The Gunner's Dream

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.028
    Antall liker
    20.200
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Alt jeg ønsker på en fisketur er et par vak jeg kan jobbe med, gjerne til jeg er lei av fisken, eller motsatt! Har stått i iskald elv og kastet etter samme ørret i over 3 timer uten å skjønne hva den hadde på menyen🙈
    Føler med deg.
    For presis 57 år siden :ROFLMAO: :ROFLMAO: sto jeg her og så 4 helt enormt store laks drive stille frem og tilbake.
    Prøvede allt. Kastet line over på andre siden og trakk stille rett forbi hovede på dem. Uanset hva av kunstagn inkl.
    nyoppgravde ormer........ De var ikke interesserte. Etter 5 timer ga jeg opp. Faen.....:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

    Unavngivet.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Føler med deg.
    For presis 57 år siden :ROFLMAO: :ROFLMAO: sto jeg her og så 4 helt enormt store laks drive stille frem og tilbake.
    Prøvede allt. Kastet line over på andre siden og trakk stille rett forbi hovede på dem. Uanset hva av kunstagn inkl.
    nyoppgravde ormer........ De var ikke interesserte. Etter 5 timer ga jeg opp. Faen.....:ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:

    Vis vedlegget 828363
    Laks er flaks, eller uflaks 🍻
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Endelig hjemme, og jaggu dukker det enda en pakke opp. Man kan si at jeg forvalter familiens feriepenger på en fornuftig måte. Grøsser ved tanken på hva kona ellers hadde funnet på 😬

    IMG_20220625_184727.jpg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, siden ingen drar kjensel på logoen. Merket er øst-europeisk, har forhandler i Norge og produserer kun rørutstyr. De er kjent for sine trafoer, og det »lekkes» at bla AN samarbeider med de.

    Helt nytt bekjentskap for meg også.
     

    Lancaster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.08.2013
    Innlegg
    869
    Antall liker
    2.159
    Torget vurderinger
    1
    Det er nok en trafomatic av ett eller annet slag, integrert eller effekt?
    De produktene er veldig gode okke som.
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.417
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    Gratulerer 🥳🎶
    av det jeg selv har hørt av Trafomatic så er det Experience mk1 jeg har likt best men noe skyldes vel at jeg aldri helt klarer å få taket på kt-88 ell lign i AB konfigurasjon uansett tilverker, heller da mer mot el34, nå har jeg kun hørt Experience mk1 og en modell dem har med kt-88 men mk1 hadde mye fres til 8w å være bra med overskudd, men det er nok ikke en lyd som er sukkersøt akk😇 nå er det vel ikke akk 60 talls rørsukker lyd du foretrekker heller 😁 tøff potent sak.
    beste hilsen herfra 🤗
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ikke noe for de som må ha stereoen sin svart. Rubinrød med gull. Serbisk bling! Ser heldigvis langt bedre ut fra lyttesofaen enn jeg fryktet. Ok, akkurat gullmetallet hadde jeg valgt bort, men det er heller ikke så lett å skille.

    IMG_20220625_204354.jpg

    IMG_20220625_204420.jpg
    IMG_20220625_204502.jpg

    Hva fit and finish angår, så er dette det råeste jeg har vært bort i. Knottene, terminalene, inngangene, selve chassiset, alle detaljer. Her snakker vi "sammenføyningsteknikk" på høyeste nivå 🤣! Overgår iaf hva jeg enn har hatt tidligere. Ok, kanskje ayon Mercury 2 er ikke langt bak. Trafomatic får ellers resten til å virke som middelmådig DIY, og LM til å fremstå som kinamikk. Da har vi ikke engang sett på innmaten, og spesielt de bejublede trafoene. Men alt dette betyr seff nada om ikke den låter sublim også, forutsatt at den passer mine ht (og resten av anlegget også). Det blir spennende å finne ut. Det er iaf tropisk temperatur her nå, så rørutstyr er ikke noe som frister å slå på.

    IMG_20220625_205246.jpg
    IMG_20220625_204600.jpg
    IMG_20220625_204707.jpg


    Klar for ekte mesh 300b, uten å måtte modde først. Gjort enkelt med en vippebryter. Har lyst på EML 300b Mesh, men de koster.
    IMG_20220625_204524.jpg
     
    Sist redigert:

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.001
    Antall liker
    1.326
    Torget vurderinger
    5
    Grattis! Rød hifi er en acquired taste, men ellers oser jo dette av kvalitet. (Har selv hatt røde AG Uno.)
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.909
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    Grattis @The Gunner. Skal ikke kimse av Serbisk bling. Kult at det skiller seg litt ut. Blir spennende å lese om lyden etterhvert.
    Du får spille om natten når tempen er levelig og strømprisene litt lavere 😁
     

    bevisfrond

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2005
    Innlegg
    638
    Antall liker
    510
    Torget vurderinger
    23
    Grattis!!
    Så lenge jeg slipper å se Raphinha i fargen, så er rødt helt ok😊
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Takker, mine herrer😍.

    Blir nok å slå den på for en liten lytt i natt, ikke minst for påse at alt er på stell.

    Ja, den er lekker! Personlig liker jeg farger. De som kjenner meg vet at jeg bruker gjerne klær og sko i friske farger (og mønster). Problemet dukker helst opp den dagen den skal selges, mtp hvor koservativ den gjengse audiofile er.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Spennende valg av farger, denne likte jeg utrolig godt. Igjen gratulerer.
    Takk. Er fornøyd selv med fargen.

    Helt klart et forfriskende innslag i et ellers kjedelig og trist anlegg hva farge angår. Hadde valgt samme farge på tutene også, om jeg hadde muligheten.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Flott forsterker! De lager dugelige riaa trinn også, men der du vel godt beskodd fra før :) Grattis!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flott forsterker! De lager dugelige riaa trinn også, men der du vel godt beskodd fra før :) Grattis!
    Ja, virker som det meste de lager bare har høstet gode ord. De plasserer seg omtrent i mid price-segmentet og er innen rekke for mange. Fit n finish er så bra at de lett plasserer mange exotiske produsenter i skammekroken.

    Prøver gjerne riaaen, jeg, om du har noen liggende.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med flott amp Gunner! En slik en låt flott på mine ht i vinter, så jeg tenker at du blir fornøyd. :) Rødt er fett :cool:
    Takker!
    Og hva har du mot den (på dine ht) siden den ikke står de4 nå?

    Jeg elsker rødt, men så er jeg Arsenal-fan også😆
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Gratulerer med en flott forsterker.

    Nydelig forsterker! Der har du et arbeidsjern lang tid framover (y)
    Takk.

    Har nå fått spilt antall sanger tilsvarende tre album. Følgende førsteinntrykk:

    - mest åpen og gjennomsiktig amp jeg noensinne har hatt. innsiktsfull og stor mellomtone. Deilig rett og slett. Ikke overraskende, siden dette er 300b sitt trumfkort.
    - stram og nyansert bass, en overraskelse!
    - nok nivå og oppløsning i toppen i massevis for meg og mine ht.
    - har en letthet og selvfølgelighet, fof i mellomtonen.
    - faen, den blir så jækla varm! Dette kan faktisk velte lasset. Jeg kastet ut ayon pga dette. Ayon gav 2x 20w. Jeg trodde og håpet på at Trafomatic, som er ca 5 ganger sterkere enn Welborne, skal avgi varme som noenlunde tilsvarende, men det er slett ikke tilfellet. Den blir ikke like varm som ayon, men det er ikke mye unna 😢😬. En real nedtur der, altså.

    Early days, og nye sider, styrke og svakheter skal sjekkes ut over tid. Men det med varmen, den blir jeg jo aldri kvitt.
     
    Sist redigert:

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.211
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Nydelig forsterker! Der har du et arbeidsjern lang tid framover (y)
    Egentlig bare at jeg ikke trenger så "mye" effekt. :) Liker Arsenal også btw. Har dog ikke sett de spille siden 2004. (gjelder forsåvidt alle klubblag)
    8w for mye? Nå fåru gi deg! 😁

    Uansett, jeg bryr meg ikke om antall watt. Tar gjerne 1000w, jeg, om de gir meg det jeg vil ha mest av. Tørr, hifi-korrekt, grå og kjønnsløs lyd, med lite harmonics, klang og farger trenger jeg ikke, uansett mengde watt. En annen morsom ting er stramhet (i bassen). Folk snakker som om det utelukkende er et gode, en oppgradering. Man kan nå et punkt der det blir blodfattig, unyansert og tørt.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn