The Missing Link er funnet

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• S

Slubbert

Gjest
    "The Missing Link er funnet"

Jeg fant ham for en god stund siden. Her.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.591
    Torget vurderinger
    1

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.617
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    - Gud har en merkelig sans for humor. etterhvert som du blir eldre tar han håret fra hodet ditt og stapper det i ørene dine.
    sa Sean Connery.

Er ikke fossiler synonym til foreldre?

Og hvor er kreasjonistene? På møte? Til langt på natt? Og hva gjør de der? Kreerer de?

G

Gjestemedlem

Gjest
    Valentino skrev:
    Og hvor er kreasjonistene? På møte? Til langt på natt? Og hva gjør de der? Kreerer de?
    Krisemøte på bedehuset? ::)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    finnes det noen andre type møter enn KRISEmøte på bedehuset?

V

vredensgnag

Gjest
    The Guardian har en hel side med info om IDA.
    http://www.guardian.co.uk/science/2009/may/19/ida-fossil-attenborough-evolution-darwin

Nå er andre vitenskapsmenn kommet på banen, og diskusjonen er i gang om IDA har relevans til menneskets utviklingslinje. Kineserne, som ikke aksepterer at deres gren av menneskeheten kan ha afrikansk opphav, har et annet fossil som de mener er minst like gammelt som IDA.

Så dette blir som en hvilken som helst kabeldebatt her inne.

Jørn Hurum har fått mye kritikk for måten han har skapt hype omkring fossilet på.

http://www.nytimes.com/2009/05/19/business/media/19fossil.html?_r=1&scp=1&sq=ida fossil&st=cse

G

Gjestemedlem

Gjest
    Forskere har funnet enda mer spennede fossiler. Vet ikke om de har blitt karbondatert, men ikke usannsynlig at de stammer fra forige årtusen en gang.

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.693
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Oi. Dette er hovedsaken på cnn.com for øyeblikket.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.617
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Nå er andre vitenskapsmenn kommet på banen, og diskusjonen er i gang om IDA har relevans til menneskets utviklingslinje. Kineserne, som ikke aksepterer at deres gren av menneskeheten kan ha afrikansk opphav, har et annet fossil som de mener er minst like gammelt som IDA.

Så dette blir som en hvilken som helst kabeldebatt her inne.
    Er ikke vitenskapelige debatter på et noe mer saklig nivå? Jeg håper det iallefall.
    Jørn Hurum har fått mye kritikk for måten han har skapt hype omkring fossilet på.

http://www.nytimes.com/2009/05/19/business/media/19fossil.html?_r=1&scp=1&sq=ida fossil&st=cse
    Ja, det er jo nytt med en slik FFA som dette. Dårlig gjort (akkurat som langbuer var dårlig gjort) å sprøyte materialet til de populærvitenskapelige samtidig som man legger fram sine funn til faglig kritikk, ikke sant?
    Jeg ser ingen annen risiko i det enn at det kan ta lenger tid å snu oss bøgen når man eventuelt kommer til syntese utfra den faglige debatten.

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.795
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gjestemedlem skrev:
    Forskere har funnet enda mer spennede fossiler. Vet ikke om de har blitt karbondatert, men ikke usannsynlig at de stammer fra forige årtusen en gang.

bber

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.02.2005
    Antall liker
    20
    vredensgnag skrev:
    Kineserne, som ikke aksepterer at deres gren av menneskeheten kan ha afrikansk opphav, har et annet fossil som de mener er minst like gammelt som IDA.
    Ja, for i Kina er rasisme offisiell politikk.

V

vredensgnag

Gjest
    BBking skrev:
    vredensgnag skrev:
    Kineserne, som ikke aksepterer at deres gren av menneskeheten kan ha afrikansk opphav, har et annet fossil som de mener er minst like gammelt som IDA.
    I likhet med mange folkeslag som anser seg som skaperens utvalgte.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.287
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    BBking skrev:
    vredensgnag skrev:
    Nå kan du slutte å holde deg skjult, BBking - missing link er funnet! ;D ;D ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Merkelig at lille tante Ida med den lange halen fra år 46.997.991 f.Kr. skal forandre vår virkelighetsoppfatning. For meg føles det fortsatt som alt er ved det gamle...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Herlig,de har gravd i jorden og funnet en gammel ape ;D

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg får litt assosiasjoner til klimadebatten. Man har allerede bestemt seg for hva man tror på og prøver å finne "bevis" som stemmer med dette. Neodarwinismen er ikke noe annet enn en dårlig oppkonstruert lære som absolutt ikke er basert på vitenskap.

Det som derimot forundrer meg litt, er hvor lett mange oppegående folk biter på kroken uten og sette seg inn hva læren egentlig består i. Neodarwinsismen er jo mer full av huller enn en sveitserost, men det hopper man jo fint bukk over. Når man i tillegg henger ut de som har et annet syn, så blir det ganske så tåpelig.

Her er mye fin info:
    http://www.skabelse.dk/artikler.php

Vegardaase

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.07.2005
    Antall liker
    2
    Jeg for min del forstår ikke hvordan du kan mene at det er mye fin info på skabelse.dk.

I forbindelse med Darwindagene og jubileeet for boklanseringen (Om artenes opprinelse), har det vært utrolig mye bra radioprogrammer (P2 Akademiet, Verdibørsen og Verdt å vite) og diverse TV-programmer om darwinismen. Det eneste som er diskutabelt ift denne teorien er sosialdarwinismen - som til gjengjeld er helt håpløst vitenskaplig fundert.

Gøy at det er en nordmann og Universitetet i Oslo som står i sentrum av den nye opdagelsen. :)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    orso skrev:
    Det som derimot forundrer meg litt, er hvor lett mange oppegående folk biter på kroken uten og sette seg inn hva læren egentlig består i.
    Som jeg skulle sagt det selv. ;)

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.615
    Litt utenfor tema, kanskje ( eller ikke? ), men er det folk her på sentralen
    som helt alvorlig mener at jorden er 6000 år?

Jeg forventer ikke noe svar på mitt spørsmål, det var mer en stille undring.
    Verden er rar ...

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    slowmotion skrev:

Verden er rar ...
    Ja,jeg tror helt seriøst at jorden er ca 6000 år gammel.
    Jeg tror IDA,dinosaurer,drager osv har levd side om side med mennesket.

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.615
    Rune S skrev:
    slowmotion skrev:

Verden er rar ...
    Javel.

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    vredensgnag skrev:
    orso skrev:
    Alt jeg fant var en masse ensrettet sludder. De skriver det selv:

Artiklerne handler altid om én side af skabelsen. Hensigten er at understøtte skabelsesberetningen som en forklaring på livets begyndelse og udvikling.
    Hardde jeg linket til en side som underbygget utviklingslæren, så hadde sikkert du og mange andre nikket annerkjennende til. Skal man sette seg inn i noe, må man lese fra begge leirer.

At du allerede har forkastet nettisden som noe "sludder" før du sansynligvis har lest en eneste artikkel, underbygger også min påstand om at folk har bestemt seg for hva de tror på og forkaster all annet som idioti.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    Jeg synes alle forsøk på å forklare vårt opphav er like usannsynlige. Minst!

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    slowmotion skrev:

Verden er rar ...
    Jeg vil skille mellom jordens alder og skapelsen. Dersom jorden er skapt av Gud på 6 dager, så skapes den med alder. Det sier seg selv. Derfor er det vanskelig å fastsette jordens alder. Men ja, jeg tror jeg Gud skapte den for ca. 6000 år siden.

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.617
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Så det er Guds sans for humor vi lærer om med vår vitenskap? Kult.

R.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Antall liker
    18
    Rune S skrev:
    slowmotion skrev:

Verden er rar ...

Dette bør du nok åpne for å revurdere. Tar du Bibelen på alvor sier den f.ex. at for skaperen er 1000 jordår å regne som en dag osv. ???

Ellers enig med BT; begge "forklaringene" sliter med troverdigheten.

Mvh. RS

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.591
    Torget vurderinger
    1
    «
    I dont want to start any blasphemous rumours
    But I think that gods got a sick sense of humor
    And when I die I expect to find him laughing
    »

8)

mvh
    KJ

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.287
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Rune S skrev:
    slowmotion skrev:

Verden er rar ...
    ??????????? :eek: :eek: :eek:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.883
    En dag er per definisjon den tiden jorden trenger på å snurre en gang rundt sin egen akse. Dersom Gud fikk trøbbel med å skape alt på 6 dager kunne han jo bare stoppe snurringen inntil han var ferdig.

I tillegg - dersom Gud finnes og er i stand til å skape mennesket og alt annet burde det ikke være noe stort problem å skape noen fossiler også. Kanskje tante Ida bare var en tidlig skisse som ble forkastet og slengt fra seg ved et giftig vann i Tyskland...

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.678
    Sted
    Bislett
    Hmm...Jeg har da hatt Tara Labs sin Missing Link her i flere år jeg da - So What's the fuzz?

Valentino

Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    31.617
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Å, var det du som hadde den? ;D

Rune S

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Antall liker
    1.257
    Torget vurderinger
    11
    Hvilke metoder brukes for å finne ut at IDA er 47millioner år gammel? Karbondatering?

Må si jo mer jeg ser på bildet jo mer begynner jeg å se likhetene,mmmhhh,mulig jeg er på gli til å bli opplyst........

Vedlegg

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.404
    Torget vurderinger
    18
    orso skrev:
    Jeg får litt assosiasjoner til klimadebatten. Man har allerede bestemt seg for hva man tror på og prøver å finne "bevis" som stemmer med dette. Neodarwinismen er ikke noe annet enn en dårlig oppkonstruert lære som absolutt ikke er basert på vitenskap.

Det som derimot forundrer meg litt, er hvor lett mange oppegående folk biter på kroken uten og sette seg inn hva læren egentlig består i. Neodarwinsismen er jo mer full av huller enn en sveitserost, men det hopper man jo fint bukk over. Når man i tillegg henger ut de som har et annet syn, så blir det ganske så tåpelig.

Her er mye fin info:
    http://www.skabelse.dk/artikler.php
    Hvordan sannsynliggjøres skapelsen ved å finne feil med evolusjonsteorien ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn