The Ortofon Club

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    34.167
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nei men heisann! Ny MC-serie. Jeg sakser freidig fra et innlegg på Steve Hoffmann:
    1745560343206.png

1745560382618.png

1745560427238.png

Toppmodellen er €999, det samme som en Quintet Black S og en 2M Black. Da regner jeg med at Quintet-serien er på vei ut. Designet minner om 2M-serien, og diamantsymbolet i front skal vel understreke designet.
    1745560820278.png

Sist redigert:

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.792
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Toppmodellen er €999, det samme som en Quintet Black S og en 2M Black. Da regner jeg med at Quintet-serien er på vei ut. Designet minner om 2M-serien, og diamantsymbolet i front skal vel understreke designet.
    Det høres ut som om disse presser Quintet ut av sortimentet, ja.
    Fra våre venner i Stavangervej:

The MC X Series is a completely new line of Moving Coil cartridges, developed to set a new standard at this level. While it comes in at a lower price point than the existing Quintet models, MC X delivers higher performance through new design features, advanced materials, and refined engineering.

J.O

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.02.2007
    Antall liker
    492
    Torget vurderinger
    24
    Hei.
    Har en kontrapunkt b som jeg klarte å brekke nålefanen på.
    Trist og ergerlig men ga 400kr(!!) for den på eBay og hadde glede av den i et par år,
    Har egentlig spart opp for å få den rebuild hos Ortofon men når jeg hadde råd til det så hadde de sluttet å reparere kontrapunkt serien…
    Noen som har noen anbefalinger på hvor få den reparer?
    Eller er den ny x serien et alternativ ?

mvh J.O

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.11.2021
    Antall liker
    3.441
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    24
    Ortofon SPU Gold m/Garrot modifikasjon.

IMG_5369.jpeg

Sist redigert:

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    16.157
    Sted
    Oslo
    Ortofon SPU Gold m/Garrot modifikasjon.
    Tenkte jeg skulle teste denne saken på en 301/SME 3012 kombo. Usikker på hva Brødrene Garrott har gjort her, så jeg spør ekspertisen her inne :) innsiden avslører fire nye cableleads. Kan cantilever være modifisert/byttet? I tillegg til den hvite bomullssaken som cantilever er pakket inn i?
    Bilder:
    Vis vedlegget 1197922 Vis vedlegget 1197923 Vis vedlegget 1197924 Vis vedlegget 1197925

Vis vedlegget 1197927
    Det der er min gamle.
    Ble sendt til Garrott rundt 1990 tror jeg for re-tipping, vet ikke om de gjorde noe annet.
    Den startet sin rundtur på en Michell FocusOne med SME 3009R
    Nok en liten del av min HiFi historie jeg fortryder at jeg solgte

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    34.167
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Nye Vertex. @MakkinTosken-prisklasse:

I et noe hyggeligere prisleie X50 med (hurra!) Microridge-slipning på borfane:

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    61.800
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Virker som Ortofon har tatt en litt ny retning det siste året og produserer noe for de fleste. (y) Vertex med helt ny type sliping for Ortofon er jo alt for spennende for meg til å ikke ønske, men er realistisk og tror X50 holder i bøtter og spann om det er musikkopplevelsen man har fokus på. Alt "bedre" er litt jåleri.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    648
    Torget vurderinger
    3
    Melder mæ inn i klubben med 2M Black og en 2M Bronze på vei. Ser jo at det er delt meninger om disse,tenkte at får finne ut av det sjøl,hehe😉 Kjøre 37K og et minimum av pF,det låter lovende,trur ikkje æ gidd å prøve 47K,skal heller prøve ned mot 30K. AT150Sa som æ har brukt til nu hadde sweetspot på rundt 37K og minst mulig kapasitans. Fjerna groundtaben på Black siden æ kjøre balansert inn i Schiit Skoll. Groundtaben satt bedre enn på AT og dermed ble det igjen en liten flik bakpå så den lar sæ ikkje sette på igjen. Vel vel,æ skal nu ikkje ha den på så det får nu bare bli sånn. Kommer tilbake når æ har fått Bronze og kan dra sammenligninger.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.585
    Torget vurderinger
    1
    2M Black og 2M Bronze er begge gode valg. Noen liker varmen i Bronze, andre den litt analytiske og detaljerte lyden i Black. Smak og behag. Uansett kjekt å ha noe å bytte på, og da blir interessen for platene gjerne fornyet.

Norlenning

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.03.2007
    Antall liker
    648
    Torget vurderinger
    3
    Ja,det e akkurat det æ leser,blir artig å teste. Lettvindt å bare bytte på nålene uten en å måtte bytte hele PU

Motorhome

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Antall liker
    2.460
    Sted
    Sunndalsøra
    Ortofont X40 ser ut til å være en populær pickup. Siden Jeg er veldig fornøyd med retipping av en Hana SL hos VAS Audio, så kunne jeg ønsket å gjort det med Ortofont Jubile. Er en eldre utgave av Cadenza Black. Har de samme data. Blir ca rundt 8k med boron og microline Ridge ved retipping. Sist tok det ca 10 dager å få den tilbake. Mestern er opprinnelig fra Hong Kong, og driver virksomheten sammen med sønnen i New Jersey

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn