The Sound of Thumper

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.597
    Torget vurderinger
    24
    På sikt så er jo muligheten der til å integrere en saftig bass i den skjenken 8) 8) For de som har slike behov..

Hadde du kledd fronten med samme panel og belistning som du har på veggene så hadde hele konstruksjonen blitt borte.. ;D ;D

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.175
    Torget vurderinger
    10
    Lekkert. PS er du ungkar eller er det et "familiebilde" du har på skjenken?

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    pengesluk skrev:
    På sikt så er jo muligheten der til å integrere en saftig bass i den skjenken 8) 8) For de som har slike behov..

Hadde du kledd fronten med samme panel og belistning som du har på veggene så hadde hele konstruksjonen blitt borte.. ;D ;D
    Jeg har jo kamuflert de med nesten samme farge som veggen... Det får være nok WAF synes jeg ;)

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.175
    Torget vurderinger
    10
    Thumper skrev:
    HEL skrev:
    Er nok familiefar jeg...
    Det er kona jeg har bilde av der...
    Da mangler du bare en ting for å leve opp til avatarteksten min ;D

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.597
    Torget vurderinger
    24
    Thumper skrev:
    pengesluk skrev:

Jeg har jo kamuflert de med nesten samme farge som veggen... Det får være nok WAF synes jeg ;)
    Ja, kommer du unna med det så slipper du billig!

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    pengesluk skrev:
    Thumper skrev:
    pengesluk skrev:
    Ja, kommer du unna med det så slipper du billig!
    Og det værste(eller beste...) er at jeg gjør det 8)
    Fruen synes det er helt ok med disse... Sitat fra henne: Litt kult å ha noe som ikke alle andre har da!
    8)

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    HEL skrev:
    Thumper skrev:
    HEL skrev:
    Er nok familiefar jeg...
    Det er kona jeg har bilde av der...
    Da mangler du bare en ting for å leve opp til avatarteksten min ;D
    Da får vi vel se om den siste tingen lar seg ordne også da... :) Kommer jo en helg om ikke lenge vet jeg og da kan jo alt hende ;)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.597
    Torget vurderinger
    24
    Hold godt på den kvinnen - meget sjelden utgave, hører med til 20% av 80/20, bølingen vil ha det alle ANDRE har.. :eek: :eek:

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.149
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Thumper skrev:
    Knipsa et bilde med mobilen etter en runde med malerkosten i går...
    Gir et inntrykk av hvordan det kommet til å se ut i hvertfall...
    Dette blir jo bra! :)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    Veldig bra thumper, spiller sikkert like bra som det ser ut au

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    pengesluk skrev:
    Hold godt på den kvinnen - meget sjelden utgave, hører med til 20% av 80/20, bølingen vil ha det alle ANDRE har.. :eek: :eek:
    Kanskje du må begynne å merke disse "godkjente" frøknene, Pengesluk, så vi vet hva vi skal se etter?

Godt å se at ting kommer på plass og låter bra, Thumper!
    Tror hvitfargen bidrar til at de ikke tar helt over rommet såpass svære som de er.

Edit: Tok bort bildet for å kunne lese tråden mens jeg er på jobb...

Mvh
    Frode

freddie77

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.09.2009
    Antall liker
    457
    Edit: Tok bort bildet for å kunne lese tråden mens jeg er på jobb...

Mvh
    Frode

Den er grei, beklager.

Lykke til med røreksperimenteringen!

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Etter å ha brukt noen timer med de forskjellige rørene jeg hadde tilgjengelig her hjemme har jeg fått en ny favoritt...
    Det viste seg at 6CA7 passet de nye ht bedre enn KT88 som var min favoritt på CWIII... 6CA7 var favoritt når jeg hadde WLM Lyra MkII også...
    Rørene som ble testet i denn omgang var EH KT88, EH 6CA7, Sovtek 5881 og et 6n3cE

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Hm... fikk litt tid til overs i lunsjen og ble sittende og tenke litt over gårsdagens annonseutleggelse...
    Hva er det jeg egentlig gjør? Her har jeg en av de aller beste integrerte rørforsterkerene i verden(og det er ikke bare mine ord), og så vurderer jeg å bytte den inn? Og jeg som egentlig er så imponert over den... MEN er man bitt av basillen så er man det... Jeg hadde en lytteseanse på et pre/power oppsett som virkelig ga mersmak, men det begynner å koste litt så da må jeg selge unna noe først... Ingen krise om jeg ikke får solgt da jeg kan leve lykkelig med Leben CS600 i mange år, men...det frister jo å ta ennå et steg oppover stigen. Vi får se hva som skjer. Stresser ikke med dette, og har ikke tenkt å gjøre så mange salgsfremstøt da jeg jo trenger en GOD forsterker nå som juleferien nærmer seg og jeg ser frem mot maaaaange timer musikk.

Vedlegg

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.175
    Torget vurderinger
    10
    Jeg så det og lurte på om det stod bra til eller om noe alvorlig hadde skjedd. Hvis det brenner i lomma så kjøp heller en sånn messingdiskant fra Fostex ;D

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    20.434
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Thumper skrev:
    Hm... fikk litt tid til overs i lunsjen og ble sittende og tenke litt over gårsdagens annonseutleggelse...
    Hva er det jeg egentlig gjør? Her har jeg en av de aller beste integrerte rørforsterkerene i verden(og det er ikke bare mine ord), og så vurderer jeg å bytte den inn?
    Eneste naturlige "step-up" må vel da være CS660P men en passende pre :)

Er "grønn" på hornløsninger - og spør derfor enkelt og greit: Er det noen betingede årsaker til den fysiske størrelsen og utformingen av kabinettene?

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    HEL skrev:
    Jeg så det og lurte på om det stod bra til eller om noe alvorlig hadde skjedd.
    Det er egentlig helt på jordet å vurdere dette, men... Vi får se hva som skjer :) Har ingen hast med å hive ut CS600...

HEL skrev:
    Hvis det brenner i lomma så kjøp heller en sånn messingdiskant fra Fostex ;D
    Ingen fare med varmgang her... :p

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    ptb skrev:
    Er "grønn" på hornløsninger - og spør derfor enkelt og greit: Er det noen betingede årsaker til den fysiske størrelsen og utformingen av kabinettene?
    Ja :) Det er jo en grunn for at de ser ut som de gjør...

Dette er det sikkert mange som er flinkere til å beskrive enn meg, men... Horn krever en viss lengde og ekspansjon for å funke... Teorien med doble horn er da at den effektive munningen dobles kontra enkle horn, uten at de må bli bældigre.Disse er i tillegg laget med "trappestegs ekspansjon" som skal filtrere bort hf fra hornet. Hornet her er effektivt fra ca 200hz og ned.

Hornlyd

Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Antall liker
    12.175
    Torget vurderinger
    10
    Thumper skrev:
    HEL skrev:
    Jeg så det og lurte på om det stod bra til eller om noe alvorlig hadde skjedd.
    Det er egentlig helt på jordet å vurdere dette, men... Vi får se hva som skjer :) Har ingen hast med å hive ut CS600...

HEL skrev:
    Hvis det brenner i lomma så kjøp heller en sånn messingdiskant fra Fostex ;D
    Ingen fare med varmgang her... :p
    Det gjør det nemlig kanskje hos meg:
    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,52114.340.html
    ;D

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Da var en epoke over...
    Klipsch Cornwall III ble hentet av den nye eieren i går. Litt vemodig å pakke de i esken for siste gang og bære de ut av huset. Cornwall III har vært med meg i 4 forskjellige stuer på like mange år( :eek: ), og har gitt meg mange timer med musikkglede. Jeg ønsker den nye eieren til lykke med nye ht og håper han blir fornøyd med de :)

Nå er fokuset mitt på å få de nye ht til å spille best mulig! De spiller jo allerede forrykende bra synes jeg, men det finnes jo sikkert muligheter til å få enda bedre lyd ut av de...
    Jeg har en plan ;)

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kommer nok en haug på brukten etterhvert, ikke vær redd ::)

Ligger det ikke ett par ute nå tro ?

/jan

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Da var det jul i heimen :)
    Gleder meg til å ha juleferie, og å være hjemme i hele romjulen. Det er første gang på 18år jeg har juleferie, så det blir uvant...
    Ser frem til å nyte masse god musikk i løpet av denne ferien. Synes anlegget nå er utmerket, og spiller mer åpent og med bedre holografi enn jeg har fått til tidligere.

Så nå skal jeg senke skuldrene og nyte det jeg har! En flott famile i et fint hjem hvor jeg kan høre på musikk og ta livet med ro!

GOD JUL! GOD JUL! GOD JUL! GOD JUL! GOD JUL! GOD JUL! GOD JUL!

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Da er straks enda en epoke over i mitt hjem...

Leben CS600 skal overleveres til ny eier i morgen. Den er nå koblet fra anlegget og står klar til å havne i esken sin...
    CS600 har gitt meg utrolig mye musikalsk glede i den perioden jeg har eid den. Den har vært en fryd for øyet og ørene! Og for meg som elsker å bytte litt rør i ny og ne har den jo vært ett funn!
    Det som kommer inn i anlegget etterhvert får den kjente "Hoppe etter Wirkola" oppgaven :), men jeg har klokketro på at det går bra 8)

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.414
    Sted
    Når Leben CS600 nå er ute av anlegget så var det plass til en annen amp der...

Jeg har nå Leben CS200 Monoblokker i bruk.

Som den observante leser nok ser så mangler det en preamp, men da det er volumpot på blokkene går det greit å bruke de i et enkildeanlegg... Litt "knotetet" å justere volum, men da volumpot har trinn går det forsåvidt bra.
    I disse CS200 Monoblokkene sitter det Mazda NOS 6V6GT som utgangsrør og yter 2X25W. De låter veldig åpent og fint. Bra detaljering og definisjon. De har ganske lik signatur som CS600, men visse forskjeller er det dog. Hvem som er best er nok et spørsmål smak. Skal bli spennede å høre disse når jeg får en aktiv pre i hus... Ryktene sier at Leben effektforsterkere trives best med det.

Nå har jeg i grunn aldri brukt pre/power så det kan jeg ikke uttale meg bastant om, men hadde "besøk" av Leben RS28CX+ Leben CS660P i høst og det var en klar oppgradering fra CS600. Dynamikk, definisjon og oppløsning var bedre på den komboen enn CS600 selvom jeg brukte de samme rørene i CS600 som i CS660P.

Vedlegg

authentic

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Antall liker
    2.488
    Torget vurderinger
    13
    Tipper du for ett annet inntrykk når du for en skikkelig pre, mine erfaringer er at en kvalitetspreamp gjør utrolig mye godt for lyden om den har tilstrekkelig kvalitet.
    Flott oppsett ! De Leben trinnene har jeg god tro på ilag med litt lettdrevne høytalere som du har. Blir det en Leben preamp også ?

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.080
    Torget vurderinger
    1
    Av en eller annen grunn var det noe annet enn stereo-anlegget som fenget min oppmerksomhet...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn