalerte inn en pålydende egenvekt i underkant av netto kg. 100.


    Final_2021_10_16_3.jpg


    DP A5 er steike så røsslig (og fremstår mye større enn hva bilder kan vise) - har pulver så det holder, og er kjempematch i den store stua, ikke bare visuelt, men også hørbart.

    Langt værre er det å se peanøtten av en pre som kan adstedkomme mange morsomme kommentarer.
    Den lille søte P90 fra Topping er så liten at boksen knapt har plass til innganger. Derfor har de løst hele issuet med en ekstra boks med utelukkende sånn ca. 4 ekstra innganger.

    Fiskekassene til Reidar Persson kler rommets fasong, størrelse og glir inn i stilinteriøret på en perfekt måte. Responsene til Final er dessuten egenhendig oppskalert og blodtrimma av Reidar med det beste på delefiltersiden og beryllium i diskanten for å nevne noe.

    Vi kaster på noe krevende vinylskiver fra tyske In+Out Records. Først Walk Way Saturation (LP IOR 77024-1), deretter Brainstorm feat. Chico Hamilton (LP IOR7006-1). Det viktigste er tross alt kilden til kilden! ((c) Grumpy).

    Lyden brer om seg i rommet og kaster musikken ut i vakre fargebølger med en omsvøpende stramhet og utklinging som fort gjør at vi glemmer at preen bare er peanøtten fra Topping. Det er sjelden herlig å høre når effekttrinnet til de grader kontrollerer begivenhetene som hos Final.
    Her er intet av hørbare romproblemer til tross for at bassen føles dyp og slagkraftig som Mike Tyson på sitt værste. -De doble dørerene på begge sider i stua og i bakkant, skåner trolig eieren (og oss) for alle ulumskheter i bassen som gjerne blir problematisk når det øses ut med kiloviswatt av dB'er.

    Fyttirakkern for en naturlig og velklingende lyd.

    PS! Jeg har nettopp ringt eieren og forelagt han ønske om kjøp av anlegget ....om huset og motorsykkelen følger med da :LOL:

    Final_2021_10_16_4.jpg


    Vi prøvde oss selvsagt på en frekkis med lunsj på søndag også, men verten var trolig mer enn nok fornøyd med å oppvarte oss kravstore gjennom denne fem-timers lunsjen. Takk for en kjeeeeeeempe .....hyggelig gourmetlunsj og musikalsk nytelse. KONKLUSJON: Dette var langt fra noe A5 lunsj og det hele var målbart Toppings.

    Takk for osses altså 👯‍♀️
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg fikk aldri benyttet anledningen sist Final arrangerte Lørdagsmatiné for OVKerne. Det har plaget meg siden.

    Sist lørdag bød sjansen seg for et ekslusivt oppsamlingsheat og alenebesøk for Herrenes lunsj sammen med Wuddiz - atpåtil i ny bolig.

    Vi satte kurs og var så ivrige og sultne på hva som ventet oss, at vi oppdaget altfor sent at vi strengt tatt burde ha kjørt av E18 ved Sandvika.
    Noen u-svinger senere er vi allikevel fremme og skimter Kolsåstoppen over på andre siden av søkket.


    Omvisningen var av hospitzenklasse, hvor omfattende vandring og en godt fornøyd skritteller økte energibehovet med flere 100 prosent.
    Å ja, det stemmer at motorsykkelen til Final har egen hybel i hospitset på vinterstid, hvor den står på håndknyttet matchende teppe i safranull fra moskusnakke 🤫

    Herrenes lunsj kunne nå inntas, sogar av den nydelige og smakfulle varianten;

    Vis vedlegget 756593

    Når folk skryter av størrelsen, så blir jeg kronisk schepptizk og vil ha både håndfast og visuelt bevis. -Ja, kanskje ikke håndfast bevis, men det viste seg uansett at skrytet var berettiget. -Den var både større og tyngre enn min :confused:

    Ja'a, Finals nye sort-anodiserte effekttrinn med nyfrest, håndpolert DP-skilt, skalerte inn en pålydende egenvekt i underkant av netto kg. 100.


    Vis vedlegget 756594

    DP A5 er steike så røsslig (og fremstår mye større enn hva bilder kan vise) - har pulver så det holder, og er kjempematch i den store stua, ikke bare visuelt, men også hørbart.

    Langt værre er det å se peanøtten av en pre som kan adstedkomme mange morsomme kommentarer.
    Den lille søte P90 fra Topping er så liten at boksen knapt har plass til innganger. Derfor har de løst hele issuet med en ekstra boks med utelukkende sånn ca. 4 ekstra innganger.

    Fiskekassene til Reidar Persson kler rommets fasong, størrelse og glir inn i stilinteriøret på en perfekt måte. Responsene til Final er dessuten egenhendig oppskalert og blodtrimma av Reidar med det beste på delefiltersiden og beryllium i diskanten for å nevne noe.

    Vi kaster på noe krevende vinylskiver fra tyske In+Out Records. Først Walk Way Saturation (LP IOR 77024-1), deretter Brainstorm feat. Chico Hamilton (LP IOR7006-1). Det viktigste er tross alt kilden til kilden! ((c) Grumpy).

    Lyden brer om seg i rommet og kaster musikken ut i vakre fargebølger med en omsvøpende stramhet og utklinging som fort gjør at vi glemmer at preen bare er peanøtten fra Topping. Det er sjelden herlig å høre når effekttrinnet til de grader kontrollerer begivenhetene som hos Final.
    Her er intet av hørbare romproblemer til tross for at bassen føles dyp og slagkraftig som Mike Tyson på sitt værste. -De doble dørerene på begge sider i stua og i bakkant, skåner trolig eieren (og oss) for alle ulumskheter i bassen som gjerne blir problematisk når det øses ut med kiloviswatt av dB'er.

    Fyttirakkern for en naturlig og velklingende lyd.

    PS! Jeg har nettopp ringt eieren og forlagt han ønske om kjøp av anlegget ....om huset og motorsykkelen følger med da :LOL:

    Vis vedlegget 756599


    Vi prøvde oss selvsagt på en frekkis med lunsj på søndag også, men verten var trolig mer enn nok fornøyd med å oppvarte oss kravstore gjennom denne fem-timers lunsjen. Takk for en kjeeeeeeempe .....hyggelig gourmetlunsj og musikalsk nytelse. KONKLUSJON: Dette var langt fra noe A5 lunsj og det hele var målbart Toppings.

    Takk for osses altså 👯‍♀️
    Takk for meget hyggelige ord og et morsomt lunchtreff. Jazz platene som ble spilt var virkelig spennende saker. Bestilling er allerede sendt til In and Out records.

    Sammen med platene besøket så generøst donerte, ser jeg konturene av begynnelsen på en Jazz samling med titler som kan få conoisseurer innen sjangeren til å nikke annerkjennende. Vinen som ble donert frister en utrygg tilværelse i vinkjelleren🍷
    ADA65B07-BE85-40B3-A9FE-498E5AEEF7BE.jpeg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Vanlige folks tur
    Ultralyd eliten bekymrer seg for software versjoner, destillert, frekvensrens og støy. Selv er jeg forskånet for disse bekymringene.

    Når det er vanlige folks tur til å vaske plater:

    BC5C38C3-3DDF-490A-B28C-8B2502BAD2AB.jpeg
     
    Sist redigert:

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.271
    Antall liker
    6.427
    Sted
    Under stjernene
    Kom til å tenke på visa:
    Noen barn er brune som et nystekt brød
    Noen barn er gule og noen barn er rød
    Noen barn er hvite- noen nesten blå
    Meget er forskjellig men det er utenpå
    Noen barn har trehus
    Noen bor i båter
    Noen bor i steinhus
    Noen bor på flåter
    Noen barn har hytter som er bygd av strå
    Meget er forskjellig- men det er utenpå🙄
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En tur til Horten
    På lørdag ble det tur til HIFI messen. Det beste med slike messer er å treffe gamle kjente og bli kjent med nye. Tror det var etterlengtet for mange. Jeg registrerte mye godt humør og vennskapelig kjekling blant de mange gråhårede brushaner.
    Lydmessig var messa bedre enn forventet. Mye bra selvom rommene og tiden til oppkobling stiller utstillerne ovenfor utfordringer.

    For meg var JBL 4309 med en liten sub blant de hyggelige overraskelsene. Aller mest morsomt og desidert mest engasjerende var turen tilbake til 90 tallets linjekilder. Lørdag ettermiddag fikk jeg plass i sweetspot foran @jorwed_ sine Genesis II. Behørlig justert av @Roald.

    Steely Dan slapp seg løs. Stort, amerikansk, herlig dynamisk og oppløst. Var verdt inngangsbilletten alene.

    F1FFDD1C-9655-46AA-8F8E-F74E8B18D0C0.jpeg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    En hund etter Jazz
    Når det spilles Jazz i stuen og jeg er andre steder i huset blir jeg regelmessig forstyrret av høylytt bjeffing. Det er vår italienske mynde som vil at jeg sporenstreks innfinner meg i stuen så vi kan høre sammen.
    A00A0A68-6E0F-4A7F-9C3D-B7A813A698EC.jpeg

    En firbent Jazz elsker

    Komfort må det også være. Hundesengen må naturligvis også flyttes inn i stuen. Noe annet skulle tatt seg ut.

    BE3F7CB9-1C0C-4C3F-8AF9-A0A7FE8B50FF.jpeg

    Godt nyttår
     
    Sist redigert:

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.246
    Antall liker
    4.383
    Torget vurderinger
    0
    Fin hund med god smak. Godt nytt år!😊
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    398
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Menneskets beste venn. Lytting er enda bedre med en kompis, selv om det er en hund. Stilig, dette var inspirerende!

    Vi skal hente valp den 14. januar, og jeg skal teste om jeg kan få til noe lignende. Får vel kjøpe inn plenty med godbiter for å oppbevare ved siden av lytteposisjon:) Og spille litt lavt til å begynne med, slik at volum ikke blir for mye for de små ørene. Bli vant til å sovne i sweetspot, slik som faren.

    Hvordan holder man valpen unna kablene, og enda verre - terminalene på baksiden av forsterkerne?
    Kanskje grind til å begynne med? Eller kanskje det finnes noe ubehagelig lukt/smak man kan spraye rundt der bak?
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Artig kombinasjon av Topping og DP A5. Etter å ha kjørt Parasound P3 Halo siden 2006(det er en krutegod sak faktisk, langt bedre enn dens etterkommere P5 og P6 etter min mening...) på ulike forsterkere og høyttalere så ser jeg meg litt rundt etter en ny..

    Ser du det altså slik at Topping ikke står tilbake for andre eksklusive produkter du har paret med DP tidligere?

    Forøvrig BMW K-eier selv. Dog 3 år eldre, men ikke veldig ulik. K1200RS her. Har tilbakelagt 75 000km på denne på 4 år og det er jeg ganske fornøyd med. Snart 130 000km og still going strong.. Overhaling av støtdempere for 3dje gang står for tur(ettermontert Öhlins) og kjører med 4-2-1grenrør og åpen potte. Går som et uvær..
    106707109_10164078545000341_5427037944858542727_n.jpg
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Menneskets beste venn. Lytting er enda bedre med en kompis, selv om det er en hund. Stilig, dette var inspirerende!

    Vi skal hente valp den 14. januar, og jeg skal teste om jeg kan få til noe lignende. Får vel kjøpe inn plenty med godbiter for å oppbevare ved siden av lytteposisjon:) Og spille litt lavt til å begynne med, slik at volum ikke blir for mye for de små ørene. Bli vant til å sovne i sweetspot, slik som faren.

    Hvordan holder man valpen unna kablene, og enda verre - terminalene på baksiden av forsterkerne?
    Kanskje grind til å begynne med? Eller kanskje det finnes noe ubehagelig lukt/smak man kan spraye rundt der bak?
    Sikkert en god ide å spille lavt i starten. Peet liker godt vanlig lyttenivå ++, men ikke veldig høyt. Da stikker han. Når det gjelder skade på anlegget er det alltid en risiko. Litt vennlig men bestemt dressur helt fra starten kan gjøre at problemer ikke oppstår.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Artig kombinasjon av Topping og DP A5. Etter å ha kjørt Parasound P3 Halo siden 2006(det er en krutegod sak faktisk, langt bedre enn dens etterkommere P5 og P6 etter min mening...) på ulike forsterkere og høyttalere så ser jeg meg litt rundt etter en ny..

    Ser du det altså slik at Topping ikke står tilbake for andre eksklusive produkter du har paret med DP tidligere?

    Forøvrig BMW K-eier selv. Dog 3 år eldre, men ikke veldig ulik. K1200RS her. Har tilbakelagt 75 000km på denne på 4 år og det er jeg ganske fornøyd med. Snart 130 000km og still going strong.. Overhaling av støtdempere for 3dje gang står for tur(ettermontert Öhlins) og kjører med 4-2-1grenrør og åpen potte. Går som et uvær..
    Vis vedlegget 777376
    Wow tøff sykkel. Hakket mer racing enn GT utgaven jeg har. Synes også sykkelen min har krefter i bøtter og spann. 75000 på fire år, da tilbringer den virkelig mye tid på veien.

    Jeg har prøvd endel forskjellige preamper på DP. DP,s egne: CA1, C1b, C1S og BPC 7.0. I tillegg har jeg prøvd Accuphase E-370 som pre og Bricasti digital preamp.

    Alle de aktive preampene tilfører et anstrøk av egenlyd. Et lite skimmer som kan gjøre lydbildet større, men også litt rotete når mye skjer i lydbildet.

    Topping Pre 90 oppleves som helt nøytral og 100% transparent. Ikke noe englestøv der i gården, kun økning i volum og skifte mellom kilder.

    Ulempen med Topping er en plastikkaktig og sensitiv fjernkontroll som må pekes nøyaktig på preampen. Noen skjønnhet er den heller ikke, men den er et lite teknisk vidunder med null støy og forvrengning.
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    784
    Antall liker
    945
    Den er egentlig helt lik K1200GT, som har noe mer bredding av kåpe, høyere styre, runde speil, varmesete, elektrisk justerbar vindskjerm(jeg har dog satt på GT-vindskjerm på min) og originallakkerte kofferter. Har du den originale 31L store toppkofferten også? Minnes at den kom i 2004.
    Jeg vet ikke hvor interessert du er i lyd og mer prestanda, men den våkner virkelig til med en åpen potte og grenrør uten katalysator..
    Youtube - BMW K1200RS with Akrapovic exhaust


    Takk for oppklaring! Jeg synes det høres riktig så bra ut med nøytralitet. Det er i utgangspunktet det jeg er ute etter(tror jeg).
    Jeg har en SMSL SU9 DAC. En meget god DAC etter min mening, men dette er også et Kina-produkt med en håpløs fjernkontroll.
    Så jeg heller faktisk mot å prøve en Musical Innovation nå.. De har skikkelig fjernkontroller og ingen potmetere i signalveien..
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    @MB-S124 Med alle kofferter på montert:

    44D046CC-76F2-42DD-9D83-373D99013C5A.jpeg

    Synes sykkelen ser best ut uten toppkofferten for min del.
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Avspasseringsdag med Freddie Hubbard på platespilleren. Den Jazzglade mynden har inntatt favoritt posisjonen ved siden av lyttestolen.
    1349CE4A-42FD-4EB1-8162-F9EF33AE668F.jpeg
     
    Sist redigert:

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ja du sier noe. Veldig mye glede i en firbent venn. Har vært en fin periode for eier og mynden med hjemmekontor sammen.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn